Moottorin tukikumeista
Moottorin tukikumeista
Olen vaihtamassa otsikossa mainittuja kumeja ja mietin uskaltaako
öljypohjasta tunkkaamalla nostaa konetta, vai pitääkö metsästää nosturi.
Paljonko OM602.961 kone painaa?
Jos vaihtaisi vain puolen kerrallaan..hmm...?
öljypohjasta tunkkaamalla nostaa konetta, vai pitääkö metsästää nosturi.
Paljonko OM602.961 kone painaa?
Jos vaihtaisi vain puolen kerrallaan..hmm...?
MB W201 2.5 TURBO
kyllä mää ainaki tunkkasin. tosin pualen kerrallaan vaan ja sen verran et just ja just mahtu se kumityyny tuleen siältä välistä. onhan siinä omat riskinsä. mulla oli siis 200D. laitoin viä siihen tunkin ja öljypohjan väliin vanerilapun ja jotain pahvia jonkin verran, että tasaa sitä rasitusta reilummin sen öljypohjan alueelle.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Noin tein minäkin..pera8x kirjoitti:kyllä mää ainaki tunkkasin. tosin pualen kerrallaan vaan ja sen verran et just ja just mahtu se kumityyny tuleen siältä välistä. onhan siinä omat riskinsä. mulla oli siis 200D. laitoin viä siihen tunkin ja öljypohjan väliin vanerilapun ja jotain pahvia jonkin verran, että tasaa sitä rasitusta reilummin sen öljypohjan alueelle.
Hommana tuo on pease of cake.. Sanois amerikkalainen

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Siittä vaan tunkaat ylös, ja laita samanlainen tyyny tilalle, sulla ilmeisesti vihreet täplät tyynyssä...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Minä vaihdoin tukikumit siten, että nostin ensin auton tunkilla ylös, sovitin sopivan teräsputken ( noin 50 - 60 cm ) tukikorvakkeen alle. Putki oli ylijäämäpala käpylampun jalasta ja kesti hyvin. Moottori nousi tarpeeksi tälläkn konstilla varovasti tunkkia laskemalla. Kumi pois kierittelemällä ja uusi samalla tavalla tilalle.
Ylempi mutteri on 17 mm ja aukeaa helposti. Alla on kuusiokolopultti, ja sitä varten kannattaa ostaa hylsysarjan vääntövarteen sopiva hylsy, ei maksa paljon, ja silloin saa mutterin kireällekin. Ei kannata temppuilla L-mallisilla kuusiokoloavaimilla.
Ylempi mutteri on 17 mm ja aukeaa helposti. Alla on kuusiokolopultti, ja sitä varten kannattaa ostaa hylsysarjan vääntövarteen sopiva hylsy, ei maksa paljon, ja silloin saa mutterin kireällekin. Ei kannata temppuilla L-mallisilla kuusiokoloavaimilla.
Re: Moottorin tukikumeista
Ajattelin vaihtaa joskus kesällä tohon kolmilitraseen kans. Siinä tehdasasenteinen pohjapanssari, pystyykö siitä nostamaan?? Kokemuksia?Spudenius kirjoitti:uskaltaako öljypohjasta tunkkaamalla nostaa konetta, vai pitääkö metsästää nosturi.
Todettakoon vielä että 123 pohjapanssari on oikeaa metallia, eikä muovia kuten 124:ssä.
Sattuisiko joku vielä muistamaan mitä työkaluja tuohon tarvii?
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: Moottorin tukikumeista
123 on metallinen panssari ja se on neljällä pultilla kiinni ja tais olla 13 tai 14mm kannalla ja se ei anna periksi kyllä ollenkaan että irti on otettava jos meinaa öljypohjasta nostaa. ei ole vaikea irrottaa.Dunkelblau123 kirjoitti:Ajattelin vaihtaa joskus kesällä tohon kolmilitraseen kans. Siinä tehdasasenteinen pohjapanssari, pystyykö siitä nostamaan?? Kokemuksia?Spudenius kirjoitti:uskaltaako öljypohjasta tunkkaamalla nostaa konetta, vai pitääkö metsästää nosturi.
Todettakoon vielä että 123 pohjapanssari on oikeaa metallia, eikä muovia kuten 124:ssä.
Sattuisiko joku vielä muistamaan mitä työkaluja tuohon tarvii?