C-Mallin diesel mersu harkinnassa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

C-Mallin diesel mersu harkinnassa

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Tere!

Eli harkinnassa on ollu jo pidemmänaikaa hommata mersu, kun alkaa noi japanin ihmeet vähän "tympimään"..

Aikomuksena olis hankkia tuollainen joku vm.94-98 C-mallinen DIISSELI, (200-300tkm ajettuna) johtuen suuresta ajomäärästä vuosittain. Se mitä joillain tuttavilla on ollu mersuja, tai muuten niiden kyydissä on tullu matkustettua niin on jättäny hyvän maun meikäläiselle.
Mersun tekniikkahan on aikahyvässä maineessa,(minunpäässäni) mutta mitä nyt tätä foorumiakin oon silmät ristissä lukenu viimoset viisi tuntia niin kyllähän niissä näyttää jotain vikojakin löytyvän..

Eli jos joku teikäläisistä joka on tommosen c-mallisen diisselin kanssa räpeltäny tai muutenvaan on tiedossa ne "yleisimmät" tekniikkaan liittyvät viat niin laittaisi jonkinmoisen listan. Myös jotain perustietoa näistä mersun diissel moottoreista ois kiva tietää.. eli mistä niitä turboja löytyy ja onko ne pakokaasuturboja vai jotain kompressori (remmi?) ahtimia jne. Onko jostain syystä 200CDI parempi kun 220CDI ?.. ja vielä löytyis yks toive mistä haluaisin tietää niin on tämä ruiskutuspumppu, joka kuulemma tuppaa laukeamaan aina tietyn kilometrimäärän jälkeen ? oliko se nyt sitten LUCAKSEN pummpu - mistä vuosimalleista näitä löytyy jne. ?(eli mitä VM. kannattaa vältellä?) sen vaihtokin kait käsittääkseni onnistuu BOSCH:in vastaavaan - mitä semmosella on hintaa ?

Typistettynä tuo edellinen -> Mihin remontteihin kannattaa varautua sitten jos/kun tuollaisen AUTON omistaa?

Kiitos jo etukäteen vaivautuneille! :wink:
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

Tervetuloa foorumiin!
Taitaa se lucas löytyä kutakuinkin tuosta haluamastasi ikähaarukasta...-98/99 tuli cdi, jossa mukavammasti tehoa ja kestävyyttä. Itsellä oli 220 lucas-98:
-eka pumppuremppa oli tehty 75tkm (kestää n. 10km-300000km)
-alapallonivelet kesto n.100-130tkm
-takajarrulevyt kesto n. sama
-lämmityslaitteen moottori alkaa vikistä pakkasella alle 100tkm
-ruostuu kylkilistan päältä
-rengasmelu aika kova, kannattaa valita hiljaiset renkaat(?)
Nämä oli minun kokemukset.
Muuten oli ihan hyvä, ja herätti naapurissa kateutta ihan kiitettävästi :)
Työkaverilla on liki 400tkm ajettu lucas, pumppuremppa tehty 200tkm huiteilla. Alusta ja ajettavuus tuntuu yhtä jämäkältä kuin omassani, jolla oli ajettu reilu 100tkm .

Kannattaisi ehkä pyrkiä hankkimaan 220 cdi , jossa muistaakseni 35hv enemmän, antaa turvallisuutta ohituksiin. Cdi:ssä ei sitten kyllä riitä lämpö ilman webastoa talvipakkasilla, kuten ei missään muussakaan nyky dieselissä.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Ei kai sitä teho eroa ole noin paljoa 95hp vs. 116hp,jos nyt oikein muistan,ei mulla ainaskaan valittamista,vaikka onkin Lukas,kun muistaa joskus vaihdella o-renkaat ja letkut,näitä vikoja näyttäs olevan VÄYKYISSÄKIN,vaikka ei ole LUKASTA,eikä tohon pumppuun ne tiivarit omaisuuksia maksa 500-600e,en moiti,eihän se raketti ole,mutta perille on hyvin päässyt ja kerennyt.tere
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

caddy66 kirjoitti:Ei kai sitä teho eroa ole noin paljoa 95hp vs. 116hp,jos nyt oikein muistan,ei mulla ainaskaan valittamista,vaikka onkin Lukas,kun muistaa joskus vaihdella o-renkaat ja letkut,näitä vikoja näyttäs olevan VÄYKYISSÄKIN,vaikka ei ole LUKASTA,eikä tohon pumppuun ne tiivarit omaisuuksia maksa 500-600e,en moiti,eihän se raketti ole,mutta perille on hyvin päässyt ja kerennyt.tere
Tuo 116hp kuullostaa mun muistissa aika vähältä :shock: No, oli miten oli, kieltämättä kyllä sillä 95hp:ki kerkesi. huomasi varsinkin pitkän matkaajon jälkeen, kuinka vedot parani.
Ja kyllä kai ne on vaihtanu rivipumppujaki niihin, tekniikkapuolel just keskustelua...ettei hp-diesel, oisko sitte pp-diesel kannuksessa, siellä ainakin kuuluu olevan oikea pumppuguru. Ja hintakin varmaan, liki 10t mummoa.Tiivisteiden vaihdot halvempia jos niillä selviää.

lisäys: ja ei tuosta pumppu hommasta kannata tosiaan ressiä ottaa, kestää mitä kestää, kun muuten halpa huollettava toisin kuten esim. volvo tuolla volkkarin dieselillä,siinä 90tkm välein kallis huolto.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

MOE!

Kiitos kaikista tähän mennessä tulleista vastauksista ! Eli eipä tuossa juuri muita "ihmeellisiä" vikoja tunnu olevan kun tuo lukas ja lämmityslaitteen mottoori. Muuthan noista "jaines":in listaamista jutuista voi pitää "kulutusosina".. taino, tuo oven ruostuminen, mutta eiköhän sen saa pidettyä kurissa kun pesasee aina kunnolla ne listojen juuret vaikka painepesurilla.

Eli siis tuon pumpun/letkujen remontti kustantaa sen 500-600€..? onko hinta liikkeessä asennettuna vaiko pelkkien varaosien hinta?

..hitsi ku ovat menneet tommosia pumppuja laitteleen muute niin hyvään vehkeeseen.. :x
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

Ei kai ihan noin, kyllä tietääkseni saa varautua johonki 1500e täyspumppuremonttiin(ottaa huomioon tingatessa), joita tehdään kuopiossa ja porissa ja jossain. Sinne kai vaihetaan jotain sähköosaaki. Kannatta selvittää onko vaihokkiin millon tehty ja mitä...ja uskoa, että kyllä se vähintää 200tkm kestää. Joidenkin tietojen mukaan kahta kertaa ei tarvi korjata, sitte taas toisenlaisiakin puheita :?
Eli mulla se käsitys että rivipumpun laittaminen suunnalle saman hintanen.(kuka niitä nyt sitte tekeeki) toivottavasti en kirjota lööperiä, täälä varmasti asiantuntijoita, mut ovat jo kai vähä kyllästyneet meidän uusien kyselyihin tutuista ongelmista

Ja tuosta oven listojen päältä ruostumisesta : Listat tosi helppo irrottaa, on vain yhdellä ruuvilla kiinni, siitä sisäpuolelta näkyy kun aukasee oven, ja sitte vaan semmoset hahlot, kun pukkaa listaa eteenpäin (oisko takana taaksepäin?)ja nykäsee pois. Putsaa esim.kerran vuodessa. Tai sitte vois laittaa kiveniskuteipin listan alle pikkasen nousemaan listan yläpuolelle. Näin tekivät kaverin mersuun maalaamossa, ja ei kirkasteippi mihinkään näy siinä taitteessa.
ps. Classikin madallusesta tuli myös hieman kokemusta, jos tarve vaatii niin palataan astialle :wink:
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14190
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Selvennetään vielä, että Lucaksen pumppu oli ainoastaan mallissa C 220 Diesel. Eli esikammiomoottorissa. CDI-malleissa tuota ei ole, järjestelmän ollessa erilainen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Pakko heittää välikommentti.
Mitä enemmän näitä remppajuttuja lukee (automerkistä riippumatta) niin sitä enemmän tulee sellanen mieli että onpas noissa vikoja. Kyllähän noita vikoja tulee autoon kuin autoon - se on selvä. Itellä oli n. 1,5 vuotta C -94 bensa eikä siinä mitään vikoja ollut.
Parin viikonpäästä on tulossa E290TDT ja luottavaisin mielin sitä odottelen. Toki realistisena pitää pysyä ja varautua perusremontteihin. Sitä paitsi mersuhan on halpa huoltaa.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Yks ihan hyvä vaihtoehto vois olla C250 turbodiesel, siinä 20v 5-syl kone ja Boschin rivipumppu, tosin sähköisesti ohjattu. 150hv vakiona ja lastulla 179hv, kestävä ja nättikäyntinen ja lämpöäkin tulee kabiiniin. Kuluttaa toki enemmän kuin CDI.
Alustan osat noissa on kulutustavaraa, alapalloja taitaa mennä aika pienilläkin kilsoilla mutta osat on edullisia.
Ruoste ei ole sellanen ongelma kuin 210:ssä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

BrFC kirjoitti:Pakko heittää välikommentti.
Mitä enemmän näitä remppajuttuja lukee (automerkistä riippumatta) niin sitä enemmän tulee sellanen mieli että onpas noissa vikoja. Kyllähän noita vikoja tulee autoon kuin autoon - se on selvä. Itellä oli n. 1,5 vuotta C -94 bensa eikä siinä mitään vikoja ollut.
Parin viikonpäästä on tulossa E290TDT ja luottavaisin mielin sitä odottelen. Toki realistisena pitää pysyä ja varautua perusremontteihin. Sitä paitsi mersuhan on halpa huoltaa.
Just näin! Vioistahan täälä pääasiassa kysellään ja kerrotaan. voi alkaa heikkohermosta hirvittään :D Mutta varmasti paljo mersujaki jotka ei vio ollenkaan ja jos aattelee tota lucas hommaaki, jos kestää esim n.200tkm ja ajaa 30tkm/vuosi, niin hyvässä lykyssä 7 vuotta ja tarvi muuta ku öljyt vaihella ja vähä kulutusosia.ei tarvi huolehtia esim jakoremmistä.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Tässä muutama neuvo C-mallia ostettaessa.

1) C-malli on äänekkäin mersu ainakin farmarina. Rengasäänet kuuluu läpi. Eli alle ei Nokian hakkapeliittoja 2/4.
2)Lucas pumppu C220 Diesel-mallissa. Kyllä se pumppuremontti helposti kuitenkin tulee maksamaan 1500 euroa. Mutta C220 diesel on yleensä halpa, johtuen tunnetusta pumppuongelmasta. Täten C220 d voi olla ihan hyvä hankinta.
3) Muita moottorivaihtoehtoja ovat 200 D-varma kone jo 80-luvun alusta (75 hv). Jos valitset tuon säädätä pumppu, niin tehot riittävät kyllä. 250 D varma kone(n. 90 hv), viisisylinteriä-kulutus myös pieni. Tehokkain versio 250 turbodiesel 20 venttiilisellä koneella (150 hv), luotettava kone.
4) Jos haet 200-300 ajettua, niin koita selvittää tarkasti mittarilukeman paikkaansapitävyys jo ennakkoon. Noin vähän ajetulla moottorilla ajelee varmasti pitkään. Etsimiseen kannattaa käyttää aikaa, sillä pääosalla on varmasti ajettu vähintään 500 tkm. Ajoon ne on ostettu aikoinaan.
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Tervehdys teille kaikille,ostettu on tuo paljon parjattu 220d,olen lukenut näitä juttuja täällä,on puhuttu että pumppujen suurin vika on niiden vuotaminen ulos päin ja tiivisteiden vaihto oli jollekin maksanut n.600e.Toki jos on muuta vikaa saahan siihen menemään vaikka mitä,onhan siinä pumpussa tavallaan kiinni esim taka akseli,jos näin ajattelee.No joka tapauksessa uskalsin tammoisen ostaa 250tkm,ajettu,tiedossa ei pumppu remontteja,ei ainakaan vielä vuoda,ja toimittaa,kulutus tuntuu olevan talvikummeilla tiellä n.6,2ltr/100km.Että tälleen meillä.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14190
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

kardaani kirjoitti: 3) Muita moottorivaihtoehtoja ovat 200 D-varma kone jo 80-luvun alusta (75 hv). Jos valitset tuon säädätä pumppu, niin tehot riittävät kyllä. 250 D varma kone(n. 90 hv), viisisylinteriä-kulutus myös pieni. Tehokkain versio 250 turbodiesel 20 venttiilisellä koneella (150 hv), luotettava kone.
Aivan, muut esikammiot ovat suht turvallisia vehkeitä moottorin puolesta. Tosin C 250 D:ssä on myös neliventtiilikansi teholukeman ollessa 113 hv. C 220 Dieselissä oli tuo 95 hv.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Nonnniin äjjät! Tietoahan on tullu enemmän mitä meikäläinen on pystyny rekisteröimään omiin aivoihin!! :)

Esim. Juuri tuon "Ahti":n kommentin tyylisiä kaivataan myös, sillä mitään vaihtoehtoja ei ole suljettu pois, ainakaan moottorin osalta - kunhan on diesel.. ;)

Nyt pystyy taas lukemaan ihan eri silmällä noita myynti-ilmoituksia kun tietää vähän että mitä ne kirjaimet/lukemat siinä perässä KÄYTÄNNÖSSÄ tarkoittaa!

Eli kiitos vastauksista, näillä pääsee jo pitkälle! mutta toki saa lisätä kaikkea inffoo mitä tulee mieleen - se on aina kotiinpäin!
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Timo L. korjasikin antamani virheellisen teholukeman C250 D-moottoriin liittyen. Kertomani n. 90 hv on 10-venttiilisen 250 D:n lukema.
Muita pikku ohjeita:
1)Myynti-ilmoituksissa saattaa olla myös esim. näin C 250 TD. Tämä ei kuitenkaan tarkoita välttämättä 2,5 litraista turbodieseliä. T-merkki voi tarkoittaa että kyseessä on farmari 2,5 litraisella vapaastihengittävällä. Ilmoituksen laatijia on niin monenlaisia-käytännöt vaihtelevat. Ilmoitus voi olla myös näin W202 2,5 D. W202 kuvaa juuri hakemaasi C-mallia. W203 on jo uudempi C-malli.
2) Mielestäni sun ei tarvitse, kun valita minkä tehoisen/hintaisen C:n haluat ostaa. Automaatilla tai ilman. Farmari tai sedan.
3) Muista tehdä koeajot huolella ja kokeile eri moottorivaihtoehtoja/vaihteistovaihtoehtoja. Aja erilaisilla teillä huonoilla ja hyvillä. Kiinnitä huomio auton vakauteen ja meneekö se varmasti suoraan eikä kampea liikaa oikealle. Irroita kädet ratilta- pitäisi mennä suoraan. Aja monttuisia teitä hiljakseen ja kuuntele alustan ääniä. Alusta (iskunvaimennus/jousitus) on kyllä varmasti kestävä, mutta etupäässä esim. alapallonivelet kuluvat selvästi nopeammin kuin vanhemmissa mersuissa. Tämähän ei ole mikään ongelma-osat ovat edullisia ja vaihto nopeaa. Yleensäkin pääosin mersun varaosat kannattaa hankkia muualta kuin vehosta- näin toimien huollot ja korjaukset ovat melko edullisia.
4) korin kunto on hyvä tsekata myös tarkoin. Takaluukku usein ruosteinen uudemmissakin mm. alareunoistaan. Ovet kannattaa tutkia myös tarkoin läpikotaisin. Ovia ja takaluukkuja voi ollakkin jo korjailtu ja maalailtu. Sen voi ajatella olevan plussaa jos työn jälki on kiitettävä.
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

C 250 Turbossa on miehekkäin ääni W202 dieseleistä :) Ainiin ja huipputehoakin on eniten. Alaväännön kustannuksella tietty :(
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Ja täältähän semmonen turpo 250 c löytys :wink:
www.nettiauto.com/485887
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

rehtijii kirjoitti:Ja täältähän semmonen turpo 250 c löytys :wink:
www.nettiauto.com/485887
^^^Ja siisti peli onkin!

Ei ainakaan itellä oo mitään todella huonoa sanottavaa C-mallista.
Emännälle tuli tommonen muutama viikko sitten ja vielä on auto ja vaimo ehjänä. Tuossa omassa on se lucaksen pumppu , mutta auton hinnassa se oli myös huomioitu. Rengasvalinta tosiaan vaikuttaa jonkinverran mukavuuteen. Uusilla Uniroyaleilla varsin matalameluinen talvellakin :wink:
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

Goodyear ultra grip 500 passas mielestäni kans ja oli hiljanen.
kesärenkaista ainakin continental (eco contact?) oli äänekäs.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

tässä topicissa alkaa kaikki jo olemaan kerrottu mitä mulla oli haaveena saada tietääkkin! :D

Eilen tuli puhetta yhden "auto-jobbarin" kanssa meersuista ja se puhu että nää automaattilaatikot on näissä mersuissa vähän "epävarmoja".. ? Eli vissiin tuppaa hajoamaan aikaisemmin / suuremmalla tonnäköisyydellä kun manuaali ? - mitään perää?

Eli jospa joku vielä viitsisi kertoa pienen kertomuksen näistä eri vaihdelaatikko tyypeistä. ? Manuaali vs. Automaatti ? -itse olen pohtinut että manuaali sen olla pitää - mutta onhan se automaatti kyllä senverta lepposa ajella että sukset tässä menee itselläni ristiin.. :wink:

hyviä/huonoja puolia man./autm. ?
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Just heitettiin LUKAKSELLA 500km ja hienosti meni löpöö kulu 32ltr,ja kyllä tuo tuntu kulkevan,pakkovaihtella kun vetää kiekat tonne 5:n tonnin päälle,aivan kun olis ajellu tehokkaammalla.Näin meillä ps tuntuu tykkäävän kierroksista
Avatar
pkultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 12.04.2004 19:07
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja pkultti »

Ite vaihdoin n. vuos sitte 124 kolmisatkun c250d vapariin, ja tyytyväinen oon ollu! Auto on tuonti mutta on ollut suomessa tien päällä jo n. 4vuotta. Osat mitä oon vaihtanu on kaikki o-renkaat ja letkut pa-puolelle ja alipainepumppu. Auto on automaatti mutta sanottiinhan yhessä tv-sarjassa et elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen... Potkua kyl tarttis lisää... Sportin alustan osilla tosi rauhallinen ajaa. Kulutus n. 7.1l. Mittariin pyörähti just 300tkm ja matka jatkuu :D
MB-Toys for a big boys...

C 250D elegance
Ex. 300D W124
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

722.6- tyyppisissä autom.laatikoissa on ollut jonkinverran vikaa, varsinkin -97 vuoden autoissa. Mutta menee niitä manuaalejakin aina joskus rikki öljyvuodon takia. Onhan se automaatti kunnossa olevana ihan eri mukava peli ajella. Eräs viisas mies kerran mietti, että: "Miksi sitä kepillä hämmentämään paskasia rattaita?" Liekkö ollu vähän automaatin kannattajia?
Joku mersupurkaamo??
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

CDI koneet ainakin itselläni ovat olleet tosi hyviä. Menee pienellä ja kulkee kohtuullisesti. Ekassa oli 320tkm kun myin sen - eikä mitään suurempaa vikaa.
Webasto on arka paikka!
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Mane kirjoitti:CDI koneet ainakin itselläni ovat olleet tosi hyviä. Menee pienellä ja kulkee kohtuullisesti. Ekassa oli 320tkm kun myin sen - eikä mitään suurempaa vikaa.
Webasto on arka paikka!
Niin ja meinaan ettei tarkene ilman ilman sitä,sory ny vaan mutta näin on,paljon kokeneena.Totuushan on,ettei cdi:llä pärjää paparille sis lämmöissä paparille vaikka niissä huutais Webasto/eberi/Vastukset yötä päivää,mopo
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

mopo kirjoitti:
Mane kirjoitti:CDI koneet ainakin itselläni ovat olleet tosi hyviä. Menee pienellä ja kulkee kohtuullisesti. Ekassa oli 320tkm kun myin sen - eikä mitään suurempaa vikaa.
Webasto on arka paikka!
Niin ja meinaan ettei tarkene ilman ilman sitä,sory ny vaan mutta näin on,paljon kokeneena.Totuushan on,ettei cdi:llä pärjää paparille sis lämmöissä paparille vaikka niissä huutais Webasto/eberi/Vastukset yötä päivää,mopo
Harva varmaan pitää tärkeimpänä kriteerinä auton lämpöä.
Viime talvena kovia pakkasia suomessa max.4 viikkoa.
Ainakin täällä Pirkanmaalla.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Voin taas olla erimieltä siitä, että tuskin tavallisella lämmitys systemillä varustetulla autolla päästään niin korkeisiin sisälämpötiloihin, kun verrataan cdi:hin, joka on varustettuna webulla. Omani ainakin lämpiää käynnistyksen jälkeen n.20 asteseen n. 10 min . Ikkunat eivät ole koskaan olleet niin paksussa tai kovassa jäässä, jottei 2-3 min käynnin jälkeen jo tuulilasista ole jo yli puolet auki ja tämä on paikallaan ollessa ja tyhjäkäynnillä. Vajaa kilometri on tuonne valtatien varteen ja sinne, kun pääsee kovimmillakin pakkasilla, niin moottorin lämpötila on 80 astetta. Taas sitten jos ei kytke webua toimintaan, niin saa ajaa 30 km, eikä lämmöt ole viellä noussut 60 asteeseen. Korkeimpia sisälämpö tiloja en ole mitannut, koska on täytynyt pienentää sisälämpöjä, mutta uskoisin, että 40 ei ole ongelma. Kyseessä oli sitten farkku, jotenka sedani saattaa lämmitä nopeamminkin.
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Vaatii siis sen Websun,anyway,on se websu mullakin,on niin mukava istahtaa lämpöiseen kotteroon,ja kännyllä päälle.mopo HYVÄÄ UUTTA VUOTTA kaikille tasapuolisesti,ei tungeta herneitä nenuun.mopo
Vastaa Viestiin