Ajattelin, että tuo uusi W211 Elegancen 13-reikäinen vanne vois olla aika "käheä" W115:ssa. Ja mikä ettei Avantgardenkin 5-puolainen, mutta 13-reikäinen olisi ehkä parempi W115:ssa. Mikähän sen ET on? Esitteessä sanotaan vain rengaskoko 225/55 R 16. Onko kellään minkäänlaista näkemystä asiasta?
Viimeksi muokannut Saul, To 23.10.2003 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minä en kyllä ainakaan seuraavaan 211-koriseen ota elegance-vanteita, vaikka autossa elegance-varustus olisikin. Ovat aika v-mäiset pitää puhtaana verrattuna avantgarde-vanteisiin.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
saul kirjoitti:Taas on ihan älyttömiä ideoita päässä, mutta...
Ajattelin, että tuo uusi W211 Elegancen 13-reikäinen vanne vois olla aika "käheä" W115:ssa. Ja mikä ettei Avantgardenkin 5-puolainen, mutta 13-reikäinen olisi ehkä parempi W115:ssa. Mikähän sen ET on? Esitteessä sanotaan vain rengaskoko 225/55 R 16. Onko kellään minkäänlaista näkemystä asiasta?
Ei taida toikaan mennä ilman välilevyjä...? Ainakaan se 8 tuumanen... Mene ja tiedä, mutta oikeassa olet, tyyli saattais hyvinkin istua.
Se sopivuus ei kyllä varmaan selviä kuin koettamalla. Autossani on nyt talvigummeissa w124:n 15" vanteet. En muista ET:tä, enkä leveyttä. No kyllä se ET ainakin siellä vanteessa lukee. Pitää tarkastaa sitten kun näkee vanteet parin/kolmen viikon päästä seuraavan kerran.
Nuo w124:n vanteet eivät passanneet millään w123 eikä w116 korisiin, mutta w115:ssa toimivat ihan ongelmitta. Pieni kapeneminen tuntuu jopa tukevoittavan ajamista, tai sitten se tukevoituminen johtuu tuumaa isommasta vanteesta. Sen puoleen voisivat mennäkin ilman välilevyjä. (toiveajattelua)
Ja "barokki" se vasta on puhtaanapidettävä! Kyllä siinä Elegacen 13-reikäsessä varmaan vähemmän on putsaamista, mutta se 5-puolanen on tietenkin helppo putsattava.
AM kirjoitti:Mulla olis nyt Saulille vanteet...Ostin tuossa 9X18 tuumaiset orkkis AMG:t(style2?).Olisivat melko räyheät pystärin alla!?
No pistä kuvia! Voi tosin olla liian räyheät jopa viritettyyn dieseliin! Eikä ainakaan tänä vuonna niin paljoa rahaa löydy, että mitään voisi ostaa... Kaikki mitä on tulossa on jo budjetoitu, eikä taida riittääkään...
Eipä mulla niistä vielä kuvia ole,täytyy lainailla joltain hieman kameraa kunhan näiltä kesälomakiireiltä ehtii... Enkä niitä nyt ihan tosissani ole ainakaan vielä myymässä,kerrankin löysin vanteet jotka mielestäni istuvat meseen!Jäihän sinne rengasliikkeen hyllyyn kyllä vielä toinenkin sarja samanlaisia...
AM kirjoitti:Eipä mulla niistä vielä kuvia ole,täytyy lainailla joltain hieman kameraa kunhan näiltä kesälomakiireiltä ehtii... Enkä niitä nyt ihan tosissani ole ainakaan vielä myymässä,kerrankin löysin vanteet jotka mielestäni istuvat meseen!Jäihän sinne rengasliikkeen hyllyyn kyllä vielä toinenkin sarja samanlaisia...
Minäkään en ole vielä ostamassa... Enkä ehkä 18 tuumaisia kuitenkaan.
[quote="AM" Enkä niitä nyt ihan tosissani ole ainakaan vielä myymässä,kerrankin löysin vanteet jotka mielestäni istuvat meseen![/quote]
Ne kyllä tosiaan istuvat autoosi, paljon paremmin kuin edelliset, mutta eivät nekään mitkään rumat olleet. Koskas kokeillaan, että käykö ne tuohon meikäläisen katiskaan?
AM kirjoitti:Voishan niitä joskus testailla, samalla saisit ehkä niitä telkkareitakin... Mutta eiköhän sitä taas illalla nähdä niin suunnitellaan lisää!
Pitäisköhän lähteä mukaan vanteensovitustalkoisiin? Ei paniikkia, kyllä mä pysyn Jyväskylässä tämän(kin) viikonlopun, että voitte rauhassa suunnitella...
jarski kirjoitti:Voidaanhan noita CLK:n vanteitakin kokeilla Pystäriinkin. Muistaakseni noissa w211:n vastaavan näköisissä vanteissa oli sama ET.
Pitää laittaa projektilistalle. Katellaan jossain vaiheessa mutta luulen, että seuraavan kerran tähti kääntyyn sinne suunnalle parin tai kolmen viikon päästä. Jos silloin vaikka "ehtisi"...
Kertokaapas nyt miten tämä ET oikein menikään. Tänään talvirenkaita paikalleen ruuvatessa vilkaisin samalla sinne vanteen sisäpuolelle. Vannekoko on 6½x15 ET40. Ja nuo w211:n vanteet:
Ekku kirjoitti:classicin vanne on 7.5x16 ET42
elegance 8x16 ET36
Nämä talvirenkaiden W124:n 6½x15 ET40 vanteet mahtuvat W115:n alle ilman vippaskonsteja. Etupäässä taitaa jäädä ehkä 5mm väliä alapalloniveleen.
Eli minkälaisia hypoteeseja esitetään W211:n vanteiden sopivuudesta?
Mitäs näistä ollaan mieltä? Malli on Veloche Spike. Pienin saatavilla oleva koko on 7x17 ja pienin hinta $240/kpl.
Pikaisella päässä laskutoimituksella vanteen reuna tulee molemmilla noin 1,5 cm sisemmäksi kuin nuo sun talvikiekkos.Johtuu siitä että vanteet ovat leveämpiä.ET:hän on vanteen keskikohdan etäisyys vanteen kiinnityspintaan.Eli melko hankalalta näyttää noin suurilla ET luvuilla sovitus 115 koppasen alle.
Tavallaan hienot nuo kuvan vanteet,en vain tykkää noista keskihärpäkkeistä...Hintaakin on melko reilusti...
Mutta toisaalta 16" vanne voisi olla jo niiin ISO, että sen menisi sopivasti raidetangon pään ohi ja vanne saattaisi juuri ja juuri sopia, mutta sitten tulee taas se ongelma, että eteen ei saa keskiömerkkiä, kun rasvakuppi tulee niin pitkälle...
jarski kirjoitti:Mutta toisaalta 16" vanne voisi olla jo niiin ISO, että sen menisi sopivasti raidetangon pään ohi ja vanne saattaisi juuri ja juuri sopia,
Tällainen ajatus meikäläisenkin päässä oli.
jarski kirjoitti:mutta sitten tulee taas se ongelma, että eteen ei saa keskiömerkkiä, kun rasvakuppi tulee niin pitkälle...
Ai niin, kekkuli vieköön! Joskus muinaisina vuosina jonkin uudemman pölykapselin kanssa tuli sopivuusongelmia. AM?
EDIT: Toisaalta, meneehän se rasvakupin kanssa tuolla W124:n vanteellakin. Vähän tosin meinaa pullistaa...
123:sessa ei ainakaan pelastanut tuo 16" vanne suuruudellaan,eli ei mennyt raidetangonpää vanteen sisälle.oisko 115:ssa sitten parempi tuuri. Jos ei niin eiköhän 18" viimeistään alle mene...
Jep muistan kun kokeiltiin niitä pölykapseleita,vuonna miekka ja kirves?!.Sulla tais vaan olla silloin orkkis vanteet alla joissa suuri ET luku??
Mutta eikös 115 koppaisen alle mene helposti pienemmänkin ET:n omaavat vanteet,hienompihan olisi jos vanteet lähellä lokasuojankaaria!
AM kirjoitti:Jep muistan kun kokeiltiin niitä pölykapseleita,vuonna miekka ja kirves?!.Sulla tais vaan olla silloin orkkis vanteet alla joissa suuri ET luku??
Mutta eikös 115 koppaisen alle mene helposti pienemmänkin ET:n omaavat vanteet,hienompihan olisi jos vanteet lähellä lokasuojankaaria!
Silloin oli ihan originaalit vanteet. En muista mikä niiden ET on, mutta pienempi eli levittävät enemmän. Käsikirjakaan ei sano orggisvanteista muuta kuin koon, 5½ J x 14 H2.
EDIT: Katos pirua! Tämähän olikin pirullinen viesti nro. 666!
AM kirjoitti:
Mutta eikös 115 koppaisen alle mene helposti pienemmänkin ET:n omaavat vanteet,hienompihan olisi jos vanteet lähellä lokasuojankaaria!
Kyllähän sinne menisi pikku ET vanteetkin. Pystäriin saisi tukittua alle varmaankin aika leveät pyörät, kun on varaa levittää sisäänpäin enemmän kuin 123:ssa, eikä lokasuojan kaaretkaan ihan heti ole tiellä ulospäin levittäviä vanteita käytettäessä.
Olikos sulla Saul joskus siinä Pystärissä w124:n peltivanteet, ne hopeat pyöreäreikäiset, näytti ainakin ihan w124:sen vanteilta?..
jarski kirjoitti:Olikos sulla Saul joskus siinä Pystärissä w124:n peltivanteet, ne hopeat pyöreäreikäiset, näytti ainakin ihan w124:sen vanteilta?..
Ai onko mulla joskus sellasetkin ollu! En muista yhtään. Mutta toisaalta, eihän sitä voi ihan kaikkea muistaakaan... Oliskohan olleet W116:n vanteet, eivät W124:n.
Muistelisin joskus nähneeni Pystärissäsi sellaiset hopeat pyöreäreikäiset vanteet ja ainakin luulin niiden olevan w124:n vanteet. Ihmettelin, että miten ne voi käydä siihen.
Ai niin, taisinhan mää kokeilla omaan Pystäriin sellaisia ja ne sopivat siihen, eteenkin. w123:een ne eivät käy eteen Pystärissä on enemmän tilaa levittää pyörää sisäänpäin kuin w123:ssa.
jarski kirjoitti:Muistelisin joskus nähneeni Pystärissäsi sellaiset hopeat pyöreäreikäiset vanteet ja ainakin luulin niiden olevan w124:n vanteet. Ihmettelin, että miten ne voi käydä siihen.
Ai niin, taisinhan mää kokeilla omaan Pystäriin sellaisia ja ne sopivat siihen, eteenkin. w123:een ne eivät käy eteen Pystärissä on enemmän tilaa levittää pyörää sisäänpäin kuin w123:ssa.
Nämä talvipyörien 6½ X 15 ET40 vanteet ovat W124:n, eivätkä sovi W123:n eikä W116:n alle. Sen takia sainkin ne "ylijäämänä"! Ja hyvin tuntuvat passaavan ja ovat mielestäni ihan asiallisen näköisetkin talvivanteeksi.
saul kirjoitti:
Nämä talvipyörien 6½ X 15 ET40 vanteet ovat W124:n, eivätkä sovi W123:n eikä W116:n alle. Sen takia sainkin ne "ylijäämänä"! Ja hyvin tuntuvat passaavan ja ovat mielestäni ihan asiallisen näköisetkin talvivanteeksi.
Kyllähän ne antavat autoosi sellaisen arvokkaan ilmeen.
Sovittelin just tossa w201:seen 123:sen kromipölykapseleita, aika komea yhdistelmä Pitää yrittää pikkasen paikata tota krominpuutostautia tossa 190dieselissä.
Muffler kirjoitti:Sovittelin just tossa w201:seen 123:sen kromipölykapseleita, aika komea yhdistelmä Pitää yrittää pikkasen paikata tota krominpuutostautia tossa 190dieselissä.
Sopiikohan tyyliin? Laita kuva! Toisaalta olihan ne barokit w202:ssa asiallisen näköiset.
EDIT:
jarski kirjoitti:Kyllähän ne antavat autoosi sellaisen arvokkaan ilmeen.
Koko ajan näyttävät paremmille. Kolhua ja syöpymää vain on sen verran, ettei taida tulla kunnollisia vaikka niille näyttäisi lasikuulaa ja maalia...