300 D -89 varoitusvalot kiukuttelee
300 D -89 varoitusvalot kiukuttelee
1989 mallisen 300 D:n kojetaulun varoitusvaloissa on seuraavanlainen ongelma:
Kun auto käy tyhjäkäyntiä, niin lähes kaikki varoitusvalot "hohtavat" eli mm. laturivalo, jarrupalojen kulumisvalo, bensavalo yms. Sen sijaan mm. pitkien merkkivalo tai käsijarruvalon merkkivalo eivät "hohda".
Kun kierroksia nostaa noin 2000 kierroksen paikkeille niin hohtaminen loppuu eli valot eivät pala. Kun vastaavasti kierrokset taas laskevat alle 2000 kierroksen niin merkkivalot palavat jälleen.
Mikä ihme siis Mersussa vikana?
Onko teillä kellään ollut vastaavanlaisia ongelmia?
Kun auto käy tyhjäkäyntiä, niin lähes kaikki varoitusvalot "hohtavat" eli mm. laturivalo, jarrupalojen kulumisvalo, bensavalo yms. Sen sijaan mm. pitkien merkkivalo tai käsijarruvalon merkkivalo eivät "hohda".
Kun kierroksia nostaa noin 2000 kierroksen paikkeille niin hohtaminen loppuu eli valot eivät pala. Kun vastaavasti kierrokset taas laskevat alle 2000 kierroksen niin merkkivalot palavat jälleen.
Mikä ihme siis Mersussa vikana?
Onko teillä kellään ollut vastaavanlaisia ongelmia?
Hiilet ja säädin OK
Terve
Kiitos vinkeistä. Tein työtä käskettyä ja vaihdoin laturin säätimen ja siinä samassahan vaihtuu hiilet. Ongelma on edelleen ja pysyy, eli siinä ei ollut ongelmaa.
Mittasin myös laturin, yleismittarilla kylläkin, mutta joka tapauksessa laturi lataa hyvin, eli siinä ei ole vikaa. Myös akku on melkein uusi eli sekin puoli on kunnossa.
Vaikuttaa siis että laturipuolella se vika ei ole, joten onko muita ideoita? Esimerkiksi mittarivalojen maadotus, voisiko siellä olla kipua?
Kiitos vinkeistä. Tein työtä käskettyä ja vaihdoin laturin säätimen ja siinä samassahan vaihtuu hiilet. Ongelma on edelleen ja pysyy, eli siinä ei ollut ongelmaa.
Mittasin myös laturin, yleismittarilla kylläkin, mutta joka tapauksessa laturi lataa hyvin, eli siinä ei ole vikaa. Myös akku on melkein uusi eli sekin puoli on kunnossa.
Vaikuttaa siis että laturipuolella se vika ei ole, joten onko muita ideoita? Esimerkiksi mittarivalojen maadotus, voisiko siellä olla kipua?
Akku on kunnossa
Akku on vaihdettu ihan lähiaikoina, ja mittauksenkin perusteella siinä ei ole mitään vikaa.
Ylipäänsä koko laturi ja akkupuoli näyttäisi olevan kunnossa, ja siksi asiaa ihmettelenkin.
Nyt ne varoitusvalot hohtavat koko ajan, eli kierroksia nostaessa ne eivät enää sammu.
Palavia varoitusvaloja ovat oikeastaan kaikki muut paitsi pitkien valo, käsijarruvalo, hehkuvalo.
Kaikki ne kellertävät varoitusvalot (mukaan lukien bensamittarissa oleva kolmiovalo) ja laturivalo hohtavat.
Ylipäänsä koko laturi ja akkupuoli näyttäisi olevan kunnossa, ja siksi asiaa ihmettelenkin.
Nyt ne varoitusvalot hohtavat koko ajan, eli kierroksia nostaessa ne eivät enää sammu.
Palavia varoitusvaloja ovat oikeastaan kaikki muut paitsi pitkien valo, käsijarruvalo, hehkuvalo.
Kaikki ne kellertävät varoitusvalot (mukaan lukien bensamittarissa oleva kolmiovalo) ja laturivalo hohtavat.
- mikajamersu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Ma 17.10.2005 18:18
- Paikkakunta: salo
Mitä voltti määrää näytti kun mittasit? pitäis olla13-14v ku ei sähköhimmeleitä
päällä.
Onko maadoitukset kunnossa?
Omassani oli hiilien vastapinta menny laturin akselista ja samat oireet.
hiilisillan vaihto autto vain hetken ja sit ku sai uuden laturin niin sit pimeni
akku melkein heti sen jälkeen...
päällä.
Onko maadoitukset kunnossa?
Omassani oli hiilien vastapinta menny laturin akselista ja samat oireet.
hiilisillan vaihto autto vain hetken ja sit ku sai uuden laturin niin sit pimeni
akku melkein heti sen jälkeen...

onko pakko jos ei halua...
Exiä:
w124 200/250d
190 2.0 vm.88
Exiä:
w124 200/250d
190 2.0 vm.88
Volttimäärä
Mittarissa oli voltteja ilman sähköhimmeleitä yli 14, eli laturi pukkaa hyvin virtaa. Akussakin on kapasiteettia riittävästi, joten en jaksa uskoa sen vikavalohomman johtuvan laturista tai akusta. Mene ja tiedä..
Maadoitushommat voivat tosiaan olla syynä, mutta kun en tiedä mistä päästä alottaisi..
Maadoitushommat voivat tosiaan olla syynä, mutta kun en tiedä mistä päästä alottaisi..
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
No selvisikö vika koskaan? Emäntä juuri soitteli että kaikki varoitusvalot palaa juuri noin kuin "tm58911" kertoi vaikka auto on käynnissä. Vahvasti olen sitämieltä että kyseessä on maadoitusvika kun mittaristo muutenkin on viikeaikoina vaatinut vähän iskua että kaikki toiminnot heräävät... Pitänee tänään ensiksi mittailla latausjännitteet ja akun kunto ja sitten irroittaa mittaristo ja putsailla...
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
En eilen sitten kerennyt tarkemmin katsoa enkä mitata ja oireitakaan ei ilmennyt enään illalla. Eiköhän se mittarin maadoituksesta nyt kuitenkin johdu. Akun kengät olivat irti tuossa viikko sitten ja oli ihan puhtaat...
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Minekkään liikkeeseen tuota vie... Kyllä siitä vika löytyy kotikonstein kunhan kerkiää etsiä. Kytkiksit sentään löytyy ja kun nyt mittäristoa käytin irti niin oli niin yksinkertaista elektrniikkaa siellä ettei hätiä mitiä. Eipä nuo ole oireillut sen jälkeen kun puhdistin maadoituspisteen.
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63