124:n ohjauslukko!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

124:n ohjauslukko!

Viesti Kirjoittaja suzy »

Päivää taas!Nys siitä meni virtalukko jumiin. Kahlasin kaikki tätä vähänkin sivuavat viestit ja ei löytynyt apua.
Kysynkin nyt lyhyesti, että voisko tuon virtalukon runkoineen päivineen irrottaa tuosta ohjauspylväästä, kun ei lähe pelkkä lukkopesä irti. Avain ei käänny 0:sta ku senverran että rattilukko aukee. Siis ratti ei ole lukossa, mutta avain ei käänny 1 tai 2 kohtaan. Paukuttelukaan ei auta ja viimeinenkin voitelu on annettu!
Ja kyseessähä on W124 200 diisseli vuosimallia -87.
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

Viesti Kirjoittaja suzy »

No, eikö kukaan osaa sanoa mitään?Oon tässä nitkutellu kohta 3 tuntia, eikä se liiku se avain minnekkään, koputellukki oon. Menee kohta päreet! :evil:
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Rälläköi se lieriö siitä virtalukon päältä irti, ja tunge niihin kahteen reikään vahvat rautalangat ja vapauta niillä se virtalukko irti, näin minä tein edellisen w201 kösen kanssa, sitten kiikutin lukon lukkosepälle ja hain ehjänä takaisin.
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

Viesti Kirjoittaja suzy »

No joo, ennenkuin alan rälläköimään tuota murtosuojaa, olisi ollut mielenkiintoista tietää onko mitään muuta mahdollisuutta saada tuota koko helahoitoa (siis ohjauslukkoa runkoineen!) pois tuosta ohjauspylväästä. Rattilukko ei ole päällä, eli sen verran avain liikkuu, jotta lukko aukeaa ja menee kiinni kans.Irroitin sen "kauluksen" ja runko liikkuu hieman ylösalas, mutta siinä putkessa on semmoinen reikä, josta näkyy kirkas tapin pää :oops: , mikähän sekin lie.
Lukkoseppää ei taida löytyä 60 km säteeltä. Ollaan sen verran korvessa. Onneksi hajosi tuohon kotipihalle.
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Tossa yhden korjauskirjan kuvia kattelin, niin siinä avattiin sen lukkorungon juuressa (lähellä rattiputkea) oleva kiristyspanta ja sen jälkeen painettiin sen pannan vierestä pikku nipukka sisään. Vai paljastuukohan tuo nipukka sen pannan alta? Siinäkin ohjeessa oli lukkopesä purettu ekaksi. Dieselissähän siellä on vielä alipaineliitäntäkin, koneen sammutusta varten kaiketi... ne pitää tulla takaisin oikeisiin liitäntöihin.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Siinä rungossa on semmonen tappi mikä näkyy, siitä pitäisi painaa mutta jos ei saa avainta käännettyä niin se tappi ei painu sisään. Lukkosepät siis poraa sen tapin pois että saa vedettyä virtalukon runko-osan pois.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

Viesti Kirjoittaja suzy »

Jahah! Virtalukko-asija alakaa edistyä todella. Paikallinen huoltoasema lupasi soitella ma-aamuna.
Ei näillä yritäjillä ole näemmä kovin kiirusta eikä palveluhaluja. :roll:
Nooh, onneks on noita vara-autoja. Susnalla ajelin tänäänkin töihin ja takasin, todellisessa pääkallokelissä, kirkasta jäätä pari senttiä soratiellä. Öljysorapinta oli jo sulana. Lumet on kaikonneet tääläkin päin maata jo anhittomiin.
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Avatar
mikajamersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 17.10.2005 18:18
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja mikajamersu »

Saakos siitä avaimen irti?
Jos saa ,niin ota uloin musta rengas irti, sitten meisselillä se
kiiltävä "korkki" pois sitten saat liikutettua sitä alumiini kehää
niin että tulee kaksi pintä reikää näkyviin ja niihin pikku meisselit
voi`la pitäis lähtee lukkopatruunan irti. :roll:
(terve järki kannattaa pitää mukana kun tekee)

Ja jos tuntuu ettei onnistu näillä ohjeilla niin laita yv niin laitan
sulle puhelinnumeroni ja saat reaaliaikaista ohjetta :twisted:
onko pakko jos ei halua...

Exiä:
w124 200/250d
190 2.0 vm.88
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Rattilukko

Viesti Kirjoittaja aseva »

Kyllä sen pikku nappula pitäsi painua sisään ja lukkorungon lähteä irti, jos avain kääntyy sen verran. että rattilukko aukeaa. Mutta, mutta. Ei paljoa auta sen lukkorungon irrottaminen, jos et saa käännettyä 2 asentoon, koska johtoliitin ei irtoa, kun vasta siinä asennossa. Näinpäs tuossa semmosenkin version. että oli pätkäisty johdot poikki ja liitetty roudarin teipillä takaisin. Aikas ahras on muuten ottaa lukkorunkokin irti, kun tiloja oikealle ei ole liikoja.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
mikajamersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 17.10.2005 18:18
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja mikajamersu »

Saittekos lukkopesän irti? :roll:
onko pakko jos ei halua...

Exiä:
w124 200/250d
190 2.0 vm.88
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

Viesti Kirjoittaja suzy »

Totanoin, ei lähtenyt, aikakin loppui...kiitti vain vinkeistä,
paikallinen huolto lupasi ottaa loputkin irti ja laittaa uuden pesän maanantaina. :oops: Olisi pitänyt ruveta porailemaan, ennenkuin olis irronnut.No,
samalla tulee tarkistettua mese katsastuskuntoon
:wink:
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Ostin juuri veholta virtalukon sähköpohjan ja tässä uudessa 202 alkuisessa ei enää ollut sitä vipua mikä estäisi liittimen aukaisun jos ei avainta kierrä lukossa. Vanha oli 126 alkuinen.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

Viesti Kirjoittaja suzy »

Ihan vaan mielenkiinnosta kysysin tuosta nykyisestä pirssistäsi, 230E??
Mikä malli tarkkaan ottaen, meinasin itse vaihtaa 230Ce:hen.Onko kuvaa?
Onko coupesta käyttöautoksi talvella?
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Jos multa kysyit niin sedan eikä ole kuvia tullut otettua mutta miksei coupekin kävisi talviautoksi jos vaan raaskii ajaa suolassa :wink:
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

suzy kirjoitti:meinasin itse vaihtaa 230Ce:hen.Onko kuvaa?
Onko coupesta käyttöautoksi talvella?
Täältä sitten vaan ostamaan :wink: Kyllä coupesta on käyttöautoksi.
Menee talvella ihan yhtälailla kuin muutkin, ei ole jäätynyt vielä kertaakaan ovet kiinni tms, ikkunat pelaa moitteetta jne.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

Viesti Kirjoittaja suzy »

No otakko tuon riisselin vaihdossa? :D
Ja paljon pitäisi väliä olla? :lol:
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

Viesti Kirjoittaja suzy »

Nonniin!Mese taas ajokunnossa. Virtalukko piti porata palasiksi, uusi tilalle ja kustansi 52,50 egee, kaks avainta tuli, niin ja työ päälle. Hinaus 37 euroo, lastaus ja purku 50 euroo...huhhuh...ja helakin vielä 15,50 euroo.
Samalla pistettiiin se sammumishäiriö kuntoon, oli se sammutusrasia sökö, uus tilalle ja sammuu taas.
Takaa oli häipynyt jarrutkin :oops: , pääsylinteri vuoti ja sisälle tuli kummat katkut. No tiivisteet uusiksi ja yks jarruputkikin (20,00 ja liitin 6,00) piti uusia. taas kustannuksia 12,50 sylinterin kumit, käsijarrukengätki oli kulahtaneet, 21,50 euroo. ym. pikkuhilpettä.
Etupäässä toinen jousi poikki :evil: ,uusiksi meni molemmat 85,00 euroo, ja vieläkö mitä? No takapäässä yks pyöränlaakeri 58,50 euroo.
Osat n. 350 euroo yhteensä, ei se mitään mutta se työ! Tuhat euroo!
Noo siihen sisälty vielä päästömittaus 1,47! ei paha arvo! ja lisävalojen relekin simahti samalla, uusi tilalle.
Semmoista nyt ja mese kulkee iloisesti taas. :lol:
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Harrastelija
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harrastelija »

Jos auto on automaatti niin lukon runkoon tulee letku. Jos olet irroittanut sen letkun tai se on rikki niin avain ei lähde pois eikä myöskään muistaakseni liiku radio asentoa pidemmälle. avain ei jokatapauksessa lähde pois lukkopesästä
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
Vastaa Viestiin