Ahdot hyppelee kiihdyttäessä.
Ahdot hyppelee kiihdyttäessä.
Eli kun ripeässä kiihdytyksessä aluksi ahdot nousee ~0.8bar, sitten tipahtaa alemmaksi ja saattaapi parikin kertaa noin tehdä jonka jälkeen jää normaalin 0.7-0.8bar. Hukkisko siellä oikuttelee vai mikä? Mitä tehdä?
Auto kylläkin on fordi (1.8TD) mutta täällä varmaan saa luotettavampia vastauksia kuin foortin foorumilla...
BTW. Jos jollakin myydä turboa ja ic:tä niin ota yhteyttä. Turbo pitäisi riittää helposti 180hv.
Auto kylläkin on fordi (1.8TD) mutta täällä varmaan saa luotettavampia vastauksia kuin foortin foorumilla...
BTW. Jos jollakin myydä turboa ja ic:tä niin ota yhteyttä. Turbo pitäisi riittää helposti 180hv.
Ennen ahtomittarin asennusta en montaa kilsaa kerinny ajaa koko autolla niin paha sano oliko tuo jo silloin, mutta tuntuisi että ehkä se on tullut vasta pari päivää sitten, ainakin huomasin sen vasta nyt vaikka ahtomittarikin on ollut kiinni kauemmin.
Ja sen ahtojen heiton tosissaan tuntee persiissä kun ensin lähtee tosi terhakkaasti ja sitten hyytyy ja taas lähtee jne.
Ja sen ahtojen heiton tosissaan tuntee persiissä kun ensin lähtee tosi terhakkaasti ja sitten hyytyy ja taas lähtee jne.
Vuosimalli -98 ja ei taida olla magneettiventtiilillä ahtopaineen ohjaus.
Tänään auto oikutteli paljon enemmän. Ei väliä miten kaasu oli mutta kiihdytyksen aikana tai jälkeen booaa/hyytyy ihan kunnolla ja yhtäkkiä taas lähtee. Mikähän v*ttu siellä mättää...
Tänään huomasin vielä että yksiin valoihin pysähdytteässä kierrokset nousi tyhjäkäynniltä ~1250rpm iteksiin ja kohta laski takas alas...
Tänään auto oikutteli paljon enemmän. Ei väliä miten kaasu oli mutta kiihdytyksen aikana tai jälkeen booaa/hyytyy ihan kunnolla ja yhtäkkiä taas lähtee. Mikähän v*ttu siellä mättää...
Tänään huomasin vielä että yksiin valoihin pysähdytteässä kierrokset nousi tyhjäkäynniltä ~1250rpm iteksiin ja kohta laski takas alas...
No joo ehkei tämä tänne kuulu mutta taitaapi olla osaavin foorumi näissä diesel ja turbo asioissa. Mut asiasta lisää, ilmeisesti saa ilmaa jostakin tai on tukkeuma koska auto sammuu jo lähes kokoajan ja se käsipumppu menee löysäksi ja kun sitä pumppailee niin auto taas lähtee käyntiin vähäksi aikaa... Apuuva?
Naftafiltteri
Joo!Pasi_K kirjoitti:No joo ehkei tämä tänne kuulu mutta taitaapi olla osaavin foorumi näissä diesel ja turbo asioissa. Mut asiasta lisää, ilmeisesti saa ilmaa jostakin tai on tukkeuma koska auto sammuu jo lähes kokoajan ja se käsipumppu menee löysäksi ja kun sitä pumppailee niin auto taas lähtee käyntiin vähäksi aikaa... Apuuva?
Jotkut ajaa samalla naftafiltterillä vuosikausia,jos olet ostanut auton äskettäin voi olla vettäkin,ja moskaa täynnä,vaihda se ensin,ellei VARMAA tietoa vaihdosta ole,ei maksa paljoa,sitten jatka muuta ihmettelyä.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.