vaihteistot.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
emw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 25.09.2003 20:48
Viesti:

vaihteistot.

Viesti Kirjoittaja emw »

onko noissa vanhemmissa mersuissa (pystylyhdyt ja vaakalyhdyt) vaihteistojen välitykset aina samat. Ja onko jollain tietoo mitä noi välitykset on?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14217
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Välitykset eivät ole samat, ainakaan perissä. Vaihteistoissakin taisi olla eroja. Palaan asiaan illemmalla. Onko tiettyjä malleja mistä haluat välitykset?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
emw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 25.09.2003 20:48
Viesti:

Viesti Kirjoittaja emw »

No periaatteessa ne mallit jotka käyvät 280 twincamin perään. Ei kuitenkaan automaatteja.
Kakkosen ja kolmosen väli on kisakäyttöön liian pitkä. Itellä on nyt kiinni 116 vaihteisto.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Bensakoneen laatikoissa ei suuria välityseroja juurikaan ole, vaan ne erot löytyy enneminkin perän välityksestä. Dieselin ja Bensan laatikoissa löytyy eroja mm. ykkonen on Dieselissä lyhyempi kuin Bensassa, joten dieselin kakkosen ja kolmosen väli on pidempi kuin bensan. Onko sinulla varmasti nyt Bensan laatikko kiinni???, jos on, niin helpoiten saat välitystä muutettua peräävaihtamalla.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
emw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 25.09.2003 20:48
Viesti:

Viesti Kirjoittaja emw »

En kyllä tiiä mistä noi alunperin on lähtöisin diisselistä vai bensamersuista. Mutta tällä hetkellä ykkonen ja kakkonen on hyvät. eli niitten ei tarttis muuttua lainkaan. . kolmonenkin olis hyvä jos nelosen paikalle sais rakennettua kakspuolikkaan välivaihteen. Kaavastahan tulis silloin vähän hullu, muttaku tota 4 ei tartttis ollenkaan.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14217
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hmn, pikavilkaisulla W123:ssa on malleissa 200-280 E samat välitykset manuaalilaatikoissa, kuin myös dieseleissä.
1976-1980:

I 3,90:1
II 2,30:1
III 1,41:1
IV 1.00;1

1980-1985

I 3,91:1
II 2,32:1
III 1,42:1
IV 1,00:1
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
pk62
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 07.10.2003 21:44
Paikkakunta: Pyhäntä

Viesti Kirjoittaja pk62 »

emw kirjoitti:En kyllä tiiä mistä noi alunperin on lähtöisin diisselistä vai bensamersuista. Mutta tällä hetkellä ykkonen ja kakkonen on hyvät. eli niitten ei tarttis muuttua lainkaan. . kolmonenkin olis hyvä jos nelosen paikalle sais rakennettua kakspuolikkaan välivaihteen. Kaavastahan tulis silloin vähän hullu, muttaku tota 4 ei tartttis ollenkaan.
Ei muuten onnistu se puolikas kun se nelonen on suora. Tee siitä kolmosesta lyhyempi.Tai vaihda hitaampaan perään, tosi hitaaseen
Vastaa Viestiin