väykyn kannen irrotus apua??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
timi-lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 22.02.2005 17:52
Paikkakunta: keski-suomi

väykyn kannen irrotus apua??

Viesti Kirjoittaja timi-lin »

eli 96v 220d malli!kaverilta meni kannentiiviste rikki ja pitäs uusi tiiviste saada paikalleen :roll: mitä kaikkea joutuu irrottaa että saa kannen irti,eli onko mitään missä tarvis erikoistyökaluja??jos joku viitsis kertoa vähän niinkö sinne päin niin auttas paljon,kaikki turha on jo purettu eli imu ja pakosarja ym pikku osat!kiitos jos joku joka tietää niin viitsis vähän neuvoa ensikertalaista.
W210 220D
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Oho! Paljonko oli kilometreja takana?
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Vieläkös väykyssä on kansi kiinni 12-kulmasilla uppokantapulteilla eli XZN-pulteilla?
W124 on ainakin.
Jos on niin, tommonen tulee hankintaan.
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

joo edellä mainittu sarja tulee olla, ja lisäksi pitäisi olla ( ei pakko kai) lukitusholkit/klipsit, mersun työkalunumero 119 589 01 40 00 .
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
timi-lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 22.02.2005 17:52
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja timi-lin »

kiitos tiedoista,sillä on ajettu 540tkm.kannen välistä alko tulemaan nesteet pihalle pakosarjan kohdalta!
W210 220D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Aika samanlainen työmaa kuin vanhempi 601- moottori.
Näkyy olevan tuossa moniventtiilissä vakiopaikka tuo takakulman nestevuoto, kun taas vanhemmissa on se jakopään ja ykköspytyn väli.
Joku mersupurkaamo??
maukku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Pe 08.10.2004 19:15
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja maukku »

Ja sitten noi XZN-pultit on aika syvältä, en ymmärrä, miksi ei voida käyttää edelleen normaaleja 6-kulma pultteja jo valmistuskustannusten takia?
Eli ehdottomasti XZN avain (ei torx, vaikka näennäisesti tuntuis sopivan) ja sitten pulttien avainkolot puhtaaksi , ennekuin huolellinen avaus (kiristys) järjestyksessä asteettain.
Kun kannan tosta pultista vääntää hätäillessä pilalle, niin työsarkaa riittää poraamisen suhteen. :cry:
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä se XZN- kanta on ihan hyvä noin ahtaisiin paikkoihin. Täytyy vain ostaa heti kunnollinen laadukas avain jossa särmät ovat teräviä, eikä niinkuin jossain "pilipaliteeman" avaimissa jossa reunat on tehty komiaksi eli pyöristetty valmiiksi.

Yleensäkin avaimessa jossa lukee vain Crome-vanadium, niin lujuus on lähinnä tehty tuolla tekstillä :wink: . Oikeasti hyvässä avaimessa sitä ei tarvi erikseen mainita.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
timi-lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 22.02.2005 17:52
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja timi-lin »

nyt on kansi irti,aika lailla oli syöpynny vesi kanavat niistä reunoilta,tiiviste ollu aika huono varmaan pitemmän aikaa....kaveri vie sen koneistamolle aamulla.varmaan riittää kun vähän oikasee pinnan!pytyissä oli vielä hoonaus jäljet hyvin näkyvillä ei ollu rappusta juuri ollenkaan :shock:
W210 220D
Vastaa Viestiin