Hydr. perän tason säätö....Raportti valmis
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Hydr. perän tason säätö....Raportti valmis
Aloitin tuossa syksyllä jatko-opiskelut iltalinjalla ja nyt pitäisi tehdä raportti jostain hydraulisesta laitteesta. ASD olis aika mukava kohde.
Mistähän voisi saada ASD:n teknisiä tietoja.
Hydr. perän säätö olis kanssa ihan mielenkiintoinen tai mikä vaan mersuun liittyvä.
Mistähän voisi saada ASD:n teknisiä tietoja.
Hydr. perän säätö olis kanssa ihan mielenkiintoinen tai mikä vaan mersuun liittyvä.
Viimeksi muokannut Jokko Päivärinne, Ti 21.10.2003 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Mites kun minun sähköpostissa ei näy mitään?Mauri H. kirjoitti:Katseles sähköpostiasiDay Downhill kirjoitti:Ei mulla ole WIS:iä?Mauri H. kirjoitti:Vaikkapa WIS:istä löytyy todella hyvät räjäytyskuvat ym...

penax
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Niin siis ei sitä WIS:iä voi maililla lähettää, mutta laitoin Day:lle hieman räjäytyskuvia ja vastaavia...penax kirjoitti:Mites kun minun sähköpostissa ei näy mitään?Mauri H. kirjoitti:Katseles sähköpostiasiDay Downhill kirjoitti:Ei mulla ole WIS:iä?Mauri H. kirjoitti:Vaikkapa WIS:istä löytyy todella hyvät räjäytyskuvat ym...
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Raportti
Sen pitäisi valmistua ensi maanantai-aamuun mennessä. Laitetana näytille ilman muuta. Saatan jouta kyselemään käännösapua. Saksan tekninen sanasto ei ole kovin hyvin hallussa.timo230e kirjoitti:Sitten kun se valmistuu niin pistäppä se tänne näytille niin voidaan arvioida sitä.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
..
Raportti on valmis ja on siirretty tähtiklubiin vinkkejä osioon.
http://tahtiklubi.servebeer.com
Olkaa kilttejä ja älkäää ruvetko viilamaan pilkkua ja puuttuko mahdollisiin pieniin asiavirheisiin

http://tahtiklubi.servebeer.com
Olkaa kilttejä ja älkäää ruvetko viilamaan pilkkua ja puuttuko mahdollisiin pieniin asiavirheisiin


-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
..
Voi P!!
Sain tänään raportin takaisin.... Kielellisesti ja asiakirjamalli oli kuulemma täysin päin...P:tä
Myöskään keskusteluforumia ei saisi käyttää lähteenä, liian epäluotettava
Sain arvosanaksi vaatimattomat 1,5/5... Todella surkea, olen pettynyt
Asiapuoli oli kunnossa, mutta harkkatyön arvioikin viestinnän opettaja.... terveisiä vaan Siskolle, jos vierailet täällä
Sain tänään raportin takaisin.... Kielellisesti ja asiakirjamalli oli kuulemma täysin päin...P:tä
Myöskään keskusteluforumia ei saisi käyttää lähteenä, liian epäluotettava




Sain arvosanaksi vaatimattomat 1,5/5... Todella surkea, olen pettynyt

Asiapuoli oli kunnossa, mutta harkkatyön arvioikin viestinnän opettaja.... terveisiä vaan Siskolle, jos vierailet täällä

-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Ainakin mulla M104:ssä sama pumppu käyttää ohjaustehostinta ja ASD:tä. Toisaalta tuossa ei ole self-levelingiä. Tulikin mieleen, että jos autossa olisi perän tasonsäätö niin kuin ilmeisesti kaikissa S124:sissa, niin miten auton madallus onnistuu? Pitääkö tuo tasonsäätörakkine vain säätää uutta, alempaa tasoa vastaavaksi?
-m4rcuz-
-m4rcuz-
Tuttua kauraa toi tarkka standardi... Itekkin tässä alottelin koulunkäynnin uudestaan ja jatkuvasti pitää raportteja kirjottaaVoi P!!
Sain tänään raportin takaisin.... Kielellisesti ja asiakirjamalli oli kuulemma täysin päin...P:tä
Myöskään keskusteluforumia ei saisi käyttää lähteenä, liian epäluotettava icon_exclaim.gif icon_question.gif icon_exclaim.gif icon_evil.gif

On kuulemma yrityismaailmassa niin vakiintunut asia...
2000 vuotta sitten oli ainakin 3 viisasta miestä...
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
Jep, systeemi on helppo säätää halutulle tasolle. Vakioalustaisen madalluksessa on pidettävä maltti mukana jotta systeemin saa vielä toimimaan, eli joku 3 cm madallus menee vielä, sportlinessa on sitten omat palikkansa perälle ja näissä sen saakin sitten tosi alhaaltakin toimimaan.m4rcuz kirjoitti:Ainakin mulla M104:ssä sama pumppu käyttää ohjaustehostinta ja ASD:tä. Toisaalta tuossa ei ole self-levelingiä. Tulikin mieleen, että jos autossa olisi perän tasonsäätö niin kuin ilmeisesti kaikissa S124:sissa, niin miten auton madallus onnistuu? Pitääkö tuo tasonsäätörakkine vain säätää uutta, alempaa tasoa vastaavaksi?
-m4rcuz-
Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa siitä, että mitenkä käy, kun tasosäädöllä varustettu auto alkaa olla jo vähän vanhempi ja jouset menettäneet parhaan pontevuutensa. Miten käy ajo-ominaisuuksien, kun perän paino alkaa siirtyä jousilta tasosäädön harteille? Jaksaako tasosäätö pitää perän ilmassa, vaikka ottaisi jouset kokonaan pois?
W124 E220T
Joo, pitää kyllä perän ilmassa.haifa kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa siitä, että mitenkä käy, kun tasosäädöllä varustettu auto alkaa olla jo vähän vanhempi ja jouset menettäneet parhaan pontevuutensa. Miten käy ajo-ominaisuuksien, kun perän paino alkaa siirtyä jousilta tasosäädön harteille? Jaksaako tasosäätö pitää perän ilmassa, vaikka ottaisi jouset kokonaan pois?
Se systeemi on yllättävän elastinen, itse madalsin aikeisempaa autoa 2,5 - 3 cm, ja perän korkeutta en ensin pudottanut, perä jäi samalle korkeudelle kuin ennen (ajoin pienen lenkin ja sitten huomasin että korkeudensäätöä on vähän rukattava), auto oli kuitenkin ihan kiva ajaa. Tietty kun sain sen oikean korkeuden haettua tuli autosta tukevampi, mutta ei se mahdoton ollut dragsterinakaan

Farkkujen takajouset tuntuvat muuten olevan vähän saakelin kestäviä, en ole kuullut että niitä olisi katkennut tai pahemmin väsynyt. Yhdellä kaverilla on -87 300 TDT jolla on vedetty vaikka mitä kuormia ja muutenkin käytetty säälimättömästi, alkuperäiset jouset on vielä alla vaikka kilometrejä onkin takana 600 - 700 tkm (matkamittari rikki). No onhan se omaan verrattuna hiukan pehmeä alustaltaan, mutta osasyy voi olla puslien jotka varmasti ovat ihan loppu.
Mistäs sitä vois säätää??
No heräs tässä mielenkiinto tuohon säätämiseen. Mistäs kohtaa säätö tapahtuu??Mauri H. kirjoitti:Joo, pitää kyllä perän ilmassa.haifa kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa siitä, että mitenkä käy, kun tasosäädöllä varustettu auto alkaa olla jo vähän vanhempi ja jouset menettäneet parhaan pontevuutensa. Miten käy ajo-ominaisuuksien, kun perän paino alkaa siirtyä jousilta tasosäädön harteille? Jaksaako tasosäätö pitää perän ilmassa, vaikka ottaisi jouset kokonaan pois?
Se systeemi on yllättävän elastinen, itse madalsin aikeisempaa autoa 2,5 - 3 cm, ja perän korkeutta en ensin pudottanut, perä jäi samalle korkeudelle kuin ennen (ajoin pienen lenkin ja sitten huomasin että korkeudensäätöä on vähän rukattava), auto oli kuitenkin ihan kiva ajaa. Tietty kun sain sen oikean korkeuden haettua tuli autosta tukevampi, mutta ei se mahdoton ollut dragsterinakaan![]()
Farkkujen takajouset tuntuvat muuten olevan vähän saakelin kestäviä, en ole kuullut että niitä olisi katkennut tai pahemmin väsynyt. Yhdellä kaverilla on -87 300 TDT jolla on vedetty vaikka mitä kuormia ja muutenkin käytetty säälimättömästi, alkuperäiset jouset on vielä alla vaikka kilometrejä onkin takana 600 - 700 tkm (matkamittari rikki). No onhan se omaan verrattuna hiukan pehmeä alustaltaan, mutta osasyy voi olla puslien jotka varmasti ovat ihan loppu.

Re: Mistäs sitä vois säätää??
Taka-akselin kallistuksen vakaajalta tulee yhdystanko (ns. koiranluu) peränsäädön venttiilin vivulle. Tämän yhdystangon pituutta lisäämällä saadaan se perän vakiokorkeus matalammalle, yksi kierros ei paljoa vaikuta, 3 tekee jo jonkin verran.JS kirjoitti:No heräs tässä mielenkiinto tuohon säätämiseen. Mistäs kohtaa säätö tapahtuu??
Se koiranluu on kierteistään melkein aina ihan ruosteessa, mutta lähtee kyllä liikkeelle liuoittamalla, uusikaan ei tosin ole kallis.
Joo, ei ole monissa sedaneissa, ja kuulemma tuo farkun systeemi on astetta järeämpi kuin sedanin, periaate kylläkin sama.Leka kirjoitti:Sedaneissa tuo oli lisävaruste.epk kirjoitti:piru, haluun ton systeemin mun sedaniin, eikö sedani 300D urpossa oo sama systeemi? ja jossain 300 bensoissakin vai? ei ?
Jälkeenpäin tuon tekeminen on varmaan aika kova homma, pelkät farkun takaiskarit maksaa muuten n. 1000 €, onneksi kestävätkin sitten melkein poikkeuksetta auton iän.
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Bullshit
Kauppiksessa opettajat kanssa jaksoivat meuhkata asiakirjastandardeista, joka saatanan läpyskä olisi muka pitänyt olla viimeistä rivinvaihtoa myöten jonkun standardien mukainen. Missäköhän pullossa ne ovat kasvaneet, niin työn kuin harrasteittenkin puolesta tullut jo iän kaiken harrastettua kirjeenvaihtoa joka kokoisten firmojen kanssa niin suomeen kuin ympäri planeettaa ja missään ei ole mitään standardeja, mitä rajummin rahaa tekevä firma sen suttuisemmat käsin huitaistut faxit etc. Ei kenelläkään ole aikaa alkaa minkään standardien mukaan nysväämään silloin kun fyrkkaa ollaan tekemässä. Ja sellaisista "pitää aloittaa kirje riviltä 8,25 koska se on STANDARDI" -tyyppisistä onnettomista pilkunnussijoista ei ikinä mitään yrittäjiä tai dirikoita tule vaan jäävät vanhapiioiksi ja tekevät koiran palkalla opettajan töitä jossakin hikisessä kauppiksessa.garbaazh kirjoitti:Tuttua kauraa toi tarkka standardi... Itekkin tässä alottelin koulunkäynnin uudestaan ja jatkuvasti pitää raportteja kirjottaaVoi P!!
Sain tänään raportin takaisin.... Kielellisesti ja asiakirjamalli oli kuulemma täysin päin...P:tä
Myöskään keskusteluforumia ei saisi käyttää lähteenä, liian epäluotettava. Alkaa se tässä pikkuhiljaa sujumaan, mutta kyllä välillä tuntuu, että kärpiäisestä tehään härkänen.
On kuulemma yrityismaailmassa niin vakiintunut asia...
Nimim. en ole katkera mutta kuitenkin... ani harva opettaja tuntuu olevan mitenkään perillä todellisesta elämästä.
Henkka
"sanonko minne voitte tunkea standardinne"
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Bullshit
Puhut asiaa. Minä tein yli vuoden insinöörityötä aikanaan laatujärjestelmästä.Henri Junkkala kirjoitti:sanonko minne voitte tunkea standardinne"
Siinä tuli pää täyteen standardia...Onneksi työ meni jäihin, eikä tarvinnut tehdä loppuun....Vaikka sillon se ottikin päähän, kun valmistuminen muuttui mahdottomaksi.