ei lämpene "hytissä" tarpeeksi
ei lämpene "hytissä" tarpeeksi
olen kokeillut hakua monet kerrat,ja en oikein löydä pulmaani ratkaisua, tai en ole edes varma onko siihen sellaista.
eli siis, vaihdoin autooni uuden kiertovesipumpun. ja avasin närhenmunat, ja vieläkään ei tule kylmällä tarpeeksi lämmintä(mielestäni) sisään.
auto lämpenee kyllä normaali lämpöiseksi, eli karvan verran yli kahdeksankypin, ja pysyy siinä kuin tatti. mutta näin pikkupakkasella kylmänä kun lähtee liikkeelle, niin kestää n.5-10km ennenkuin on mittari siinä. en tiiä onko normaalia. auto on siis w124 300TDT
lämmintä, tai siis haaleeta alkaa pukkaa jo heti puolenkilsan jälkeen havaittavasti, eli siinä kohtaa ei vikaa, että vesi ei kiertäisi lämppärin kennolle asti alusta alkaen.
mielestäni vika on enemmänkin siinä että, kun se on saavuttanut mittarin mukaan sen karvan yli 80astetta, ei lämpimän ilman tulo muutu missään vaiheessa todella lämpimäksi. niinkuin esim bensa mallisissa mersuissa.
kaverilla on tollanen 300CE bensa, ja sieltä tulee kyllä parhaillaan niin kuumaa, ettei kättä pysty kauaa pitämään ilman tulo ritilällä, kun alkaa polttaa.
omassa autossani nytten ja entisessä 300TD:ssä ei tule ikinä niin lämmintä ilmaa, ettei siinä pytyisi pitää kättä, onko dieseleissä yleensäkin niin huonot lämpiämissysteemit?
luulis että jos dieselissä, sekä bensa mallissa on jäädytysvesi yhtä lämmintä (mittarin mukaan) niin sieltä tulis yhtä lämmistä ilmaakin.
eli siis, vaihdoin autooni uuden kiertovesipumpun. ja avasin närhenmunat, ja vieläkään ei tule kylmällä tarpeeksi lämmintä(mielestäni) sisään.
auto lämpenee kyllä normaali lämpöiseksi, eli karvan verran yli kahdeksankypin, ja pysyy siinä kuin tatti. mutta näin pikkupakkasella kylmänä kun lähtee liikkeelle, niin kestää n.5-10km ennenkuin on mittari siinä. en tiiä onko normaalia. auto on siis w124 300TDT
lämmintä, tai siis haaleeta alkaa pukkaa jo heti puolenkilsan jälkeen havaittavasti, eli siinä kohtaa ei vikaa, että vesi ei kiertäisi lämppärin kennolle asti alusta alkaen.
mielestäni vika on enemmänkin siinä että, kun se on saavuttanut mittarin mukaan sen karvan yli 80astetta, ei lämpimän ilman tulo muutu missään vaiheessa todella lämpimäksi. niinkuin esim bensa mallisissa mersuissa.
kaverilla on tollanen 300CE bensa, ja sieltä tulee kyllä parhaillaan niin kuumaa, ettei kättä pysty kauaa pitämään ilman tulo ritilällä, kun alkaa polttaa.
omassa autossani nytten ja entisessä 300TD:ssä ei tule ikinä niin lämmintä ilmaa, ettei siinä pytyisi pitää kättä, onko dieseleissä yleensäkin niin huonot lämpiämissysteemit?
luulis että jos dieselissä, sekä bensa mallissa on jäädytysvesi yhtä lämmintä (mittarin mukaan) niin sieltä tulis yhtä lämmistä ilmaakin.
Ei oo 124:ssa.dansku kirjoitti:mikä ilmansuodin? onko ilmastoinnissakin jokin ilmansuodin?
Kenno tai kanavat tukossa. Onko puhallusvoimakkuus kuitenkin hyvä, eli ilmaa tulee, muttei oo lämmintä?
Kanavat kannattaa käydä läpi, ettei fuskaa mistään kylmää sinne sekaan, eli vuoda jostain.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
oon vaihtanut puolenvuoden sisällä 5kertaa jäähdytinnesteet. ei ole merkkejä likaantumisesta, tai tukkoisuudesta.
edit. puhallusvoimakkuus on loistava. paras mitä olen mersuissa nähnyt.
kaikista suuttimista tulee yhtä lämmintä ilmaa.
edit. puhallusvoimakkuus on loistava. paras mitä olen mersuissa nähnyt.
kaikista suuttimista tulee yhtä lämmintä ilmaa.
Viimeksi muokannut dansku, Ti 22.11.2005 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mutta ne röörit missä se ilima kulukoo!dansku kirjoitti:oon vaihtanut puolenvuoden sisällä 5kertaa jäähdytinnesteet. ei ole merkkejä likaantumisesta, tai tukkoisuudesta.

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=16067&Tomi S. kirjoitti:Ei oo 124:ssa.dansku kirjoitti:mikä ilmansuodin? onko ilmastoinnissakin jokin ilmansuodin?
Kyllä tarkenee euroopasta tuodulla autolla

autodidakti
Okei, ei oo suodatinta 124:ssä ennen -93:a...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Olet kirjoittamasi perusteella vaihtanut uuden kiertovesipumpun, mutta oletko varma et se pyörii?? liittimessä vikaaa
Laita lämppäri täysille,
nappaa toisella händyllä pumpusta kiinni ja toisella irrotat liittimen ja laitat takas.. pitäs kyllä tuntea kun pumppu pyörähtää liikkeelle..
oispahan yx epäilyksenkohde ainakin vähemmän.. tai jotai..

nappaa toisella händyllä pumpusta kiinni ja toisella irrotat liittimen ja laitat takas.. pitäs kyllä tuntea kun pumppu pyörähtää liikkeelle..
oispahan yx epäilyksenkohde ainakin vähemmän.. tai jotai..

[quote="samppa"]Olet kirjoittamasi perusteella vaihtanut uuden kiertovesipumpun, mutta oletko varma et se pyörii?? liittimessä vikaaa
Laita lämppäri täysille,
nappaa toisella händyllä pumpusta kiinni ja toisella irrotat liittimen ja laitat takas.. pitäs kyllä tuntea kun pumppu pyörähtää liikkeelle..
oispahan yx epäilyksenkohde ainakin vähemmän.. tai jotai..
[/quote][color=cyan][/color]
kyllä kiertovesipumppu toimii ja pyörii. niinkuin sanoin aiemmin, että alkaa jo n.500m päästä kylmänä liikkeelle lähdettäessä tunkee haaleeta ilmaa sisään. eli nostaa veden kyllä lämppärin kennolle.
ja kyllä sen kuulee, kun pyörii. lopettaa pyörimisen muuten heti kun poistaa lämppärin rullat max asennosta pois.

nappaa toisella händyllä pumpusta kiinni ja toisella irrotat liittimen ja laitat takas.. pitäs kyllä tuntea kun pumppu pyörähtää liikkeelle..
oispahan yx epäilyksenkohde ainakin vähemmän.. tai jotai..

kyllä kiertovesipumppu toimii ja pyörii. niinkuin sanoin aiemmin, että alkaa jo n.500m päästä kylmänä liikkeelle lähdettäessä tunkee haaleeta ilmaa sisään. eli nostaa veden kyllä lämppärin kennolle.
ja kyllä sen kuulee, kun pyörii. lopettaa pyörimisen muuten heti kun poistaa lämppärin rullat max asennosta pois.
Kyllä toi 5-10km normaalilämpöön on mielestäni ihan normaali.
Itellä bensa ja vaikka lämpö piirunverran alle 80, ei sormia kärsi kauaa ritilällä pitää.
Mites se nyt oli ne säätimien takana olevan piirikortin tinausten kanssa,jotakin siellä irtoili. itekki ovat tinailleet. On siitä juttua täälä ollu.
lisäys:Andy kirjoitti:
Kyllä vahvasti siteeraisin mjo33400:n kommentteja. Itse avasin konsolin radion yläpuolelta ja tinasin uudelleen lämmönsäätöpaneelin potikoiden jalkoja. Ja voilá, tinauksen jälkeen lämpöä puhalsi niin kuin pitääkin. Silmämääräisesti potikoiden tinauksen juuressa oli jotain "kertymää". Ilmeisesti tämä kertymä oli riittävä aiheuttamaan ongelman potikan oikeaan toimintaan
Itellä bensa ja vaikka lämpö piirunverran alle 80, ei sormia kärsi kauaa ritilällä pitää.
Mites se nyt oli ne säätimien takana olevan piirikortin tinausten kanssa,jotakin siellä irtoili. itekki ovat tinailleet. On siitä juttua täälä ollu.
lisäys:Andy kirjoitti:
Kyllä vahvasti siteeraisin mjo33400:n kommentteja. Itse avasin konsolin radion yläpuolelta ja tinasin uudelleen lämmönsäätöpaneelin potikoiden jalkoja. Ja voilá, tinauksen jälkeen lämpöä puhalsi niin kuin pitääkin. Silmämääräisesti potikoiden tinauksen juuressa oli jotain "kertymää". Ilmeisesti tämä kertymä oli riittävä aiheuttamaan ongelman potikan oikeaan toimintaan
Viimeksi muokannut jaines, Ke 23.11.2005 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Kun ottaa närhenmunista johdon irti niin saa varmuuden, että onko vika ohjauspaneelissa, pitäisi tullä kuumaa täysillä. Jos on edelleen haaleeta on vika närhenmunien venttiileissä ( jumittuneet tiettyyn asentoon ) tai joku muu tukos veden kierrossa.
Andy kirjoitti:
Silmämääräisesti potikoiden tinauksen juuressa oli jotain "kertymää". Ilmeisesti tämä kertymä oli riittävä aiheuttamaan ongelman potikan oikeaan toimintaan.
Kertymä oli normaalia tinauksessa syntyvää hartsia joka ei ollut syy vikaan vaan murtuneet juotokset joita ei kokematon kyllä hevin huomaa.
Andy kirjoitti:
Silmämääräisesti potikoiden tinauksen juuressa oli jotain "kertymää". Ilmeisesti tämä kertymä oli riittävä aiheuttamaan ongelman potikan oikeaan toimintaan.
Kertymä oli normaalia tinauksessa syntyvää hartsia joka ei ollut syy vikaan vaan murtuneet juotokset joita ei kokematon kyllä hevin huomaa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Jos termostaatti on jatkuvasti vähän auki, oireena on mm. jäähdytysnesteen lämpöjen poukkoilu. Esim. tyhjäkäynnillä ja ruuhkassa madellessa nesteen lämpö kyllä nousee normaalisti, mutta normaaleilla ajonopeuksilla (kun jäähdyttävää ilmavirtaa siis tulee syylärille enemmän) laskee ulkoilman lämpötilasta riippuen hyvinkin alas.dansku kirjoitti:mites muuten voiko termari temppuilla ja tehdä tuollaisen "vian" lämppäreihin?
eli esim. jumittais vähän, ja ei menisi ikinä kokonaan kiinni?
millä tavalla tälläinen vika ilmenisi?
Nimim. Kokemusta omaava...
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E