100w polttimot
100w polttimot
onko kenelläkään kokemusta mersuun tai yleensäkin johonkin autoon laitetuista 100/55w h4 polttimoista, sulaako umpiot? kirkkaat pitkät ainaki ois
ja sehän nyt on itsestään selvyys että johdot pitää vaihtaa mutta kiinnostais että kestääkö umpiot 
190 2.0 -89
Kokemusta on monista muista merkeistä ja hyvin on toimineet
meinasin marrssuunkin laittaa mut jossain aiemmassa topicissa koko ajatus lynkattiin koska näissä vermeissä kärähtää kuulemma katkasijat ja muut vimpaimet
olis kiva tietää josko jollain olis 100w polttimot ihan vakiopiuhoilla et miten on käyny
Mullon ollu noita 100wattisia niin japsissa jenkissä kuin saksalaisessakin eikä koskaan ole mitään vahinkoa tapahtunut.Mut tosiaan kokemuksia kaivataan 
olis kiva tietää josko jollain olis 100w polttimot ihan vakiopiuhoilla et miten on käyny
W124 300D aut -89
Itselläni on w202 kosessa sumareissa 100W polttimot, ainut mitä varon on se, että kun niitä polttaa, on oltava jokseenkin viileä keli että ei halkea umpiot
Katsastuksessa katsovat aina nuo sumuvalotkin, eikä moitteen sijaa ole ollut, vaikka ne laittomat ovatkin. En suosittele niitä kenellekkään, jokainen toimii omalla vastuulla niin kuin parhaalta tuntuu itselle tuli selväksi että käytän niitä aina valaisemattomilla sivuteillä silloin kun ei ole vastaantulijoita, syystä että olen kokenut yhden onnettomuuden jossa piemeällä hirvieläin hyppäsi päin näköä.
Kokeilin joskus testimielessä seuraavaa, perverssi kun olen. Valaisemattomalla sivutiellä ajelin nuo sumarit päällä vaikka vastaan tuli autoja, yksikään ei räpännyt pitkiä.......Mitä todennäköisimmin valot eivät häikäisseet yhtäkään vastaantulijaa.......edes 100W tuikuilla, no, sen olen kyllä itse aina tiennyt ettei oikein suunnatut Mersun sumuvalot häikäise vastaantulijoita, mutta saihan asiaan lisää varmuutta. Ei sillä, tarkoitukseni ei ole ajella tuolla sumuvalot päällä tarkoituksella toisia härnäten
Kokeilin joskus testimielessä seuraavaa, perverssi kun olen. Valaisemattomalla sivutiellä ajelin nuo sumarit päällä vaikka vastaan tuli autoja, yksikään ei räpännyt pitkiä.......Mitä todennäköisimmin valot eivät häikäisseet yhtäkään vastaantulijaa.......edes 100W tuikuilla, no, sen olen kyllä itse aina tiennyt ettei oikein suunnatut Mersun sumuvalot häikäise vastaantulijoita, mutta saihan asiaan lisää varmuutta. Ei sillä, tarkoitukseni ei ole ajella tuolla sumuvalot päällä tarkoituksella toisia härnäten
Jokin aika sitten vaihdettiin W124 umpiot, jurikin sen takia kun siin oli ollut aina 100W polttimoita. Peilit oli palaneet täysin pilalle polttimoiden kohdalta. Itse taas kokeilin joskus aikanaan tossa omassa pakussa neljää eri polttimoaihtoehtoa, eli juurikin 100W/80W, 100W/55W, edullista 60W/55W(Motonet) ja Philipsin 60W/55W +30% kirkkaampaa(vai olisiko ollut +50%). Luximittaria ei mulla ollut, mutta pimeä ja vähän liikennöity tie kelpasi omaan testiin täydellisesti.
No testin tuloksena oli seuraavaa; Kummassakin 100W polttimossa pitkillä umpio edestä katsottuna todella kirkas, mutta valokuvio onneton ja näkyvä valo ei juurikaan parantunut, puolikkailla teho kummassakin lähes sama, Edukas polttimo oli kirkkaudeltaan OK, mutta taas kuvio oli hieman suhruinen. Tuolla ns. "merkkipolttimolla" kirkkaus lähes 100W:en tasolla, mutta näkyvä valo ihan toiselta planeetalta, kuvio oli terävä ja se kantoi eritäin hyvin. Nämä testit tein vakio johdotuksilla olevalla autolla, enkä mitannut jännitteen laskua, mutta se olikin mulle itselle tiedoksi, koska en ajatellut suurentaa johdotuksi. No sitten taas vastavuoroisesti mulla on pakussa Hellan FF 1000;set lisävalot ja siinä on 6mm^2 johdot ja siinäkin Philipsit on tehokkaammat kuin Motonetin 100W.
Mutta jos kunnolliset valot haluaa, kannattaa ottaa yhteyttä nimimerkki Eemeliin, häneltä saattaisi löytyä merkkiin kuin merkkiin aikalailla parannusta näkyvyyteen
No testin tuloksena oli seuraavaa; Kummassakin 100W polttimossa pitkillä umpio edestä katsottuna todella kirkas, mutta valokuvio onneton ja näkyvä valo ei juurikaan parantunut, puolikkailla teho kummassakin lähes sama, Edukas polttimo oli kirkkaudeltaan OK, mutta taas kuvio oli hieman suhruinen. Tuolla ns. "merkkipolttimolla" kirkkaus lähes 100W:en tasolla, mutta näkyvä valo ihan toiselta planeetalta, kuvio oli terävä ja se kantoi eritäin hyvin. Nämä testit tein vakio johdotuksilla olevalla autolla, enkä mitannut jännitteen laskua, mutta se olikin mulle itselle tiedoksi, koska en ajatellut suurentaa johdotuksi. No sitten taas vastavuoroisesti mulla on pakussa Hellan FF 1000;set lisävalot ja siinä on 6mm^2 johdot ja siinäkin Philipsit on tehokkaammat kuin Motonetin 100W.
Mutta jos kunnolliset valot haluaa, kannattaa ottaa yhteyttä nimimerkki Eemeliin, häneltä saattaisi löytyä merkkiin kuin merkkiin aikalailla parannusta näkyvyyteen
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
No sehän tässä kyllä ittelläkin on syynä, meinaan jos esim sekan sais lisää aikaa havainnointiin se saattaa, auttaa joskus tosi paljon. Se on muuten sen verran kovaa kolinaa, ettei sitä toivo pahimmalle vihamiehellekkäänBenzo kirjoitti:syystä että olen kokenut yhden onnettomuuden jossa piemeällä hirvieläin hyppäsi päin näköä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Sepäs sitten auttaakin muita autoilijoita kun vastaantulija sokaisee heidät pimeässä. Etenkin rekoissa on usein laittomia kattovaloja jotka sokaisevat kilometrin päästä talvipimeässä.
Se ettei kukaan välkyttele valoja ei välttämättä merkitse mitään. Laittomin valoin varustettu auto häikäisee, mutta valokeila ei näytä kaukovalolta. Harvempi viitsii välkytellä pitkiä silloin jos puolivalot ovat päällä mutta häikäisevät. On nimittäin aika noloa välkytellä pitkiä jos ei ole 100% varma siitä että vastaantulijalla todella on kaukovalot päällä. Näitä väärin suunnattuja lähivaloja/laittomia polttimoita tulee jatkuvasti vastaan tien päällä. Kaikkein ikävimpiä on ne autot joissa kuljettajan puoleinen lähivalo on suunnattu taivaalle ja häikäisee suoraan silmiin. Välillä ihmetyttää miten ne menevät katsastuksesta läpi.
Useimmiten pitkin valoin tyynesti liikenteessä ajavalla naishenkilöllä on uusi Nissan Micra allaan, eikä lähivalot vaihdu päälle vaikka jokainen vastaantulija vuorollaan väläyttää hänelle pitkiä. Noin karrikoiden yleistäen.
Minulle välkytellään usein valoja tien päällä Xenon lamppujen vuoksi. Johtunee niiden erilaisesta valokuviosta, niissähän ei ole 'puolivaloa' vaan koko heijastinta valaistaan suoraan.
Se ettei kukaan välkyttele valoja ei välttämättä merkitse mitään. Laittomin valoin varustettu auto häikäisee, mutta valokeila ei näytä kaukovalolta. Harvempi viitsii välkytellä pitkiä silloin jos puolivalot ovat päällä mutta häikäisevät. On nimittäin aika noloa välkytellä pitkiä jos ei ole 100% varma siitä että vastaantulijalla todella on kaukovalot päällä. Näitä väärin suunnattuja lähivaloja/laittomia polttimoita tulee jatkuvasti vastaan tien päällä. Kaikkein ikävimpiä on ne autot joissa kuljettajan puoleinen lähivalo on suunnattu taivaalle ja häikäisee suoraan silmiin. Välillä ihmetyttää miten ne menevät katsastuksesta läpi.
Useimmiten pitkin valoin tyynesti liikenteessä ajavalla naishenkilöllä on uusi Nissan Micra allaan, eikä lähivalot vaihdu päälle vaikka jokainen vastaantulija vuorollaan väläyttää hänelle pitkiä. Noin karrikoiden yleistäen.
Minulle välkytellään usein valoja tien päällä Xenon lamppujen vuoksi. Johtunee niiden erilaisesta valokuviosta, niissähän ei ole 'puolivaloa' vaan koko heijastinta valaistaan suoraan.
jarno.. kirjoitti:joo kyllähän niistä uusista johdoista pitäis lähteä ensimmäisenä liikkeelle.. saa ny nähdä jaksaako ruveta säätämään, aika paljon kirkastuu näillä keleillä jo sillä ku käy aina joskus pesemäs valojen lasit
Kannattaa
Laitoin kaapelit väykkyyn viime viikolla. Joka lampulle oma rele ja tuhtit johdot (6mm2). Aikamoinen homma, kun tekee siististi piiloasennuksina ja juottaa kaikki liitokset. Virtaa saa sulakerasian vierestä.
Ps. Kannattaa vetää ohjausvirrat sekä vasemmalta että oikealta. Tietokone huomaa releen aiheuttaman pienen jännitepotenttiaalieron ja herjaa "viallisesta" polttimosta.
W210 290TD T
Omassa väykyssä on kans ollut pitkillä 100w viime talvesta lähtien! Katsastukseen ja kesäksi olen poistanut ja laittanut vakiot tilalle! Kyllä näkyvyys on parantunut, vakiot on kyllä niin syvältä kuin ikinä ja enpä ole lisämollukoitakaan halunnut laittaa kun takkusin edellisessä autossa virkavallan kanssa lisävalojen parkkivalojen kanssa...
Johdotuksien pariin vaan ja työ palkitaan näkyvyydellä!
T: Maxy
Johdotuksien pariin vaan ja työ palkitaan näkyvyydellä!
T: Maxy





