Teboil vastaan Neste (moottoriöljyt)
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Käytännön testi
Tulipa mieleeni yksi helppo tapa testailla öljyjen talviominaisuuksia. Purkki vain pakastimeen ja vuorokauden jälkeen koittamaan ulostuloa... Ainakin alapään numeroarvon erot pitäisi tulla näkyviin. 0wX pitäisi tulla ulos purkista jotakuinkin kuten huoneen lämmössäkin. 10wX:n sen sijaan saattaa joutua pusertamaan pullosta, jostain w30 yksiasteöljystä puhumattakaan. 

Terveisin
Tero
Tero
Nostetaanpas tätä kun alkaa olla aika talviöljyn...
Mitäs litkua sitä työntäis möötöriin talveksi? Ajo on erittäin sekalaista eli välillä pitempää matkaa eli muutamia satoja km, välistä n 100km suuntaansa lenkkejä mutta pääasiassa kaupunkirallia ja pikkuvetoja motarilla. Auto saattaa seistä asiakkaan parkkipaikalla pitkäänkin ilman mahdollisuutta lämmitykseen.
Kattelin kalevasta mitä oli tarjouksessa tänään:
Teboil Gold 5W-40 4L 16,90
Mobil Synt S 5W-40 4L 19,90
Kovin on halpiksen oloisia ainakin hintansa puolesta kumpikin
Milläs muut superturboilijat ajelee talvella? Viime talvi meni Valvolinen VR1 Racing 10W-60:llä mutta kyllähän tuo jäykähköä on näillä leveysasteilla ja morkoolikin jäänee talviunille 
Mitäs litkua sitä työntäis möötöriin talveksi? Ajo on erittäin sekalaista eli välillä pitempää matkaa eli muutamia satoja km, välistä n 100km suuntaansa lenkkejä mutta pääasiassa kaupunkirallia ja pikkuvetoja motarilla. Auto saattaa seistä asiakkaan parkkipaikalla pitkäänkin ilman mahdollisuutta lämmitykseen.
Kattelin kalevasta mitä oli tarjouksessa tänään:
Teboil Gold 5W-40 4L 16,90
Mobil Synt S 5W-40 4L 19,90
Kovin on halpiksen oloisia ainakin hintansa puolesta kumpikin


Hmm.. Oma kohtainen kokemus olisi tuosta nesteen city pro öljystä 5w-40.
Nyt ajettu 4,5 tuhatta kilsaa ja nykäsee kylmänä ylös tuntuisi öljyä olevan puoleen väliin tikkua, lämpöisenä tuntuisi olen mittatikkua ylärajaan asti.
vaihdan 10 tuhannen välein jolloin yleensä kuluttanut öljyä tikun puoleen väliin.
Taitaa olla tuo CDi moottorin tapa kuluttaa tohon tikun puoleen väliin.?
Öö siis asiaan. Pitäisin itse tuota Nesteen City pro öljyä erinomaisena öljynä. täyttää filmi vaatimuksen 229,3
Nyt ajettu 4,5 tuhatta kilsaa ja nykäsee kylmänä ylös tuntuisi öljyä olevan puoleen väliin tikkua, lämpöisenä tuntuisi olen mittatikkua ylärajaan asti.
vaihdan 10 tuhannen välein jolloin yleensä kuluttanut öljyä tikun puoleen väliin.
Taitaa olla tuo CDi moottorin tapa kuluttaa tohon tikun puoleen väliin.?
Öö siis asiaan. Pitäisin itse tuota Nesteen City pro öljyä erinomaisena öljynä. täyttää filmi vaatimuksen 229,3
Castrollin magnatecit liruttelin ensikertaa sekä ässään-että ceehen. Ei ole leikannut ainakaan vielä kiinni kumpikaan.
Näin joskus jollain forumilla topikin jossa suunniteltiin kimppatilausta tästä ihmeitä tekevästä voiteesta, ihan ulkomailta asti vissiin?
Onko siinä jotain älyä?
Kannu maksoi alle 25e, ostin niitä neljä, ja olin erittäin tyytyväinen mielestäni edulliseen hintaan. Jos tätä mirhamia saa ulkomailta vaikkapa 15e/ kannu, niin olenko minä onnellinen mies jos säästän sen 40 euroa? Onhan se hienoa tilailla ja voimistella näitten kanssa, en minä sillä, mutta jokainen tyylillään.
Tuleehan siinä kyllä suohkattua elinaikanaan helposti työnnettävän ruohonleikkurin hinta, jos kannattaa kotikylän yrittäjää puolalaisen mustanpörssin kauppiaan sijaan.
Ainiin, joko minä sanoin että talviöljyt on koneessa? Taisin sanoa muistaakseni?

Näin joskus jollain forumilla topikin jossa suunniteltiin kimppatilausta tästä ihmeitä tekevästä voiteesta, ihan ulkomailta asti vissiin?



Tuleehan siinä kyllä suohkattua elinaikanaan helposti työnnettävän ruohonleikkurin hinta, jos kannattaa kotikylän yrittäjää puolalaisen mustanpörssin kauppiaan sijaan.

Ainiin, joko minä sanoin että talviöljyt on koneessa? Taisin sanoa muistaakseni?

eikös näihin vanhoihin imudiiselikoneisiin voi laittaa melkein mitä vaan öljyä, minkä purkin kyljessä lukee diesel? siis nykyään öljyt on kuitenki niin paljon parempia, ku ennenvanhaan ja diiselin öljyt yleensä viä parempia... siis dieselin öljyä vaan niin käy melkein mikä vaan. se on mun käsitys.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Jos tuon otsikon perusteella vastaan niin Neste. Kuitenkin 50% raskaasta kalustosta käyttää nesteen öljyä.
Kuten eräs urakoitsija sanoi kun kauhistelin että hänen -03 cdi mersussa on 10W40 koneessa:
"Jos sama öljy käy n. miljoonan markan scaniaan ja muutamiin 150 000€:n traktoreihin, niin eiköhän tuo sama öljy mene muutaman tonnin henkilöautoonkin?
Kuten eräs urakoitsija sanoi kun kauhistelin että hänen -03 cdi mersussa on 10W40 koneessa:
"Jos sama öljy käy n. miljoonan markan scaniaan ja muutamiin 150 000€:n traktoreihin, niin eiköhän tuo sama öljy mene muutaman tonnin henkilöautoonkin?

No... Meillä oli Nesteen City Standardit tossa sprinttterin myllyssä ja kyllä sitä 4l meni jonkun 30 000km aikana lisää sinne... Eli enemmän melkein kuin dieseliä tankkiin! Tuli hieman kielteinen asenne Nesteen öljyihin jo mopo aikoina, haisi niin tolkuttomasti ja savutti ku kuravaivanen susi
Teboilin öljyä sitten ostin joskus 4L pönikän, se oli ihan jees kamaa.
No, nyt kesällä tuuttasin Shellin jotkut Dieseli öljyt koneeseen, hyvin tuntuu toimivan.. Eka kertaa vaihdettiin nyt itse tohon öljyt. 1 kerta vaihdettiin ihan Kotkan veholla, delvacit sisään, mutta maksaa se delvac 1:n vaan niin huisin kauheasti
Shellin öljyihin päädyttiin hinnan ja takana lukevien tietojen perusteella... Hyviltä on tuntunu!!!
Mazda sitten on käyny aina Mobililla, aina toiminu hyvin, mutta vuos sitten kesällä tuuttasin Castrolin öljyt sinne, samoten nyt keväällä, kun sitä vielä purkki oli nurkissa... Ihan suolesta mokoma tökötti, ei pysy koneen sisällä, kun tulee venttiilikopan tiivisteen välistä ulos...
Kyllä seuraavaksi tulee matukkaan öljyt kolmesta seuraavast firmasta... Mobil, Shell (jota ohjekirja suosittelee) tai Teboil... Minusta Teboilin Diamondin luulisi olevan ihan hyvää kamaa...
Sitten vähä kokemuksia fiatin moottoreista. Ducaton 1,9td. Kyseinen auto on isännällä, se osti aina TB:n Goldia 20l pöniköissä. Sitten siinä 150tkm kohdalla heitti Mobilit sisään, ne ei pysynykkään koneessa, ja sitten hajos loppujen lopuksi koko moottori... Turbon kautta öljyt männänpäälle, reikä mäntään vai kahteen, ja kaikki jumiin sen jälkeen... Noo, eihän noi viiatin koneet maksa ku 50tmk...
Ja eipä oo kyllä ainut moottori... Huohotin niissä kuulema jäätyy... Hyh, ällöttää koko karkea käyntinen moponmoottori... (ei noin pieniä saisi Dieseleiksi rakentaa, vähintään 2,1l
)

No, nyt kesällä tuuttasin Shellin jotkut Dieseli öljyt koneeseen, hyvin tuntuu toimivan.. Eka kertaa vaihdettiin nyt itse tohon öljyt. 1 kerta vaihdettiin ihan Kotkan veholla, delvacit sisään, mutta maksaa se delvac 1:n vaan niin huisin kauheasti

Shellin öljyihin päädyttiin hinnan ja takana lukevien tietojen perusteella... Hyviltä on tuntunu!!!
Mazda sitten on käyny aina Mobililla, aina toiminu hyvin, mutta vuos sitten kesällä tuuttasin Castrolin öljyt sinne, samoten nyt keväällä, kun sitä vielä purkki oli nurkissa... Ihan suolesta mokoma tökötti, ei pysy koneen sisällä, kun tulee venttiilikopan tiivisteen välistä ulos...
Kyllä seuraavaksi tulee matukkaan öljyt kolmesta seuraavast firmasta... Mobil, Shell (jota ohjekirja suosittelee) tai Teboil... Minusta Teboilin Diamondin luulisi olevan ihan hyvää kamaa...
Sitten vähä kokemuksia fiatin moottoreista. Ducaton 1,9td. Kyseinen auto on isännällä, se osti aina TB:n Goldia 20l pöniköissä. Sitten siinä 150tkm kohdalla heitti Mobilit sisään, ne ei pysynykkään koneessa, ja sitten hajos loppujen lopuksi koko moottori... Turbon kautta öljyt männänpäälle, reikä mäntään vai kahteen, ja kaikki jumiin sen jälkeen... Noo, eihän noi viiatin koneet maksa ku 50tmk...

Ja eipä oo kyllä ainut moottori... Huohotin niissä kuulema jäätyy... Hyh, ällöttää koko karkea käyntinen moponmoottori... (ei noin pieniä saisi Dieseleiksi rakentaa, vähintään 2,1l

MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Minua on aina kiehtonut keskustelu öljyjen "paremmuudesta" ja yhteen kysymykseen en ole koskaan keltään saanut itseäni tyydyttävää vastausta.
Eli: millä perusteella yleensä pidetään öljyä jota moottori ei "syö" parempana kuin öljyä joka moottorista pikku hiljaa katoaa, suurin osahan moottorissa palavasta öljystä kulkeutuu sylinterin seinämistä männän päälle eli ohittaa öljyn kaapimiseen tarkoitetun öljyrenkaan. Eli öljyssä jota moottori syö on sitkeämpi kalvo koska onnistuu ohittamaan männänrenkaat.....luulisi voitelukyvyn myös silloin olevan parempi?
JariN
Eli: millä perusteella yleensä pidetään öljyä jota moottori ei "syö" parempana kuin öljyä joka moottorista pikku hiljaa katoaa, suurin osahan moottorissa palavasta öljystä kulkeutuu sylinterin seinämistä männän päälle eli ohittaa öljyn kaapimiseen tarkoitetun öljyrenkaan. Eli öljyssä jota moottori syö on sitkeämpi kalvo koska onnistuu ohittamaan männänrenkaat.....luulisi voitelukyvyn myös silloin olevan parempi?
JariN
Jos öljyä kuluu paljon se karstoittaa koneen palotilaa, ylimpiä männänrenkaita ja venttiileitä. Moottoriöljy kun ei pala samalla tavalla kuin 2T öljy tai dieseli. Hyvä öljy omaa hyvän leikkautumiskestävyyden ja muodostaa metallipinnoille vain ohuen öljykalvon, kitkaa siis näin vähentäen.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Jeps, mutta tarkoitinkin tilannetta jossa terve moottori syö toista öljymerkkiä pikkasen ja toista ei juuri vähääkään, kumpi silloin voidaan katsoa paremmaksi?Perustelusi olivat kyllä parhaat mitä tähän asti olen saanut.
En oikein usko että samassa moottorissa eri öljymerkeillä suuria öljynkulutuseroja muodostuu jos viskositeetti ja käyttöolosuhteet ovat samat, itse en ainakaan ole huomannut.
Toisaalta muistelisin nähneeni jossain 70-luvun Porschen manuaalissa mainittavan että 911 bokserin normaali hyväksyttävä öljynkulutus on 2 l. /1000 km,vaikuttaa aika hurjalta. Samaten jossain Bemarissa hyväksyttiin melko suuri öljynkulutus.
Diesel myös polttaa öljyä mielestäni paljon tehokkaammin kuin bensakone,
mulla oli joskus Hiace joka imi öljyä kuin öljyä 6 l./1000 km ja savutus ei silti ollut huomattava,johtuu varmaan korkeammasta palamislämpötilasta?
Bensakoneella tommonen määrä lähinnä täyttäisi koko maailman öljyn käryllä.
JariN
En oikein usko että samassa moottorissa eri öljymerkeillä suuria öljynkulutuseroja muodostuu jos viskositeetti ja käyttöolosuhteet ovat samat, itse en ainakaan ole huomannut.
Toisaalta muistelisin nähneeni jossain 70-luvun Porschen manuaalissa mainittavan että 911 bokserin normaali hyväksyttävä öljynkulutus on 2 l. /1000 km,vaikuttaa aika hurjalta. Samaten jossain Bemarissa hyväksyttiin melko suuri öljynkulutus.
Diesel myös polttaa öljyä mielestäni paljon tehokkaammin kuin bensakone,
mulla oli joskus Hiace joka imi öljyä kuin öljyä 6 l./1000 km ja savutus ei silti ollut huomattava,johtuu varmaan korkeammasta palamislämpötilasta?
Bensakoneella tommonen määrä lähinnä täyttäisi koko maailman öljyn käryllä.
JariN
Itse olen ajellut monta vuotta pelkästään Teboilin öljyillä ja pitänyt noita Mobilin tuotteita vahvasti yliarvostettuina ja ylihinnoiteltuna tuotteena, joihin oikein kenelläkään ei ole tyhjentävää informaatiota ollut niitten autenttisesta paremmuudesta muihin öljymerkkeihin nähden.
Keskieuroopassa ihmiset useimmiten ajavat halvimmilla öljyillä mitä kaupasta saavat, ilmeisesti kippaavat mielummin kalleimman ja halvimman öljyn hintaeron mieluummin omaan nieluunsa....
Keskieuroopassa ihmiset useimmiten ajavat halvimmilla öljyillä mitä kaupasta saavat, ilmeisesti kippaavat mielummin kalleimman ja halvimman öljyn hintaeron mieluummin omaan nieluunsa....

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kun ostin tuon ässän niin vaihdatin siihenTeboilin diamondit. Nostimet alkoivat pitää sellaista metakkaa että öljyt oli pudotettava pois koneesta noin 50km ajon jälkeen, petti yksinkertaisesti hermo. Tilalle Shellin helixit, meteli loppui kuin seinään.
Nyt on koneessa Castrollin magnatecit, hiljainen on niilläkin. Ainakaan vanhaan ässään tämä lompakon pelastava Teboilin rasva ei sovi.
Sopii varmaan sellaiseen autoon jossa ei ole minkäänlaista kulumavikaa, mutta 300tkm ajetun ässän nostimet eivät siitä tykänneet, enkä täten minäkään.
Joskus hinta ja laatukin saattavat kulkea käsi kädessä. Diamond ei pitänyt ominaisuuksiaan yhtä hyvin kuumana kuin nämä muut kokeillut ja ajetut öljyt.
Nyt on koneessa Castrollin magnatecit, hiljainen on niilläkin. Ainakaan vanhaan ässään tämä lompakon pelastava Teboilin rasva ei sovi.
Sopii varmaan sellaiseen autoon jossa ei ole minkäänlaista kulumavikaa, mutta 300tkm ajetun ässän nostimet eivät siitä tykänneet, enkä täten minäkään.
Joskus hinta ja laatukin saattavat kulkea käsi kädessä. Diamond ei pitänyt ominaisuuksiaan yhtä hyvin kuumana kuin nämä muut kokeillut ja ajetut öljyt.
Olen minä pistänyt dieselmoottoriöljyä bensakoneeseenkin. Tuskinpa siitä mitään haittaakaan on. Tosin bensakoneessa on vähän erilaiset vaatimukset, johtuen huonosta palamisesta. Öljyyn joutuu mm. vettä moninkertaisia määriä kuin dieselissä ja kyllä siellä öljyn seassa on bensiiniäkin. Toisaalta nokea ei ui öljyssä niin paljon.
Öljyn kulutus on välttämätöntä moottorille, koska vain siten männänrenkaat tulevat voidelluksi. Termeinähän öljyn kulutus on siis sitä kun öljy laskee vaihtovälillä tikussa ja öljynsyönti on sitä kun pitää olla kanisterin kansssa lisäilemässä. Öljyn kulutus on siis normaalia, öljynsyönti puolestaan kuuluu 70- ja 2000-luvun autoihin.
Öljyn kulutus on välttämätöntä moottorille, koska vain siten männänrenkaat tulevat voidelluksi. Termeinähän öljyn kulutus on siis sitä kun öljy laskee vaihtovälillä tikussa ja öljynsyönti on sitä kun pitää olla kanisterin kansssa lisäilemässä. Öljyn kulutus on siis normaalia, öljynsyönti puolestaan kuuluu 70- ja 2000-luvun autoihin.

Dieselöljy käy bensakoneisiin ja mobil mainostaakin nykyään sitä, yksi öljy kaikkiin firman koneisiin.
Kulutuseroja on saman viskositeetin omaavilla dieselöljyilla, ei tosin radikaaleja.
Viskositeetti kun ei kerro öljystä kovinkaan paljoa. Tuoteseloste kertoo.
Kulutuseroja on saman viskositeetin omaavilla dieselöljyilla, ei tosin radikaaleja.
Viskositeetti kun ei kerro öljystä kovinkaan paljoa. Tuoteseloste kertoo.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Se on halpaa kuin makkara jos verrataan kunnollisiin öljyihin.jallu_ai kirjoitti:Ei kai tuo Diamond nyt niin ihmeellisen halpaakaan ole? Riippuu tietysti ostopaikastakin.HVM kirjoitti: Joskus hinta ja laatukin saattavat kulkea käsi kädessä. Diamond ei pitänyt ominaisuuksiaan yhtä hyvin kuumana kuin nämä muut kokeillut ja ajetut öljyt.


Aivan, täällä kehäkolmosen pinnassa toi Shelli on yleensä ollut aika edullista. Kerran sitä ostinkin, mutta tyhjäkäyntipaineet kuumana oli mielestäni alhaisemmat.HVM kirjoitti:Se on halpaa kuin makkara jos verrataan kunnollisiin öljyihin.jallu_ai kirjoitti:Ei kai tuo Diamond nyt niin ihmeellisen halpaakaan ole? Riippuu tietysti ostopaikastakin.HVM kirjoitti: Joskus hinta ja laatukin saattavat kulkea käsi kädessä. Diamond ei pitänyt ominaisuuksiaan yhtä hyvin kuumana kuin nämä muut kokeillut ja ajetut öljyt.Diamond ~25e/ kannu, Shell helix ultra ~35-37e/ kannu. Riippuu toki ostopaikasta, näin täällä Suomi-neidon takapuolessa.
Saattaapa kyllä olla valmistuseräkohtaisia erojakin, vai mistä lie johtuu, että olen joutunut lisäämään öljyä tasan kaksi kertaa (lyhyet vaihtovälit). Toinen oli muistaakseni jenkkivalmisteisella Mobil ykkösellä ja toinen kaiketi Tebiksen Diamond dieselillä. Mutta muuten ei sen kummemmin Mobililla kuin Tebikselläkään (OM 601, 420 tkm).
No ei oo superturboa mutta kuitenkin:XUX63 kirjoitti:Nostetaanpas tätä kun alkaa olla aika talviöljyn...
Kattelin kalevasta mitä oli tarjouksessa tänään:
Teboil Gold 5W-40 4L 16,90
Mobil Synt S 5W-40 4L 19,90
Kovin on halpiksen oloisia ainakin hintansa puolesta kumpikinMilläs muut superturboilijat ajelee talvella? Viime talvi meni Valvolinen VR1 Racing 10W-60:llä mutta kyllähän tuo jäykähköä on näillä leveysasteilla ja morkoolikin jäänee talviunille
Kumpikaan em. öljystä ei ole MB:n dieseliin hyväksymää. Molemmilta löytyy niitäkin useita laatuja, ainakin Teboililta lähes samanhintaista 20l astiassa ja täyssynteetisenä.
Mobilihan tosin suosittelee tuota kaikkiin MB koneisiin, mutta miksi käyttää muita kuin koneen valmistajan hyväksymiä öljyjä.
Edullisuus ratkaisee useimmiten. Jos kyse ei ole mistään ekstriimi käytöstä niin uskon Teboilien ja Nesteen öljyn täyttävän tehtävänsä hyvin.juhaoh kirjoitti:Mobilihan tosin suosittelee tuota kaikkiin MB koneisiin, mutta miksi käyttää muita kuin koneen valmistajan hyväksymiä öljyjä.
Meikällä on n.600tkm ajettu auto. Talvisin tulee käytettyä TB Gold 5W40 ja kesäisin puolisynteettistä TB Silver 10W40. Täyssynteettistä kuluu noin 2-3 litr / 10 tkm ja puolisynteettistä 1-2 litr / 10 tkm. Kummatkaan lukemat ei ole hälyttäviä ja lisäykseen ei olisi ollut 10 tkm aikana tarvetta.
Öljyn paineet ovat Goldilla kovan ajon jälkeen olleet välillä mielestäni liian alhaiset (0,8-1,2 bar), paineet nousevat kuitenkin varsin nopeasti. Silverillä paineet ovat rasituksen jälkeen jotain (1,2-1,5 bar). Ihan mallillaan.
Kaikista paras öljy mitä koneessa on ollut oli Shellin (jotain) 10W40 Helixiä. Laittoivat saksassa Trävemünden MB-huollossa kesällä -04 sellaista tököttiä koneeseen. Oli öljyn vaihto jäänyt tekemättä kun lähettiin saksaa kiertämään ja joutuin hät-hätään käymään merkkihuollossa. Öljynpaineet pysyivät infernaalisella tarkkkuudella 1,8 barissa vaikka oli just tykittännyt autobaanalla 160km/h kolmen tunnin ajan taukoamatta ja sitte rullaa tyhjäkäynnillä. Shellin öljyä kone ei syönyt juuri yhtään vaikka ajelin niillä ainakin 8tkm. Oli sieltä kai kaks desiä palannu. Kummaa kamaa!!!

En tiedä onko toi koneelle sitten parempaa kuin Teboilit vai lentääkö lastu? Valvolainen MaxLifet ajattelin pyöräyttää jossain vaiheessa, niistä on kuulemma ollut tälläisille yli 500tkm vanhuksille apua.
Nimenomaan. Jos MB:n hyväksymää öljyä saa 10 l tonkan 20-22€ mineraalina ja täyssynteettisena 20l 110 € niin edullistahan se on kaiken lisäksi.Dunkelblau123 kirjoitti:Edullisuus ratkaisee useimmiten. Jos kyse ei ole mistään ekstriimi käytöstä niin uskon Teboilien ja Nesteen öljyn täyttävän tehtävänsä hyvin.juhaoh kirjoitti:Mobilihan tosin suosittelee tuota kaikkiin MB koneisiin, mutta miksi käyttää muita kuin koneen valmistajan hyväksymiä öljyjä.
.
castrolin 10w/60 öljystä täälläkin hyviä kokemuksia. Mobilin 5w/50 rf:ään verrattuna noin 0.5 bar paremmat paineet lämpimänä tyhjäkäynnillä.
Seuraavaan moottoriin ajattelin kans heittää heti tommoset sisäänajon jälkeen.
Onhan se vähän kallista öljyksi, mutta halpaa remonttia
Kunnon öljyn tunnistaa jo sormien välissä hieromalla. Toiset on aivan eri "lipakan" tuntosia verrattuna johonkin halpakuraan jolla saa painemittarin justiin hereille.
Seuraavaan moottoriin ajattelin kans heittää heti tommoset sisäänajon jälkeen.
Onhan se vähän kallista öljyksi, mutta halpaa remonttia

Kunnon öljyn tunnistaa jo sormien välissä hieromalla. Toiset on aivan eri "lipakan" tuntosia verrattuna johonkin halpakuraan jolla saa painemittarin justiin hereille.
Joku mersupurkaamo??
Re: teboil
Teboil on muutenkin syvältä p...r...stä. Ainakin Lieksassa.MikaVeee kirjoitti:Teboilin täyssynteettiset eivät omaan meseeni sopineet, vaihdoin juuri toisenmerkkiset tilalle ja nyt pelittää taas.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
mobil
omassa w124 200 d 780 tkm.käytän mobil rf 5/ 50. kokelin teboilin diamond dieseliä huonoin tuloksin.. kone naputti enemmän ja öljynpaineet tippu kuumana 1.2baariin ku ralliformuloilla on 1.8 baaria, huomattava ero. öljyn kulutuksessa en sen sijaan huomannut ainakaan suuria eroja.
Re: Teboil vastaan Neste (moottoriöljyt)
PISTÄ MOBILIN 5W-50. EI TARVITSE HARMITELLA.jusa82 kirjoitti:Terve!
Olisi öljykysymyksiä.
Tällä hetkellä autossani (190 2,5 D) on Nesteen öljyt. Mielestäni aika paskaa kamaa (huom. oma mielipide).
Onko jollakin tietoa tai käsitystä Teboilin öljyistä, meinaan kun ovat halvempia ja omassa arvostuksessani Teboil kyllä kävelee Nesteen ohi???!!!!
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.