Purettiin 4kpl M110 eli 2,8 TC vm 80-84 koneita ja kaikissa näyttää olevan sama vika
Eli pakopuolen nokka-akselien laakeripinnat kuluu pilalle sekä nokasta
että kannesta.
Syyhän on varmasti huono öljynkierto.
Johtuuko tämä pelkästään huonoilla öljyillä ajamisesta vai onko öljynkierrossa
jokin " tyyppivika" , ja voisiko asiaa korjata esim . ylimääräisellä öljykanavalla
suoraan kanteen.
Onko muita ideoita kuin kasata kone uusilla nokka-akseleilla ja kaataa kunnon
öljyt koneeseen ja toivoa pitkää ikää.
M110 koneen nokka-akselit kuluu
80-luvun voiteluaineet oli ihan toista mitä tämän päivän voiteet. Monikaan tuon ajan bensakone ei liene nähnyt avaamattomana 200tkm rajapyykkiä, toista se on nyky voiteilla.
HTT: kuuleman mukaan Exxon Mobililla olisi vaikeuksia toimittaa moottoriöljyjä. Amerikassa joku lisäainetta valmistanut laitos on mennyt rikki pyörremyrskyssä.
HTT: kuuleman mukaan Exxon Mobililla olisi vaikeuksia toimittaa moottoriöljyjä. Amerikassa joku lisäainetta valmistanut laitos on mennyt rikki pyörremyrskyssä.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: M110 koneen nokka-akselit kuluu
Oliko muuten kaikki laakeripinnat tasaisesti kuluneet vai oliko sielläkin eroja?fixman kirjoitti:Purettiin 4kpl M110 eli 2,8 TC vm 80-84 koneita ja kaikissa näyttää olevan sama vika
Eli pakopuolen nokka-akselien laakeripinnat kuluu pilalle sekä nokasta
että kannesta.
Syyhän on varmasti huono öljynkierto.
Kuumana alle kilo painetta tyhjä käynnyllä ja heti kun antaa kaasua paine nousee 3 kiloon, mutta nokille tulee tyhjäkäynnyllä hyvin öljyä kun kattoo korkista öljy on mobilia 10w 40
280 vika on nokkien kuluminen noin 150000-300000 nokat käyttäjästä riippuen pidempään kestää kun säätää venttiilit 10000 välein tai kerran vuodessa samalla näkee nokkien ja nokka ketjun kunnon ,jos revittää kylmällä koneella huonolla öljyllä nokat kuluu äkkiä.
auto on 114 280ce
280 vika on nokkien kuluminen noin 150000-300000 nokat käyttäjästä riippuen pidempään kestää kun säätää venttiilit 10000 välein tai kerran vuodessa samalla näkee nokkien ja nokka ketjun kunnon ,jos revittää kylmällä koneella huonolla öljyllä nokat kuluu äkkiä.
auto on 114 280ce
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0011503094M.K kirjoitti:80-luvun voiteluaineet oli ihan toista mitä tämän päivän voiteet. Monikaan tuon ajan bensakone ei liene nähnyt avaamattomana 200tkm rajapyykkiä, toista se on nyky voiteilla.
HTT: kuuleman mukaan Exxon Mobililla olisi vaikeuksia toimittaa moottoriöljyjä. Amerikassa joku lisäainetta valmistanut laitos on mennyt rikki pyörremyrskyssä.

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm