Itse tein valituksen pari kuukautta sitten ja kai tässä vielä pari vuotta saa odottaa päätöstä

Siis tullin vastine-Valitukseni ohjasin Läntiselle Tullipiirille (asuinpaikan mukaan, meni Turkuun) ja päätös tuli sieltä.
Minusta Avantgardella ei ole ainakaan meiltä muilta foorumilaisilta mitään anteeksipyydettävää, ainakaan tämän asian tiimoilta. Kyllä tosi on nimittäin niin, että Suomessa olis edelleen aika paljon toitä saunan takana Fiskarsin painavalla hoidettavana.Avantgarde kirjoitti:Siis tullin vastine-Valitukseni ohjasin Läntiselle Tullipiirille (asuinpaikan mukaan, meni Turkuun) ja päätös tuli sieltä.
ÄLÄ NYT HYVÄ MIES MENE TUOHON HALPAAN! SE ON TULLIN VASTINE; MILLÄ PEITTELEVÄT OMIA VIRHEITÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OIKEUDEN PÄÄTÖKSET OVAT AIVAN ERIKSEEN
Laadi vastine, missä toteat haluavasi alkuperäisen valituksen pikaista käsittelyä Helsingin hallinto-oikeudessa.
Menee muutama vuosi, mutta saat rahasi takaisin korkoineen!
Laita YV:tä tai soita 050-3249556 (virka-aikaan) jos halua neuvoja!
PS PYYHKIKÄÄ MUUTKIN TULLIN VASTINEILLA P****NNE! NE OVAT VAIN TULLIN OMA NÄKEMYS OMISTA PÄÄTÖKSISTÄÄN!
PS PS Anteeksi kova kielenkäyttöni, minulla on jo menossa ensimmäisen valituksen (kymmenkunta yhteensä) vastineen vastineen vastineen vastineen vastineen laatiminen ...
ThanksMinusta Avantgardella ei ole ainakaan meiltä muilta foorumilaisilta mitään anteeksipyydettävää, ainakaan tämän asian tiimoilta.
Niinpä. Keskituloiselle sellainen perusomakotitalo 110-120 neliötä Etelä-Suomesta, läheltä kaupunkia, ei kuitnkaan ihan Hesan tuntumasta, keskeltä savipeltoa, tonttia sen verran, että juuri saa kaksi autoa pihalle mahtumaan, ja ruohonpläntinkin johonkin kasvamaan viheralueeksi, sellainen 200-250K€. Eli keskituloisen suurinpiirtein koko bruttopalkka seuraavat kymmenen vuotta.Petri M. kirjoitti:Kukahan keksii ensimmäisenä ruveta valittamaan asuntojen hinnoista? 1-2 miljoonaa mummonmarkkaa ei kuulemma nykyään ole hinta eikä mikään...no eihän se ole hullu kuka pyytää vaan se joka maksaa...
Näitäkin pirttejä rakenneltiin 30/40-luvulla lähes omin käsin ja talkootyönä, eikä joskus 15-20 vuotta takaperin alueella ollut kovin montaa yli miljoonan pirttiä. No nyt pyydetään nauramatta peruskorjaamattomasta puolikkaasta 280000€ lisämaininnalla "keittiöremontti aloitettu, vanha keittiö purettu jo". Toki uusia tontteja kaavoitetaan läheltä keskustaa nykyään aikas nahkeesti mutta siltikin... Noh, elämä on.RH kirjoitti:No, pientä inflaatiota...
Ai että oikein esitystobe kirjoitti:päätösesitys
Mulla sama homma,tobe kirjoitti:Valitin verosta vuoden 2007 lopulla ja nyt tuli päätösesitys, jossa vero nousee 540 euroa. Auto -99 C 200 CDI. Pitäisi osata tehdä vastine tämän kuun aikana. Auton arvo on katsottu MAHTI tilastosta, jossa arvo on suurempi kuin aikaisemmin arvioitu, näinkin voi käydä, liekö muilla tapahtunut tälläista.
Juuri näin. Itse laaditutin vastineen autoverojuristilla, jonka jälkeen ei olekaan pariin vuoteen kuulunut mitään. Kun aloin kyselemään paperien perään, soitti Helsingin hallinto-oikeudesta perään muuan herrasmies joka totesi että veropäätös odottaa EY:n ELV-kanteen ratkeamista.tobe kirjoitti:He oli saaneet uuden myyntihinnan jostain MAHTI taulukosta, joka oli suurempi kuin alkuperäinen. Ensin pitää tehdä vastine, jonka jälkeem tullipiiri tutkii onko aihetta muuttaa päätösesitystä, ja jos löytyy, niin pyytävät uutta vastinetta, jonka jälkeen tekevät muutospäätöksen, josta voi valittaa hallinto-oikeuteen. Kaikkeen sitä alkaa, lakimies pitäisi olla.
Tähän Tulli juuri pyrkiikin. Kyseisessä vastineessa Tulli on siis vetänyt hatustaan uuden imaginääriluvun. Tulli sai jokin aika sitten uuden lottokoneen (MARVO), jonka akselit ovat ilmeisesti erilailla rasvattu.Timo J kirjoitti:Mulla sama homma,tobe kirjoitti:Valitin verosta vuoden 2007 lopulla ja nyt tuli päätösesitys, jossa vero nousee 540 euroa. Auto -99 C 200 CDI. Pitäisi osata tehdä vastine tämän kuun aikana. Auton arvo on katsottu MAHTI tilastosta, jossa arvo on suurempi kuin aikaisemmin arvioitu, näinkin voi käydä, liekö muilla tapahtunut tälläista.
2003 vuonna tuodun auton vero oli laskettu uudelleen ja saatu tulokseksi ~300€ suurempi summa kuin 5,5 vuotta sitten.
-> Lopussa luki ettei verotusta muuteta, eli ei tarvitse maksaa lisää.![]()
Saa valittaa, jos jaksaa pelata "pingistä".
Erittäin mielenkiintoista (minulla vain vahvan huhun asteella tiedossa) että HAO on jäädyttänyt ELV-päätökset odottamaan Euroopan Yhteisöjen tuomioistuimen ratkaisua.harriba kirjoitti:Kun aloin kyselemään paperien perään, soitti Helsingin hallinto-oikeudesta perään muuan herrasmies joka totesi että veropäätös odottaa EY:n ELV-kanteen ratkeamista.
Eli verotuspäätöksestä kannattaa ELV:in osalta valittaa.