Onko kenelläkään tietoa, millainen on lopputulos, jos kakkosnelosen umpioiden vakio H4 polttimot korvaa kaasupurkauspolttimoilla (BI tai pelkkä lyhytkin) joita on nykyisin ainakin Tampereella saatavilla? Kaukovalot saa mielestäni ihan ok tehoisiksi esim. Bosch Rallye 235 lisäkannuilla + 100W halogen nalleilla ja paksuilla johdoilla tietysti juotetuin liitoksin... Ohessa linkkin erään xenon alan toimijan sivuille:
http://www.xenonvalot.com/
Toteutus on tietysti laiton ilman automaattista korkeudensäätömekanismia, joskin systeemeitä myyvän liikkeen mukaan (ainakin puheissa) Polisii ei tuohon puutu. Sen sijaan katsastukseen pitää heittää tavalliset tilalle, mikä ei sinänsä ole normaalia polttimon vaihtoa kummempi homma Valotehon lisäys on webbisivun mainospuheissa luokkaa 300% jne. hintaa varmaan tulisi pelkkien lyhyiden valojen xenonoinnille noin 500€.
Kommentteja / kannattaisiko jonkun uhrautua ja kokeilla onko noilla mitään
virkaa?
Niin ja mainittakoon nyt siis vielä, että tarkoitus ei ole häikäistä vastaantulijoita vaan parantaa turvallisuutta... noi W124 :sen perusvalot on aika heikot syyspimeällä varsinkin enne lumen tuloa. Pitkiä tietenkään ei voi käyttää kuin harvaanasutuilla ja liikennöidyillä seuduilla siten että niistä olisi varsinaista hyötyä.. Lyhyiden valojen petraaminen sinänsä olisi ennemminkin tavoittelemisen arvoinen asia.
Farkussa ei myöskään olisi tuolle AUTOMAATTISELLE ajovalojen korkeudensäädölle mielestäni kovin huutavaa tarvetta, koska tasonsäätö pitää auton varsin mukavasti suorassa kuormauksesta riippumatta.
nimim. vaihdan lyhyet aina ennen vastaantulijaa.
HID xenonit W124:een
Onhan tuota pohdittu, mutta hinta on vielä aika korkea. Varmaan joskus hommaan xenonit, vaikka laittomat onkin. Suomessa nyt kaikki mahdollinen kielletään, sitä mukaan ku niitä tulee. Miksi ihmeessä esim. H4 tilalle saa xsenoneita, ellei ne olisi jossain laillisia. Mutta ei Suomessa. 

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
On varmaan niin kuin lisäjarruvalon kanssa. Ensin laiton ja nyt pakollinen jo monta vuotta.Pepekyy kirjoitti:Onhan tuota pohdittu, mutta hinta on vielä aika korkea. Varmaan joskus hommaan xenonit, vaikka laittomat onkin. Suomessa nyt kaikki mahdollinen kielletään, sitä mukaan ku niitä tulee. Miksi ihmeessä esim. H4 tilalle saa xsenoneita, ellei ne olisi jossain laillisia. Mutta ei Suomessa.

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: HID xenonit W124:een
500tkm kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa, millainen on lopputulos, jos kakkosnelosen umpioiden vakio H4 polttimot korvaa kaasupurkauspolttimoilla (BI tai pelkkä lyhytkin) joita on nykyisin ainakin Tampereella saatavilla? Kaukovalot saa mielestäni ihan ok tehoisiksi esim. Bosch Rallye 235 lisäkannuilla + 100W halogen nalleilla ja paksuilla johdoilla tietysti juotetuin liitoksin... Ohessa linkkin erään xenon alan toimijan sivuille:
http://www.xenonvalot.com/
Toteutus on tietysti laiton ilman automaattista korkeudensäätömekanismia, joskin systeemeitä myyvän liikkeen mukaan (ainakin puheissa) Polisii ei tuohon puutu. Sen sijaan katsastukseen pitää heittää tavalliset tilalle, mikä ei sinänsä ole normaalia polttimon vaihtoa kummempi homma Valotehon lisäys on webbisivun mainospuheissa luokkaa 300% jne. hintaa varmaan tulisi pelkkien lyhyiden valojen xenonoinnille noin 500€.
itse olen ajatellut hommata moiset valot 126seen... alkuperäset on todella huonot... paraneehan ne kyllä kun vaihtaa lasit ja peilipinnat.... ei pitäisi olla iso homma asentaa moiset vaot.. ainakaa sen nettijutun mukaan. ihmettelen vain että miksi moiset valot on laittomat suomessa...lasihan sen kuvion muodostaa... ja ainaki 126sessa on vakiona se korkeudensäätö.
Kommentteja / kannattaisiko jonkun uhrautua ja kokeilla onko noilla mitään
virkaa?
Niin ja mainittakoon nyt siis vielä, että tarkoitus ei ole häikäistä vastaantulijoita vaan parantaa turvallisuutta... noi W124 :sen perusvalot on aika heikot syyspimeällä varsinkin enne lumen tuloa. Pitkiä tietenkään ei voi käyttää kuin harvaanasutuilla ja liikennöidyillä seuduilla siten että niistä olisi varsinaista hyötyä.. Lyhyiden valojen petraaminen sinänsä olisi ennemminkin tavoittelemisen arvoinen asia.
Farkussa ei myöskään olisi tuolle AUTOMAATTISELLE ajovalojen korkeudensäädölle mielestäni kovin huutavaa tarvetta, koska tasonsäätö pitää auton varsin mukavasti suorassa kuormauksesta riippumatta.
nimim. vaihdan lyhyet aina ennen vastaantulijaa.
xenonit
Jep ,kyllä noi 124 valot on tosiaan myskylyhdyt(kukaan ei aja vahingossa päälle), kun esim . vertaa noihin mun sprintterin valoihin . Että kaikki keinot sodassa ja rakkaudessa on lienee sallitut ,kun valotehon lisäämisestä on kyse .
Terveisin Jamppa
Terveisin Jamppa
Käyppä katsoo tuolta vw/audi harrastajien sivuilta!
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ht=xenonit
joku firma kauppaa siellä jotain yleismallii "edullisesti"
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ht=xenonit


Hyvät on perät.......
Auti