W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ajossa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Lataussäädin siitä on rikki. oma farkku teki samallalailla kun säätimestä irtosi yks juotos. valot himmeni ja kirkastui noin 1sek välein. :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mika.T kirjoitti:Lataussäädin siitä on rikki. oma farkku teki samallalailla kun säätimestä irtosi yks juotos. valot himmeni ja kirkastui noin 1sek välein. :D
Semmoinen voi hyvin olla, eikös se säädin ole integroitu siihen hiilihässäkkään...

[edit: Niin oli eli sähköjen jumputus aiheutui juurikin säätimestä, vika tainnut olla päällä jo 1,5 vuotta kun moottorin tyhjökäynti on ollut sellaista jumputtavaa, johtuen laturin vaihtelevasta kuormituksesta eikö suinkaan ilmavuodosta kuten olin luullut]
Viimeksi muokannut veskola, La 08.10.2005 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Onneksi olkoon !

Toivotaan nyt paaallljon huolettomia kilometrejä.

Koeta olla nyt ainakin pari viikoa tyytyväinen. :)
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Onneksi olkoon täältäkin :lol: Nostetaan hattua taas niin korkeelle kuin ylettää :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Niin paljon rupesi vituttamaan tuo "sisäänajo", että pari päivää sitten kokeilein motarilla paljonko tuo kulkee kun syöttöruuvi on miltei kiinni...no se meni saman mitä cdi112 Vito eli jotain 164..168...eli ahdistaa mieltä.

Sitten ruuvasin pari kiekkaa syöttöä, kas kummaa tuntui, ettei mitään vaikutusta. Samalla askartelin vähän kaasuvivuston parissa, nimittäin huomasin, ettei tuo kickdown kytkin ole koskaan kytkeytynyt. Rälläköin vähän kumimattoa (=alkuperäinen :oops: ) ja säädin tankoja. Lopulta sain kytkimen napsumaan ja koeajo, kickdown tekee punavalon :evil: Lisää tankojen säätöä, siten että asentoanturi ja kytkin koitetaan synkata järkevämmäksi. Nyt ei tule enää punavaloa (HUH HUH).

Sitten säädellään tankoja ja asentoanturia, siten että se hörpsöttely olisi minimissään...ei säädy täydelliseksi mutta on semmonen, että kehtaa ajella.

No ahtopaine on bleedaamaton eli jossain 0,9 barin tuntumassa, säädän pumpun lähes täysille. Pitäisi tulla mustaa ja vetoja pitäisi löytyä...ei löydy silleen kun ennen vanhaan, eikä mustaa tule, miksi ?

:twisted: Tänään laitan bleedausventiilin paikalleen,, muistinvaralta säätö ja koeajolle, ahdot menee 1,5 ja auto alkaa kulkemaan jotenkuten. Kuitenkin alavääntöä saisi olla paaljon enemmän ja nyt tietysti veto lakkaa jo hyvissä ajoin, eli laatikkoa ei saa menemään ylikierroksille, hyvä noin, mutta jotain puuttuu :lol: Laatikko toimii ihan kohtuu hyvin, sille tekoälylle nyt ei voida mitään, se on semmoinen kuin on, mutta liikennevaloissa ei kukaa jäänyt roikkumaan puskuriin. Huiput on laskenut vanhoista hyvistä päivistä :( tekisi mieli käydä ruuvaamaan vetäviä kierroksia ylemmäs :twisted:

Eikö kukaan ole tehnyt pumppuun semmoista: Otetaan jostain sopiva kierre, pultti sekä prikka, ihan kuten öljypohjassa, hitsataan kanteen kiinni. -> ilman kannen aukaisua voi säätää. Joku ostaa nyt kansia, ja hitsaa nätisti kierteet ja pultit paikkaansa, maksan hyvin tekeleestä.

Vehkeessä ei ole enää sitä morkoolia paikallaan, se on turha kapine katsastuksessa kun herättää vähäpäästöisessä hämmästystä piuhat ja releet. Ahtopaine on 1,5 missä on kakskyppiä liikaa ja syötöt on melko kovalla...emäntä lähti justiinsa ajelemaan autolla :wink: :lol: :twisted: :shock:

Alasyöttöä lisää ja paljon ? katsastuksen jälkeen :lol:

Muutoin se on onneksi pelannut kivasti, ei ole tiputellut öljyjä enää juurikaan mistään...

Ai niin, nyt saa nauraa...kokeilin tuota pakopainemittaustakin ennen paineiden ja syöttöjen nostoa. Kyllä se mittari jotain näytti, 1,5 bari ehkä. Vedin ihan nailon putken konetilasta ohjaamoon ja siihen silikoniletkua, en jaksanut laittaa mitään klemmareita. Pakkokakkosella kierrokset tappiin, BATAANG, lensi se mittari letkun päästä vittuun ja ruikki noita hydrauslinesteitä pitkin ohjaamoa kun olivat siinä vaimentamassa värähtelyä. :lol: Piti mittari niin kovaa napsetta, jotta poistin kytkennän, palataan tuohon sitten joskus taas kun jaksaa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Eipäs menny sitten kahta viikkoa.
No yksi kuitenkin. Ihan kohtu hyvin tuollaiselle paatuneelle harrastajalle. :)

No se on kyllä äärimmäisen tuttu tunne tuo, että kamalasti rassaa, jos näyttää, että tehoja on jossain karussa.
Ei yöllä unta, eikä päivällä rauhaa.

Taitaa olla nyt tauti taas siinä vaiheessa, ettei mene pitkään, kunnes seuraava remontti yllättää. :D
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

tuikku kirjoitti:Taitaa olla nyt tauti taas siinä vaiheessa, ettei mene pitkään, kunnes seuraava remontti yllättää. :D
Tekisi mieli semmoista kaksiovista autoa, jossa on vain kaksi sivuikkunaa, sellaista aika kevytperäistä, tunnetko taudinkuvan, onko lääkettä, ahdistaa :lol: ?

:roll: koskahan sitä aikuistuu, haudassa varmaan...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

veskola kirjoitti: :roll: koskahan sitä aikuistuu, haudassa varmaan...
Varttuneemmalla iällä kun se iskee, niin taitaa sitten routasta vähän syvempää.

Joskus taitavat mukulat sitten hoitaa sen lopun sitten mopolla......

Eipä taida parannusta tulla sitä ennen. :D
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

veskola kirjoitti: Kyllä se mittari jotain näytti, 1,5 bari ehkä. Vedin ihan nailon putken konetilasta ohjaamoon ja siihen silikoniletkua, en jaksanut laittaa mitään klemmareita. Pakkokakkosella kierrokset tappiin, BATAANG, lensi se mittari letkun päästä vittuun ja ruikki noita hydrauslinesteitä pitkin ohjaamoa kun olivat siinä vaimentamassa värähtelyä. :lol: Piti mittari niin kovaa napsetta, jotta poistin kytkennän, palataan tuohon sitten joskus taas kun jaksaa.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nonnihh - tuo kuulostaa niin kotoisalle :oops:

Niin ja tuosta "tuikku":n mainitsemasta vanhalla iällä tulleesta tarpeesta toteuttaa itseään... no, ensin mopot, sitten Mini ja muut pienet autot jotka toimi moottorinpesuaineella :wink: sitten tuli ruuvatut VAG:t ja piiiiitkän tovin jälkeen mersuforumin innoittamana nämä superit. Nämä onkin sitten olleet ehdotonta aatelia - autot on normiajossa parempia kuin vakiot mutta tarvittaessa tappaa jopa ferrarin :twisted:

Silloin kun ahdot kävi 2,5-3 kilossa niin ahtopainemittariin tuli sellainen feature että mittari palaa 0,1-0,2 ja sitä pitää napauttaa luunapilla että palaa nollaan saakka - onkohan tuo mittarin ympäripyörähtäminen haitallista mittarille :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

XUX63 kirjoitti: - onkohan tuo mittarin ympäripyörähtäminen haitallista mittarille :roll:
Ei mutta se osoittaa, että sulla on naistenmallinen mittari...

Mittareista, jottei mene ihan piruiluksi vaikka perjantai(känni) onkin...ostin sen pakopainemittarin, se maksoi kympin ja se on ihan lelun oloinen. Tuntuu, että se näyttää jonkun kympin liikaa, tarkistasin, mutta joo palataan kohta miksi en tarkista. Se on semmoinen pikkuriikkinen vaimentamaton, kun ei muuta ollut firmassa tarjolla. No tuommonen, asteikko kuuteen baariin, riittääkö ?: Kuva

No sitten tuohon tarkistamiseen, sehän sujuisi hyvin kompuralla jne. mutta taas saatte NAURAA :lol: Tuossa kun laitoin öljyt rempan jälkeen automaattiin, oli vielä pientä hienosäätöä ja olin pyöräyttänyt auton ympäri, kello oli varmaan jotain yhdeksän ja pirun pimeätä. Ihmettelin laatikon toimintaa, tein testilenkin, ja sammutelin, käynnistelin jne.

No minulla oli suunnilleen tämän näköinen viritys siinä käynnissä olevan auton edessä. Viton ohjaamo on sen verran ylhäällä, ettei tuota kompuraa ja öljykanisteria nähnyt, ne olivat siinä puskurissa kiinni. Piti ensin peruuttaa pihalta pois, mutta sitten päätin kokeilla eri vaihteita eteenpäiin :roll: BATAANG, SHIUUUHHHH ja mun ilme tämmönen :shock: :x :shock: , auton sammutin siihen paikkaan ja menin katsomaan mitä kettua sattus, luulin että laatikko räjähti.

No siellä oli auton puskuri (vielä ilman muoviosia onneksi) osunut ensin kompuraan ja sitten kanisteriin. Kompurasta hajosi säätöyksikkö (irtosi kokonaan), ja kompura huusi kuolemaa pumppasi ilmaa pihalle :lol: no mulle aina sattuu ja tapahtuu...

kerran olen työkalupakinkin yli ajanut taunuksella kun se oli eturenkaan vierellä, ja lähdin peruuttamaan, eturengas kiipesi komeasti pakin yli... :roll: vieläkin on se vääntynyt pakki muistona tapahtumasta...
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

veskola kirjoitti:
tuikku kirjoitti:Taitaa olla nyt tauti taas siinä vaiheessa, ettei mene pitkään, kunnes seuraava remontti yllättää. :D
Tekisi mieli semmoista kaksiovista autoa, jossa on vain kaksi sivuikkunaa, sellaista aika kevytperäistä, tunnetko taudinkuvan, onko lääkettä, ahdistaa :lol: ?

:roll: koskahan sitä aikuistuu, haudassa varmaan...
eihän siellä tiedä kummin päin pitäis olla pyörii niin että kiviki kaatuu
alkuun 80% stroh vois auttaa............ tai viru valkee..... :roll:
www.thaiklupi.fi
MJK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja MJK »

(selväjärkisyyden nimissä editoitu.)
Viimeksi muokannut MJK, Su 09.04.2006 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Muista piestä vaimo ja koira kerran viikossa, ne kuitenkin pettää tai suunnittelee jotain"
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kiitos, sniisk :D
MJK kirjoitti:PS. Korjailen kirjoitusvirheet aamusella.
Mitäs turhaan, pikkuvirheitä saa ja pitääkin olla.

Eilisen virallisen Euro NCAP käytettävyystestin perusteella auto sai kolme tähteä. Loput tähdet tai ainakin yksi tulevat kun webasto ja ilmastointi lähtevät toimimaan.

Termarin vaihto muuten nosti peruslämmöt 80 -> ~83 asteeseen, taitaa olla ihan hyväkin juttu talvea ajatellen.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

veskola kirjoitti:
XUX63 kirjoitti: - onkohan tuo mittarin ympäripyörähtäminen haitallista mittarille :roll:
Ei mutta se osoittaa, että sulla on naistenmallinen mittari....
:lol: :lol: :lol:

Semmonen vaimennettu teollisuusversio 2,5 kiloon saakka - riittäis normiajossa jos kaikki säädöt ja viritykset pysyis paikoillaan ja ehjänä :oops:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tänään ruuvasin morkoolin kellosta lukitusmutterin auki ja väänsin ruuvia kaksi kierrosta auki :roll:

Auto alkoi käyttäytyä eri tavalla kun läppäsi kaasua jossakin 1500 rpm kohdalta.

Kaikenlaista sitä, mistähän se oli taas kyse :roll:

Voisikohan sitä ruuvia vielä kiertää...vai sitä toista välillä :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- Eik se pienennä syöttöä :shock:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

keef kirjoitti:- Eik se pienennä syöttöä :shock:
Siitä päätellen, että jätin ruuvin siihen asentoon, voisi pääellä ettei vähennä. Siitäkin päätellen, että kylmällä koneella kebabbikauppaan lähtiessä paikalle jäi savupilvi, jota en ennen ole nähnyt (=kylmä kone) ei se vähennä, vai mitä ?

Ei se ihmeitä tehnyt mutta antoi kadonneen alaväännön osittain takaisin, sitä vain ihmettelen häviääkö se alavääntö kun ruuvaa vetäviä kierroksia vai onko jossakin joku muu vika ollut.

On ollut sellainen vika: Autossa on nelosvaihde ja 1400 rpm ja läppää kaasun pohjaan. Kierroslukumittarissa ei tapahdu mitään, selkänojassa ei tapahdu mitään, eli G-voima ei nouse. Automaatin punavalo syttyy. Tämä johtunee siitä,että polkimen asentoanturi huutaa pitkän aikaa olevansa pohjassa, mutta auto ei kiihdy. Toinen kokeilu: Autossa on sama nelosvaihde ja sama 1400 rpm, tökkää kolmosen kepistä päälle ja vaihteen kytkeydyttä läppää polkimen pohjaan. G-voima nousee ja rpm nousee huimaa vauhtia, automaatti ei valita.

Säädön jälkeen tuo punavalo-ominaisuus poistui...on se merkillistä, on se merkillistä :roll:

Ropataan keväällä lisää...

Ahtopaine tulee kellon kalvon alapuolelle ja painaa kalvon avulla säätötankoa ylöspäin, ruuvi päästää kalvon nousemaan ylemmäs vaikka ahtopaine on nolla, vai mitä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

veskola kirjoitti:
keef kirjoitti:- Eik se pienennä syöttöä :shock:
Ahtopaine tulee kellon kalvon alapuolelle ja painaa kalvon avulla säätötankoa ylöspäin, ruuvi päästää kalvon nousemaan ylemmäs vaikka ahtopaine on nolla, vai mitä ?
Perkeles, niin se tulee kalvon alapuolelle, järkeilin sen toimivaks toisinpäin. Toimii siis lähes samoin kuin alppiventtiili. Vaikuttaa kyllä pienillä kierroksilla alavääntöön kun syöttöä ja kierroksia nostettu, tiedä sitten miten vaikka syöttöt oli jo täysillä (124:ssa).
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Niin eihän mulla ole syötöt täysillä :lol:

eli kyllä se varmaankin vaikuttaa, mutta helppohan tuo on kokeilla.

Onk kellään kaaviokuvaa tai leikkauskuvaa tuosta kellosta, eli se ruuvi painaa jousta ja jousi painaa kalvoa, ja kun riittävästi ruuvaa niin siellä ei sitten ole enää mitään jousivoimaa vastustamassa kalvon liikettä vai mitä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Ruuvasin parikuukautta sitten ruuvin täysin auki, ei savutus lisääntynyt mutta liikkuminen kyllä muuttui (muuten vakio kone). pari viikkoa sitten säädin omatoimisesti pumpun syöttöä suuremmalle, nyt pössäyttelee kyllä savua. Risteyksessä lähtiessä autot jäävät (tiedä sitten johtuuko auton suurentuneista tehoista vai noki pilvestä :lol: )
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

veskola kirjoitti:Niin eihän mulla ole syötöt täysillä :lol:

?

Ei minullakaan ei tarvi kun on pumpussa sopivasti varaa.... :lol: :lol: :lol:

meinasin kyllä lisätä soppaa kun huomenna pitää lähteä kärry perässä ajaan helsinkiin acs :sään...mut empä taida jaksaa alasyöttöihin koskea... nousee pian kulutus.... :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Rupeaa tuo kesä taas aiheuttamaan kaikkea kivaa aktiviteettia :roll:

Video 1
Video 2
Video 3

Eipä tuo niin kamalaa ollutkaan miltä se tuntui etukäteen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

asiaa!

millaisia aikoja tuli?
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

"Aikakortit"

Kirjoitetaanpas muutama sana tuosta radalle.com kiihdytyshommasta, jos joku muukin amatööri uskaltaa sinne mennä ajelemaan, ainakin aamupäivän aikaan oli kovin hiljaista radalla, eikä niitä amiskorollia näkynyt yhtään, niitä jotka aina liikennevaloissa haastavat.

Aluksi siis infopisteessä täytetään lappunen, johon kirjataan omat tiedot. Siihen kannattaa laittaa kännykkänumero, sillä ajat tulevat suoraan kännykkään tekstiviestillä. Homma toimi loistavasti kunhan numero oli saatu koneelle ja tekstiviesti tuli jo kun kurvasi radalta paluulinelle. Ilmoittautuminen maksoi 25 € ja sillä sai ajaa niin paljon kuin lystäsi ja olisi saanut ajaa vaikka sitä rata-ajoa...no en nyt tuolla pakulla kuitenkaan mennyt sinne tekemään ruumiita :lol:

Lapun täyttämisen jäljeen on ajajakokous, joita järjestettiin käytänössä nonstopina. Ei mitään ihmeellistä, kerrottiiin ne perusasiat, lähinnä miten siellä radalla toimitaan.

Sitten katsastus, eli minunkin olisi kannattanut jo etukäteen siivota autosta kaikki irtotavara irti eli siinä vaiheessa vietiin tyhjhät kaljapullot roskikseen, tungettiin cd-levyt, työkalut, irtokolikot, vaahtosammuttimet, rautalangat, irtopultit, leikkikalut yms yms. johonkin suljettavaan lokeroon.

Sitten vain radalle ajamaan.

Tuosta autosta ei nyt saa parempaa aikaa irti vaikka moottorissa olisi potentiaalia. Nimittäin tuon 200 metriä ajaisi vaikka kakkosella loppuun saakka mutta viimeiset, ehkä 50 metriä mennään rajoitetulla syötöllä. Näin vain koska laatikko menee vikatilaan 4800 rpm kohdalla, joten syöttöä rajoitetaan jo noin tuhat kierrosta ennen sitä.

Ajoin yhden lähdön pakkokakkosella loppuun saakka, ja tuo 4800 rpm rajapyykki tuli vastaan hieman ennen maalia ja saatiin se vikavalokin siten päälle.

Reaktioajasta on tarvittaessa helppo napsasta vaikka puolisekkaa pois, mutta se ei nyt ollut tarkoitus tällä kertaa vaan keskityttiin hyvään liikkeellelähtöön ja muutenkin harjoiteltiin miten siellä oikein ajetaan.

Ahtopaine muuten taisi olla luokkaa 1 bar tuossa viimeisessä vedossa, tosin en sitä mittaria ehtinyt yhtään katsella kun naamairvessä ja rystyset valkoisena piti ajaa "kilpaa" maaliin saakka, kumma efekti. Sieltä radan laidalta se ajaminen on ollut paljon helpompaa :lol: Siis vinkkinä niille kun meinaavat ruuvata mahtavia paineita autoonsa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Huomenna pitääs mennä sitten ajamaan elämän ensimmäinen 1/4 mailin kiihdytyskoe, jännittää :D Kiikalassa siis...

Piti vähän tehdä semmosia säätöjuttuja, hommahan lähti ihan siitä kun ajattelin öljyt ja suodattimen vaihtaa kun tuli kilometrit täyteen, sitten mopo karkasi kädestä:
Kuva

Päivä alkoi hyvin kun vasta 10 vuotta palvellut ajoramppi petti alta, no sehän ei nyt niin paljon haittaa
Kuva

Viimesyksynä näppäränä poikana tuli tehtyä starttimoottorille remontti, uskoin ammattimiestä enkä forumilaista ja en ostanut mitään uusia osia, ainostaan putsasin vanhat. No senhän tietää, talvella pakkasilla startti toimi miten sattui. Keväällä ei ollut enää ongelmia mutta nyt paikalle sujahti nämä kulutusosat:
Kuva

Toki Vitoon olisi ehkä saanut alkuperäisen kaltaisen solenoidin, no Rane teki samantien adaterin, jolla alkuperäinen johdin muuttui soveliaaksi :roll:
Kuva

Joku taisia käydä ruiskutuspumpun ruuveja säätämässä samalla :twisted:
Kuva
"Bad eye, ready to race" :lol: :lol: :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Viimeksi muokannut veskola, Su 21.05.2006 09:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Savua ei ainakaan ollut näkyvissä, eli turbo herää hyvin?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JP74 kirjoitti:Savua ei ainakaan ollut näkyvissä, eli turbo herää hyvin?
Juu ahdot on kyllä juuri siellä missä pitääkin, mutta jostakin syystä ei syöttöä ole niin paljon kuin pitäisi tuolla pumpulla olla :shock:

Se on aika kurja tunne kun muut menee heittämällä ohi kun on kolmonen saatu sisään :roll:

Paras aika 17, 126 s / 130,25 km
Paras loppunopeus: 132,06 km / 17.169 s

Viime kesänä meni g-techillä mitattuna 16,4 pintaan, nyt g-tech näytti 17,2 :cry:

[edit] Kuva lähdöstä:
Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

veskola kirjoitti:Paras aika 17, 126 s / 130,25 km
Paras loppunopeus: 132,06 km / 17.169 s

Viime kesänä meni g-techillä mitattuna 16,4 pintaan, nyt g-tech näytti 17,2 :cry:
ilmeisesti aika luotettava tuo G-tech? kävin eilen kellottamassa Huihain ja tulos oli 16.9@135. tämä 1370kg painavalla autolla, jossa pitäisi olla 144hv.

paljonko pitää olla tehoa että kaappi kulkee 17-sekunnin pintaan?
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

nokileka kirjoitti:paljonko pitää olla tehoa että kaappi kulkee 17-sekunnin pintaan?
200 hv pitäisi riittää...

Kyllä g-tech näyttää aika lähelle oikeata varsinkin autossa joka ei niiaa lähdössä, kunhan sitä käyttää oikein.

http://www.geocities.com/gtipug/hpcalc.html
1/4 mile Time Results - HP Method
Your MB weighs about 2000 kilos and has 200 hp at the flywheel, about 170 hp at the wheels. That means that you can expect a 1/4 mile time of about 17.24 seconds.
Horsepower Results - 1/4 Mile Method
Your MB weighs 2000 kilos and can complete a 1/4 mile with a trap speed of 132.06 km/h. That means that you've got about 193 HP at the wheels, and about 222 HP at the flywheel.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin