Eli harkinnassa on ollu jo pidemmänaikaa hommata mersu, kun alkaa noi japanin ihmeet vähän "tympimään"..
Aikomuksena olis hankkia tuollainen joku vm.94-98 C-mallinen DIISSELI, (200-300tkm ajettuna) johtuen suuresta ajomäärästä vuosittain. Se mitä joillain tuttavilla on ollu mersuja, tai muuten niiden kyydissä on tullu matkustettua niin on jättäny hyvän maun meikäläiselle.
Mersun tekniikkahan on aikahyvässä maineessa,(minunpäässäni) mutta mitä nyt tätä foorumiakin oon silmät ristissä lukenu viimoset viisi tuntia niin kyllähän niissä näyttää jotain vikojakin löytyvän..
Eli jos joku teikäläisistä joka on tommosen c-mallisen diisselin kanssa räpeltäny tai muutenvaan on tiedossa ne "yleisimmät" tekniikkaan liittyvät viat niin laittaisi jonkinmoisen listan. Myös jotain perustietoa näistä mersun diissel moottoreista ois kiva tietää.. eli mistä niitä turboja löytyy ja onko ne pakokaasuturboja vai jotain kompressori (remmi?) ahtimia jne. Onko jostain syystä 200CDI parempi kun 220CDI ?.. ja vielä löytyis yks toive mistä haluaisin tietää niin on tämä ruiskutuspumppu, joka kuulemma tuppaa laukeamaan aina tietyn kilometrimäärän jälkeen ? oliko se nyt sitten LUCAKSEN pummpu - mistä vuosimalleista näitä löytyy jne. ?(eli mitä VM. kannattaa vältellä?) sen vaihtokin kait käsittääkseni onnistuu BOSCH:in vastaavaan - mitä semmosella on hintaa ?
Typistettynä tuo edellinen -> Mihin remontteihin kannattaa varautua sitten jos/kun tuollaisen AUTON omistaa?
Kiitos jo etukäteen vaivautuneille!
