mb 300d -84 tekee painetta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 09.11.2004 20:13
Paikkakunta: HPJ

mb 300d -84 tekee painetta

Viesti Kirjoittaja tek »

ja pukkaa nesteet korkin kautta pihalle. Mistä paine johtuu? Jo minutin käymisellä letkut kovana. Öljy korkissa ei ole jankkia. Onko kannen tiivite vai koko kansi paskana?
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Palopainettahan tuo on kun noin nopeaan nostaa. Korjaamolla voivat tutkia jäähdytysnesteestä jos löytyy palojäämiä niin näkee heti jos vuotanut. Mut aika selvältä tapaukselta vaikuttais.
tek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 09.11.2004 20:13
Paikkakunta: HPJ

Viesti Kirjoittaja tek »

Siis voisko pelkkä pahvi aiheuttaa tuon? Vai kannattaako samalla hommata kansikin?
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Voi olla pelkkä pahvikin mutta kannattaa antaa koneistamon koeponnistaa kansi samalla kun oikaisevat kansitason.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Taaskaan en asiasta tiedä, mutta kommentoida pitää :oops:

Itsellä teki Saab joskus samaa.
Heti kohta nesteet pihalle startin jälkeen.
Merkkiliike olisi tehnyt kansiremontin, onneksi sinne ei saanut heti aikoja.

Vika oli paisuntasäiliön korkissa.
Kokeilepa nyt sitäkin, voi olla halvempi remontti...... :roll:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

On tosiaan 123:ssa yleistä että syylärin korkki aiheuttaa tommosta :wink: Ei kannata heti olla tekemässä kansiremonttia vaikka kaikki nii väittääki vaan alottaa helpoimmista :lol:
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Joo tarkista korkki että on kunnossa ja oikea,ainakin kahta mallia saatavissa eli 1,0 bar ja 1,2 bar.Toi lievempi parempi vanhuksiin.Kansi ei kovin helpolla noista mene. 8)
vw golf variant -97,vw vento -96.
tek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 09.11.2004 20:13
Paikkakunta: HPJ

Viesti Kirjoittaja tek »

Korkki on kerran vaihdettu. Ei tosin uuteen. Jotenku tuntuu vaa se paine aika kovalta ku letkuki menee kovaksi jo minuutin käynnillä.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Ootko käyttänyt korkki auki ja esim. tratti siihen syylarinaukkoon, josko tulis pahastikin kuplaa tai harmaata mömmöä?
tek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 09.11.2004 20:13
Paikkakunta: HPJ

Viesti Kirjoittaja tek »

En oo tratilla kokeillu. Vaihoin termostaatin ja laitoin tulille jotta letkuja puristelemalla saisin ilmat pois niin koko ajan pinta nousee sen verran että ylivuotoletkusta kusee norona. Korkin ku lyö kiinni ni letku on niin kova että meinaa räjähtää. Tyhjäkäynnillä kun käyttelee niin neste pysyy sisällä mutta ajossa ilmeisesti painekorkin kautta sylkee pihalle. Kaupunkiajossa siis toimii mutta pitemmälle ei voi lähteä. Taitaa mennä purkuhommiksi ja tarkistaa tuo kansipahvi. Koneeseen "piti" olla tehty remppa 50tkm sitte. Muuten toimii loistavasti ja käy nätisti.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Siis heti termarin vaihdon jälkeenkö oireet alkoivat?
Termostaatti väärin päin (saako sitä väärin tossa mallissa?), termari rikki uutena, tms.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
tek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 09.11.2004 20:13
Paikkakunta: HPJ

Viesti Kirjoittaja tek »

Ei, vaan termarin vaihdolla yritetty ratkoa ongelmaa...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8796
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tiiviste sieltä on menny ku noin nopeasti paineet kerää.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Kansipahvi joo mutta mitä teki ennen termarinvaihtoa? nousiko lämmöt kerralla ylös vai seilasko tietyssä kohdassa? Minkä asteinen termari 80? Mulla oli omas sellasta vikaa että yhellä termarilla ei lämmöt millään yli 80.Ostin uuden termarin mutta sillä ei ollut mitään asiaa maantielle,heti lämmöt ylös.No ostin vielä yhden joka nyt on toiminut moitteetta vuoden.Alussa oli pientä lämpöjen seilaamista mutta nyt kun on kesä kinnattu joka aamu töihin moottoritien kautta niin lämmöt nouseen max 85 eikä enää heittele.Veikaan että oli ilmaa konees jonkinverran.Kattilassa pystyy testaamaan termarin toiminnan. :wink:
vw golf variant -97,vw vento -96.
tek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 09.11.2004 20:13
Paikkakunta: HPJ

Viesti Kirjoittaja tek »

Ostin auton keväällä. Heti ostettuani auto meinasi keittää ja neste oli vähissä. Tuolloin vaihdoin uuden korkin syyläriin ja kesä meni moitteetta. Kerran pari lisäsin litran verran vettä. Viikko sitten alkoi nosteleen lämpöjä taas, ja vettä meni useampi litra. Nyt se on tehnyt sen jo pari kertaa uudelleen.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Kansipahvi vaihtoon ja tarkista termarin toiminta.Kunnon ilmaus kannentiivisteen vaihdon jälkeen,lämppäri kokonaan kuumalle ja anna käydä ilman korkkia ja laita laatutiiviste!!
vw golf variant -97,vw vento -96.
tek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 09.11.2004 20:13
Paikkakunta: HPJ

Viesti Kirjoittaja tek »

Nyt kun käyttlin sen kuumaksi suppilon kans ni veden pinta alkoi hiljalleen nousta. Lämpimänä sieltä tulee muutaman sekunnin välein iso ilmakupla ja höyryä/savua mukana. Kyllä se taitaa olla looginen selitys että päästää pikkusen painetta sylinteriltä vesitilaan. Kannentiiviste tilattu.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

tek kirjoitti:Kannentiiviste tilattu.
Paljon ei varmaan maksaisi oikaisukaan, jos kansi on jo irti muutenkin.
Saisi mielenrauhan siltäkin osin.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Ari66 kirjoitti: Paljon ei varmaan maksaisi oikaisukaan, jos kansi on jo irti muutenkin.
Saisi mielenrauhan siltäkin osin.....
Ei tuo aivan helpolla väänny.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Vastaa Viestiin