Vaihtelin siinä takalaakerit ja sen semmosta ja kun vihdoin olin homman saanut tehtyä ja ajattelin ajaa auton hallista ulos niin sitten kun väänsin avaimesta niin zzzZZZ ei mitään tapahdu hah haa. Sitten siis mäkistarttia ajattelin, että akku tyhjä kun seissyt aika kauan ja silleen mutta ei mitään puhu vieläkään sitten kaverin akku autoon ja taas avaimesta vääntämään.
No niin virrat meni päälle jahuu mutta kun väänsin startti asentoon niin taas pimeni kaikki !!! silti kaverin akussa säilyi virta ettei kuitenkaan sitä rikkonut. ja kun uudestaan koitin heti niin ei enään taas tullut mitään.
kerran syttyi valot ja sitten kaput ! mitä hittoa... Kertokaa nyt ihmeessä joku joka tietää ...
Mersu sen olla pitää...
W201 -86 2.0B
W124 -86 2.2D
No siis kokeiltiin jo kaverin akkua sehän siinä ihmetyttääkin ja tosiaan virrat meni sillä akulla päälle =) mutta kun väänsi start asentoon niin kaikki pimeni eikä taas mitään vaikka väänsi mihinpäin sitä avainta...
Tuttava epäili, että jossain on oikosulku ja kun vääntää start asentoon niin jokin turvarele tms. tekee auton hetkeksi täysin mykäksi... mutta onkos mesessä tuollaisia ? ja kaverin akku siis toimi kyllä sitten toisessa autossa että ei se tyhjä ollut... Ikävä tosin ettei ollut mittaria jolla mitata mutta eiköhän tuokin jo sen kerro...
Mersu sen olla pitää...
W201 -86 2.0B
W124 -86 2.2D
Minä veikkaisin samaa kuin edellä eli kosketushäriötä maajohdohdossa, kokeile ohittaa maajohto käynnistyskaapelilla -navalta suoraan (käynnistys)moottorin runkoon, huom. virta ei saa mennä minkään laakerin läpi, tekee kipeää laakereille.
siis mitään ei tapahtunut missään solenoidi ei vetänyt eikä mitään muutakaan kuulunut tai tapahtunut.
en nyt juuri pääse tarkastaan johtoja kun en ole autoni lähellä mutta en kuitenkaan usko että niissä on vikaa kun auto on vaan seissy paikoillaan hallissa ja keulaan ei ole koskettu.
Mersu sen olla pitää...
W201 -86 2.0B
W124 -86 2.2D
Kaverin akulla kun starttasit, niin oliko vanha akku paikoillaan? Irrota se vanha akku kokonaan navoista - tai ainakin toinen napa (eli miinuspuoli). Jos se vanha akku on sökö, niin eipähän ainakaan sotke testiäsi.
Lyö vasaralla kevyesti starttimoottoria.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Tuli muuten mieleen edellisen neuvosta, että mulla oli aikanaan Chevy vanissa sellainen vika, että akun napa oli akun sisaltä irti levyistä ja käyttäytyi juuri noin kun kuvasit.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen