300d nykii
300d nykii
OM 617 moottori nykii noin puolella kaasulla,toimii tyhjäkäynnillä ja täysillä hyvin. Suodattimet on vaihdettu. Onko kenelläkään ideoita?
Nykiminen voisi johtua
täytitkö pa.suodattimet enne kiinni asettamista?
Ja onko karkeasuodattimen "lähtöpää" alempana, kuin "tulopää". Itselläni oli myös vastaava mystinen vika ja asettui mainitsemillani jutuilla. Ongelma voi olla myös, että suuttimet jumii!
Minkä firman polttoainetta käytät yleensä? Itse en suosittele ST1 polttoainetta, koska olen huomannut sen, että meseni (w124 250D -89)ei tykkää siitä litkusta ja samaa p.ainetta myydään ainakin ABC-asemilla peeässän toimialueella. ST1 lisää jotakin omaa lisäainetta ja sanovat, että kyseisen firman p.aine on kuivaa(ei sisällä paraffiineja riittävästi voidellakseen polttoainejärjestelmää), joka aiheuttaa mm. suuttimien jumimista. Muista asemista en ole varma, joten jätän mainitsematta.
Ja onko karkeasuodattimen "lähtöpää" alempana, kuin "tulopää". Itselläni oli myös vastaava mystinen vika ja asettui mainitsemillani jutuilla. Ongelma voi olla myös, että suuttimet jumii!
Minkä firman polttoainetta käytät yleensä? Itse en suosittele ST1 polttoainetta, koska olen huomannut sen, että meseni (w124 250D -89)ei tykkää siitä litkusta ja samaa p.ainetta myydään ainakin ABC-asemilla peeässän toimialueella. ST1 lisää jotakin omaa lisäainetta ja sanovat, että kyseisen firman p.aine on kuivaa(ei sisällä paraffiineja riittävästi voidellakseen polttoainejärjestelmää), joka aiheuttaa mm. suuttimien jumimista. Muista asemista en ole varma, joten jätän mainitsematta.
300d nykii
Karkeasuodin on pystyssä,mutta ajan kyllä ST:n naftalla.Täytyy kokeilla vaihtaa asemaa.Montakohan prosenttia 2-t öljyä kannattaa laittaa?
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
2-T öljyä olen lisännyt pari desiä 20-30 litraan.
Teboilin self mix:iä laitoin viimeksi.
Sitä ei kannata laittaa liikaa, rupeaa savuttamaan. Eikä joka tankilliseen!
Moottori herkistyi selkeästi. Vetää paremmin ja kulutuskin on perstuntumalta pienentynyt, nyt en ole käyttänyt neljään tankkauskertaan 2-t öljyä. Liikaa jos käyttää, rupeaa karstoittamaan ja vaikuttaa myös vetoihin.
Teboilin self mix:iä laitoin viimeksi.
Sitä ei kannata laittaa liikaa, rupeaa savuttamaan. Eikä joka tankilliseen!
Moottori herkistyi selkeästi. Vetää paremmin ja kulutuskin on perstuntumalta pienentynyt, nyt en ole käyttänyt neljään tankkauskertaan 2-t öljyä. Liikaa jos käyttää, rupeaa karstoittamaan ja vaikuttaa myös vetoihin.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
Millausta kamaa toi Self Mixi on? Täys vai ½synteettistä?Haisuli kirjoitti:Teboilin self mix
Surffailin Teboilin sivuilla ja tuommoinen osui kohdalle: "2T Bike"
Olisikohan tuo tuote hyvä/parempi dieseleiden voiteluun?Teboil kirjoitti:Teboil 2T Bike JASO: FC, API TC, ISO-L-EGD, ISO: GD++, Husqvarna, Piaggio Hexagon
Teboil 2T Bike on täyssynteettinen 2-tahtimoottoriöljy moottoripyöriin, skoottereihin, mopoihin ja moottorisahoihin. Se antaa erinomaisen kulumissuojan raskaasti kuormitetuille ja tehokkaille 2-tahtimoottoreille. Sillä on vähäinen savunmuodostustaipumus ja se pitää männät, pakokanavat ja sytytystulpat puhtaina. Se sopii sekä tuore- että seosvoiteluun.
Takaisin siihen moottoriin sitten. Onko kone vasta kasattu jonkin rempan jäljiltä vai rupesiko itsestään oikuttelemaan?
Onko ongelma löytynyt/korjautunut?
Niin muistinpa tossa, että huono akku tai ylijännitesuojarele voivat aiheuttaa myös vastaavanlaisia oireita. Akun testaus onnistuu parhaiten jossakin varaosaliikkeessä ja monessa sellainen on.
Re: Nykiminen voisi johtua
ookko ny ihan varma, että se sun auto on diiseli?karjis kirjoitti:täytitkö pa.suodattimet enne kiinni asettamista?

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E