Mikähän olis sopiva turbo?
Mikähän olis sopiva turbo?
Nyt olis taas uus juttu tekeillä, eli pitäis saada tuommoinen kakslitrainen turbodieseli kulkemaan. Aikasemmat kirjoitteluni kun on olleet kokolailla tuolla "mobiiliosastolla", mutta onhan se hyvä vähän avartaa näkemyksiään ja "viritellä" (nimenomaan) välillä jotakin muutakin. Eli mikähän olis semmoinen sopiva aihio puhaltimeksi, jos tavoitteena on "ainoastaan" noin 150hv tehot? Hintakin sais olla aika alhainen, kun on tuo budjetti niin kovin rajallinen. Ilmeisesti jokin Saabin, tai Volvon vakioahdin, eli Garretin T03, tai vastaava?
Hyvät neuvot olis nyt tarpeen.
Entäs sitten coolerin tarpeellisuus näin talven tullen? Ainakin keväällä vois sitten semmoistakin alkaa laittelemaan, kunhan nyt ensin sais sen puhaltimenkin.
Turboakin saa tarjota, jos jollakulla sattuisi olemaan asiallinen sellainen asialliseen hintaan nurkissa joutilaana.
Hyvät neuvot olis nyt tarpeen.
Entäs sitten coolerin tarpeellisuus näin talven tullen? Ainakin keväällä vois sitten semmoistakin alkaa laittelemaan, kunhan nyt ensin sais sen puhaltimenkin.
Turboakin saa tarjota, jos jollakulla sattuisi olemaan asiallinen sellainen asialliseen hintaan nurkissa joutilaana.
Mulla on toistaiseksi ylimääräisenä yks to3, hyväkuntoinen huollon jälkeen ajettu joku 20tkm, pakopesässä vakio paikassa pieni hakeama joka ei menoa haittaa.Tällähetkellä on yks joka harkitsee, jos päättää ostaa on hänellä etuoikeus
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Tais tulla kaupat KKK:n K26:sta. Vaikuttaa hyvältä peliltä tuon kokoiseen vehkeeseen, vaikkakin oli hintavampi, kuin ensin meinasin, kun sattui löytymään uusi. 
Foorumi toimii hienosti ja YV:tkin liikkuu aktiivisesti, joten hieno homma. MeSee: Ota yhteyksiä vaikkka yv:nä, mikäli Garretti jää käsiisi, eli jos tämä "etuosto-oikeutettu" ei sitä osta. Voisin koettaa puhua sitä eteenpäin yhdelle kaverille, jos hänellä sattuisi olemaan kiinnostusta vielä semmoiseen. Tai siis hinnasta/kunnosta kai kaikki suunnilleen on aina kiinni.

Foorumi toimii hienosti ja YV:tkin liikkuu aktiivisesti, joten hieno homma. MeSee: Ota yhteyksiä vaikkka yv:nä, mikäli Garretti jää käsiisi, eli jos tämä "etuosto-oikeutettu" ei sitä osta. Voisin koettaa puhua sitä eteenpäin yhdelle kaverille, jos hänellä sattuisi olemaan kiinnostusta vielä semmoiseen. Tai siis hinnasta/kunnosta kai kaikki suunnilleen on aina kiinni.
Tämä menee jo melkein meikäläisen yksinpuheluksi, mutta kiinnostaa nyt sitten sattuneesta syystä, että minkähänlaisiin tehoihin tuommoinen kolmesatasen TD:n KKK K26 -ahdin mahtaa riittää? Tiedän kyllä, että pumppu menee säädettäväksi ilmanmuuta, mutta millaisia tehoja voisi olla odotettavissa, jos alkaa tehdä mieli "kiusata" konetta vähän enemmän? Cooleri kai kuitenkin kannattaa ensin laittaa.
Itellä ois kans tarkotus laitattaa 7mm tapit pumppuun talven aikana. Jos sais sen 200hv koneesta irti.Turbo pitäis kans vaihtaa isompaan itellä on paikallaan stt turbo sarjan mandariinin kokonen ahdin se on ainaki liian pieni. Siksi kiinnostas mihin asti kkk 26 riittää. Ite säädätin pumpun keväällä. Oisko jotain 100hv tai vähän päälle pelkällä säädätyksellä sitte jos enemmän haluaa tehoa nii elementit vaihtoo pp dieselille tai mynädieselille.
ex w123 240d
ex w123 300d autom
ex w124 200d turbo ic
ex W202 220e Elegance Autom
ex w210 230e classic autom
ex w210 320e 4matic
W202 200e Elegance
W251 350e 4matic
ex w123 300d autom
ex w124 200d turbo ic
ex W202 220e Elegance Autom
ex w210 230e classic autom
ex w210 320e 4matic
W202 200e Elegance
W251 350e 4matic
omasta om601:stä irtos 119hp , ahdin garret t25/vai oliko t03, ei muista, mynän pumppu vakioelementeillä ja välijäähdytin.
-> http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=11949
-> http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=11949
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
mikäs olis sopiva ahdin250 turbo d koneeseen
kun tuo vakio KKK alkaa jäädä pieneksi.tavoite olis 250 hp ja käyttöauto mukavuus pitäisi säilyä
ja piisaako vakio pakosarja
nytte on ehkä lähellä 150hp
sen tiedän että ainakin pumppu pitää lähettää laajennus "operaatioon"




2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Miksi öljynjäähdytin pitää poistaa, ja samalla tehoja nostaaRiku kirjoitti:Ja miten onnistuu vakio öljynlauhdutin korvata..välijäähdyttimellä... ?! Löytyneekö tekijöitä..laittaa vaikka kuvia jos löytyy.. Minkälainen sydemi siitä sitten tulis..![]()

Sinne eturenkaiden eteen ei tarpeeksi suurta cooleria oikein vaan saa mahtumaan, keulalle sen melkein tarvii laittaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Yeps, kiinnostaapa. Onko sulla siis koko satsi turbo mukaanlukien vai oheisromppeet joihin kaivellaan jostain sopiva turbo?
Petteri Kivimäki
040-531 2266, kamera-petteri@saunalahti.fi
Petteri Kivimäki
040-531 2266, kamera-petteri@saunalahti.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
[quote="PKivireki"]Yeps, kiinnostaapa. Onko sulla siis koko satsi turbo mukaanlukien vai oheisromppeet joihin kaivellaan jostain sopiva turbo?
Oli koko satsi ja moottori. Turbo jalostettu eteenpäin ja moottori myyty. Lyötyy pakosarjaan sopivia pakokoteloita, joista voi räätälöidä tarpeen mukaan. Ja turboja löytyy kymmeniä kappaleita
Oli koko satsi ja moottori. Turbo jalostettu eteenpäin ja moottori myyty. Lyötyy pakosarjaan sopivia pakokoteloita, joista voi räätälöidä tarpeen mukaan. Ja turboja löytyy kymmeniä kappaleita