HID xenonit W124:een

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
500tkm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 29.08.2003 10:30

HID xenonit W124:een

Viesti Kirjoittaja 500tkm »

Onko kenelläkään tietoa, millainen on lopputulos, jos kakkosnelosen umpioiden vakio H4 polttimot korvaa kaasupurkauspolttimoilla (BI tai pelkkä lyhytkin) joita on nykyisin ainakin Tampereella saatavilla? Kaukovalot saa mielestäni ihan ok tehoisiksi esim. Bosch Rallye 235 lisäkannuilla + 100W halogen nalleilla ja paksuilla johdoilla tietysti juotetuin liitoksin... Ohessa linkkin erään xenon alan toimijan sivuille:

http://www.xenonvalot.com/

Toteutus on tietysti laiton ilman automaattista korkeudensäätömekanismia, joskin systeemeitä myyvän liikkeen mukaan (ainakin puheissa) Polisii ei tuohon puutu. Sen sijaan katsastukseen pitää heittää tavalliset tilalle, mikä ei sinänsä ole normaalia polttimon vaihtoa kummempi homma Valotehon lisäys on webbisivun mainospuheissa luokkaa 300% jne. hintaa varmaan tulisi pelkkien lyhyiden valojen xenonoinnille noin 500€.

Kommentteja / kannattaisiko jonkun uhrautua ja kokeilla onko noilla mitään
virkaa?

Niin ja mainittakoon nyt siis vielä, että tarkoitus ei ole häikäistä vastaantulijoita vaan parantaa turvallisuutta... noi W124 :sen perusvalot on aika heikot syyspimeällä varsinkin enne lumen tuloa. Pitkiä tietenkään ei voi käyttää kuin harvaanasutuilla ja liikennöidyillä seuduilla siten että niistä olisi varsinaista hyötyä.. Lyhyiden valojen petraaminen sinänsä olisi ennemminkin tavoittelemisen arvoinen asia.

Farkussa ei myöskään olisi tuolle AUTOMAATTISELLE ajovalojen korkeudensäädölle mielestäni kovin huutavaa tarvetta, koska tasonsäätö pitää auton varsin mukavasti suorassa kuormauksesta riippumatta.

nimim. vaihdan lyhyet aina ennen vastaantulijaa.
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Onhan tuota pohdittu, mutta hinta on vielä aika korkea. Varmaan joskus hommaan xenonit, vaikka laittomat onkin. Suomessa nyt kaikki mahdollinen kielletään, sitä mukaan ku niitä tulee. Miksi ihmeessä esim. H4 tilalle saa xsenoneita, ellei ne olisi jossain laillisia. Mutta ei Suomessa. :(
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Pepekyy kirjoitti:Onhan tuota pohdittu, mutta hinta on vielä aika korkea. Varmaan joskus hommaan xenonit, vaikka laittomat onkin. Suomessa nyt kaikki mahdollinen kielletään, sitä mukaan ku niitä tulee. Miksi ihmeessä esim. H4 tilalle saa xsenoneita, ellei ne olisi jossain laillisia. Mutta ei Suomessa. :(
On varmaan niin kuin lisäjarruvalon kanssa. Ensin laiton ja nyt pakollinen jo monta vuotta. :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: HID xenonit W124:een

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

500tkm kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa, millainen on lopputulos, jos kakkosnelosen umpioiden vakio H4 polttimot korvaa kaasupurkauspolttimoilla (BI tai pelkkä lyhytkin) joita on nykyisin ainakin Tampereella saatavilla? Kaukovalot saa mielestäni ihan ok tehoisiksi esim. Bosch Rallye 235 lisäkannuilla + 100W halogen nalleilla ja paksuilla johdoilla tietysti juotetuin liitoksin... Ohessa linkkin erään xenon alan toimijan sivuille:

http://www.xenonvalot.com/

Toteutus on tietysti laiton ilman automaattista korkeudensäätömekanismia, joskin systeemeitä myyvän liikkeen mukaan (ainakin puheissa) Polisii ei tuohon puutu. Sen sijaan katsastukseen pitää heittää tavalliset tilalle, mikä ei sinänsä ole normaalia polttimon vaihtoa kummempi homma Valotehon lisäys on webbisivun mainospuheissa luokkaa 300% jne. hintaa varmaan tulisi pelkkien lyhyiden valojen xenonoinnille noin 500€.

itse olen ajatellut hommata moiset valot 126seen... alkuperäset on todella huonot... paraneehan ne kyllä kun vaihtaa lasit ja peilipinnat.... ei pitäisi olla iso homma asentaa moiset vaot.. ainakaa sen nettijutun mukaan. ihmettelen vain että miksi moiset valot on laittomat suomessa... :evil: lasihan sen kuvion muodostaa... ja ainaki 126sessa on vakiona se korkeudensäätö.

Kommentteja / kannattaisiko jonkun uhrautua ja kokeilla onko noilla mitään
virkaa?

Niin ja mainittakoon nyt siis vielä, että tarkoitus ei ole häikäistä vastaantulijoita vaan parantaa turvallisuutta... noi W124 :sen perusvalot on aika heikot syyspimeällä varsinkin enne lumen tuloa. Pitkiä tietenkään ei voi käyttää kuin harvaanasutuilla ja liikennöidyillä seuduilla siten että niistä olisi varsinaista hyötyä.. Lyhyiden valojen petraaminen sinänsä olisi ennemminkin tavoittelemisen arvoinen asia.

Farkussa ei myöskään olisi tuolle AUTOMAATTISELLE ajovalojen korkeudensäädölle mielestäni kovin huutavaa tarvetta, koska tasonsäätö pitää auton varsin mukavasti suorassa kuormauksesta riippumatta.

nimim. vaihdan lyhyet aina ennen vastaantulijaa.
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

xenonit

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Jep ,kyllä noi 124 valot on tosiaan myskylyhdyt(kukaan ei aja vahingossa päälle), kun esim . vertaa noihin mun sprintterin valoihin . Että kaikki keinot sodassa ja rakkaudessa on lienee sallitut ,kun valotehon lisäämisestä on kyse .
Terveisin Jamppa
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Käyppä katsoo tuolta vw/audi harrastajien sivuilta!
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ht=xenonit

:wink: joku firma kauppaa siellä jotain yleismallii "edullisesti"
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Vastaa Viestiin