Eli ainoa suunta on eteenpäin ykkösellä-huolimatta
vaihdekepin asennosta.Ainoastaan P-asento tekee mitä pitää.
Ei aiempaa oireilua -vika pöllähti tostavaan aamulla liikenteeseen lähtiessä.
Lieneekö sähkö vai venttiilivika ?
Mihin suuntaan kurkistamista raati ehdottaa?
Öljyt vaihdettu keväällä,edelleen puhtaan väriset .
misael kirjoitti:regoisiko siinä tapauksessa kuitenkaan niin , että
P-asento lukitsee laatikon kuten nyt tekee ?
Joo, tarkistin tuossa nosturilla olevasta väykistä ja eihän näissä tomaateissa oo, kuin yksi tanko. Edellinen 124 mulla oli manu ja siinä kaksi tankoa. Vähän sitä muistaa, kun ei oo kahta kuukautta, kun väänsin tuon laatikon kanssa ja jatkoin tankoa sovivaksi 250 diisselille. Joten olkoon edellinen kommenttini mitätön. Taitaa olla vika hieman syvemmissä vesissä.
Jarkko S:lle kysymys:
Voisko olla mahdollista, että joku venttiili olisi jumittunut, vai onko MB:n laatikossa venttiileitä niinkuin esim. Chevy vanissa, jossa minulla oli joskus sellainen ongelma.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Manual valve on jumittunut ? silloinhan se vetää kaikkilla vaihteille kun venttiili on jäänyt 1-asentoon. P-asento ei määräydy manual valven kautta vaan lukitus tapahtuu eri kautta... Näin ainakin THM loodissa.
Tehän olette huikeita tiedon jättiläisiä-mukavaa saada apua hätään !
Pelkäämättä uusia haasteita -miten pääsen näppärimmin käsiksi
"manual valveen". Öljypohja irti ja sitten ...
Joo mersuissa menee nimellä " Range (Gear) selector valve"
Jarkko voisiko toi olla mekaanisesti irti vivustosta siten, että koneistossa ei liiku tuo venttiili ja on jääny 1 asentoon ?
Sellanen tulee ensin mieleen
Venttiili on samalla puolella kuin ryhmäpaineen säädin.
capriceman kirjoitti:Jarkko voisiko toi olla mekaanisesti irti vivustosta siten, että koneistossa ei liiku tuo venttiili ja on jääny 1 asentoon ?
Sellanen tulee ensin mieleen
Venttiili on samalla puolella kuin ryhmäpaineen säädin.
Periaatteessa kyllä kun se osa on muovia joka liikkuu vaihdevivun matkassa, voihan se olla vaikka murtunut tai vastaavaa.
Kuulostaa loogiselta ja se mahdollinen muoviosa on siis öljypohjan suojissa ?
Tavoite on , että viikonlopun aikana saan värkin sen verran ylös
jotta pääsen ropaamaan (nyt maccina lepää vielä parkkiksella).
Toivottavasti hämminki olisi joku mainitsemistanne -ne vaikuttavat vielä "helpoilta vioilta".
Öljypohja on nyt irti ja näemmä se "manual valven" haarukkamainen
muovipää on halki.
Ventiilikara ei niinollen tietenkään responsaa vaihdevivun liikeeeseen
ja kara on jäänyt ykkösen tietämille .
Ventiilikara liikkuu tästä asemastaan ~5mm perän suuntaan , mutta keulaanpäin (suurenpien vaihteiden suuntaan ) ei sitten yhtään
- jotain TOSI jämäkkää on vastassa.
otanko nyt vaan kylmän viileesti venttiliastelman alas ?
no ei tullut silmille montaakaan osaa - maltamaton kun olen irrotin palikan.
karaa "jumittaa" joku pieni vihreä muovinpalanen...hmmm
olis mukava laittaa pari kuvaa jakoon tästä tapauksesta.
onko tällä foorumilla mahdollisuus liittää kuvia mukaan-kiinnostaako katsoa?