Mersun ohjauksesta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Mersun ohjauksesta

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Lueskelin tossa 20*05 teknaria, missä oli juttu MB S 500 Langista.
Hauska ja mielenkiintoinen koeajo ! Mutta yksi asia pisti silmään,
kuten myös niin monen muun mersun koeajossa:
huonoa-tekstin alla oli moite ohjauksen palautuksesta
hitaassa ajossa.

Olenko aivan väärässä, koska mielestäni tuo pitäisi
ehdottomasti olla hyvää-listan alla kaikkien mersujen kohdalla.

Sillä eikös tuo mersun pyörägeometria ja ohjauksen hidas
palautus aiheuta juuri seuraavaa:

Kuvitellaan että kokematon henkilö ajelee mersulla
liukkaalla talvikelillä, kun perä alkaa reilusti
heittämään vaikkapa liiallisen kaasun käytön seurauksena
(Joo ja automatiikkahan yrittää hoitaa noissa uusissa autoissa
auton hallitsemattoman käytöksen mutta eivät nekään aina toimi/ole päällä..)

Mitä yleensä kokematon kuski tekee ? nostaa kaasun jalalta
ja irroittaa kädet ohjauspyörästä. Mitä Mese tekee ? Oikaisee
itsensä. Yleensä muunmerkkisten autojen ohjaus
oikaisee ko. tilanteessa liian nopeasti ja auto pyörähtää.
Mutta eikö se ole paljon parempi että auto oikaisee itse itsensä,
kuin että se hallitsemattomasti pyörähtää ja päätyy ojaan taikka
tukkirekan eteen.

No nää on näitä elämää suurempia mietelmiä :D
Ex monta W-kirjainta.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Kyllä! Juuri näin! Itse olen miettinyt täysin samaa asiaa...
Mersulla on kyllä kiva mennä sladiin ja päästää kädet ratista, niin oikenee!
Kokeilkaa jos ette usko. (en ota vastuuta mahdollisista seuraamuksista) :roll:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
jarno..
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 06.11.2005 16:26

Viesti Kirjoittaja jarno.. »

oon kans huomannu että tajuttoman helposti toi 201 pysyy hanskassa 8) luisu loppuu siihen kun päästää irti ratista, ei oo muilla takavetosilla tullu ajeltua mutta joku varmaan tietää että palautuuko muissa näin helposti :?:
190 2.0 -89
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joo, mersu kyllä oikenee yllättävän helposti. voi mennä pitkää luisua, vaikka vauhtia olisi yli satanenkin. eilen kokeilin!. tuntuu, että sladi alkais loppua välittömösti, kun päästää kaasun. kyllähän se voi heittelehtiä sivulta toiselle, jos on kokematon kuski. muut takapotkut tuntuu peräpäästään paljon liukkaammilta. voi syynä tietty olla painojakaumakin. :roll:
W201 250DT 20V
w201 190E
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Tuo kyllä pistelee vihaksi, kun se on aina siinä "Tee-ämmä" testaa sarjassa se mersun ohjaus ja varmaan vielä penkitkin haukuttavana. Voisivat jo muuttaa ajatusmaailmaansa tai antaa itsellensä potkut.

Tietysti, sehän on vain yksi tai kaksi henkilöä, jotka testaavat nuo autot ja sitten kuuluutetaan tiedot (oli ne sitten oikein tai väärin) koko suomelle. Ja sitten kaikki apin.. öh ihmiset uskoo ne tekstit.

Minusta mersun leppoisessa ohjauksessa ei ole parantamisen varaa, ei sen kuulukkaan toimia kuten teini corollassa, jossa 235/40/17 pallot alla.

Prkl..
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Samaa asiaahan tuo Puskuri-ohjelman heinäkeppikin porasi..
Tää on just tätä. Kun aina on ajettu paskoilla, niin kunnon auto tuntuu heti vieraalta :lol: :lol: :lol:
http://www.yle.fi/genreportaalit/portaa ... tunid=2019
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Irti ohjauksesta

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Meneppäs tekemään etuvetoisessa sama konsti Helppaa kaasu ja irroita ohjauksesta Olet lepikossa ettet huomaakkaan Olen aina ollut vastaan tällaisia testejä en väitä etteikö nämä ole ammatti miehiä mutta jokaisella on oma makunsa ja mieltymyksensä että kun ihminen tällaisen testin tekee niin saa pistää omaan arvoonsa Mutta joillekin ihmisille nämä testit menevät kuin häkä päähän.SE SIITÄ.
Avatar
jarno..
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 06.11.2005 16:26

Viesti Kirjoittaja jarno.. »

noi testit on aina vähä mitä on, kerran oli testissä edustusautoja oli bmw mb audi ja kaikkia muuta en muista mutta jäi mieleen arvosteluista, en muista sitäkään mistä autosta mutta: MIINUKSENA SUHINA YLI 200KM NOPEUKSISSA. :roll: eli kai niitten pitää aina jotain valittamista keksiä, tuskin edustusautoillakaan ajetaan koko ajan yli 200kmh :?
190 2.0 -89
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Kiittämättömiä paskoja ne testaajat. Ite ajavat siviilissä kuitenkin pummilla naapurin kyydissä....
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo J kirjoitti:Tuo kyllä pistelee vihaksi, kun se on aina siinä "Tee-ämmä" testaa sarjassa se mersun ohjaus ja varmaan vielä penkitkin haukuttavana. .
Ei kun monitoimiviiksi. :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kaasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: To 10.02.2005 19:02
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja kaasu »

No antaa poikien testata, mersumiehet kuitenkin tietää missä mennään.
:P
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kyllä mersun ohjauksen palautus on hidas palutuson pelkkä positiivista. Kyllä sen olen oppinut ymmärtämään. Esim. joku testi voi kehua Volvo V70 ohjausta. Testien tekijöillä on itsellä joku etuvetoinen auto ja ovat tottuneet ohjauksen nopeaan palutukseen hitailla nopeuksilla.
OLen oppinut arvostamaan mersun ohjausta suuresti, kun olen ajanut monilla uusilla taksimerkeillä. Ohjauksen rauhallinen palutus tuo vakautta ja rauhallisuutta ajokäytökseen.
Jos loivassa (50-60 km/h)kaarteessa päästää kädet irti ratista niin volvo suorastaan riuhtaisee ratin suoraksi. Mersu ei tee mitään äkkinäistä. Jos voisin arvostella ohjauksia, niin volvon ohjaus on minun makuuni aivan onneton. Ylitehostettu ja tunnoton- ei mitään vastetta. Kun rattia pitää käännettynä paikallaan tietyssä kulmassa, niin ratti heiluu itsestänän noin sentin pituista liikettä. Mutta suoraan volvo menee kyllä maantiellä. Mutkainen tie tuo heti esille ohjauksen puutteellisuuden. En tiedä onko missään haukuttu volvon ohjausta, mutta ihmettelen jos tuo on jonkun mielestä esimerkki ohjauksen hyvyydestä. Olen tässä asiassa Objektiivinen! Edellinen vertailu koski W203 vs. Volvo V70. Ps. Volvolla ajettu 188 tkm. ja siinä ei ole ollut normaalin kulumisen lisäksi mitään vikoja. Ollut erittäin vikavapaa auto. Se on 2004 vuodelta ja ei ole vielä facelift-malli. Uudessa 2005 volvossa on ollutkin ongelmia sähköpuolella.
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Mulla on ainakin W123:set jääneet hieman kaartamaan jyrkän ohjausliikkeen jälkeen... Moitehan se on sekin, muuten kyllä on mukava ajella, nipponilla meinaa mennä käännökset välillä turhan jyrkiksi kun ohjaus on nopea.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Olen valitettavasti hieman eri mieltä edellisten kanssa. Kyllä Mersun ohjauksen kanssa toimeen tulee, mutta ei siinä paljoa herkutella. :(
Ihmettelen vaan. Mersuja on tehty yli sata vuotta ja ei vielä ole opittu ohjausta suunnittelemaan. Jossain halvemmassa autossa ohjauksen vajavuuden ymmärtää. Mutta Mersussa se ei voi olla rahastakaan kiinni. Se että ohjaus on tunnoton ja palauttaa huonosti, on kyllä vika ei eikä mikään "turvavaruste"

Koska vertailemaan ruvettiin, niin ehdotan kokeilemaan Mondeota ja menemään sen jälkeen takas mersun rattiin (malli kuin malli). hu hu :shock:
W210 290TD T
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

TIMO T T kirjoitti: Mersuja on tehty yli sata vuotta ja ei vielä ole opittu ohjausta suunnittelemaan.
Olen eri mieltä ja väitän, että MB:n ohjaus on hyvinkin harkittu ratkaisu. Vähän kuin se monitoimiviiksikin: jos muunlaista haluttaisiin tarjota, niin kai sellaista tarjottaisiin?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Pakko se on taas päätään avata kun makuasioista kiistellään :) Mielestäni mersussa on ihan toimiva ohjaus. Ei kovin tunnokas ja tarkka mutta enemmänkin mukavuutta tarjoava. Mersulla ajaessani en hae äärimmäistä tunnokkuutta koska ajan rauhallisesti ja pitkää matkaa. "Urheiluautot" ovat asia erikseen. Mielestäni silloin jos haluaa revittää ja ajaa "urheilullisesti" niin voi harkita muuta automerkkiä. Toisena ääripäänä voi pitää entistä Pontiaciani joka oli mukava ja letkeä laiva. Ohjata pystyi vaikka pikkurillillä enkä kaivannut yhtään tunnokkuutta, puolimakaava asento vain sohvapenkillä ja letkeätä pyörittelyä 8) Mitään muuta en muuttaisi mersun ohjauksessa kuin että tehostus saisi olla vähän tehokkaampaa että ohjaus olisi kevyempi. Jos haluan urheilullisen tunnokkaan auton niin ostan vaikka vanhan alfan :twisted:
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
p.eloton
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 05.12.2005 14:48

Viesti Kirjoittaja p.eloton »

Toinen arvostaa ohjauksessa eri asioita kuin toinen. Jos pitää tunnottomasta ohjauksesta, joka huonommalla kelillä vetelee jos vaikka minne, niin mikäpä siinä.

Mutta Mersun ohjaus toimii kuitenkin niin, että kun tie muuttuu liukkaaksi, sen huomaa ohjaustuntuman keventymisenä. Muuten se menee kuin juna ilman suurempia tuntemuksia ratissa. Etuvetoisessa taas kaikki vesilammikot ja lumet tuntuvat ratissa vetelynä, vaikka ei olisi edes liukasta. Mutta kun ohjaus on ylitehostettu, niin tien liukkautta ei sitten taas ratissa huomaakkaan.
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Etuveto sopii ainoastaan puutarhajyrsimeen, sen (siis etuvedon) hyvyys on aikoinaan iskostettu kansan syviin riveihin kalliilla rahalla ( Esim.Minin ym. rallitouhut) ainoastaan autonvalmistajien kustannusten madaltamiseksi.

JariN
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mersussa on paras ohjaus mitä allekkirjoittanut on testannut. (on tullut testattua uusiakin autoja erilaisissa olosuhteissa) :wink:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Jos noiden vähän vanhempien Mersumallien, siis missä on simpukkaohjaus, ohjauksen palautusta haluaa nopeammaksi, voi ottaa ohjausvaimentimen (ohjausiskari) pois. Sen jälkeen auto sitten hyppiikin kaistalta toiselle suuremmissa nopeuksissa. Sama ilmiö tulee tietenkin viallisella (loppuunkuluneella) ohjausvaimentimella, mutta kyllä ohjaus palauttaa sitten ihan erimalliin. Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että ohjaus taitaa olla kompromissi eri asioiden välillä. Mersussa on varmaankin haettu vakaata matkantekoa ja siksi ohjaus on sellainen kuin on, myös uudemmissa malleissa.

Se Mondeonkin (edellinen korimalli) ohjaus on vaan semmoinen tahmea "liian tiukalle kiristetty simpukka" niin sitten sitä kehutaan ja Mersussa rauhallisuus on sitten vika. Ainakin Teknarin poikien mielestä.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Jos ohjauksia aletaan vertailemaan, niin kyllä etu ja takavetoiset pitäisi pitää erillään. Niitä ei voi saada samanlaisiksi. Etuvetoinen oikaisee rattinsa vain ja ainostaan sen vuoksi, koska vetävät pyörät pyrkivät pyörimään kevyimpään suuntaansa eli korin suuntaan. Takavetoiseen tätä "ominaisuutta/vikaa"ei saada eikä haluta tehdä. Ihmiset vain luulevat sen olevan vartavasten heitä tehty lisävaruste;automaattinen ratinpalautin.

Mitäs mieltä olette sen uuden Audin ohjauksesta. Siinä on palautusherkkyyttä yritetty peittää hirveällä ylijäykkyydellä. Mutta silti reilulla kaasulla kaarteessa ratti vänkää niin pirusti suoraan. Uskoisin että että tuo ratin palautus on ongelma autonvalmistajille, nimenomaan niin päin että saataisiin se mahdollisimman vähäksi tehokkaissa etuvetoisissa.

Ohjaus on yksi kriteeri kun vertaillaan etu-ja takavedon ominaisuuksia.
Avatar
mattipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: To 02.06.2005 02:45
Paikkakunta: Oulu

Just!

Viesti Kirjoittaja mattipi »

Joo, ei kannata verrata muita keskenään kuin takapotkuja. Esim Quattrolla ajelu on aivan eri tyyppistä. Palautus tosi nopea, ja aiheuttaa oikomisliikkeitä. Mutta kyllä voi kehua takaprutkun mesen ajettavuutta! Tietenkin toi esihistoriallinen luistelun estin (automaatti alle 100hp) parantaa hallittavuutta jopa niin, että rouvakin on pitänyt kärryn hyppysissä, ja se on paljon se :wink: :D
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Pakko itsekin hehkuttaa...

Tämä on nyt ensimmäinen talvi, jolloin on päässyt suorastaan NAUTTIMAAN liukkaista keleistä. W115:ä ei viitsi suolakeleissä pilata, sen sijaan talvisin olen turvautunut laina-Vitoon.

Tuo W115 automaatilla ja ohjaustehostimella + huonoilla kesägummeilla on aika lailla painajainen liukkailla keleillä, mutta voi sitä nautinnon määrää, kun C 280 T Sportilla ajelee.

Jos joku valittaa ohjauksesta, joka mahdollistaa samaan aikaan pitkän ja reippaan sivuluisun samalla kun toisella kädellä pitää kännykkää korvallaan ja juttelee mukavia, niin on kyllä testaajassa vikaa. Takatuupparimersulla ajaminen on parasta sitten ************ :oops: tunkeminen :roll: **** :oops: ilman :shock: :oops:

Mutta tosiaan, etenkin hieman madalletun ja jäykän alustan päällä oleva Mersu on täydellisen johdonmukainen, varoittaa liukkaasta ajoissa ja antaa kuskille mahdollisuuden suoristaa juuri silloin kun haluaa.

Tsiisus, mitäköhän nappeja ne testaajat oikein syö aamuisin?
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Mutta pistääkö teitin silmään (ja hermoon) se ainainen valittaminen "epäkäytännöllisestä" viiksestä, johon mersu itsepintaisesti haluaa tunkea pyyhkimen ohjaukset :)

Itte ajelen vanhalla pikkumersulla, ja omasta mielestä todella toimiva ratkaisu se monitoimiviiksi. Sekin on vaan tottumiskysymys, joten ei sitä Tämmät osaa arvostaa pätkääkään :)

Jossain testissähän moitittiin jalalla kytkettävää seisontajarruakin? (vai muistanko väärin?) Pikkumersussa on se "kahva-malli", mutta paljon mieluummin käyttäisin sitä poljettavaa mallia - vaikka eipä se pikkumersun "käppäri" pidä vaikka kuinka polkisi rempomisen sijaan :D

No - minen ainakaan autoani valitse Tämmän testien perusteella :) heh Vai mites teidän ruokakunnissa tehdään? :) :)
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Monitoimiviiksestä ei pahaa sanottavaa löydä, kun siihen on tottunut... Mersuja pitäisi testata vain Mersumiesten, jottei tulisi subjektiivisia arvosteluja :lol:

Tässä muuten joku vanha "koeajo"

http://www.yle.fi/liikenne/arkisto/2003 ... juttu.html

Eihän tuossa puhuta itse autosta YHTÄÄN! On se kumma, jos koeajetaan auto, mutta keskitytään selittämään Mersun statuksesta ja unohdetaan esim. ajo-ominaisuudet (paitsi tietenkin "huono" palautus kävelynopeudessa)...
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Enää tuosta puuttui se kaikki loppu haukkuminen :)

Ei ollut tuo testaaja asiantuntija, ei sitten mersuista eikä autojen testailusta yleensä :)

Heh. No - eipä sitä tuollaisista pidä ottaa hattuunsa. Jos joku haluaa mikralla ajella niin pitäkööt tunkkinsa minun puolesta sitten. Henk koht ajan mieluummin 21vuotiaalla pikkumesellä, kuin jollain 97 ooppelilla 8) Hajotaan sitten siihen :)
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Meinasin ajaa metsään kun mersun jälkeen hyppäsin etuvetoauton rattiin.. Loskakasa riuhtaisi ratin käsistä kun oli tottunut väykyllä kahden sormen ajo-otteeseen kelillä kuin kelillä. Vielä pahempaa tuli kun lähti liukkaalla vedättämään, ratista sai pitää ihan hartiavoimin kiinni kun ohjaus veteli sinne tänne.

Kerkes jo unohtumaan nuo jaapanilaisten maneerit.
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Eihän noissa muissa vehkeissä osaa edes pyyhkijöitä päälle laittaa... Nissanissakin laitan aina valot silloin kun tarttisi ikkunaa pyyhkiä...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Heh heh sama juttu täällä. Piti kokeilla kaikki viikset kaukovaloista tööttiin ennenkuin löysi mistä pyyhkijät menee päälle.

Sateentunnistimia tms. harvemmissa riisikipoissa on edes olemassa vieläkään. :roll:
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

ääniä

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Hyvä ao. kirjoitus pisti taas kirjoittamaan..

Mahtaakohan tulla soraääniä jos mä kerron oman mielipiteeni
tosta monitoimiviiksestä: mielestäni se lisää turvallsuutta juuri
sen takia kun ei tarvi koko aikaa ottaa katsetta pois tieltä ja
etsiä monista eri vivuista sitä mahdollista pyyhkijä-toimintoa....
ja lasikin tulee heti puhtaaksi.

Mitä syvemmälle oon tutustunut mersun sielunelämään, sitä
enemmän oon löytänyt juttuja jotka poikkeuksetta liittyy
turvallisuuteen.

MV
e320 kirjoitti:Heh heh sama juttu täällä. Piti kokeilla kaikki viikset kaukovaloista tööttiin ennenkuin löysi mistä pyyhkijät menee päälle.

Sateentunnistimia tms. harvemmissa riisikipoissa on edes olemassa vieläkään. :roll:
Ex monta W-kirjainta.
Vastaa Viestiin