190 madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jippo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 20.10.2005 21:57

190 madallus

Viesti Kirjoittaja jippo »

Millaisia alusta sarjoja olette laittaneet ja kuinka toimivat. Olen kuullut että jos perän laittaa liian tonttiin niin kuluttaa renkaita sisäreunasta aika pahasti... kokemuksia... ja suosituksia otetaan vastaan.
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

35mm-40mm on sellainen kohtuu madallus-->kyytikin pysyy vielä siedettävänä..

takarenkaat tahtovat kulua sisäreunoista,koska erillisjousitetun taka-akselin takia
rattaan kallistuvat alustaa madaltaessa..


jousisarjojen hinnat 150e ylöspäin
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Tuolla hieman alempana tässä Tuning foorumissa on sellanen topic ku: "Millainen madallussarja (100% rookie kysymys)?"
Kannattaa selata esim sitä hieman.. siellä on tuoretta keskustelua 190.n madalluksesta... :wink:

EDIT: Siis TÄSSÄ topicissa juttua...
Viimeksi muokannut Zalbeer, La 29.10.2005 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 25.03.2009 09:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

KaiM kirjoitti:Weitecin jouste on alla...muistaakseni -40mm vai olikohan ne -45mm no ei voi millään muistaa.. maksoi muistaakseni 138€
Mikä Toi sun juttu tossa allekirjotuksessa oikeen on??
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 25.03.2009 09:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MjN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 26.10.2005 11:51
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja MjN »

Itselläni oli kesän RH:n -70 madallus, takarenkaat ei kulunu pahasti mutta
eturenkaat meni sisäreunasta aika nopeesti loppuun...
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

MjN kirjoitti:Itselläni oli kesän RH:n -70 madallus, takarenkaat ei kulunu pahasti mutta
eturenkaat meni sisäreunasta aika nopeesti loppuun...


auto pitäs madalluksen jälkeen käyttää nelipyöräsuuntauksessa... :wink:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
MjN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 26.10.2005 11:51
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja MjN »

Kattoin autosta kulmat työpaikalla... Kaikki muut sai kohdalleen mutta camberin säätö ei enää riitä kun on niin matala alusta..
Eikös pikkumeseen saa jotain camber säätötankoja????
En tiedä onko mitään perää ja jos on niin millaihan ne toimii...
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

MjN kirjoitti:Itselläni oli kesän RH:n -70 madallus, takarenkaat ei kulunu pahasti mutta
eturenkaat meni sisäreunasta aika nopeesti loppuun...
juu, mun vanha madallussarja ja matala on :wink: renkaita se söi ainaki mun autos oli kulunu sisäreunoistaan..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Pietu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 25.11.2003 21:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pietu »

MjN kirjoitti:Kattoin autosta kulmat työpaikalla... Kaikki muut sai kohdalleen mutta camberin säätö ei enää riitä kun on niin matala alusta..
Eikös pikkumeseen saa jotain camber säätötankoja????
En tiedä onko mitään perää ja jos on niin millaihan ne toimii...
http://www.delsingmotorsport.com/mercedes.htm

Tuolla näkyis ainakin säätötankoja olevan. Melko arvokkailta vaan vaikuttaa. Tai köyhällehän kaikki on kallista.
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)

MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

www.benzboy.com tuolla on huomattavasti halvempia
Kuva
Kuva
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Jossain topicissa oli vähän juttua noista säädettävistä camber-tangoista,
kun oli katsastuksessa tullut hylsy. Ei sen takia ettäkö ne tangot olis laittomat,
vaan sen takia että ne oli kulunu väljäksi, pyörässä klappia.
Muistaakseni niillä oli silloin ajettu vain 15 tkm. Eli kestävyydestä ei voi mennä takuuseen.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
MjN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 26.10.2005 11:51
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja MjN »

Ei hirveän kalliita ainakaan nämä Benzboyn kauppaamat...
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

no mulla on kesän ollu noi 225/35 R18 ja onko ne nyt Y nopeusluokan renkaat, eli saa ajaa 300sataa ;) eli eikös ne oo pehmeet sillon, pintaa on vielä ens kesäksi helposti ja auto suunnattiin keväällä ja kesän aikaan vielä kahdesti takuutyönä vianorilla. Luulin ja muiden puheista päätellen että ne kuluis nopeasti mutta ei kuluneetkaan, positiivinen ylläri, suuri merkitys siis renkaan kulmilla..ja niin..kesän aikaan tuli ajettuu joku vajaa 10 000km.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

joo, ei ne kulu epätasaisesti eikä leveydellä ole väliä kunhan käy säädättämässä kulmat ja huolehtii rengaspaineista, kun madaltaa kannattaa muistaa että , olikos se niin että ajovalojen minimi korkeus maasta on 50cm, ja minulla meni just siihen :lol:

Niin ja että ne vanteet on siihen autoon suunniteltu ja ettei laita liian leveää nakkia liian "kapeaan" vanteeseen
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

helppohan nuo säätötangot on itsekkin tehä kun vaan alkaa... :wink:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

jameri kirjoitti:joo, ei ne kulu epätasaisesti eikä leveydellä ole väliä kunhan käy säädättämässä kulmat ja huolehtii rengaspaineista, kun madaltaa kannattaa muistaa että , olikos se niin että ajovalojen minimi korkeus maasta on 50cm, ja minulla meni just siihen :lol:

Niin ja että ne vanteet on siihen autoon suunniteltu ja ettei laita liian leveää nakkia liian "kapeaan" vanteeseen
Takanahan ei riitä säätövarat, joten nuo campertangot on juuri tätä varten. Vaikea säätää cambereita muuten, kun ei ole säätöä (paitsi -83 w201)
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

JP74 kirjoitti:
jameri kirjoitti:joo, ei ne kulu epätasaisesti eikä leveydellä ole väliä kunhan käy säädättämässä kulmat ja huolehtii rengaspaineista, kun madaltaa kannattaa muistaa että , olikos se niin että ajovalojen minimi korkeus maasta on 50cm, ja minulla meni just siihen :lol:

Niin ja että ne vanteet on siihen autoon suunniteltu ja ettei laita liian leveää nakkia liian "kapeaan" vanteeseen
Takanahan ei riitä säätövarat, joten nuo campertangot on juuri tätä varten. Vaikea säätää cambereita muuten, kun ei ole säätöä (paitsi -83 w201)
Juuri ja näin, jos tekee niin kannattaa tehdä kunnolla.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 25.03.2009 09:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

KaiM kirjoitti:mainittakoon viel että lokarin kaaresta vanteen keskelle on rekisteriotteessa mainittu olevan matkaa 330mm edessä sekä takana... :?
Minun edellisessä mersussa oli edessä merkattu otteeseen 320mm ja takana 300mm ja matala oli mut renkaat mahtui pyöriin...nykyinen 20mm korkeampi....

oliskin järkevä keräillä korkeus tietoja ja vanne/rengaskokoja ja ET ja vanne leveyksia johonkin juttuun et olis helpompi tietää mitkä mahtuu milloinkin pyöriin

Jos on mersua 70mm laskettu niin mikas on mitta navan keskeltä suojan kaareen :?: :?: :?: 190d 2.5TD orkkis korkeus etu 340mm/ taka320mm en ainakaan ole alustasarjaa laittanut enkä taida laittaa nyt taitaa olla joku tehtaan vieterisarja alla...
Itse tein ja säästin
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 25.03.2009 09:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MjN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 26.10.2005 11:51
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja MjN »

Riittääköhän aurauksen säätö takapäässä jos on -70 madallus ja laittaa noi säätötangot?? rengashan tulee tällöin jonkin verran ulospäin ja takapää alkaa auraan... Ja noissa kuvissa näyttää noita säätötankoja olevan ainakin 3kpl per puoli että tuleeko paketissa sitten 6kpl tankoja vai vain ylimmäiset 1kpl per puoli? :roll:
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

MjN kirjoitti:Riittääköhän aurauksen säätö takapäässä jos on -70 madallus ja laittaa noi säätötangot?? rengashan tulee tällöin jonkin verran ulospäin ja takapää alkaa auraan... Ja noissa kuvissa näyttää noita säätötankoja olevan ainakin 3kpl per puoli että tuleeko paketissa sitten 6kpl tankoja vai vain ylimmäiset 1kpl per puoli? :roll:
Moro! Ite oon kans vähä suunnitellu noiden tankojen hankkimista.. Ja eiköhän se taida olla niin, että paketissa tulee 1kpl per puoli.

Mjn: Paljonko muuten maavaraa -70mm alustalla? :)
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
Avatar
MjN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 26.10.2005 11:51
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja MjN »

En mitännu tarkkaa korkeutta matalimmasta kohtaa mut helmanpää oli jotain 6-8cm korkeudella maasta..
Tällä hetkellä vakiojouset alla (talvi-alusta )...
Tarkotus olis laittaa keväällä uudet iskarit, jouset, nylon-puslat tukivarsiin ja uusi vakaaja eteen..


Kyllä kiree on poikaa! :wink:
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

mulla edessä 30cm ja takana 31 ;) tai sit oli 31 ja 32 ;)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

tovayryn kirjoitti:mulla edessä 30cm ja takana 31 ;) tai sit oli 31 ja 32 ;)

Ekoja lukuja en usko :twisted:

Mulla on w201 kösessä edestä tarkka 30.5 cm, ja takana 28 cm, ja noi mitat on silleen ettei kyydissä ole mitään eikä ketään :wink:

Noilla mun mitoilla etulokarin ja renkaan väliin ei enää mahdu edes 5 millin rakotulkkia, kun eturenkaan kääntää sivulle :)
Avatar
MjN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 26.10.2005 11:51
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja MjN »

Onkohan kukaan kokeillu tehdä noita nylon puslia itse?
Onnistuiskohan sellanen ja jos ei niin kukahan niitä mahdollisesti väsäilee???
Tukivarret huutaa puslia armottomasti ja vakio puslia ei viitsis ostaa.
powerflexiltäkin tuli vain kylmästi vastaus EMME VALMISTA PUSLASARJOJA TÄHÄN AUTOMALLIIN. Tietenkin lähettämällä mallit tai mitat ne tekis sellaiset...ja varmasti halvalla :roll:
Vastaa Viestiin