Ei käynnisty ilman pientä huikkaa !!
Ei käynnisty ilman pientä huikkaa !!
Missäköhän voisi olla vika , kun ei lähe käyntiin ,paitsi sitten kun on kaatanut
pienen huikan(ilmanputsarin kansi pois ja siihen messinkisen läpän päälle) niin johan käynnistyy. Mersuni on 124w 230E Automaatti vm:88.
pienen huikan(ilmanputsarin kansi pois ja siihen messinkisen läpän päälle) niin johan käynnistyy. Mersuni on 124w 230E Automaatti vm:88.
Ei käynnisty ilman pientä huikkaa !!
Nyt täytyy sanoo et en tiiä kun sain tän mersun vast viime sunnuntain,PM kirjoitti:Vaikuttaako koneen lämpötila tai kaasun painaminen mitään käynnistyvyyteen ja lupaako edes kone ilman tuota huikkaa?
keltä ostin niin se ainakin sano et ei lähe kylmänä ilman huikkaa!!
Naapurin volvossa (B200F) on ihan sama vika! Kylmäkäynnistyssuuttimen irrottaminen ei ainakaan muuttanut mitään... Pumppaaminen eikä mikään oikein auta. Volvossa on helpompi, kun voi kaataa sen bensan suoraan letkuun eikä tartte mitään putsareita irrotella (suunniteltu homma
), ja tippa sinne niin lähti niin nätisti. Ihme hommia.
Onko sulla bensapumpussa paineet kohdallaan? Tuossa ei ollut aivan, mutta se tuskin on perimmäinen syy.

Onko sulla bensapumpussa paineet kohdallaan? Tuossa ei ollut aivan, mutta se tuskin on perimmäinen syy.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Mulla oli joskus volvo 760 jossa samaa vikaa. Kylmäkäynnistyssuuttimen ohjaus ei jostain syystä tominnu. Itse suutin kyllä pelas kun sille antoi virtaa.
En jaksanu tonkia silloin sitä vikaa joten tein siihen patentin ja laitoin kojetauluun napin jolla ohjasin sitä suutinta.
En jaksanu tonkia silloin sitä vikaa joten tein siihen patentin ja laitoin kojetauluun napin jolla ohjasin sitä suutinta.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
PM kirjoitti:Ja sitten kun lähtee käyntiin, toimii ihan normaalisti ja nykimättä?
Koska kukaan ei ole ehdottanut vielä mitään, aloitan loton veikkaamalla viallista kylmäkäynnistyssuutinta tai sitten se suutin ei jostain syystä saa virtaa, esim. viallinen/hapettunut ylijänniterele voi kuulemma aiheuttaa tämän.
Kiitos näistä neuvoista, mut sit ois viel semmonen vika et imee akun aika
nopeest tyhjäks , voisko olla yhteyttä edellä olevaan vikaan, vai oisko
syynä märkä auton lattia , tänään otin penkit pois ja kaikki matot, kyllä
oli kosteeta, mut onneks ei löytynyt ruostetta, täytyy nyt kuivatella lattiaa, sit pääsee näitten vikojen etsintään:
Niin vastaus tonne aikasempaan: Joo kun saa käyntiin niin toimii ihan
normaalisti !
Missäköhän tuo ylijänniterele sijaitsee?PM kirjoitti:Ja sitten kun lähtee käyntiin, toimii ihan normaalisti ja nykimättä?
Koska kukaan ei ole ehdottanut vielä mitään, aloitan loton veikkaamalla viallista kylmäkäynnistyssuutinta tai sitten se suutin ei jostain syystä saa virtaa, esim. viallinen/hapettunut ylijänniterele voi kuulemma aiheuttaa tämän.
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Oisko samassa paikassa kuin dieselissä? Jos, niin akun takana moottoritilassa. Siinä on kirkas kansi, jonka alla sulake.Hece45 kirjoitti:Missäköhän tuo ylijänniterele sijaitsee?PM kirjoitti:Ja sitten kun lähtee käyntiin, toimii ihan normaalisti ja nykimättä?
Koska kukaan ei ole ehdottanut vielä mitään, aloitan loton veikkaamalla viallista kylmäkäynnistyssuutinta tai sitten se suutin ei jostain syystä saa virtaa, esim. viallinen/hapettunut ylijänniterele voi kuulemma aiheuttaa tämän.
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Löyty rele kaiken töhnän seasta, releen päällä 10 amp. sulake joka olisamisalama kirjoitti:Oisko samassa paikassa kuin dieselissä? Jos, niin akun takana moottoritilassa. Siinä on kirkas kansi, jonka alla sulake.Hece45 kirjoitti:Missäköhän tuo ylijänniterele sijaitsee?PM kirjoitti:Ja sitten kun lähtee käyntiin, toimii ihan normaalisti ja nykimättä?
Koska kukaan ei ole ehdottanut vielä mitään, aloitan loton veikkaamalla viallista kylmäkäynnistyssuutinta tai sitten se suutin ei jostain syystä saa virtaa, esim. viallinen/hapettunut ylijänniterele voi kuulemma aiheuttaa tämän.
palanut, miten se vaikuttaa käyntiin / käynnistykseen?
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Laita uus sulake, ja kokeile ilman lisähörppyä käymään. Jos lähtee, eikä sulake pala, niin a´vot.Hece45 kirjoitti: Löyty rele kaiken töhnän seasta, releen päällä 10 amp. sulake joka oli
palanut, miten se vaikuttaa käyntiin / käynnistykseen?
Jos polttaa sulakkeen, niin sitten lähteä vikaa hakemaan...
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Terve,
Mielenkiintoinen juttu on, että pumpun releelle tulevat virrat eivät näytä tulevan minkään sulakkeen kautta.
Pumpulle menevä jatkuva virta (30) on otettu laturin ja akun välisestä liitoksesta. Kylmäkäynnistyssuuttimelle tuleva virta (15) tulee kyllä sulaketaululta mutta ilman mitään sulaketta eli periaatteessa suoraan virtalukolta.
Itsekin tutkin samaa asiaa, koska aamulla oma kottero ei lähtenyt käyntiin – ensimmäistä kertaa jätti, ei nyt tielle, vaan kotipihalle. Ensin kyllä hörähti mutta sitten sammui. Mulla saattaa olla ongelmana liian tyhjä tankki – opiskelijavalo on palanut jo viikon päivät.
Pitänee käydä ensin huoltamolta kannu ja siihen bensaa ja miettiä vakavampia vikoja, jos homma ei tuolla hoidolla kummene.
t.
Risto
Eipä niin. Pumpun (ja kylmäkäynnistyssuuttimen) releen virta ei tule ylijännitesuojan kautta. Ylijännitesuoja ottaa herätevirtansa samasta johdosta kuin pumpun rele.soininen kirjoitti:YLIVITRTASUOJA? OHJAAKO???
Mielenkiintoinen juttu on, että pumpun releelle tulevat virrat eivät näytä tulevan minkään sulakkeen kautta.

Itsekin tutkin samaa asiaa, koska aamulla oma kottero ei lähtenyt käyntiin – ensimmäistä kertaa jätti, ei nyt tielle, vaan kotipihalle. Ensin kyllä hörähti mutta sitten sammui. Mulla saattaa olla ongelmana liian tyhjä tankki – opiskelijavalo on palanut jo viikon päivät.


t.
Risto
E500 – 211.070
Laita uus sulake, ja kokeile ilman lisähörppyä käymään. Jos lähtee, eikä sulake pala, niin a´vot.samisalama kirjoitti:Hece45 kirjoitti: Löyty rele kaiken töhnän seasta, releen päällä 10 amp. sulake joka oli
palanut, miten se vaikuttaa käyntiin / käynnistykseen?
Jos polttaa sulakkeen, niin sitten lähteä vikaa hakemaan...[/quote
Kiitos näistä vinkeistä, täytyy kokeilla kunhan täs kerkiää, kyselen
sit taas neuvoi jos polttaa sulakkeen .