Nyt se ei lähde enään käymään !!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
teelmaki_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 05.04.2005 12:19
Paikkakunta: Kankaanpää

Nyt se ei lähde enään käymään !!

Viesti Kirjoittaja teelmaki_ »

Mikäs nyt tuli:

Vaihtelin siinä takalaakerit ja sen semmosta ja kun vihdoin olin homman saanut tehtyä ja ajattelin ajaa auton hallista ulos niin sitten kun väänsin avaimesta niin zzzZZZ ei mitään tapahdu hah haa. Sitten siis mäkistarttia ajattelin, että akku tyhjä kun seissyt aika kauan ja silleen mutta ei mitään puhu vieläkään sitten kaverin akku autoon ja taas avaimesta vääntämään.

No niin virrat meni päälle jahuu mutta kun väänsin startti asentoon niin taas pimeni kaikki !!! silti kaverin akussa säilyi virta ettei kuitenkaan sitä rikkonut. ja kun uudestaan koitin heti niin ei enään taas tullut mitään.

kerran syttyi valot ja sitten kaput ! mitä hittoa... Kertokaa nyt ihmeessä joku joka tietää ...
:cry: :cry: :cry:
Mersu sen olla pitää...
W201 -86 2.0B
W124 -86 2.2D
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Maadoitusjohdo irtipoikki?
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

Viesti Kirjoittaja peteracing »

kokeileppa uutta akkua... kyllä sen pitäs maata saada sen verran vaikka 1 kaapeli ois poikki.
power is nothing without control...
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

peteracing kirjoitti:kokeileppa uutta akkua... kyllä sen pitäs maata saada sen verran vaikka 1 kaapeli ois poikki.
Veikkaisin samaa, akku oikosessa.Ne vaan joskus loppuu ykskaks.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
teelmaki_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 05.04.2005 12:19
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja teelmaki_ »

No siis kokeiltiin jo kaverin akkua sehän siinä ihmetyttääkin ja tosiaan virrat meni sillä akulla päälle =) mutta kun väänsi start asentoon niin kaikki pimeni eikä taas mitään vaikka väänsi mihinpäin sitä avainta...

Tuttava epäili, että jossain on oikosulku ja kun vääntää start asentoon niin jokin turvarele tms. tekee auton hetkeksi täysin mykäksi... mutta onkos mesessä tuollaisia ? ja kaverin akku siis toimi kyllä sitten toisessa autossa että ei se tyhjä ollut... Ikävä tosin ettei ollut mittaria jolla mitata mutta eiköhän tuokin jo sen kerro... :cry:
Mersu sen olla pitää...
W201 -86 2.0B
W124 -86 2.2D
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Minä veikkaisin samaa kuin edellä eli kosketushäriötä maajohdohdossa, kokeile ohittaa maajohto käynnistyskaapelilla -navalta suoraan (käynnistys)moottorin runkoon, huom. virta ei saa mennä minkään laakerin läpi, tekee kipeää laakereille.
300td -91, manuaali.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ainakin 126:ssa on battery cut off relay; mikä sitten on sen funktio, joku asiantuntija vastannee siihen. :oops:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Tarkasta kaikki paksujen kaapeleiden kaapelikenkien johtopuristukset ja moottorin ja rungon välinen maa. Vetikö solenoidi startissa?
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
teelmaki_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 05.04.2005 12:19
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja teelmaki_ »

siis mitään ei tapahtunut missään solenoidi ei vetänyt eikä mitään muutakaan kuulunut tai tapahtunut.
en nyt juuri pääse tarkastaan johtoja kun en ole autoni lähellä mutta en kuitenkaan usko että niissä on vikaa kun auto on vaan seissy paikoillaan hallissa ja keulaan ei ole koskettu.
Mersu sen olla pitää...
W201 -86 2.0B
W124 -86 2.2D
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Sulla on starttimoottori jumissa ja solenoidi vetäneenä jumissa. Bendisklaite ei palauta, kuiva tai ruostunut.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Kaverin akulla kun starttasit, niin oliko vanha akku paikoillaan? Irrota se vanha akku kokonaan navoista - tai ainakin toinen napa (eli miinuspuoli). Jos se vanha akku on sökö, niin eipähän ainakaan sotke testiäsi.

Lyö vasaralla kevyesti starttimoottoria.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Tuli muuten mieleen edellisen neuvosta, että mulla oli aikanaan Chevy vanissa sellainen vika, että akun napa oli akun sisaltä irti levyistä ja käyttäytyi juuri noin kun kuvasit.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Vastaa Viestiin