Alakierroksilla vääntöä on myös aivan eri lailla kuin vakiopumpulla, oli miten säädetty vakiopumppu vaan.Esko R kirjoitti:Eikös tuon pitäis tuoda alakierroksillekin enemmän voimaa, eikä ainoastaan korkeillakierroksilla?![]()
Holset HX35
Viimeksi muokannut Mauri H., Pe 25.11.2005 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannuksessa on käyty jo toistavuotta sittenAhti kirjoitti:
Näin on jos on tehdassäädöissä mutta tilanne muuttuu dramaattisesti Kannuksessa käynnin jälkeen. Jos et ole vielä käynyt niin mars matkaan, paluumatkalla meinaa tulla poskilihakset kipeiksi!
Olethan myös tarkistanut että molemmat imukanaviston läpät aukee kuten niiden pitää?

Kysymys on nyt siitä että jos kihdytys tapahtuu "lennosta" laatikko ei vaihdakaan pienemmälle(automaatti), joutuu esim kakkosella lähteen ja kierrokset on alle 3000 rpm, väännöt ei heti riitäkkään mallikkaaseen kiihdytykseen, silloin saattaa vaikka jäädäkkin jolleki TDI passatille, ja sehä korpeaa

Tilanne on ihan toinen, jos pääsee ykkösellä lähteen risteyksestä, eli saa heti kierrokset nouseen vetoalueelle 3000 - 5500 rmp .
Ajatus oli... josko ne isommat tapit tois sitä alavääntöä lissää.

Läppiä en ole sen kummemmin tutkinut, muutakuin alipaine linjat takastettu ja mikä on lähimpänä suodatinta on heitetty mäelle, mahtaako vaikuttaa resonaattori toimintaan?

Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Eipä ole mulla kummosestikkaan alavääntöä, ennen kuin ahdot painavat morkoolin alas. Liekkö johtuvan sitten vähäpäästöisen tiukemmista säädöistä vai mistä, tuntuu aivan vakiopumpulta, jopa pahemmalta kun ahdot ei nouse yhtä nopeasti kuin vakiossa. Alle kahden tonnin ei tapahdu yhtään mitään.
Tuotekehittelyn alla on semmoinen painekerääjä, jolla pidetään paineet morkoolinkellolla vaikka tyhjäkäynnillä niin saa heräämään paremmin. Tuota vähäpäästöistä kun ei turhaan viitsi säätää sinne savutusrajoille.
Kuulostaako hullulta ? katsotaan keväällä onko se ihan hullu juttu
Tuotekehittelyn alla on semmoinen painekerääjä, jolla pidetään paineet morkoolinkellolla vaikka tyhjäkäynnillä niin saa heräämään paremmin. Tuota vähäpäästöistä kun ei turhaan viitsi säätää sinne savutusrajoille.
Kuulostaako hullulta ? katsotaan keväällä onko se ihan hullu juttu

Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: La 02.04.2005 13:31
- Paikkakunta: Kinnula
Re: HX35
"W" tarkoittaa wastegatea eli hukkaporttia.P_M kirjoitti:Mitä eroa on HX35 ja HY35 mallilla?
Tarkoittaako tuossa mallimerkinnän perässä W kirjain hukkaportillista pakopesää?
Noita HY35 löytyy uudemmista cumminssin 5.9td:stä, pakopesä on ainakin huomattavasti pienempi kuin HX mallissa (9 vs. 12) ja yksinieluinen. Lisäksi hukkaportin kello on eri asennossa (pystyssä kuten vnt:ssä, oisko tää sitten juuttuvasiipinen???) ja kompurakotelo on erimallinen. Teknisiä tietoja ei ole mutta kuvia oon nähny esim. ebay:ssa
BMW 530dA -01
BMW 524tdic -84 Powered by HP Diesel&Holset HX35
MB 220d -76
MB 2553 -95 "Ex. Mauri Vainio, Horse Power"
BMW 524tdic -84 Powered by HP Diesel&Holset HX35
MB 220d -76
MB 2553 -95 "Ex. Mauri Vainio, Horse Power"
Mika.T kirjoitti:Noh.. Ei ole näkynyt vapareiden dynolappuja 7mm elementein varustetulla pumpulla. Kiinnostus on kova.
pitäiskö näkyä?? onhan täällä kerrottu muutaman kerran mitä niistä lähtee ja se pitäis riittää tiedoksi
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
Mie kuiten meinasin käyttää penkissä tuotaa omaa rouskua-----> 7mm tapeilla varustettu vapari, siinäpä se selviää paljonko siinä on paukkuja.Stonehead kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Noh.. Ei ole näkynyt vapareiden dynolappuja 7mm elementein varustetulla pumpulla. Kiinnostus on kova.
pitäiskö näkyä?? onhan täällä kerrottu muutaman kerran mitä niistä lähtee ja se pitäis riittää tiedoksi

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Jos minua tarkoitat niin homma ei ole edennyt mihinkään kun on tuo taloremontti vienyt kaiken ajanPetri K kirjoitti:Jokos on turbo asennettu?
Yhdestä kaverin 300 turbosta purettiin vanha turbo eilen ja sovitellaan viikonloppuna HX50 (LDS) Auto kävi Mynämäellä pumppuremontissa, laakerit vaihdettiin ja tehtaan säädöt kohilleen.

Asiaa ei ole mihinkään haudattukaan ja mutka on jemmassa edelleen

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Joo sinua tarkoitin. Tuli mieleen kysellä kun kaverin projektissa tehotavoitteet samalla tasolla 200- pintaan. Olis kiinnostanut kuinka tuo turbo on pelannut.Ahti kirjoitti:Jos minua tarkoitat niin homma ei ole edennyt mihinkään kun on tuo taloremontti vienyt kaiken ajanPetri K kirjoitti:Jokos on turbo asennettu?
Yhdestä kaverin 300 turbosta purettiin vanha turbo eilen ja sovitellaan viikonloppuna HX50 (LDS) Auto kävi Mynämäellä pumppuremontissa, laakerit vaihdettiin ja tehtaan säädöt kohilleen.![]()
Asiaa ei ole mihinkään haudattukaan ja mutka on jemmassa edelleen
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"