124:n ohjauslukko!
124:n ohjauslukko!
Päivää taas!Nys siitä meni virtalukko jumiin. Kahlasin kaikki tätä vähänkin sivuavat viestit ja ei löytynyt apua.
Kysynkin nyt lyhyesti, että voisko tuon virtalukon runkoineen päivineen irrottaa tuosta ohjauspylväästä, kun ei lähe pelkkä lukkopesä irti. Avain ei käänny 0:sta ku senverran että rattilukko aukee. Siis ratti ei ole lukossa, mutta avain ei käänny 1 tai 2 kohtaan. Paukuttelukaan ei auta ja viimeinenkin voitelu on annettu!
Ja kyseessähä on W124 200 diisseli vuosimallia -87.
Kysynkin nyt lyhyesti, että voisko tuon virtalukon runkoineen päivineen irrottaa tuosta ohjauspylväästä, kun ei lähe pelkkä lukkopesä irti. Avain ei käänny 0:sta ku senverran että rattilukko aukee. Siis ratti ei ole lukossa, mutta avain ei käänny 1 tai 2 kohtaan. Paukuttelukaan ei auta ja viimeinenkin voitelu on annettu!
Ja kyseessähä on W124 200 diisseli vuosimallia -87.
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
No joo, ennenkuin alan rälläköimään tuota murtosuojaa, olisi ollut mielenkiintoista tietää onko mitään muuta mahdollisuutta saada tuota koko helahoitoa (siis ohjauslukkoa runkoineen!) pois tuosta ohjauspylväästä. Rattilukko ei ole päällä, eli sen verran avain liikkuu, jotta lukko aukeaa ja menee kiinni kans.Irroitin sen "kauluksen" ja runko liikkuu hieman ylösalas, mutta siinä putkessa on semmoinen reikä, josta näkyy kirkas tapin pää
, mikähän sekin lie.
Lukkoseppää ei taida löytyä 60 km säteeltä. Ollaan sen verran korvessa. Onneksi hajosi tuohon kotipihalle.

Lukkoseppää ei taida löytyä 60 km säteeltä. Ollaan sen verran korvessa. Onneksi hajosi tuohon kotipihalle.
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Tossa yhden korjauskirjan kuvia kattelin, niin siinä avattiin sen lukkorungon juuressa (lähellä rattiputkea) oleva kiristyspanta ja sen jälkeen painettiin sen pannan vierestä pikku nipukka sisään. Vai paljastuukohan tuo nipukka sen pannan alta? Siinäkin ohjeessa oli lukkopesä purettu ekaksi. Dieselissähän siellä on vielä alipaineliitäntäkin, koneen sammutusta varten kaiketi... ne pitää tulla takaisin oikeisiin liitäntöihin.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Jahah! Virtalukko-asija alakaa edistyä todella. Paikallinen huoltoasema lupasi soitella ma-aamuna.
Ei näillä yritäjillä ole näemmä kovin kiirusta eikä palveluhaluja.
Nooh, onneks on noita vara-autoja. Susnalla ajelin tänäänkin töihin ja takasin, todellisessa pääkallokelissä, kirkasta jäätä pari senttiä soratiellä. Öljysorapinta oli jo sulana. Lumet on kaikonneet tääläkin päin maata jo anhittomiin.
Ei näillä yritäjillä ole näemmä kovin kiirusta eikä palveluhaluja.

Nooh, onneks on noita vara-autoja. Susnalla ajelin tänäänkin töihin ja takasin, todellisessa pääkallokelissä, kirkasta jäätä pari senttiä soratiellä. Öljysorapinta oli jo sulana. Lumet on kaikonneet tääläkin päin maata jo anhittomiin.
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
- mikajamersu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Ma 17.10.2005 18:18
- Paikkakunta: salo
Saakos siitä avaimen irti?
Jos saa ,niin ota uloin musta rengas irti, sitten meisselillä se
kiiltävä "korkki" pois sitten saat liikutettua sitä alumiini kehää
niin että tulee kaksi pintä reikää näkyviin ja niihin pikku meisselit
voi`la pitäis lähtee lukkopatruunan irti.
(terve järki kannattaa pitää mukana kun tekee)
Ja jos tuntuu ettei onnistu näillä ohjeilla niin laita yv niin laitan
sulle puhelinnumeroni ja saat reaaliaikaista ohjetta
Jos saa ,niin ota uloin musta rengas irti, sitten meisselillä se
kiiltävä "korkki" pois sitten saat liikutettua sitä alumiini kehää
niin että tulee kaksi pintä reikää näkyviin ja niihin pikku meisselit
voi`la pitäis lähtee lukkopatruunan irti.

(terve järki kannattaa pitää mukana kun tekee)
Ja jos tuntuu ettei onnistu näillä ohjeilla niin laita yv niin laitan
sulle puhelinnumeroni ja saat reaaliaikaista ohjetta

onko pakko jos ei halua...
Exiä:
w124 200/250d
190 2.0 vm.88
Exiä:
w124 200/250d
190 2.0 vm.88
Rattilukko
Kyllä sen pikku nappula pitäsi painua sisään ja lukkorungon lähteä irti, jos avain kääntyy sen verran. että rattilukko aukeaa. Mutta, mutta. Ei paljoa auta sen lukkorungon irrottaminen, jos et saa käännettyä 2 asentoon, koska johtoliitin ei irtoa, kun vasta siinä asennossa. Näinpäs tuossa semmosenkin version. että oli pätkäisty johdot poikki ja liitetty roudarin teipillä takaisin. Aikas ahras on muuten ottaa lukkorunkokin irti, kun tiloja oikealle ei ole liikoja.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
- mikajamersu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Ma 17.10.2005 18:18
- Paikkakunta: salo
Täältä sitten vaan ostamaansuzy kirjoitti:meinasin itse vaihtaa 230Ce:hen.Onko kuvaa?
Onko coupesta käyttöautoksi talvella?

Menee talvella ihan yhtälailla kuin muutkin, ei ole jäätynyt vielä kertaakaan ovet kiinni tms, ikkunat pelaa moitteetta jne.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Nonniin!Mese taas ajokunnossa. Virtalukko piti porata palasiksi, uusi tilalle ja kustansi 52,50 egee, kaks avainta tuli, niin ja työ päälle. Hinaus 37 euroo, lastaus ja purku 50 euroo...huhhuh...ja helakin vielä 15,50 euroo.
Samalla pistettiiin se sammumishäiriö kuntoon, oli se sammutusrasia sökö, uus tilalle ja sammuu taas.
Takaa oli häipynyt jarrutkin
, pääsylinteri vuoti ja sisälle tuli kummat katkut. No tiivisteet uusiksi ja yks jarruputkikin (20,00 ja liitin 6,00) piti uusia. taas kustannuksia 12,50 sylinterin kumit, käsijarrukengätki oli kulahtaneet, 21,50 euroo. ym. pikkuhilpettä.
Etupäässä toinen jousi poikki
,uusiksi meni molemmat 85,00 euroo, ja vieläkö mitä? No takapäässä yks pyöränlaakeri 58,50 euroo.
Osat n. 350 euroo yhteensä, ei se mitään mutta se työ! Tuhat euroo!
Noo siihen sisälty vielä päästömittaus 1,47! ei paha arvo! ja lisävalojen relekin simahti samalla, uusi tilalle.
Semmoista nyt ja mese kulkee iloisesti taas.
Samalla pistettiiin se sammumishäiriö kuntoon, oli se sammutusrasia sökö, uus tilalle ja sammuu taas.
Takaa oli häipynyt jarrutkin

Etupäässä toinen jousi poikki

Osat n. 350 euroo yhteensä, ei se mitään mutta se työ! Tuhat euroo!
Noo siihen sisälty vielä päästömittaus 1,47! ei paha arvo! ja lisävalojen relekin simahti samalla, uusi tilalle.
Semmoista nyt ja mese kulkee iloisesti taas.

MB C220D Farmari, MB609 James Cook
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Jos auto on automaatti niin lukon runkoon tulee letku. Jos olet irroittanut sen letkun tai se on rikki niin avain ei lähde pois eikä myöskään muistaakseni liiku radio asentoa pidemmälle. avain ei jokatapauksessa lähde pois lukkopesästä
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.