
W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ajossa
Semmoinen voi hyvin olla, eikös se säädin ole integroitu siihen hiilihässäkkään...Mika.T kirjoitti:Lataussäädin siitä on rikki. oma farkku teki samallalailla kun säätimestä irtosi yks juotos. valot himmeni ja kirkastui noin 1sek välein.
[edit: Niin oli eli sähköjen jumputus aiheutui juurikin säätimestä, vika tainnut olla päällä jo 1,5 vuotta kun moottorin tyhjökäynti on ollut sellaista jumputtavaa, johtuen laturin vaihtelevasta kuormituksesta eikö suinkaan ilmavuodosta kuten olin luullut]
Viimeksi muokannut veskola, La 08.10.2005 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin paljon rupesi vituttamaan tuo "sisäänajo", että pari päivää sitten kokeilein motarilla paljonko tuo kulkee kun syöttöruuvi on miltei kiinni...no se meni saman mitä cdi112 Vito eli jotain 164..168...eli ahdistaa mieltä.
Sitten ruuvasin pari kiekkaa syöttöä, kas kummaa tuntui, ettei mitään vaikutusta. Samalla askartelin vähän kaasuvivuston parissa, nimittäin huomasin, ettei tuo kickdown kytkin ole koskaan kytkeytynyt. Rälläköin vähän kumimattoa (=alkuperäinen
) ja säädin tankoja. Lopulta sain kytkimen napsumaan ja koeajo, kickdown tekee punavalon
Lisää tankojen säätöä, siten että asentoanturi ja kytkin koitetaan synkata järkevämmäksi. Nyt ei tule enää punavaloa (HUH HUH).
Sitten säädellään tankoja ja asentoanturia, siten että se hörpsöttely olisi minimissään...ei säädy täydelliseksi mutta on semmonen, että kehtaa ajella.
No ahtopaine on bleedaamaton eli jossain 0,9 barin tuntumassa, säädän pumpun lähes täysille. Pitäisi tulla mustaa ja vetoja pitäisi löytyä...ei löydy silleen kun ennen vanhaan, eikä mustaa tule, miksi ?
Tänään laitan bleedausventiilin paikalleen,, muistinvaralta säätö ja koeajolle, ahdot menee 1,5 ja auto alkaa kulkemaan jotenkuten. Kuitenkin alavääntöä saisi olla paaljon enemmän ja nyt tietysti veto lakkaa jo hyvissä ajoin, eli laatikkoa ei saa menemään ylikierroksille, hyvä noin, mutta jotain puuttuu
Laatikko toimii ihan kohtuu hyvin, sille tekoälylle nyt ei voida mitään, se on semmoinen kuin on, mutta liikennevaloissa ei kukaa jäänyt roikkumaan puskuriin. Huiput on laskenut vanhoista hyvistä päivistä
tekisi mieli käydä ruuvaamaan vetäviä kierroksia ylemmäs 
Eikö kukaan ole tehnyt pumppuun semmoista: Otetaan jostain sopiva kierre, pultti sekä prikka, ihan kuten öljypohjassa, hitsataan kanteen kiinni. -> ilman kannen aukaisua voi säätää. Joku ostaa nyt kansia, ja hitsaa nätisti kierteet ja pultit paikkaansa, maksan hyvin tekeleestä.
Vehkeessä ei ole enää sitä morkoolia paikallaan, se on turha kapine katsastuksessa kun herättää vähäpäästöisessä hämmästystä piuhat ja releet. Ahtopaine on 1,5 missä on kakskyppiä liikaa ja syötöt on melko kovalla...emäntä lähti justiinsa ajelemaan autolla
Alasyöttöä lisää ja paljon ? katsastuksen jälkeen
Muutoin se on onneksi pelannut kivasti, ei ole tiputellut öljyjä enää juurikaan mistään...
Ai niin, nyt saa nauraa...kokeilin tuota pakopainemittaustakin ennen paineiden ja syöttöjen nostoa. Kyllä se mittari jotain näytti, 1,5 bari ehkä. Vedin ihan nailon putken konetilasta ohjaamoon ja siihen silikoniletkua, en jaksanut laittaa mitään klemmareita. Pakkokakkosella kierrokset tappiin, BATAANG, lensi se mittari letkun päästä vittuun ja ruikki noita hydrauslinesteitä pitkin ohjaamoa kun olivat siinä vaimentamassa värähtelyä.
Piti mittari niin kovaa napsetta, jotta poistin kytkennän, palataan tuohon sitten joskus taas kun jaksaa.
Sitten ruuvasin pari kiekkaa syöttöä, kas kummaa tuntui, ettei mitään vaikutusta. Samalla askartelin vähän kaasuvivuston parissa, nimittäin huomasin, ettei tuo kickdown kytkin ole koskaan kytkeytynyt. Rälläköin vähän kumimattoa (=alkuperäinen


Sitten säädellään tankoja ja asentoanturia, siten että se hörpsöttely olisi minimissään...ei säädy täydelliseksi mutta on semmonen, että kehtaa ajella.
No ahtopaine on bleedaamaton eli jossain 0,9 barin tuntumassa, säädän pumpun lähes täysille. Pitäisi tulla mustaa ja vetoja pitäisi löytyä...ei löydy silleen kun ennen vanhaan, eikä mustaa tule, miksi ?




Eikö kukaan ole tehnyt pumppuun semmoista: Otetaan jostain sopiva kierre, pultti sekä prikka, ihan kuten öljypohjassa, hitsataan kanteen kiinni. -> ilman kannen aukaisua voi säätää. Joku ostaa nyt kansia, ja hitsaa nätisti kierteet ja pultit paikkaansa, maksan hyvin tekeleestä.
Vehkeessä ei ole enää sitä morkoolia paikallaan, se on turha kapine katsastuksessa kun herättää vähäpäästöisessä hämmästystä piuhat ja releet. Ahtopaine on 1,5 missä on kakskyppiä liikaa ja syötöt on melko kovalla...emäntä lähti justiinsa ajelemaan autolla




Alasyöttöä lisää ja paljon ? katsastuksen jälkeen

Muutoin se on onneksi pelannut kivasti, ei ole tiputellut öljyjä enää juurikaan mistään...
Ai niin, nyt saa nauraa...kokeilin tuota pakopainemittaustakin ennen paineiden ja syöttöjen nostoa. Kyllä se mittari jotain näytti, 1,5 bari ehkä. Vedin ihan nailon putken konetilasta ohjaamoon ja siihen silikoniletkua, en jaksanut laittaa mitään klemmareita. Pakkokakkosella kierrokset tappiin, BATAANG, lensi se mittari letkun päästä vittuun ja ruikki noita hydrauslinesteitä pitkin ohjaamoa kun olivat siinä vaimentamassa värähtelyä.

.
Eipäs menny sitten kahta viikkoa.
No yksi kuitenkin. Ihan kohtu hyvin tuollaiselle paatuneelle harrastajalle.
No se on kyllä äärimmäisen tuttu tunne tuo, että kamalasti rassaa, jos näyttää, että tehoja on jossain karussa.
Ei yöllä unta, eikä päivällä rauhaa.
Taitaa olla nyt tauti taas siinä vaiheessa, ettei mene pitkään, kunnes seuraava remontti yllättää.
Eipäs menny sitten kahta viikkoa.
No yksi kuitenkin. Ihan kohtu hyvin tuollaiselle paatuneelle harrastajalle.

No se on kyllä äärimmäisen tuttu tunne tuo, että kamalasti rassaa, jos näyttää, että tehoja on jossain karussa.
Ei yöllä unta, eikä päivällä rauhaa.
Taitaa olla nyt tauti taas siinä vaiheessa, ettei mene pitkään, kunnes seuraava remontti yllättää.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tekisi mieli semmoista kaksiovista autoa, jossa on vain kaksi sivuikkunaa, sellaista aika kevytperäistä, tunnetko taudinkuvan, onko lääkettä, ahdistaatuikku kirjoitti:Taitaa olla nyt tauti taas siinä vaiheessa, ettei mene pitkään, kunnes seuraava remontti yllättää.


veskola kirjoitti: Kyllä se mittari jotain näytti, 1,5 bari ehkä. Vedin ihan nailon putken konetilasta ohjaamoon ja siihen silikoniletkua, en jaksanut laittaa mitään klemmareita. Pakkokakkosella kierrokset tappiin, BATAANG, lensi se mittari letkun päästä vittuun ja ruikki noita hydrauslinesteitä pitkin ohjaamoa kun olivat siinä vaimentamassa värähtelyä.Piti mittari niin kovaa napsetta, jotta poistin kytkennän, palataan tuohon sitten joskus taas kun jaksaa.





Nonnihh - tuo kuulostaa niin kotoisalle

Niin ja tuosta "tuikku":n mainitsemasta vanhalla iällä tulleesta tarpeesta toteuttaa itseään... no, ensin mopot, sitten Mini ja muut pienet autot jotka toimi moottorinpesuaineella


Silloin kun ahdot kävi 2,5-3 kilossa niin ahtopainemittariin tuli sellainen feature että mittari palaa 0,1-0,2 ja sitä pitää napauttaa luunapilla että palaa nollaan saakka - onkohan tuo mittarin ympäripyörähtäminen haitallista mittarille

Ei mutta se osoittaa, että sulla on naistenmallinen mittari...XUX63 kirjoitti: - onkohan tuo mittarin ympäripyörähtäminen haitallista mittarille
Mittareista, jottei mene ihan piruiluksi vaikka perjantai(känni) onkin...ostin sen pakopainemittarin, se maksoi kympin ja se on ihan lelun oloinen. Tuntuu, että se näyttää jonkun kympin liikaa, tarkistasin, mutta joo palataan kohta miksi en tarkista. Se on semmoinen pikkuriikkinen vaimentamaton, kun ei muuta ollut firmassa tarjolla. No tuommonen, asteikko kuuteen baariin, riittääkö ?:

No sitten tuohon tarkistamiseen, sehän sujuisi hyvin kompuralla jne. mutta taas saatte NAURAA

No minulla oli suunnilleen tämän näköinen viritys siinä käynnissä olevan auton edessä. Viton ohjaamo on sen verran ylhäällä, ettei tuota kompuraa ja öljykanisteria nähnyt, ne olivat siinä puskurissa kiinni. Piti ensin peruuttaa pihalta pois, mutta sitten päätin kokeilla eri vaihteita eteenpäiin




No siellä oli auton puskuri (vielä ilman muoviosia onneksi) osunut ensin kompuraan ja sitten kanisteriin. Kompurasta hajosi säätöyksikkö (irtosi kokonaan), ja kompura huusi kuolemaa pumppasi ilmaa pihalle

kerran olen työkalupakinkin yli ajanut taunuksella kun se oli eturenkaan vierellä, ja lähdin peruuttamaan, eturengas kiipesi komeasti pakin yli...

eihän siellä tiedä kummin päin pitäis olla pyörii niin että kiviki kaatuuveskola kirjoitti:Tekisi mieli semmoista kaksiovista autoa, jossa on vain kaksi sivuikkunaa, sellaista aika kevytperäistä, tunnetko taudinkuvan, onko lääkettä, ahdistaatuikku kirjoitti:Taitaa olla nyt tauti taas siinä vaiheessa, ettei mene pitkään, kunnes seuraava remontti yllättää.?
koskahan sitä aikuistuu, haudassa varmaan...
alkuun 80% stroh vois auttaa............ tai viru valkee.....

www.thaiklupi.fi
Kiitos, sniisk
Eilisen virallisen Euro NCAP käytettävyystestin perusteella auto sai kolme tähteä. Loput tähdet tai ainakin yksi tulevat kun webasto ja ilmastointi lähtevät toimimaan.
Termarin vaihto muuten nosti peruslämmöt 80 -> ~83 asteeseen, taitaa olla ihan hyväkin juttu talvea ajatellen.

Mitäs turhaan, pikkuvirheitä saa ja pitääkin olla.MJK kirjoitti:PS. Korjailen kirjoitusvirheet aamusella.
Eilisen virallisen Euro NCAP käytettävyystestin perusteella auto sai kolme tähteä. Loput tähdet tai ainakin yksi tulevat kun webasto ja ilmastointi lähtevät toimimaan.
Termarin vaihto muuten nosti peruslämmöt 80 -> ~83 asteeseen, taitaa olla ihan hyväkin juttu talvea ajatellen.
veskola kirjoitti:Ei mutta se osoittaa, että sulla on naistenmallinen mittari....XUX63 kirjoitti: - onkohan tuo mittarin ympäripyörähtäminen haitallista mittarille



Semmonen vaimennettu teollisuusversio 2,5 kiloon saakka - riittäis normiajossa jos kaikki säädöt ja viritykset pysyis paikoillaan ja ehjänä

Tänään ruuvasin morkoolin kellosta lukitusmutterin auki ja väänsin ruuvia kaksi kierrosta auki
Auto alkoi käyttäytyä eri tavalla kun läppäsi kaasua jossakin 1500 rpm kohdalta.
Kaikenlaista sitä, mistähän se oli taas kyse
Voisikohan sitä ruuvia vielä kiertää...vai sitä toista välillä

Auto alkoi käyttäytyä eri tavalla kun läppäsi kaasua jossakin 1500 rpm kohdalta.
Kaikenlaista sitä, mistähän se oli taas kyse

Voisikohan sitä ruuvia vielä kiertää...vai sitä toista välillä

Lisää tietoa: www.skg.fi
Siitä päätellen, että jätin ruuvin siihen asentoon, voisi pääellä ettei vähennä. Siitäkin päätellen, että kylmällä koneella kebabbikauppaan lähtiessä paikalle jäi savupilvi, jota en ennen ole nähnyt (=kylmä kone) ei se vähennä, vai mitä ?keef kirjoitti:- Eik se pienennä syöttöä
Ei se ihmeitä tehnyt mutta antoi kadonneen alaväännön osittain takaisin, sitä vain ihmettelen häviääkö se alavääntö kun ruuvaa vetäviä kierroksia vai onko jossakin joku muu vika ollut.
On ollut sellainen vika: Autossa on nelosvaihde ja 1400 rpm ja läppää kaasun pohjaan. Kierroslukumittarissa ei tapahdu mitään, selkänojassa ei tapahdu mitään, eli G-voima ei nouse. Automaatin punavalo syttyy. Tämä johtunee siitä,että polkimen asentoanturi huutaa pitkän aikaa olevansa pohjassa, mutta auto ei kiihdy. Toinen kokeilu: Autossa on sama nelosvaihde ja sama 1400 rpm, tökkää kolmosen kepistä päälle ja vaihteen kytkeydyttä läppää polkimen pohjaan. G-voima nousee ja rpm nousee huimaa vauhtia, automaatti ei valita.
Säädön jälkeen tuo punavalo-ominaisuus poistui...on se merkillistä, on se merkillistä

Ropataan keväällä lisää...
Ahtopaine tulee kellon kalvon alapuolelle ja painaa kalvon avulla säätötankoa ylöspäin, ruuvi päästää kalvon nousemaan ylemmäs vaikka ahtopaine on nolla, vai mitä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Perkeles, niin se tulee kalvon alapuolelle, järkeilin sen toimivaks toisinpäin. Toimii siis lähes samoin kuin alppiventtiili. Vaikuttaa kyllä pienillä kierroksilla alavääntöön kun syöttöä ja kierroksia nostettu, tiedä sitten miten vaikka syöttöt oli jo täysillä (124:ssa).veskola kirjoitti:Ahtopaine tulee kellon kalvon alapuolelle ja painaa kalvon avulla säätötankoa ylöspäin, ruuvi päästää kalvon nousemaan ylemmäs vaikka ahtopaine on nolla, vai mitä ?keef kirjoitti:- Eik se pienennä syöttöä
Niin eihän mulla ole syötöt täysillä
eli kyllä se varmaankin vaikuttaa, mutta helppohan tuo on kokeilla.
Onk kellään kaaviokuvaa tai leikkauskuvaa tuosta kellosta, eli se ruuvi painaa jousta ja jousi painaa kalvoa, ja kun riittävästi ruuvaa niin siellä ei sitten ole enää mitään jousivoimaa vastustamassa kalvon liikettä vai mitä ?

eli kyllä se varmaankin vaikuttaa, mutta helppohan tuo on kokeilla.
Onk kellään kaaviokuvaa tai leikkauskuvaa tuosta kellosta, eli se ruuvi painaa jousta ja jousi painaa kalvoa, ja kun riittävästi ruuvaa niin siellä ei sitten ole enää mitään jousivoimaa vastustamassa kalvon liikettä vai mitä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ruuvasin parikuukautta sitten ruuvin täysin auki, ei savutus lisääntynyt mutta liikkuminen kyllä muuttui (muuten vakio kone). pari viikkoa sitten säädin omatoimisesti pumpun syöttöä suuremmalle, nyt pössäyttelee kyllä savua. Risteyksessä lähtiessä autot jäävät (tiedä sitten johtuuko auton suurentuneista tehoista vai noki pilvestä
)

veskola kirjoitti:Niin eihän mulla ole syötöt täysillä![]()
?
Ei minullakaan ei tarvi kun on pumpussa sopivasti varaa....



meinasin kyllä lisätä soppaa kun huomenna pitää lähteä kärry perässä ajaan helsinkiin acs :sään...mut empä taida jaksaa alasyöttöihin koskea... nousee pian kulutus....

Itse tein ja säästin
Rupeaa tuo kesä taas aiheuttamaan kaikkea kivaa aktiviteettia
Video 1
Video 2
Video 3
Eipä tuo niin kamalaa ollutkaan miltä se tuntui etukäteen.

Video 1
Video 2
Video 3
Eipä tuo niin kamalaa ollutkaan miltä se tuntui etukäteen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
"Aikakortit"
Kirjoitetaanpas muutama sana tuosta radalle.com kiihdytyshommasta, jos joku muukin amatööri uskaltaa sinne mennä ajelemaan, ainakin aamupäivän aikaan oli kovin hiljaista radalla, eikä niitä amiskorollia näkynyt yhtään, niitä jotka aina liikennevaloissa haastavat.
Aluksi siis infopisteessä täytetään lappunen, johon kirjataan omat tiedot. Siihen kannattaa laittaa kännykkänumero, sillä ajat tulevat suoraan kännykkään tekstiviestillä. Homma toimi loistavasti kunhan numero oli saatu koneelle ja tekstiviesti tuli jo kun kurvasi radalta paluulinelle. Ilmoittautuminen maksoi 25 € ja sillä sai ajaa niin paljon kuin lystäsi ja olisi saanut ajaa vaikka sitä rata-ajoa...no en nyt tuolla pakulla kuitenkaan mennyt sinne tekemään ruumiita
Lapun täyttämisen jäljeen on ajajakokous, joita järjestettiin käytänössä nonstopina. Ei mitään ihmeellistä, kerrottiiin ne perusasiat, lähinnä miten siellä radalla toimitaan.
Sitten katsastus, eli minunkin olisi kannattanut jo etukäteen siivota autosta kaikki irtotavara irti eli siinä vaiheessa vietiin tyhjhät kaljapullot roskikseen, tungettiin cd-levyt, työkalut, irtokolikot, vaahtosammuttimet, rautalangat, irtopultit, leikkikalut yms yms. johonkin suljettavaan lokeroon.
Sitten vain radalle ajamaan.
Tuosta autosta ei nyt saa parempaa aikaa irti vaikka moottorissa olisi potentiaalia. Nimittäin tuon 200 metriä ajaisi vaikka kakkosella loppuun saakka mutta viimeiset, ehkä 50 metriä mennään rajoitetulla syötöllä. Näin vain koska laatikko menee vikatilaan 4800 rpm kohdalla, joten syöttöä rajoitetaan jo noin tuhat kierrosta ennen sitä.
Ajoin yhden lähdön pakkokakkosella loppuun saakka, ja tuo 4800 rpm rajapyykki tuli vastaan hieman ennen maalia ja saatiin se vikavalokin siten päälle.
Reaktioajasta on tarvittaessa helppo napsasta vaikka puolisekkaa pois, mutta se ei nyt ollut tarkoitus tällä kertaa vaan keskityttiin hyvään liikkeellelähtöön ja muutenkin harjoiteltiin miten siellä oikein ajetaan.
Ahtopaine muuten taisi olla luokkaa 1 bar tuossa viimeisessä vedossa, tosin en sitä mittaria ehtinyt yhtään katsella kun naamairvessä ja rystyset valkoisena piti ajaa "kilpaa" maaliin saakka, kumma efekti. Sieltä radan laidalta se ajaminen on ollut paljon helpompaa
Siis vinkkinä niille kun meinaavat ruuvata mahtavia paineita autoonsa.
Kirjoitetaanpas muutama sana tuosta radalle.com kiihdytyshommasta, jos joku muukin amatööri uskaltaa sinne mennä ajelemaan, ainakin aamupäivän aikaan oli kovin hiljaista radalla, eikä niitä amiskorollia näkynyt yhtään, niitä jotka aina liikennevaloissa haastavat.
Aluksi siis infopisteessä täytetään lappunen, johon kirjataan omat tiedot. Siihen kannattaa laittaa kännykkänumero, sillä ajat tulevat suoraan kännykkään tekstiviestillä. Homma toimi loistavasti kunhan numero oli saatu koneelle ja tekstiviesti tuli jo kun kurvasi radalta paluulinelle. Ilmoittautuminen maksoi 25 € ja sillä sai ajaa niin paljon kuin lystäsi ja olisi saanut ajaa vaikka sitä rata-ajoa...no en nyt tuolla pakulla kuitenkaan mennyt sinne tekemään ruumiita

Lapun täyttämisen jäljeen on ajajakokous, joita järjestettiin käytänössä nonstopina. Ei mitään ihmeellistä, kerrottiiin ne perusasiat, lähinnä miten siellä radalla toimitaan.
Sitten katsastus, eli minunkin olisi kannattanut jo etukäteen siivota autosta kaikki irtotavara irti eli siinä vaiheessa vietiin tyhjhät kaljapullot roskikseen, tungettiin cd-levyt, työkalut, irtokolikot, vaahtosammuttimet, rautalangat, irtopultit, leikkikalut yms yms. johonkin suljettavaan lokeroon.
Sitten vain radalle ajamaan.
Tuosta autosta ei nyt saa parempaa aikaa irti vaikka moottorissa olisi potentiaalia. Nimittäin tuon 200 metriä ajaisi vaikka kakkosella loppuun saakka mutta viimeiset, ehkä 50 metriä mennään rajoitetulla syötöllä. Näin vain koska laatikko menee vikatilaan 4800 rpm kohdalla, joten syöttöä rajoitetaan jo noin tuhat kierrosta ennen sitä.
Ajoin yhden lähdön pakkokakkosella loppuun saakka, ja tuo 4800 rpm rajapyykki tuli vastaan hieman ennen maalia ja saatiin se vikavalokin siten päälle.
Reaktioajasta on tarvittaessa helppo napsasta vaikka puolisekkaa pois, mutta se ei nyt ollut tarkoitus tällä kertaa vaan keskityttiin hyvään liikkeellelähtöön ja muutenkin harjoiteltiin miten siellä oikein ajetaan.
Ahtopaine muuten taisi olla luokkaa 1 bar tuossa viimeisessä vedossa, tosin en sitä mittaria ehtinyt yhtään katsella kun naamairvessä ja rystyset valkoisena piti ajaa "kilpaa" maaliin saakka, kumma efekti. Sieltä radan laidalta se ajaminen on ollut paljon helpompaa

Lisää tietoa: www.skg.fi
Huomenna pitääs mennä sitten ajamaan elämän ensimmäinen 1/4 mailin kiihdytyskoe, jännittää
Kiikalassa siis...
Piti vähän tehdä semmosia säätöjuttuja, hommahan lähti ihan siitä kun ajattelin öljyt ja suodattimen vaihtaa kun tuli kilometrit täyteen, sitten mopo karkasi kädestä:

Päivä alkoi hyvin kun vasta 10 vuotta palvellut ajoramppi petti alta, no sehän ei nyt niin paljon haittaa

Viimesyksynä näppäränä poikana tuli tehtyä starttimoottorille remontti, uskoin ammattimiestä enkä forumilaista ja en ostanut mitään uusia osia, ainostaan putsasin vanhat. No senhän tietää, talvella pakkasilla startti toimi miten sattui. Keväällä ei ollut enää ongelmia mutta nyt paikalle sujahti nämä kulutusosat:

Toki Vitoon olisi ehkä saanut alkuperäisen kaltaisen solenoidin, no Rane teki samantien adaterin, jolla alkuperäinen johdin muuttui soveliaaksi

Joku taisia käydä ruiskutuspumpun ruuveja säätämässä samalla

"Bad eye, ready to race"


Piti vähän tehdä semmosia säätöjuttuja, hommahan lähti ihan siitä kun ajattelin öljyt ja suodattimen vaihtaa kun tuli kilometrit täyteen, sitten mopo karkasi kädestä:

Päivä alkoi hyvin kun vasta 10 vuotta palvellut ajoramppi petti alta, no sehän ei nyt niin paljon haittaa

Viimesyksynä näppäränä poikana tuli tehtyä starttimoottorille remontti, uskoin ammattimiestä enkä forumilaista ja en ostanut mitään uusia osia, ainostaan putsasin vanhat. No senhän tietää, talvella pakkasilla startti toimi miten sattui. Keväällä ei ollut enää ongelmia mutta nyt paikalle sujahti nämä kulutusosat:

Toki Vitoon olisi ehkä saanut alkuperäisen kaltaisen solenoidin, no Rane teki samantien adaterin, jolla alkuperäinen johdin muuttui soveliaaksi


Joku taisia käydä ruiskutuspumpun ruuveja säätämässä samalla


"Bad eye, ready to race"



Lisää tietoa: www.skg.fi
Säälittävää yritystä...
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola/videot/PICT0003.MOV
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola/videot/PICT0006.MOV
Pumppu kun ei anna tarpeeksi soppaa !
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola/videot/PICT0003.MOV
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola/videot/PICT0006.MOV
Pumppu kun ei anna tarpeeksi soppaa !
Viimeksi muokannut veskola, Su 21.05.2006 09:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Juu ahdot on kyllä juuri siellä missä pitääkin, mutta jostakin syystä ei syöttöä ole niin paljon kuin pitäisi tuolla pumpulla ollaJP74 kirjoitti:Savua ei ainakaan ollut näkyvissä, eli turbo herää hyvin?

Se on aika kurja tunne kun muut menee heittämällä ohi kun on kolmonen saatu sisään

Paras aika 17, 126 s / 130,25 km
Paras loppunopeus: 132,06 km / 17.169 s
Viime kesänä meni g-techillä mitattuna 16,4 pintaan, nyt g-tech näytti 17,2

[edit] Kuva lähdöstä:

Lisää tietoa: www.skg.fi
ilmeisesti aika luotettava tuo G-tech? kävin eilen kellottamassa Huihain ja tulos oli 16.9@135. tämä 1370kg painavalla autolla, jossa pitäisi olla 144hv.veskola kirjoitti:Paras aika 17, 126 s / 130,25 km
Paras loppunopeus: 132,06 km / 17.169 s
Viime kesänä meni g-techillä mitattuna 16,4 pintaan, nyt g-tech näytti 17,2![]()
paljonko pitää olla tehoa että kaappi kulkee 17-sekunnin pintaan?
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
200 hv pitäisi riittää...nokileka kirjoitti:paljonko pitää olla tehoa että kaappi kulkee 17-sekunnin pintaan?
Kyllä g-tech näyttää aika lähelle oikeata varsinkin autossa joka ei niiaa lähdössä, kunhan sitä käyttää oikein.
http://www.geocities.com/gtipug/hpcalc.html
1/4 mile Time Results - HP Method
Your MB weighs about 2000 kilos and has 200 hp at the flywheel, about 170 hp at the wheels. That means that you can expect a 1/4 mile time of about 17.24 seconds.
Horsepower Results - 1/4 Mile Method
Your MB weighs 2000 kilos and can complete a 1/4 mile with a trap speed of 132.06 km/h. That means that you've got about 193 HP at the wheels, and about 222 HP at the flywheel.
Lisää tietoa: www.skg.fi