Holset HX35

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Esko R kirjoitti:Eikös tuon pitäis tuoda alakierroksillekin enemmän voimaa, eikä ainoastaan korkeillakierroksilla? :?
Alakierroksilla vääntöä on myös aivan eri lailla kuin vakiopumpulla, oli miten säädetty vakiopumppu vaan.
Viimeksi muokannut Mauri H., Pe 25.11.2005 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Ahti kirjoitti:
Näin on jos on tehdassäädöissä mutta tilanne muuttuu dramaattisesti Kannuksessa käynnin jälkeen. Jos et ole vielä käynyt niin mars matkaan, paluumatkalla meinaa tulla poskilihakset kipeiksi!
Olethan myös tarkistanut että molemmat imukanaviston läpät aukee kuten niiden pitää?
Kannuksessa on käyty jo toistavuotta sitten :twisted:
Kysymys on nyt siitä että jos kihdytys tapahtuu "lennosta" laatikko ei vaihdakaan pienemmälle(automaatti), joutuu esim kakkosella lähteen ja kierrokset on alle 3000 rpm, väännöt ei heti riitäkkään mallikkaaseen kiihdytykseen, silloin saattaa vaikka jäädäkkin jolleki TDI passatille, ja sehä korpeaa :evil:

Tilanne on ihan toinen, jos pääsee ykkösellä lähteen risteyksestä, eli saa heti kierrokset nouseen vetoalueelle 3000 - 5500 rmp .

Ajatus oli... josko ne isommat tapit tois sitä alavääntöä lissää. :?

Läppiä en ole sen kummemmin tutkinut, muutakuin alipaine linjat takastettu ja mikä on lähimpänä suodatinta on heitetty mäelle, mahtaako vaikuttaa resonaattori toimintaan? :roll:
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eipä ole mulla kummosestikkaan alavääntöä, ennen kuin ahdot painavat morkoolin alas. Liekkö johtuvan sitten vähäpäästöisen tiukemmista säädöistä vai mistä, tuntuu aivan vakiopumpulta, jopa pahemmalta kun ahdot ei nouse yhtä nopeasti kuin vakiossa. Alle kahden tonnin ei tapahdu yhtään mitään.

Tuotekehittelyn alla on semmoinen painekerääjä, jolla pidetään paineet morkoolinkellolla vaikka tyhjäkäynnillä niin saa heräämään paremmin. Tuota vähäpäästöistä kun ei turhaan viitsi säätää sinne savutusrajoille.

Kuulostaako hullulta ? katsotaan keväällä onko se ihan hullu juttu :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

veskola ei muuta kun vedät vararenkaalta letkun morkoolille... :idea: :lol:
Itse tein ja säästin
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

ohoho meidän pitää aikusten oikeesti alkaa kehitellä tuota "paineen kerääjää"... olis nimittäin tarvetta..
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Välillä tunttuu et paineen poistajaa pitäis kehitellä :lol: :lol: :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Höpö höpö mitään paineen kerääjiä. Pistätte ahtamatonta syöttöä puoli kierrosta lisää, se on siinä.
P_M
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 22.01.2006 11:55

HX35

Viesti Kirjoittaja P_M »

Mitä eroa on HX35 ja HY35 mallilla?
Tarkoittaako tuossa mallimerkinnän perässä W kirjain hukkaportillista pakopesää?
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

en ole kuulltukaan hy35 mallista. eikä netistäkään löytyny mitään tietoa ko ahtimesta
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
vexu524tdic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 02.04.2005 13:31
Paikkakunta: Kinnula

Re: HX35

Viesti Kirjoittaja vexu524tdic »

P_M kirjoitti:Mitä eroa on HX35 ja HY35 mallilla?
Tarkoittaako tuossa mallimerkinnän perässä W kirjain hukkaportillista pakopesää?
"W" tarkoittaa wastegatea eli hukkaporttia.

Noita HY35 löytyy uudemmista cumminssin 5.9td:stä, pakopesä on ainakin huomattavasti pienempi kuin HX mallissa (9 vs. 12) ja yksinieluinen. Lisäksi hukkaportin kello on eri asennossa (pystyssä kuten vnt:ssä, oisko tää sitten juuttuvasiipinen???) ja kompurakotelo on erimallinen. Teknisiä tietoja ei ole mutta kuvia oon nähny esim. ebay:ssa
BMW 530dA -01
BMW 524tdic -84 Powered by HP Diesel&Holset HX35
MB 220d -76
MB 2553 -95 "Ex. Mauri Vainio, Horse Power"
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Noh.. Ei ole näkynyt vapareiden dynolappuja 7mm elementein varustetulla pumpulla. Kiinnostus on kova. :D
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

Mika.T kirjoitti:Noh.. Ei ole näkynyt vapareiden dynolappuja 7mm elementein varustetulla pumpulla. Kiinnostus on kova. :D

pitäiskö näkyä?? onhan täällä kerrottu muutaman kerran mitä niistä lähtee ja se pitäis riittää tiedoksi
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Stonehead kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Noh.. Ei ole näkynyt vapareiden dynolappuja 7mm elementein varustetulla pumpulla. Kiinnostus on kova. :D

pitäiskö näkyä?? onhan täällä kerrottu muutaman kerran mitä niistä lähtee ja se pitäis riittää tiedoksi
kuulemma pitäis :roll:
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aika monihan noita näköjään kaipailee. :D
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Jokos on turbo asennettu?
Yhdestä kaverin 300 turbosta purettiin vanha turbo eilen ja sovitellaan viikonloppuna HX50 (LDS) Auto kävi Mynämäellä pumppuremontissa, laakerit vaihdettiin ja tehtaan säädöt kohilleen.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1774
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Stonehead kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Noh.. Ei ole näkynyt vapareiden dynolappuja 7mm elementein varustetulla pumpulla. Kiinnostus on kova.



pitäiskö näkyä?? onhan täällä kerrottu muutaman kerran mitä niistä lähtee ja se pitäis riittää tiedoksi
Mie kuiten meinasin käyttää penkissä tuotaa omaa rouskua-----> 7mm tapeilla varustettu vapari, siinäpä se selviää paljonko siinä on paukkuja. :wink: Mutta sitte vasta kun on kesärengas kelit.........
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

HX 50? Kertoilkaapa miten pelailee ja mitä LDS on siihen touhunnu?
Vissiin astetta isompi?
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Petri K kirjoitti:Jokos on turbo asennettu?
Yhdestä kaverin 300 turbosta purettiin vanha turbo eilen ja sovitellaan viikonloppuna HX50 (LDS) Auto kävi Mynämäellä pumppuremontissa, laakerit vaihdettiin ja tehtaan säädöt kohilleen.
Jos minua tarkoitat niin homma ei ole edennyt mihinkään kun on tuo taloremontti vienyt kaiken ajan :x
Asiaa ei ole mihinkään haudattukaan ja mutka on jemmassa edelleen :twisted:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Ahti kirjoitti:
Petri K kirjoitti:Jokos on turbo asennettu?
Yhdestä kaverin 300 turbosta purettiin vanha turbo eilen ja sovitellaan viikonloppuna HX50 (LDS) Auto kävi Mynämäellä pumppuremontissa, laakerit vaihdettiin ja tehtaan säädöt kohilleen.
Jos minua tarkoitat niin homma ei ole edennyt mihinkään kun on tuo taloremontti vienyt kaiken ajan :x
Asiaa ei ole mihinkään haudattukaan ja mutka on jemmassa edelleen :twisted:
Joo sinua tarkoitin. Tuli mieleen kysellä kun kaverin projektissa tehotavoitteet samalla tasolla 200- pintaan. Olis kiinnostanut kuinka tuo turbo on pelannut.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Vastaa Viestiin