Tuulilasinpyyhin pysähtyi
Tuulilasinpyyhin pysähtyi
Kesken mukavan myrskykelin W202:n pyyhin pysähtyi keskelle
lasia. Moottori tuntuu toimivan äänestä päätellen mutta varsi
ei liiku. Ilmeisesti jotain on irronnut jostain?
Onko vastaavia kokemuksia?
Kuinkahan isotöinen homma tuon systeemin sisälle vilkaiseminen
on? Lähteekö pyyhkimen "keskiömuovi" helpolla irti?
/H
lasia. Moottori tuntuu toimivan äänestä päätellen mutta varsi
ei liiku. Ilmeisesti jotain on irronnut jostain?
Onko vastaavia kokemuksia?
Kuinkahan isotöinen homma tuon systeemin sisälle vilkaiseminen
on? Lähteekö pyyhkimen "keskiömuovi" helpolla irti?
/H
Tuulilasinpyyhin pysähtyi
Kas perkule, tätä on näköjään liikkeella, joltain kohtalotoverilta näköjään
meni pyyhin aiemmassa viestiketjussa tänään myös....
meni pyyhin aiemmassa viestiketjussa tänään myös....
rasvaa pyyhkijän akseliin!!!
Kuten otsikossa mainitsin rasvaa akseliin, joka liikuttaa pyyhkijää edestakaisin pituus-suunnassa! Itse käytän sitkistyvää spray-vaseliinia!
Mullapa meni jo kesällä rikki. Ratas sileenä, osta koko moottori.ssdesign kirjoitti:Samat oireet kuin minulla oli eilen.
Pyyhkijän moottorin akselin päässä oleva mutteri on löystynyt tai irronnut,
jolloin akseli pääsee pyörimään tyhjää eikä vivusto liiku.
Hankalinta oli saada muovikotelot irti että sai moottorin näkyville.
Kirjoittelin asiasta enemmänki silloin kesällä.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Tämä taitaa olla tänä syksynä MB tauti, sillä tänään tuli omaan autoon juuri kuvaillun kaltainen ongelma. Pyyhin pysähtyi keskelle lasia, moottori pitää ääntä. Täytynee purkaa ja katsoa mitä löytyy!
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Taitaa olla virus liikkeellä kun mullakin rupes pyyhkijä nykimään ja välillä meinas pysähtyä kokonaan. Täältä kun saa hyviä neuvoja, niin niitä noudattaen pysäytin pyyhkijän keskellä pystyasentoon, otin muovisuojan varren alapäästä irti ja rasvasin sen akselin. Jo vain pelaa hyvin, kiitos kovasti niille jotka vaivautuvat neuvomaan ja kirjoittelemaan kokemuksiaan.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
No... taitaa se parempi kuitenkin olla, kuin takavuosina Fiat 127:n pyyhkijänvarren kiinnitys käyttöakselillewhomever kirjoitti:Ei vaikuta kovin vakuuttavalta insinööritaidon näytteeltä tuo..

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Samaa täälä W201, elikkäs lasinpyyhin lakkas toimimasta tänään kesken sateisen ajon, ensin muutaman päivän se vähän narisi uuden (Bochin) sulan vaihdon jälkeen, ikään kuin ois hyytymässä suureen kitkaan sillon kun vähän vettä lasissa. Reissussa kun se oli sellasta 3tuntia putkeen melkeen koko ajan kolmosella niin se pyyhin/vilkkuvipu otti lämpöäkin.
En tiiä oliko noilla mitään vaikutusta tähän mutta tänää lakkas toimimasta sekä sulka että pissapojat sekä pitkien valojen väläytystoiminto(rattiin kohti vipua vedettäessä) pitkät ja valot toimivat muuten ok. Sulake oli palanut ja nuo lähti taas toimimaan mutta sulka jäi keskelle(tai no 20cm vasemmalle keskeltä) nytkähtelemään.
pesunestesäiliön valo palaa vaikka säiliö on täpötäysi, oikeanpuolimmaisen pissapojan letku oli irti noin kaksi viikkoa ja on ruiskinut about parilitraa lasinpesunestettä sinne ritileikköön lasinpyyhkijän moottorin viereen. Siitä tai jostain muusta aiheutuen tulee matkustamoon palaneen käryä
En tiiä oliko noilla mitään vaikutusta tähän mutta tänää lakkas toimimasta sekä sulka että pissapojat sekä pitkien valojen väläytystoiminto(rattiin kohti vipua vedettäessä) pitkät ja valot toimivat muuten ok. Sulake oli palanut ja nuo lähti taas toimimaan mutta sulka jäi keskelle(tai no 20cm vasemmalle keskeltä) nytkähtelemään.
pesunestesäiliön valo palaa vaikka säiliö on täpötäysi, oikeanpuolimmaisen pissapojan letku oli irti noin kaksi viikkoa ja on ruiskinut about parilitraa lasinpesunestettä sinne ritileikköön lasinpyyhkijän moottorin viereen. Siitä tai jostain muusta aiheutuen tulee matkustamoon palaneen käryä

Otin noi tiivisteet, ritilät ja sen pyyhinmollukan alakiinnikkeen pois, ite pyyhinmollukkasysteemiä en saanut vielä irti. Täytyy viel ettiä lisää kiinnikeitä ja purkaa.
Mitä veikkaatte onko moottori tai jokin tossa muovisuojan alla hajalla?
Pyyhkimen saa käsin liikuttamalla (sisältä katottuna) oikeaan laitaan ja käynnistettyä se liikkuu tuohon vähän yli puoleenväliin ja jää jumiiin. Pyyhinvartta liikuttaessa käsin kuuluu sen moottorista rohinaa.
Mitä veikkaatte onko moottori tai jokin tossa muovisuojan alla hajalla?
Pyyhkimen saa käsin liikuttamalla (sisältä katottuna) oikeaan laitaan ja käynnistettyä se liikkuu tuohon vähän yli puoleenväliin ja jää jumiiin. Pyyhinvartta liikuttaessa käsin kuuluu sen moottorista rohinaa.
Näyttäs olevan tuossa -98 ja uudemmassa w202ssa pienennetty "matopyörää" pyyhkijänmoottorissa. Edellisessä versiossa "matopyörä" on puolet suurempi ja moottorikin kestää paljon kauemmin. Uudemman mallin moottori maksaa yli kolmesataa ekiä ja vanhempi alle puolet.
Vanhemman mallin moottori muuten käy uudempaan lähes suoraan....
Vanhemman mallin moottori muuten käy uudempaan lähes suoraan....
Sain pyyhinvivut, moottorin ja muovikotelon ulos ja irti toisistaan, onglma näyttää olevan tuossa pyyhkimen muovisuojakotelon alla olevassa edestakaisliikettä tekevässä systeemissä. Se liikkuu justiin sen n. 110astetta ja töppää(pitäs mennä siis n.180 astetta). Otin siitä lähes umpinaisesta kotelosta ne vaivaiset 2ruuvia pois eikä se silti aukee kun meisselillä noin puol senttiä.
Tuosta mollukasta se vika on siis peräisin, siitä se on ensin menny moottoriin joka ei jaksanut veivaa ja poltti sulakkeen, laitoin uuden sulakkeen joka käräytti jotain moottorista(moottori haisee nyt) mutta moottori pelaa edelleen rahisevan sivuäänen kera.
Nyt pitäs saada vain tuo mollukka irti ja ettiä tod. näk. uusi moottori ellei tuo lähe pelaamaan. Motonetissä n.80euroa, käytettynä vois läytää romiksilta tai purettavista tietty myös
Tuosta mollukasta se vika on siis peräisin, siitä se on ensin menny moottoriin joka ei jaksanut veivaa ja poltti sulakkeen, laitoin uuden sulakkeen joka käräytti jotain moottorista(moottori haisee nyt) mutta moottori pelaa edelleen rahisevan sivuäänen kera.
Nyt pitäs saada vain tuo mollukka irti ja ettiä tod. näk. uusi moottori ellei tuo lähe pelaamaan. Motonetissä n.80euroa, käytettynä vois läytää romiksilta tai purettavista tietty myös
Noniin, jumitusta sain lievennettyä n. pullollisen öljyämisen jälkeen. silti meinaa töppäillä jokainen kerta lasin keskivaiheille. Moottorista mennyt laakerit ilmeisesti kun narisee.
Tilasin justiinsa purettavasta vm.-85 W201stä koko systeemit, en vain ole 100% varma käykö se tuohon -91seen? Ei toisaalta haittaa vaikkei kaikki osat käviskään kun varaosat on uuten niin kalliita..
Tilasin justiinsa purettavasta vm.-85 W201stä koko systeemit, en vain ole 100% varma käykö se tuohon -91seen? Ei toisaalta haittaa vaikkei kaikki osat käviskään kun varaosat on uuten niin kalliita..
Maanantaina korjasin yhden 99 vuosmallin C180 pyyhkikjän toimimattomuuden. Oli pyyhinmoottorin mutteri irronnut akselilta. Ei muuta kun kierrelukitteella mutteri kiinni ja pistepuikolla mutterin ja akselin juureen kierteele pienet haitat ettei mutteri avaudu itsestään. Saa vetää tosi lujaan sen mutterin, jos meinaa, että pysyy.
Joutuu purkamaan tuulilasin edestä kaikki muovit pois ennenkuin pääsee käsiksi mekanismiin.
Itse sähkömoottori taitaa useimmiten kärvähtää lasinpyyhkimistä. Febiltä löytyy edullisia tarvikemoottoreita.
Joutuu purkamaan tuulilasin edestä kaikki muovit pois ennenkuin pääsee käsiksi mekanismiin.
Itse sähkömoottori taitaa useimmiten kärvähtää lasinpyyhkimistä. Febiltä löytyy edullisia tarvikemoottoreita.
Miten on tuo lasinpyyhinjuttu , mulla se vielä toistaseksi kyllä pelitää , kopkop.
Mutta siis, kannattaako tai oisko järkeä availla tms sitä ennenkuin hajoaa, siis niinkuin huoltomielessä ? Tai riittääkö huolloksi jos rasvailee sitä arsisysteemiä jostainkohtaa ?
Itelläni siis vm 99 c malli , millanen avattava se on, lähteekö muovisuoja pois helposti minne rasvaa kannattas laittaa ?
Muntuurilla ei mee kauaa kun se on hajalla... jos koittas vähän ennakoida nyt .
Mutta siis, kannattaako tai oisko järkeä availla tms sitä ennenkuin hajoaa, siis niinkuin huoltomielessä ? Tai riittääkö huolloksi jos rasvailee sitä arsisysteemiä jostainkohtaa ?
Itelläni siis vm 99 c malli , millanen avattava se on, lähteekö muovisuoja pois helposti minne rasvaa kannattas laittaa ?
Muntuurilla ei mee kauaa kun se on hajalla... jos koittas vähän ennakoida nyt .
Viimeksi muokannut kossu, To 07.12.2006 00:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... min_huoltokossu kirjoitti:Miten on tuo lasinpyyhinjuttu , mulla se vielä toistaseksi kyllä pelitää , kopkop.
Mutta siis, kannattaako tai oisko järkeä availla tms sitä ennenkuin hajoaa, siis niinkuin hultomielessä ? Tai riittääkö huolloksi jos rasvailee sitä arsisysteemiä jostainkohtaa ?
Itelläni siis vm 99 c malli , millanen avattava se on, lhteekö muovisuoja pois helposti minne rasvaa kannattas laittaa ?
Muntuurilla ei mee kauaa kun se on hajalla... jos koittas vähän ennakoida nyt .
Tuolta löytyy pätevät ohjeet huoltoon, käynee soveltelemalla myös C -mallille. Kuten näyttää muillakin yksisulkaismalleilla olleen suht. samanlkaltainen.