Jokin aika sitten vaihdettiin W124 umpiot, jurikin sen takia kun siin oli ollut aina 100W polttimoita. Peilit oli palaneet täysin pilalle polttimoiden kohdalta. Itse taas kokeilin joskus aikanaan tossa omassa pakussa neljää eri polttimoaihtoehtoa, eli juurikin 100W/80W, 100W/55W, edullista 60W/55W(Motonet) ja Philipsin 60W/55W +30% kirkkaampaa(vai olisiko ollut +50%). Luximittaria ei mulla ollut, mutta pimeä ja vähän liikennöity tie kelpasi omaan testiin täydellisesti.
No testin tuloksena oli seuraavaa; Kummassakin 100W polttimossa pitkillä umpio edestä katsottuna todella kirkas, mutta valokuvio onneton ja näkyvä valo ei juurikaan parantunut, puolikkailla teho kummassakin lähes sama, Edukas polttimo oli kirkkaudeltaan OK, mutta taas kuvio oli hieman suhruinen. Tuolla ns. "merkkipolttimolla" kirkkaus lähes 100W:en tasolla, mutta näkyvä valo ihan toiselta planeetalta, kuvio oli terävä ja se kantoi eritäin hyvin. Nämä testit tein vakio johdotuksilla olevalla autolla, enkä mitannut jännitteen laskua, mutta se olikin mulle itselle tiedoksi, koska en ajatellut suurentaa johdotuksi. No sitten taas vastavuoroisesti mulla on pakussa Hellan FF 1000;set lisävalot ja siinä on 6mm^2 johdot ja siinäkin Philipsit on tehokkaammat kuin Motonetin 100W.
Mutta jos kunnolliset valot haluaa, kannattaa ottaa yhteyttä nimimerkki Eemeliin, häneltä saattaisi löytyä merkkiin kuin merkkiin aikalailla parannusta näkyvyyteen