Lämmityslaiteongelma W202
Lämmityslaiteongelma W202
Mersussani (tuonti) C180 -94 on kiusallinen pikkuvika talvea ajatellen,
eli huurteenpoisto. Lämmityslaite ja puhallin toimii toimii kaikin puolin
loistavasti, mutta kun säätimestä vääntää ilmavirran tuulilasiin, meteli
on valtaisa mutta ilmavirta on kehno. Lasit pysyy hyvin auki näillä keleillä,
mutta talvi voi olla toinen juttu. Lattialle ja muista suuttimista tulee ilmaa niin
että tukka lähtee.
Jokin läppä on ilmeisesti jumissa. Kääntääköhän säädin "läpän" sähköllä
vai alipaineella? Pääseekö tuohon "läppään" käsiksi mitään kautta?
eli huurteenpoisto. Lämmityslaite ja puhallin toimii toimii kaikin puolin
loistavasti, mutta kun säätimestä vääntää ilmavirran tuulilasiin, meteli
on valtaisa mutta ilmavirta on kehno. Lasit pysyy hyvin auki näillä keleillä,
mutta talvi voi olla toinen juttu. Lattialle ja muista suuttimista tulee ilmaa niin
että tukka lähtee.
Jokin läppä on ilmeisesti jumissa. Kääntääköhän säädin "läpän" sähköllä
vai alipaineella? Pääseekö tuohon "läppään" käsiksi mitään kautta?
Re: Lämmityslaiteongelma W202
Mulla oli sama ropleemi ja vika löyty alipaineventtiilistä joka säätää ylös-alas ilmantulon. Tosin mulla on 124-koppanen mutta eiköhän ne samalla periaatteella pelaa. Eli hanskalokeron kun irrotti niin sieltähän sellanen pinkki venttiili löyty. Mersukaupasta hain uuden hintaan 55egee.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 351
- Liittynyt: To 22.09.2005 20:47
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 351
- Liittynyt: To 22.09.2005 20:47
Ja mulle vakuutettiin varmalta taholta että tullut kait joskus -96 vakioksi. Täytyypä käydä kurkkaamassa tilannetta omastakinJari Haikara kirjoitti:Minun -94 Espritissä on myös raitisilmasuodatin.

Viimeksi muokannut ttiikeri, To 27.10.2005 21:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB C180 vm -95
mikakoo kirjoitti:Ilmastoitu oli, mutta kl-varaosissa oli tarjolla eri suodatin ilmastoituun ja tavalliseen.
Ok arvelinkin että ilmastointi. Nappasin saksalaiselta www.w202-freunde.de/ otteen jossa sanotaan seuravaa. Syyskuussa 95 vakioksi (96malli) tullut staubfilter/umluftschaltung eli sisäilmansuodatin/sisäilmankierrätys kytkin....
Eli KL kauppaa -95 -> eteenpäin sisäilmansuodatinta (ei ilmastoituun)
alla sama saksaksi:
Sep 95 Kleine Modellpflege: weiße Blinker für alle, spez. ESPRIT-Raddeckel; neue Motoren (s.u.); Staubfilter/Umluftschaltung, Radiovorrüstung, 195/65/15-Reifen (außer C36), W210-Schalterserie neu: CLASSIC mit Holz; ELEGANCE mit Wurzelholz; SPORT mit AMG-LM-15"
Ja jos jotakuta kiinnostaa alla jokaisessa päivityksessä tehdyt muutokset W202:seen sekä moottoripäivitykset alempana

Mai 93 Verkaufsbeginn als klassische Version, ESPRIT, ELEGANCE und SPORT; serienmäßig u.a.:
ABS, Fahrerairbag, Fünfganggetriebe, Drehzahlmesser*, Fondbeleuchtung, ZV
Unterscheidungsmerkmale:
ESPRIT: tiefergelegt, zweifarbige Polster, Sonderlacke a.W.
ELEGANCE: weiße/bichromatische Lampen, lackierte Stoßleisten mit Chromauflage, Zebranoholz, el.FH vo/hi, Staubfilter
SPORT: weiße/bichromatische Lampen, lackierte Stoßleisten, LM-5-Loch; Sportlook-Mittelkonsole Sportfahrwerk, Sportsitze vorn
Jan 94 Wegfahrsperre
Jun 94 ETS ersetzt ASD; ASR [5] (ASR-Off-Schalter anstelle Schneekettenschalter); ESPRIT verliert Frontzierleiste
Aug 94 Airbag Beifahrer, Kopfstützen Fond
Dez 94 IR-FB für ZV
Sep 95 Kleine Modellpflege: weiße Blinker für alle, spez. ESPRIT-Raddeckel; neue Motoren (s.u.); Staubfilter/Umluftschaltung, Radiovorrüstung, 195/65/15-Reifen (außer C36), W210-Schalterserie neu: CLASSIC mit Holz; ELEGANCE mit Wurzelholz; SPORT mit AMG-LM-15"
Mär 97 Serie: ETS (außer C180, C220D); ASR (C280 Autom. und C36)
Jun 97 Große Modellpflege: neue Stoßfänger, Schweller, Kühlergrill, Heckdeckel, lackierte Stoßleisten, abgedunkelte Heckleuchten, neue Türinnenverkleidung mit Sidebags;Bremsassistent, Gurtkraftbegrenzer, el.FH vo, WDG, Außentemp., ELCODE, ASSYST; Serie: ASR (außer C180 = ETS und C220D) ELEGANCE mit LM-10-Loch; SPORT mit LM-6-Speichen-16" und weißen Instrumenten-Zifferblättern
Apr 98 Serie: ASR für C180
Aug 99 Serie: ESP, Tempomat
*erst im letzten Moment auch für Einstiegsmodelle serienmäßig; Kataloge mit großer Analoguhr sind bereits in Umlauf gekommen!
Motor- und Getriebeänderungen im Lebenslauf der Baureihe 202
Mai 93 Verkaufsbeginn mit drei Vier- (C200 erst später lieferbar), einem Sechszylinder und drei Dieselmodellen
Sep 93 Verkaufsbeginn des neuen Sportmodells C36 AMG (95.450,- mit 4gang-Automatik)
Sep 95 C250 Turbodiesel ersetzt C250 Diesel; neu: C230 Kompressor; Auslaufen des C200 Diesel
Jun 96 T-Modelle als 4- und 5-Zylinder erhältlich; C230 ersetzt C220 mit gleichen Leistungsdaten
Aug 96 Neues 5gang-Automatikgetriebe; alle Vierzylinder mit phasengesteuerter Einlaßnockenwelle, Antiklopfregelung und Heißfilm-Motorsteuerung (zuvor ab C220 / bei T-Modellen von Produktionsbeginn an)
Jun 97 Neue V6-Motoren für C240 (ersetzt C230) und C280 auch für T-Modelle, dazu C230 K T-Modell; Auslaufen des C36 AMG
Sep 97 Verkaufsbeginn des neuen CDI-Motors im "C220 Turbodiesel"; neuer C43 AMG mit V8-Dreiventiler
Dez 97 Auslieferung des C220 CDI (125PS)
Apr 98 C200 CDI (102PS) ersetzt C220 Diesel
Aug 99 Fünfgangautomatikgetriebe mit Tippschaltung
Apr 00 Neue Limousine W203; neue Motoren auch für T-Modelle (S202): C180 (2.0 / ab Sep 00), C200K (ersetzt C200 und C230K), C240 (2.6); alle T-Modelle Benziner mit Sechsganggetriebe
MB C180 vm -95
Samaa vikaa täällä
Tänään kävin oikein reissussa tuolla c- mallilla ja puhaltaa ainoastaan silloin kun puhallus on suunnattu kohti, eli katkaisijan nuoli näyttää vasemmalle. Suodatin on uusi ja puhallin hönkii hyvin. Mikäs morkooli tässä on menny, ettei tarvi kovin kauaa noita omia romuja katella vaan korjaa vaan vian... 


Joku mersupurkaamo??
Tervehdys kaikille.
Selasin forumia vaan en juttua tällaisesta löytänyt.
Lämmityslaite alkoi nyt ilmojen kylmetessä pitämään vikinää, eri nopeuksilla erilaista. Liikkeelle lähtiessä ei vikise vaan kun hetkea ajaa niin johan alkaa.
Olen joskus ennenkin havainnut lämppärinmoottorin kierrosten laskevan/nousevan vaan olen luullut olevan asiaankuuluvaa..
No, nyt sitten joku kärähti ja aikamoiset savut työnsi silmille. Savun hälvettyä kaikki toimii kuten ennekin, hieman hajua vielä tulee.
Olisikohan lämppärimoottorin laakerit kuivuneet? Voiko rasvata?
Paloiko joku etuvastus tms?
Onko vastaavaa muilla tapahtunut? Onko edessä isokin remppa?
Auto W202 autom.farkku ja man.ilmastointi vm. -01.
Selasin forumia vaan en juttua tällaisesta löytänyt.
Lämmityslaite alkoi nyt ilmojen kylmetessä pitämään vikinää, eri nopeuksilla erilaista. Liikkeelle lähtiessä ei vikise vaan kun hetkea ajaa niin johan alkaa.
Olen joskus ennenkin havainnut lämppärinmoottorin kierrosten laskevan/nousevan vaan olen luullut olevan asiaankuuluvaa..
No, nyt sitten joku kärähti ja aikamoiset savut työnsi silmille. Savun hälvettyä kaikki toimii kuten ennekin, hieman hajua vielä tulee.
Olisikohan lämppärimoottorin laakerit kuivuneet? Voiko rasvata?
Paloiko joku etuvastus tms?
Onko vastaavaa muilla tapahtunut? Onko edessä isokin remppa?
Auto W202 autom.farkku ja man.ilmastointi vm. -01.
raitisilma suodatin
mulla on tuo suodatin kyllä -93 mallissakin.c202
Täsmälleen samat oireet täälläkin. Savut tuli pihalle mutta jatkoi toimintaansa. Vikinä alkaa olemaan sitä luokkaa ettei tahdo vaimon nalkutusta kuuluaPepeteus kirjoitti:Tervehdys kaikille.
Selasin forumia vaan en juttua tällaisesta löytänyt.
Lämmityslaite alkoi nyt ilmojen kylmetessä pitämään vikinää, eri nopeuksilla erilaista. Liikkeelle lähtiessä ei vikise vaan kun hetkea ajaa niin johan alkaa.
Olen joskus ennenkin havainnut lämppärinmoottorin kierrosten laskevan/nousevan vaan olen luullut olevan asiaankuuluvaa..
No, nyt sitten joku kärähti ja aikamoiset savut työnsi silmille. Savun hälvettyä kaikki toimii kuten ennekin, hieman hajua vielä tulee.
Olisikohan lämppärimoottorin laakerit kuivuneet? Voiko rasvata?
Paloiko joku etuvastus tms?
Onko vastaavaa muilla tapahtunut? Onko edessä isokin remppa?
Auto W202 autom.farkku ja man.ilmastointi vm. -01.

VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Tuo puhaltimen vikinä tyyppivika. Alle 100tkm ja kollektorissa urat, joko se liian pehmeä tai hiilet liian kovat
Ex:säni liikuttelin hiilten johtoja puhaltimen pyöriessä ja suihkutin raakasti rasvaa niille,ajattelin että tuosa mitään häviä vaikka hajooki, saattoi pysyä hiljaa koko talvenki.

200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
MikkoP / Pepeteus
MikkoP / Pepeteus--> ??
Niin, eli lämppärin puhallusvoimakkuus huojuu...? Mistä moinen oli oire? Ja sitten vähän ajan päästä kärysi koko laite?
Nimim. Kohtako napsahtaa...
Niin, eli lämppärin puhallusvoimakkuus huojuu...? Mistä moinen oli oire? Ja sitten vähän ajan päästä kärysi koko laite?

Nimim. Kohtako napsahtaa...
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Moro
Niin, olen huomannut että joskus puhaltimen nopeus kasvaa huomattavasti ja hetken päästä laskee takaisin, olen uskotellut itselleni että on jotenkin "automaattinen säätö" ja kuuluu asiaan, vaikka manuaali-ilmastointi onkin.
Oireesta en tiedä , mutta savut päästi sisään mutta kaikki tuntuu muuten toimivan.
Paitsi tuo vikinä muuttui hieman hiljaisemmaksi. Saattoi johtua siitä kun käytin raitisilmasuodattimen ja koko lämppärin moottorin irti ja putsasin paikat. Oli muuten kourallinen roskaa molemmissa. Kannattaa tarkistaa.
Tässä ajellaan ja kuulostellaa miten toimii...
Niin, olen huomannut että joskus puhaltimen nopeus kasvaa huomattavasti ja hetken päästä laskee takaisin, olen uskotellut itselleni että on jotenkin "automaattinen säätö" ja kuuluu asiaan, vaikka manuaali-ilmastointi onkin.
Oireesta en tiedä , mutta savut päästi sisään mutta kaikki tuntuu muuten toimivan.
Paitsi tuo vikinä muuttui hieman hiljaisemmaksi. Saattoi johtua siitä kun käytin raitisilmasuodattimen ja koko lämppärin moottorin irti ja putsasin paikat. Oli muuten kourallinen roskaa molemmissa. Kannattaa tarkistaa.
Tässä ajellaan ja kuulostellaa miten toimii...
Pitääpä putsata puhaltimen ympäristö... kylmänä kun starttaa, niin puhallin spurttailee välillä hillittömästi kuin *?&% Säätö kakkosella, puhallus ilmavirta seilaa vastaavilla kuin 1-4 teho...
Raitisilmasuodatin vaihdettu kesällä, n. 25tkm sitten

Raitisilmasuodatin vaihdettu kesällä, n. 25tkm sitten

- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Vm 95 ja ei ole suodatinta eikä ilmastointia.
Tosta lämppäristä olen lukenut että, jos esim. ikkuna auki niin se automaattisesti pitää lämpötilan säädetyssä. Kattovalon lasin alla (etupäässä)on haistelija joka "säätää" sisäilman lämpötilaa vaikkei olisi ilmastointia.
Viisaammat korjatkoon.
Tosta lämppäristä olen lukenut että, jos esim. ikkuna auki niin se automaattisesti pitää lämpötilan säädetyssä. Kattovalon lasin alla (etupäässä)on haistelija joka "säätää" sisäilman lämpötilaa vaikkei olisi ilmastointia.
Viisaammat korjatkoon.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
W202 C180 vm95 aut Bensa