Ahdot hyppelee kiihdyttäessä.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Pasi_K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 28.10.2004 12:33
Paikkakunta: Tyrnävä

Ahdot hyppelee kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja Pasi_K »

Eli kun ripeässä kiihdytyksessä aluksi ahdot nousee ~0.8bar, sitten tipahtaa alemmaksi ja saattaapi parikin kertaa noin tehdä jonka jälkeen jää normaalin 0.7-0.8bar. Hukkisko siellä oikuttelee vai mikä? Mitä tehdä?

Auto kylläkin on fordi (1.8TD) mutta täällä varmaan saa luotettavampia vastauksia kuin foortin foorumilla...

BTW. Jos jollakin myydä turboa ja ic:tä niin ota yhteyttä. Turbo pitäisi riittää helposti 180hv.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ainakin mulla teki noin yhellä hukkaportilla, eli voisko olla normaalia ?

laitoitko nyt ekaa kertaa ahtomittarin ja huomasit tuon vai onko "vika" tullut jälkeenpäin ?
Pasi_K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 28.10.2004 12:33
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja Pasi_K »

Ennen ahtomittarin asennusta en montaa kilsaa kerinny ajaa koko autolla niin paha sano oliko tuo jo silloin, mutta tuntuisi että ehkä se on tullut vasta pari päivää sitten, ainakin huomasin sen vasta nyt vaikka ahtomittarikin on ollut kiinni kauemmin.

Ja sen ahtojen heiton tosissaan tuntee persiissä kun ensin lähtee tosi terhakkaasti ja sitten hyytyy ja taas lähtee jne.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaverin 1.8 TD kyllä vetää tasasesti eikä ahdot heittele vaikka on 1.2kiloa. :D
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

jospa siinä alkaa joku systeemi rajoittaan syöttöjä kun ahdot karkaa ja taas kun ahdot putoa niin saa ruokaa ja alkaa kiihtyy eli soutaa ja huopaa....olisko jossain pikkaisen häikkää eli vissiin se hukkaportti temppuilee mut tiedä sitten...
Itse tein ja säästin
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

pa suodatin tukos tahi imuilma vuotoa jossain... kaverin mondeo oireili samalla tavalla mut ahtomittaria ei ollu käytössä... mä mistää mitää tiedä muistelisin et vika oli pa suodattimessa silloon :roll:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
pkultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 12.04.2004 19:07
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja pkultti »

Minkä ikäsestä pelistä kyse?jos magneettiventtiilillä ohjataan ahtopaineita nii se takertelee
MB-Toys for a big boys...

C 250D elegance
Ex. 300D W124
Pasi_K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 28.10.2004 12:33
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja Pasi_K »

Vuosimalli -98 ja ei taida olla magneettiventtiilillä ahtopaineen ohjaus.

Tänään auto oikutteli paljon enemmän. Ei väliä miten kaasu oli mutta kiihdytyksen aikana tai jälkeen booaa/hyytyy ihan kunnolla ja yhtäkkiä taas lähtee. Mikähän v*ttu siellä mättää...

Tänään huomasin vielä että yksiin valoihin pysähdytteässä kierrokset nousi tyhjäkäynniltä ~1250rpm iteksiin ja kohta laski takas alas...
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

EIkös tää kuulu offtopicciin tai holysmokille...
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

no eipäs aleta pikkumaisiksi....voidaan kait täällä foordin vioistakin keskustella asiallisesti....
Viimeksi muokannut petska, Ti 01.11.2005 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse tein ja säästin
Pasi_K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 28.10.2004 12:33
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja Pasi_K »

No joo ehkei tämä tänne kuulu mutta taitaapi olla osaavin foorumi näissä diesel ja turbo asioissa. Mut asiasta lisää, ilmeisesti saa ilmaa jostakin tai on tukkeuma koska auto sammuu jo lähes kokoajan ja se käsipumppu menee löysäksi ja kun sitä pumppailee niin auto taas lähtee käyntiin vähäksi aikaa... Apuuva?
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Naftafiltteri

Viesti Kirjoittaja waari »

Pasi_K kirjoitti:No joo ehkei tämä tänne kuulu mutta taitaapi olla osaavin foorumi näissä diesel ja turbo asioissa. Mut asiasta lisää, ilmeisesti saa ilmaa jostakin tai on tukkeuma koska auto sammuu jo lähes kokoajan ja se käsipumppu menee löysäksi ja kun sitä pumppailee niin auto taas lähtee käyntiin vähäksi aikaa... Apuuva?
Joo!
Jotkut ajaa samalla naftafiltterillä vuosikausia,jos olet ostanut auton äskettäin voi olla vettäkin,ja moskaa täynnä,vaihda se ensin,ellei VARMAA tietoa vaihdosta ole,ei maksa paljoa,sitten jatka muuta ihmettelyä.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Vastaa Viestiin