W124-260E-85 automaatti. Vain ykkönen toimii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
misael
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 16.11.2005 12:11
Paikkakunta: espoo

W124-260E-85 automaatti. Vain ykkönen toimii

Viesti Kirjoittaja misael »

Eli ainoa suunta on eteenpäin ykkösellä-huolimatta
vaihdekepin asennosta.Ainoastaan P-asento tekee mitä pitää.
Ei aiempaa oireilua -vika pöllähti tostavaan aamulla liikenteeseen lähtiessä.
Lieneekö sähkö vai venttiilivika ?
Mihin suuntaan kurkistamista raati ehdottaa?
Öljyt vaihdettu keväällä,edelleen puhtaan väriset .
-misael-
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jaa'ah... odotellaanko että jarkkos vastaa vai soitteletko aamusella käärmelahen velholle :lol:
misael
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 16.11.2005 12:11
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja misael »

kulolla olaan silmät höröllä -kaikki käy tässä epätietoisuuden tilassa.
-misael-
misael
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 16.11.2005 12:11
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja misael »

joo -eteenpäin :D
-misael-
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Ekana tulee mieleen, että olisikohan vaihteensiirtäjän jompi kumpi tanko irronnut lootasta tai vaihteenvalitsimesta.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
misael
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 16.11.2005 12:11
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja misael »

regoisiko siinä tapauksessa kuitenkaan niin , että
P-asento lukitsee laatikon kuten nyt tekee ?
-misael-
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

misael kirjoitti:regoisiko siinä tapauksessa kuitenkaan niin , että
P-asento lukitsee laatikon kuten nyt tekee ?

Joo, tarkistin tuossa nosturilla olevasta väykistä ja eihän näissä tomaateissa oo, kuin yksi tanko. Edellinen 124 mulla oli manu ja siinä kaksi tankoa. Vähän sitä muistaa, kun ei oo kahta kuukautta, kun väänsin tuon laatikon kanssa ja jatkoin tankoa sovivaksi 250 diisselille. Joten olkoon edellinen kommenttini mitätön. Taitaa olla vika hieman syvemmissä vesissä.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

No jopas, taitaa olla ensimmäisiä tämmöisä oireita :shock:

Viittaa etupantaan joissain määrin, oletkos öljyt tsekannut?
misael
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 16.11.2005 12:11
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja misael »

jep! väri on hyvä ja määrä oikea.
-misael-
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

oliskos kickdoun venttiili jääny auki???
RED POWER IHC DT-358
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Dieselpower kirjoitti:oliskos kickdoun venttiili jääny auki???
Tai nappi pohjaan polkimen alta. Hyvä pointti :D
misael
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 16.11.2005 12:11
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja misael »

ja sekös oireilisi niin ,että pakillakin mennään
vain eteenpäin ? vissi tarkistuksen paikka jos niin on.
-misael-
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Oho, no nyt alkaa tulemaan tarkempi oivallus oireesta :oops: :lol:

Ei se ole sitten KD. Yksi vaihtoehto olisi että eteenpäinvievä kytkin olisi hitsautunut kiinni mutta se näkyisi öljyssä.

Eikö vaihdevivussa ole tosiaan mitään outoa?
misael
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 16.11.2005 12:11
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja misael »

Vaihdevipu liikkuu samalla herkkyydellä kuin ennenkin.
-misael-
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

liikkuukos tuo vapaa asennossakin eteenpäin
misael
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 16.11.2005 12:11
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja misael »

oikein liukkaasti...tosin vain ykkösellä.
-misael-
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Jarkko S:lle kysymys:
Voisko olla mahdollista, että joku venttiili olisi jumittunut, vai onko MB:n laatikossa venttiileitä niinkuin esim. Chevy vanissa, jossa minulla oli joskus sellainen ongelma.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Manual valve on jumittunut ? silloinhan se vetää kaikkilla vaihteille kun venttiili on jäänyt 1-asentoon. P-asento ei määräydy manual valven kautta vaan lukitus tapahtuu eri kautta... Näin ainakin THM loodissa.
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

capriceman sen sanoi kun en itse uskaltanut, kun en tunne MB:n laatikoita ( vielä ), mutta ehkä sekin päivä joskus tulee eteen. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
misael
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 16.11.2005 12:11
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja misael »

Tehän olette huikeita tiedon jättiläisiä-mukavaa saada apua hätään !
Pelkäämättä uusia haasteita -miten pääsen näppärimmin käsiksi
"manual valveen". Öljypohja irti ja sitten ...
-misael-
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Onhan siellä venttiileitä samaan tapaan kuin muissakin lootissa.

Ja on niitä ollut joskus Mersussakin jumissa, tosi harvoin siis 8)

Edit: Misael, ö-pohja pois ja siitä näetkin mitä venttiiliä vaihteensiirtovipu liikuttaa kun ramppaat veiviä eestaas.
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Moikka !

Joo mersuissa menee nimellä " Range (Gear) selector valve"
Jarkko voisiko toi olla mekaanisesti irti vivustosta siten, että koneistossa ei liiku tuo venttiili ja on jääny 1 asentoon ?
Sellanen tulee ensin mieleen :roll:

Venttiili on samalla puolella kuin ryhmäpaineen säädin.
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

capriceman kirjoitti:Jarkko voisiko toi olla mekaanisesti irti vivustosta siten, että koneistossa ei liiku tuo venttiili ja on jääny 1 asentoon ?
Sellanen tulee ensin mieleen :roll:

Venttiili on samalla puolella kuin ryhmäpaineen säädin.
Periaatteessa kyllä kun se osa on muovia joka liikkuu vaihdevivun matkassa, voihan se olla vaikka murtunut tai vastaavaa.
misael
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 16.11.2005 12:11
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja misael »

Kuulostaa loogiselta ja se mahdollinen muoviosa on siis öljypohjan suojissa ?
Tavoite on , että viikonlopun aikana saan värkin sen verran ylös
jotta pääsen ropaamaan (nyt maccina lepää vielä parkkiksella).
Toivottavasti hämminki olisi joku mainitsemistanne -ne vaikuttavat vielä "helpoilta vioilta".
-misael-
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Siellähän se piileskelee kuskin puolella, niillä kohdin johon tulee vaihteensiirtotanko niin sen kohdalla sisäpuolella on ko. kalikka.

Eikun vaan tutkimaan ja paa raporttia mitä löydät.
misael
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 16.11.2005 12:11
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja misael »

Öljypohja on nyt irti ja näemmä se "manual valven" haarukkamainen
muovipää on halki.
Ventiilikara ei niinollen tietenkään responsaa vaihdevivun liikeeeseen
ja kara on jäänyt ykkösen tietämille .
Ventiilikara liikkuu tästä asemastaan ~5mm perän suuntaan , mutta keulaanpäin (suurenpien vaihteiden suuntaan ) ei sitten yhtään
- jotain TOSI jämäkkää on vastassa.
otanko nyt vaan kylmän viileesti venttiliastelman alas ?
-misael-
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Nyt jos Jarkko S voisi neuvoa, että tuleeko sieltä paljonkin kuulia ja jousia niskaan. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
misael
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 16.11.2005 12:11
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja misael »

no ei tullut silmille montaakaan osaa - maltamaton kun olen irrotin palikan.
karaa "jumittaa" joku pieni vihreä muovinpalanen...hmmm
olis mukava laittaa pari kuvaa jakoon tästä tapauksesta.
onko tällä foorumilla mahdollisuus liittää kuvia mukaan-kiinnostaako katsoa?
-misael-
Vastaa Viestiin