Teboil vastaan Neste (moottoriöljyt)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

TERE.mitä pitää luokitukset mb 229.1 ja 229.3 sisällään ja mitähän eroja niissä on
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Käytännön testi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Tulipa mieleeni yksi helppo tapa testailla öljyjen talviominaisuuksia. Purkki vain pakastimeen ja vuorokauden jälkeen koittamaan ulostuloa... Ainakin alapään numeroarvon erot pitäisi tulla näkyviin. 0wX pitäisi tulla ulos purkista jotakuinkin kuten huoneen lämmössäkin. 10wX:n sen sijaan saattaa joutua pusertamaan pullosta, jostain w30 yksiasteöljystä puhumattakaan. :shock:
Terveisin
Tero
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Nostetaanpas tätä kun alkaa olla aika talviöljyn...

Mitäs litkua sitä työntäis möötöriin talveksi? Ajo on erittäin sekalaista eli välillä pitempää matkaa eli muutamia satoja km, välistä n 100km suuntaansa lenkkejä mutta pääasiassa kaupunkirallia ja pikkuvetoja motarilla. Auto saattaa seistä asiakkaan parkkipaikalla pitkäänkin ilman mahdollisuutta lämmitykseen.

Kattelin kalevasta mitä oli tarjouksessa tänään:

Teboil Gold 5W-40 4L 16,90
Mobil Synt S 5W-40 4L 19,90

Kovin on halpiksen oloisia ainakin hintansa puolesta kumpikin :roll: Milläs muut superturboilijat ajelee talvella? Viime talvi meni Valvolinen VR1 Racing 10W-60:llä mutta kyllähän tuo jäykähköä on näillä leveysasteilla ja morkoolikin jäänee talviunille :roll:
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

Hmm.. Oma kohtainen kokemus olisi tuosta nesteen city pro öljystä 5w-40.
Nyt ajettu 4,5 tuhatta kilsaa ja nykäsee kylmänä ylös tuntuisi öljyä olevan puoleen väliin tikkua, lämpöisenä tuntuisi olen mittatikkua ylärajaan asti.
vaihdan 10 tuhannen välein jolloin yleensä kuluttanut öljyä tikun puoleen väliin.
Taitaa olla tuo CDi moottorin tapa kuluttaa tohon tikun puoleen väliin.?

Öö siis asiaan. Pitäisin itse tuota Nesteen City pro öljyä erinomaisena öljynä. täyttää filmi vaatimuksen 229,3
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Castrollin magnatecit liruttelin ensikertaa sekä ässään-että ceehen. Ei ole leikannut ainakaan vielä kiinni kumpikaan. :D

Näin joskus jollain forumilla topikin jossa suunniteltiin kimppatilausta tästä ihmeitä tekevästä voiteesta, ihan ulkomailta asti vissiin? :roll: Onko siinä jotain älyä? :roll: Kannu maksoi alle 25e, ostin niitä neljä, ja olin erittäin tyytyväinen mielestäni edulliseen hintaan. Jos tätä mirhamia saa ulkomailta vaikkapa 15e/ kannu, niin olenko minä onnellinen mies jos säästän sen 40 euroa? Onhan se hienoa tilailla ja voimistella näitten kanssa, en minä sillä, mutta jokainen tyylillään. :D

Tuleehan siinä kyllä suohkattua elinaikanaan helposti työnnettävän ruohonleikkurin hinta, jos kannattaa kotikylän yrittäjää puolalaisen mustanpörssin kauppiaan sijaan. :D

Ainiin, joko minä sanoin että talviöljyt on koneessa? Taisin sanoa muistaakseni? :lol:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

eikös näihin vanhoihin imudiiselikoneisiin voi laittaa melkein mitä vaan öljyä, minkä purkin kyljessä lukee diesel? siis nykyään öljyt on kuitenki niin paljon parempia, ku ennenvanhaan ja diiselin öljyt yleensä viä parempia... siis dieselin öljyä vaan niin käy melkein mikä vaan. se on mun käsitys.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

TB:n SHPD 5w-40 jokaisessa diiselissä sisällä ja hyvin pyörii. Ei häviä merkittävästi vaihtovälillä ja kohtuullisen hintaista, miinuksena iso pakkauskoko (20l). Tosin tuon pienemmissä erissähän on oikeestaan turha öljyä ostaakkaan?
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Jos tuon otsikon perusteella vastaan niin Neste. Kuitenkin 50% raskaasta kalustosta käyttää nesteen öljyä.
Kuten eräs urakoitsija sanoi kun kauhistelin että hänen -03 cdi mersussa on 10W40 koneessa:
"Jos sama öljy käy n. miljoonan markan scaniaan ja muutamiin 150 000€:n traktoreihin, niin eiköhän tuo sama öljy mene muutaman tonnin henkilöautoonkin? :wink:
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

No... Meillä oli Nesteen City Standardit tossa sprinttterin myllyssä ja kyllä sitä 4l meni jonkun 30 000km aikana lisää sinne... Eli enemmän melkein kuin dieseliä tankkiin! Tuli hieman kielteinen asenne Nesteen öljyihin jo mopo aikoina, haisi niin tolkuttomasti ja savutti ku kuravaivanen susi :shock: Teboilin öljyä sitten ostin joskus 4L pönikän, se oli ihan jees kamaa.

No, nyt kesällä tuuttasin Shellin jotkut Dieseli öljyt koneeseen, hyvin tuntuu toimivan.. Eka kertaa vaihdettiin nyt itse tohon öljyt. 1 kerta vaihdettiin ihan Kotkan veholla, delvacit sisään, mutta maksaa se delvac 1:n vaan niin huisin kauheasti :?

Shellin öljyihin päädyttiin hinnan ja takana lukevien tietojen perusteella... Hyviltä on tuntunu!!!

Mazda sitten on käyny aina Mobililla, aina toiminu hyvin, mutta vuos sitten kesällä tuuttasin Castrolin öljyt sinne, samoten nyt keväällä, kun sitä vielä purkki oli nurkissa... Ihan suolesta mokoma tökötti, ei pysy koneen sisällä, kun tulee venttiilikopan tiivisteen välistä ulos...

Kyllä seuraavaksi tulee matukkaan öljyt kolmesta seuraavast firmasta... Mobil, Shell (jota ohjekirja suosittelee) tai Teboil... Minusta Teboilin Diamondin luulisi olevan ihan hyvää kamaa...

Sitten vähä kokemuksia fiatin moottoreista. Ducaton 1,9td. Kyseinen auto on isännällä, se osti aina TB:n Goldia 20l pöniköissä. Sitten siinä 150tkm kohdalla heitti Mobilit sisään, ne ei pysynykkään koneessa, ja sitten hajos loppujen lopuksi koko moottori... Turbon kautta öljyt männänpäälle, reikä mäntään vai kahteen, ja kaikki jumiin sen jälkeen... Noo, eihän noi viiatin koneet maksa ku 50tmk... :shock:

Ja eipä oo kyllä ainut moottori... Huohotin niissä kuulema jäätyy... Hyh, ällöttää koko karkea käyntinen moponmoottori... (ei noin pieniä saisi Dieseleiksi rakentaa, vähintään 2,1l :wink: )
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Minua on aina kiehtonut keskustelu öljyjen "paremmuudesta" ja yhteen kysymykseen en ole koskaan keltään saanut itseäni tyydyttävää vastausta.
Eli: millä perusteella yleensä pidetään öljyä jota moottori ei "syö" parempana kuin öljyä joka moottorista pikku hiljaa katoaa, suurin osahan moottorissa palavasta öljystä kulkeutuu sylinterin seinämistä männän päälle eli ohittaa öljyn kaapimiseen tarkoitetun öljyrenkaan. Eli öljyssä jota moottori syö on sitkeämpi kalvo koska onnistuu ohittamaan männänrenkaat.....luulisi voitelukyvyn myös silloin olevan parempi?

JariN
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Jos öljyä kuluu paljon se karstoittaa koneen palotilaa, ylimpiä männänrenkaita ja venttiileitä. Moottoriöljy kun ei pala samalla tavalla kuin 2T öljy tai dieseli. Hyvä öljy omaa hyvän leikkautumiskestävyyden ja muodostaa metallipinnoille vain ohuen öljykalvon, kitkaa siis näin vähentäen.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Jeps, mutta tarkoitinkin tilannetta jossa terve moottori syö toista öljymerkkiä pikkasen ja toista ei juuri vähääkään, kumpi silloin voidaan katsoa paremmaksi?Perustelusi olivat kyllä parhaat mitä tähän asti olen saanut.
En oikein usko että samassa moottorissa eri öljymerkeillä suuria öljynkulutuseroja muodostuu jos viskositeetti ja käyttöolosuhteet ovat samat, itse en ainakaan ole huomannut.
Toisaalta muistelisin nähneeni jossain 70-luvun Porschen manuaalissa mainittavan että 911 bokserin normaali hyväksyttävä öljynkulutus on 2 l. /1000 km,vaikuttaa aika hurjalta. Samaten jossain Bemarissa hyväksyttiin melko suuri öljynkulutus.
Diesel myös polttaa öljyä mielestäni paljon tehokkaammin kuin bensakone,
mulla oli joskus Hiace joka imi öljyä kuin öljyä 6 l./1000 km ja savutus ei silti ollut huomattava,johtuu varmaan korkeammasta palamislämpötilasta?
Bensakoneella tommonen määrä lähinnä täyttäisi koko maailman öljyn käryllä.

JariN
Avatar
PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: To 10.04.2003 13:15

Viesti Kirjoittaja PK »

Voiko noita "dieselmoottoriöljyjä" käyttää myös bensakoneissa? Jos ei, niin hyviä perusteluita.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Itse olen ajellut monta vuotta pelkästään Teboilin öljyillä ja pitänyt noita Mobilin tuotteita vahvasti yliarvostettuina ja ylihinnoiteltuna tuotteena, joihin oikein kenelläkään ei ole tyhjentävää informaatiota ollut niitten autenttisesta paremmuudesta muihin öljymerkkeihin nähden.

Keskieuroopassa ihmiset useimmiten ajavat halvimmilla öljyillä mitä kaupasta saavat, ilmeisesti kippaavat mielummin kalleimman ja halvimman öljyn hintaeron mieluummin omaan nieluunsa.... :wink:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kun ostin tuon ässän niin vaihdatin siihenTeboilin diamondit. Nostimet alkoivat pitää sellaista metakkaa että öljyt oli pudotettava pois koneesta noin 50km ajon jälkeen, petti yksinkertaisesti hermo. Tilalle Shellin helixit, meteli loppui kuin seinään.

Nyt on koneessa Castrollin magnatecit, hiljainen on niilläkin. Ainakaan vanhaan ässään tämä lompakon pelastava Teboilin rasva ei sovi.

Sopii varmaan sellaiseen autoon jossa ei ole minkäänlaista kulumavikaa, mutta 300tkm ajetun ässän nostimet eivät siitä tykänneet, enkä täten minäkään.

Joskus hinta ja laatukin saattavat kulkea käsi kädessä. Diamond ei pitänyt ominaisuuksiaan yhtä hyvin kuumana kuin nämä muut kokeillut ja ajetut öljyt.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Olen minä pistänyt dieselmoottoriöljyä bensakoneeseenkin. Tuskinpa siitä mitään haittaakaan on. Tosin bensakoneessa on vähän erilaiset vaatimukset, johtuen huonosta palamisesta. Öljyyn joutuu mm. vettä moninkertaisia määriä kuin dieselissä ja kyllä siellä öljyn seassa on bensiiniäkin. Toisaalta nokea ei ui öljyssä niin paljon.

Öljyn kulutus on välttämätöntä moottorille, koska vain siten männänrenkaat tulevat voidelluksi. Termeinähän öljyn kulutus on siis sitä kun öljy laskee vaihtovälillä tikussa ja öljynsyönti on sitä kun pitää olla kanisterin kansssa lisäilemässä. Öljyn kulutus on siis normaalia, öljynsyönti puolestaan kuuluu 70- ja 2000-luvun autoihin. :wink:
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Dieselöljy käy bensakoneisiin ja mobil mainostaakin nykyään sitä, yksi öljy kaikkiin firman koneisiin.
Kulutuseroja on saman viskositeetin omaavilla dieselöljyilla, ei tosin radikaaleja.
Viskositeetti kun ei kerro öljystä kovinkaan paljoa. Tuoteseloste kertoo.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
jallu_ai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 06.03.2005 14:54
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja jallu_ai »

HVM kirjoitti: Joskus hinta ja laatukin saattavat kulkea käsi kädessä. Diamond ei pitänyt ominaisuuksiaan yhtä hyvin kuumana kuin nämä muut kokeillut ja ajetut öljyt.
Ei kai tuo Diamond nyt niin ihmeellisen halpaakaan ole? Riippuu tietysti ostopaikastakin.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

jallu_ai kirjoitti:
HVM kirjoitti: Joskus hinta ja laatukin saattavat kulkea käsi kädessä. Diamond ei pitänyt ominaisuuksiaan yhtä hyvin kuumana kuin nämä muut kokeillut ja ajetut öljyt.
Ei kai tuo Diamond nyt niin ihmeellisen halpaakaan ole? Riippuu tietysti ostopaikastakin.
Se on halpaa kuin makkara jos verrataan kunnollisiin öljyihin. :wink: Diamond ~25e/ kannu, Shell helix ultra ~35-37e/ kannu. Riippuu toki ostopaikasta, näin täällä Suomi-neidon takapuolessa. :D
jallu_ai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 06.03.2005 14:54
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja jallu_ai »

HVM kirjoitti:
jallu_ai kirjoitti:
HVM kirjoitti: Joskus hinta ja laatukin saattavat kulkea käsi kädessä. Diamond ei pitänyt ominaisuuksiaan yhtä hyvin kuumana kuin nämä muut kokeillut ja ajetut öljyt.
Ei kai tuo Diamond nyt niin ihmeellisen halpaakaan ole? Riippuu tietysti ostopaikastakin.
Se on halpaa kuin makkara jos verrataan kunnollisiin öljyihin. :wink: Diamond ~25e/ kannu, Shell helix ultra ~35-37e/ kannu. Riippuu toki ostopaikasta, näin täällä Suomi-neidon takapuolessa. :D
Aivan, täällä kehäkolmosen pinnassa toi Shelli on yleensä ollut aika edullista. Kerran sitä ostinkin, mutta tyhjäkäyntipaineet kuumana oli mielestäni alhaisemmat.

Saattaapa kyllä olla valmistuseräkohtaisia erojakin, vai mistä lie johtuu, että olen joutunut lisäämään öljyä tasan kaksi kertaa (lyhyet vaihtovälit). Toinen oli muistaakseni jenkkivalmisteisella Mobil ykkösellä ja toinen kaiketi Tebiksen Diamond dieselillä. Mutta muuten ei sen kummemmin Mobililla kuin Tebikselläkään (OM 601, 420 tkm).
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

XUX63 kirjoitti:Nostetaanpas tätä kun alkaa olla aika talviöljyn...

Kattelin kalevasta mitä oli tarjouksessa tänään:

Teboil Gold 5W-40 4L 16,90
Mobil Synt S 5W-40 4L 19,90

Kovin on halpiksen oloisia ainakin hintansa puolesta kumpikin :roll: Milläs muut superturboilijat ajelee talvella? Viime talvi meni Valvolinen VR1 Racing 10W-60:llä mutta kyllähän tuo jäykähköä on näillä leveysasteilla ja morkoolikin jäänee talviunille :roll:
No ei oo superturboa mutta kuitenkin:
Kumpikaan em. öljystä ei ole MB:n dieseliin hyväksymää. Molemmilta löytyy niitäkin useita laatuja, ainakin Teboililta lähes samanhintaista 20l astiassa ja täyssynteetisenä.
Mobilihan tosin suosittelee tuota kaikkiin MB koneisiin, mutta miksi käyttää muita kuin koneen valmistajan hyväksymiä öljyjä.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

juhaoh kirjoitti:Mobilihan tosin suosittelee tuota kaikkiin MB koneisiin, mutta miksi käyttää muita kuin koneen valmistajan hyväksymiä öljyjä.
Edullisuus ratkaisee useimmiten. Jos kyse ei ole mistään ekstriimi käytöstä niin uskon Teboilien ja Nesteen öljyn täyttävän tehtävänsä hyvin.

Meikällä on n.600tkm ajettu auto. Talvisin tulee käytettyä TB Gold 5W40 ja kesäisin puolisynteettistä TB Silver 10W40. Täyssynteettistä kuluu noin 2-3 litr / 10 tkm ja puolisynteettistä 1-2 litr / 10 tkm. Kummatkaan lukemat ei ole hälyttäviä ja lisäykseen ei olisi ollut 10 tkm aikana tarvetta.

Öljyn paineet ovat Goldilla kovan ajon jälkeen olleet välillä mielestäni liian alhaiset (0,8-1,2 bar), paineet nousevat kuitenkin varsin nopeasti. Silverillä paineet ovat rasituksen jälkeen jotain (1,2-1,5 bar). Ihan mallillaan.

Kaikista paras öljy mitä koneessa on ollut oli Shellin (jotain) 10W40 Helixiä. Laittoivat saksassa Trävemünden MB-huollossa kesällä -04 sellaista tököttiä koneeseen. Oli öljyn vaihto jäänyt tekemättä kun lähettiin saksaa kiertämään ja joutuin hät-hätään käymään merkkihuollossa. Öljynpaineet pysyivät infernaalisella tarkkkuudella 1,8 barissa vaikka oli just tykittännyt autobaanalla 160km/h kolmen tunnin ajan taukoamatta ja sitte rullaa tyhjäkäynnillä. Shellin öljyä kone ei syönyt juuri yhtään vaikka ajelin niillä ainakin 8tkm. Oli sieltä kai kaks desiä palannu. Kummaa kamaa!!! :lol:

En tiedä onko toi koneelle sitten parempaa kuin Teboilit vai lentääkö lastu? Valvolainen MaxLifet ajattelin pyöräyttää jossain vaiheessa, niistä on kuulemma ollut tälläisille yli 500tkm vanhuksille apua.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Dunkelblau123 kirjoitti:
juhaoh kirjoitti:Mobilihan tosin suosittelee tuota kaikkiin MB koneisiin, mutta miksi käyttää muita kuin koneen valmistajan hyväksymiä öljyjä.
Edullisuus ratkaisee useimmiten. Jos kyse ei ole mistään ekstriimi käytöstä niin uskon Teboilien ja Nesteen öljyn täyttävän tehtävänsä hyvin.

.
Nimenomaan. Jos MB:n hyväksymää öljyä saa 10 l tonkan 20-22€ mineraalina ja täyssynteettisena 20l 110 € niin edullistahan se on kaiken lisäksi.
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

Meinasin ens kesänä tai sitten kun on vaihto edessä tuohon omaan pirssiin pistää TB:n Diamondit, mutta täältä kuultujen ja ohjekirjan perusteella taidankin pistää Shellin Helixit... :D
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

No joo, ensi talvenakin koneessa on Valvolinen VR1 Racing 10W-60 8) Kallista kuin h..vetti mutta kun tuo kone tuntuu pitävän litkusta niin antaapa syödä sitä jatkossakin :roll:
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kesä meni Castrolin 10-60w ja juuri vaihdoin saman valmistajan 0-40 w RS:n
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

castrolin 10w/60 öljystä täälläkin hyviä kokemuksia. Mobilin 5w/50 rf:ään verrattuna noin 0.5 bar paremmat paineet lämpimänä tyhjäkäynnillä.
Seuraavaan moottoriin ajattelin kans heittää heti tommoset sisäänajon jälkeen.
Onhan se vähän kallista öljyksi, mutta halpaa remonttia :wink:
Kunnon öljyn tunnistaa jo sormien välissä hieromalla. Toiset on aivan eri "lipakan" tuntosia verrattuna johonkin halpakuraan jolla saa painemittarin justiin hereille.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Re: teboil

Viesti Kirjoittaja Soininen »

MikaVeee kirjoitti:Teboilin täyssynteettiset eivät omaan meseeni sopineet, vaihdoin juuri toisenmerkkiset tilalle ja nyt pelittää taas.
Teboil on muutenkin syvältä p...r...stä. Ainakin Lieksassa.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
juissi81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 16.08.2005 19:54

mobil

Viesti Kirjoittaja juissi81 »

omassa w124 200 d 780 tkm.käytän mobil rf 5/ 50. kokelin teboilin diamond dieseliä huonoin tuloksin.. kone naputti enemmän ja öljynpaineet tippu kuumana 1.2baariin ku ralliformuloilla on 1.8 baaria, huomattava ero. öljyn kulutuksessa en sen sijaan huomannut ainakaan suuria eroja.
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Teboil vastaan Neste (moottoriöljyt)

Viesti Kirjoittaja Soininen »

jusa82 kirjoitti:Terve!

Olisi öljykysymyksiä.
Tällä hetkellä autossani (190 2,5 D) on Nesteen öljyt. Mielestäni aika paskaa kamaa (huom. oma mielipide).
Onko jollakin tietoa tai käsitystä Teboilin öljyistä, meinaan kun ovat halvempia ja omassa arvostuksessani Teboil kyllä kävelee Nesteen ohi???!!!!
PISTÄ MOBILIN 5W-50. EI TARVITSE HARMITELLA.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Vastaa Viestiin