
Kalkatusta koneesta...w124 200d -85
Kalkatusta koneesta...w124 200d -85
Eli kone "kalkattaa" ku lämpimäksi ajelee.Tyhjäkäynnillä kuuluu parhaiten, sitten kun kierroksia nostaa kalkatus häviää... Voisko vika olla jakoketkussa? Vai onko noita mahdollisuuksia useitakin? Kylmänä käy tosi nätisti, oikein kehuja oon saanu
koneella on kyllä jo ajettu reilut 600tkm

W124 300d -88
Kokeilin väännellä sitäkin, mutta ei ollut mitään vaikutusta "kalkatukseen". Toi kalkatus ei kuulu vain lämpimällä koneella ja jostain pumpun kohilta se tulee, kierroksia kun käyttää niin kestää vähän aikaa kun se alkaa pikkuhiljaa taas tulemaan takaisin. Kaasuvivuston iskari sieltä ainakin puuttu kun katselin sinne äsken... Pitää jatkaa tarkistelua.
W124 300d -88
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Jakoketjunkiristin
Kannattaa vaihtaa. Omassa ex-pirssissä oli ihan finaalissa. Kolisi tosi rumasti lämpöisenä tyhjäkäynnillä. Ei edes maksa kuin jokusen kympin.
Re: Kalkatusta koneesta...w124 200d -85
Fiksattu...
Viimeksi muokannut jok74, La 06.05.2006 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Re: Kalkatusta koneesta...w124 200d -85
Sama kysymys sullekki ko mitä tuosa ylempänä kysyin. Jos vastaus on ei, niin kannattaa vaihtaa. Saattaapi vika korjaantuajok74 kirjoitti:Mun -88 200d tekee aivan samaa, kylmänä käynti kuullostaa varsin hyvältä mutta lämpimänä käyntiääni on tosi kauhea, kalkattaa oikein reilusti. Paikalliset gurut olivat sitä mieltä, että kannentiiviste vuotaa ja öljyn lämmetessä ja notkistuessa ei tyhjäkäynnillä paineet koneessa ole kovin korkeat ja ketju löystyy ja automaattinen paineentasaus ei toimi.spectre kirjoitti:Eli kone "kalkattaa" ku lämpimäksi ajelee.Tyhjäkäynnillä kuuluu parhaiten, sitten kun kierroksia nostaa kalkatus häviää... Voisko vika olla jakoketkussa? Vai onko noita mahdollisuuksia useitakin? Kylmänä käy tosi nätisti, oikein kehuja oon saanukoneella on kyllä jo ajettu reilut 600tkm
Jotenkin näin se meni...
Itse olen aika käsi näitten kanssa mutta senhän takia on ne jotka tietää, joten jos tuo kommenttini on ihan reisillä, korjatkaa.

hmm... nyt alkaa jo kolina siirtyä tuonne voimansiirto-osastollespectre kirjoitti:Tänään tarkemmin tutkittuani, huomasin että kun tämä "ääni" alkaa kuulumaan niin myös se alkaa täryttään koko autoa. Ääni ei ole kovin voimakas ja kuuluu jotenkin näin "täkätäkätäkätäkä". Olikohan tuo nyt tarpeeksi vaikeasti selitetty?

KANSITIIVISTE,MIKÄ HÄVITTÄÄ ÖLJYNPAINEET NOSTAJISTA.KETJUNKIRISTIMEN VAIHTO TURHAA HOMMAA.Ville77 kirjoitti:hspectre kirjoitti:Tänään tarkemmin tutkittuani, huomasin että kun tämä "ääni" alkaa kuulumaan niin myös se alkaa täryttään koko autoa. Ääni ei ole kovin voimakas ja kuuluu jotenkin näin "täkätäkätäkätäkä". Olikohan tuo nyt tarpeeksi vaikeasti selitetty?mm... nyt alkaa jo kolina siirtyä tuonne voimansiirto-osastolle
mersu1
En usko että turhaa hommaa, enkä olis ihan varma tosta kannenkaantiivisteestä. Jotkut sanoi että pumpun säädätyksen jälkeen saattais loppua ääni... Öljynpaineet pysyy siinä 2,3 ja min.1,6:ssa tyhjäkäynnillä lämpimänä. Sitten ku on vähän aikaa auto seissyt ja laittaa uudestaan käyntiin niin kuuluu täkätys vähän aikaa ja käy taas normaalisti jonkun aikaa. Paineet ku laskee siihen 2 ja alemmas niin siinä kohti täkättää.... 

W124 300d -88
edelleen jakoketjun kiristin
kun ketju löystyy, myös pumpun ajoitus alkaa heitellä joten ravistaa konetta.
Yllättävän monessa reilusti sisäänajetussa mersussa on kulunut kiristin, ei tosin yhtä huonossa kunnossa, mutta antaa kuitenkin sivuääntä.
Yllättävän monessa reilusti sisäänajetussa mersussa on kulunut kiristin, ei tosin yhtä huonossa kunnossa, mutta antaa kuitenkin sivuääntä.
ei välttämättä oo kyllä mikään kansipahvi. sieltä taitaa tulla sellasta sinistä savua pakarinpäästä jos on menny pahvi, tai sit tulee painesta jäähdytysjärjestelmään, tai sit menee öljyt ja vedet sekasin... jotkut sanoo, et moottoriöljyn täyttöaukon korkki muuttu valkoseks sisäpualelta, ku menee vedet ja öljyt sekasin. mene ja tiedä. mut en usko tohon pahvin rikkoutumuseen, ellei oo muita onkelmia. todennäkösesti se on se ketjun kiristin tai nostajat. ne ainaki alkaa kalkattaa. voi olla myös pakosarja halki, se pitää sellasen siksutuksen, jos se on vähän halki ja vuataa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Öljyn paine pääsee kyllä karkaamaan samaan tilaan jossa jakoketju pyörii, kun kannen tiiviste alkaa pettämään öljykanavan kohdalta kannen etuosassa.Ei sotke vesiä eikä vielä välttämättä työnnä vielä öljyä sylinteriin.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"