W124 - automaatti kenkkuilee
W124 - automaatti kenkkuilee
Auto on S124 E220 -93. Satunnaisesti kaasu pohjassa kiihdytettäessä aivan kuin loota löisi vapaalle kakkoselta kolmeselle vaihtaessaan. 4 -> 3 -vaihto ei ole tuota vielä tehnyt koskaan, 2 -> 3 varsin usein.
Kaasun löysääminen kierrosten karatessa aiheuttaa luonnollisesti vaihdon neloselle tässä tilanteessa ja tilanteesta jatketaan normaalisti.
Muuten lodju tuntuu toimihan normaalisti. Olen kokeillut lisäillä sinne ATF:ää viimeisen kuukauden aikana vähitellen jostain min ja maxin puolivälistä jopa hieman yli maksimin muttei tuolla tunnu oleva mitään vaikutusta. Öljyt ovat tuoreet, pyörineet jotain kyppitonnin verran. Väri on pysynyt kirkkaanpunaisena.
Kilsoja autossa ja laatikossakin luultavasti on vajaat 300 tkm.
Kaasun löysääminen kierrosten karatessa aiheuttaa luonnollisesti vaihdon neloselle tässä tilanteessa ja tilanteesta jatketaan normaalisti.
Muuten lodju tuntuu toimihan normaalisti. Olen kokeillut lisäillä sinne ATF:ää viimeisen kuukauden aikana vähitellen jostain min ja maxin puolivälistä jopa hieman yli maksimin muttei tuolla tunnu oleva mitään vaikutusta. Öljyt ovat tuoreet, pyörineet jotain kyppitonnin verran. Väri on pysynyt kirkkaanpunaisena.
Kilsoja autossa ja laatikossakin luultavasti on vajaat 300 tkm.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Eiko kenellakaan olisi arvuutuksia etta mista johtuu? Voisiko kyseessa olla esim. venttiilikoneiston likaisuus, vaikka silloin luulisi luistoa esiintyvan myos osakaasulla joskus?
Jotenkin on vaikea uskoa etta kyseessa olisi esim. kitkapintojen loppuunkuluneisuus, kun loota kuitenkin tuntuu toimivan ihan normaalisti ajoittain.
Ensimmaisen kerran luistoa esiintyi kun lahdin liikkeelle lampimalla autolla jyrkkaan ylamakeen suhteellisen reilulla kaasulla. Auto oli ollut parkissa muutaman minuutin kadun reunassa nokka ylamakeen ja lahdon jalkeen kolmoselle vaihtaessaan luistoa loytyi. Tuosta ajettelin etta vaihteiston oljymaara voisi olla alhaalla, mutta lisays ei siis ole tuntunut parantavan toimintaa.
Jotenkin on vaikea uskoa etta kyseessa olisi esim. kitkapintojen loppuunkuluneisuus, kun loota kuitenkin tuntuu toimivan ihan normaalisti ajoittain.
Ensimmaisen kerran luistoa esiintyi kun lahdin liikkeelle lampimalla autolla jyrkkaan ylamakeen suhteellisen reilulla kaasulla. Auto oli ollut parkissa muutaman minuutin kadun reunassa nokka ylamakeen ja lahdon jalkeen kolmoselle vaihtaessaan luistoa loytyi. Tuosta ajettelin etta vaihteiston oljymaara voisi olla alhaalla, mutta lisays ei siis ole tuntunut parantavan toimintaa.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Kiitos vastauksesta, Jarkko!
Ehdin ajella melkein kymppitonnin oston jalkeen ennenkuin alkoi tehda tuota. Vaijeri oli ostettaessa aivan sairaan loysalla, nyt sita on kiritty niin etta vaihtaa mielestani sopivasti pienempaa silmaan ilman kikkariakin. Tosin tuo 2-3 vaihto oli ostosta alkaen hieman pehmeampi kuin muut, lisasin lootan kyljesta hieman lisaa painetta joskus aika pian oston jalkeen.
Se ihmetyttaa kaikista eniten etta lodju ei tosiaankaan luista joka kerran vaihtaessaan taydella kuormalla. Sitten kun luistaa niin veto tuntuu katkeavan aivan totaalisesti ja kierrokset napsahtavat teravasti rajoitinta kohti. Ei ole aikasemmin tomaateista kokemusta niin en tieda onko tuo normaalia kulumisoiretta.
Ehdin ajella melkein kymppitonnin oston jalkeen ennenkuin alkoi tehda tuota. Vaijeri oli ostettaessa aivan sairaan loysalla, nyt sita on kiritty niin etta vaihtaa mielestani sopivasti pienempaa silmaan ilman kikkariakin. Tosin tuo 2-3 vaihto oli ostosta alkaen hieman pehmeampi kuin muut, lisasin lootan kyljesta hieman lisaa painetta joskus aika pian oston jalkeen.
Se ihmetyttaa kaikista eniten etta lodju ei tosiaankaan luista joka kerran vaihtaessaan taydella kuormalla. Sitten kun luistaa niin veto tuntuu katkeavan aivan totaalisesti ja kierrokset napsahtavat teravasti rajoitinta kohti. Ei ole aikasemmin tomaateista kokemusta niin en tieda onko tuo normaalia kulumisoiretta.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Oho, nyt alkoi Jarkko sarjatulittamaan.
Sielta laatikon kyljesta loytyy vanhemmanmallinen saadin ulosvedettavalla metallitikulla. Pitaisiko vain raa'asti kiertaa lisapainetta lootaan ja kokeilla sitten? Viimeksi lisasin noin puoli kierrosta milla ei tullut juurikaan havaittavaa muutosta.
Sielta laatikon kyljesta loytyy vanhemmanmallinen saadin ulosvedettavalla metallitikulla. Pitaisiko vain raa'asti kiertaa lisapainetta lootaan ja kokeilla sitten? Viimeksi lisasin noin puoli kierrosta milla ei tullut juurikaan havaittavaa muutosta.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Jaaha, äijät alako remppaan askia heti kun vähäksi aikaa silmä välttää
Mulla piti ainakin vääntää paineet laatikon modulaattorista ihan tappiin niin alkoi toimimaan "mukavasti"
Niin, kysäisin tuossa aiemmin että luistaako kylmänä vai lämpimänä - kysyin siksi kun aiemmin kun laatikko oli kulumisen vuoksi lopuillaan se luisti kylmänä niin että tuntui jotta nelonen ei mene päälle ensinkään.
Nykyään tuo kummajainen tekee joskus sellaisen, että just tuo 2-3 väli luistaa niinkuin paineita ei olis ollenkaan
ja normaalisti taas pitää niin että rengas taas luistaa - ikinä ei oo hyvin
Niin ja Jarkko, tiedän,tiedän

Mulla piti ainakin vääntää paineet laatikon modulaattorista ihan tappiin niin alkoi toimimaan "mukavasti"

Nykyään tuo kummajainen tekee joskus sellaisen, että just tuo 2-3 väli luistaa niinkuin paineita ei olis ollenkaan


Niin ja Jarkko, tiedän,tiedän

Ei taalla saa nakojaan olla hetkeakaan rauhassa. Heti on joku kirjoittamassa kun silma valttaa 
Pitanee ryomia auton alle ruuvaamaan pikapuolin lisaa paineita. Varmistan viela etta eihan laatikossa ole mitaan sahkoista mika voisi vaikuttaa paineisiin, eli kick-down on ainoa sahkoharpake?

Pitanee ryomia auton alle ruuvaamaan pikapuolin lisaa paineita. Varmistan viela etta eihan laatikossa ole mitaan sahkoista mika voisi vaikuttaa paineisiin, eli kick-down on ainoa sahkoharpake?
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Hehee, kun pääsee kirjottamisen makuun ni sitten naputellaan tosissaansamih kirjoitti:Ei taalla saa nakojaan olla hetkeakaan rauhassa. Heti on joku kirjoittamassa kun silma valttaa
Pitanee ryomia auton alle ruuvaamaan pikapuolin lisaa paineita. Varmistan viela etta eihan laatikossa ole mitaan sahkoista mika voisi vaikuttaa paineisiin, eli kick-down on ainoa sahkoharpake?

KD on ainut sähköinen vaikuttaja, kyllä.
Re: W124 - automaatti kenkkuilee
K2 pakalta alkaa todennäköisesti tiivisteet kulua "teflonrenkaat / huuullosrengas" tekee tuollaiset oireet. Laatikon kyljessä olevan ohjauspaineen vastapaineensäätimen kiristäminen auttaa. Mutta jos muut vaihteet alkaa tulla liian kovaksi niin vois laitta sille K2:sen pakan paineenvaraajalle paineen korotussarjan nostaa painetta vain kolmoselle kytettäessä menee sillä jonkin aikaa. Liika öljy ei ole hyväksi laatikolle "luistaminen".
samih kirjoitti:Auto on S124 E220 -93. Satunnaisesti kaasu pohjassa kiihdytettäessä aivan kuin loota löisi vapaalle kakkoselta kolmeselle vaihtaessaan. 4 -> 3 -vaihto ei ole tuota vielä tehnyt koskaan, 2 -> 3 varsin usein.
Kaasun löysääminen kierrosten karatessa aiheuttaa luonnollisesti vaihdon neloselle tässä tilanteessa ja tilanteesta jatketaan normaalisti.
Muuten lodju tuntuu toimihan normaalisti. Olen kokeillut lisäillä sinne ATF:ää viimeisen kuukauden aikana vähitellen jostain min ja maxin puolivälistä jopa hieman yli maksimin muttei tuolla tunnu oleva mitään vaikutusta. Öljyt ovat tuoreet, pyörineet jotain kyppitonnin verran. Väri on pysynyt kirkkaanpunaisena.
Kilsoja autossa ja laatikossakin luultavasti on vajaat 300 tkm.
Kimmo
No niin, nyt on ruuvattu laatikon kyljestä lisää painetta 2,5 kierrosta lisää, ja luisto on menneen syksyn huolia.
Saisikohan paperisen helman takaosan siitä tunkinreian ympäristöstä korjattua jollain vastaavalla tavalla (vitsi vitsi). Liimakonehommia on siis luvassa ensi kesäksi. Kumma etteivat katsastuksessa huomanneet tuota alle 2 kuukautta sitten...
No, ainakin muovihelmat tulevat peittämään krouvimmankin työnlaadun.
Saisikohan paperisen helman takaosan siitä tunkinreian ympäristöstä korjattua jollain vastaavalla tavalla (vitsi vitsi). Liimakonehommia on siis luvassa ensi kesäksi. Kumma etteivat katsastuksessa huomanneet tuota alle 2 kuukautta sitten...
No, ainakin muovihelmat tulevat peittämään krouvimmankin työnlaadun.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Mulla myös välillä luistaa kun vaihtaa 2->3.Kummallista kun se luistaa vain osakaasulla ajettaessa.Lämä lattiassa kun kiihdyttää niin ei luista.Tosin onhan siellä silloin kovempi paine että jos ei siksi luista....Täytyy yrittää säätää.Haittaako mitään jos öljymäärä on alamerkissä vai pitäiskö olla enemmän...?
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Woke, tuo 2->3 pehmea vaihto osakaasulla kuulostaa kovasti tältä (postattu aiemmin eri keskusteluun):
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p3?t=65151
Etsi keskustelusta .tif -tiedosto, siellä lisää ohjeita. Itselläni loota ryntää kuumana myös täydellä kaasulla, eli meillä on varmaan eri vika. Jos olisi tuo Jarkko lähempänä niin lähettaisin lodjun korjaukseen mutta...
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p3?t=65151
Etsi keskustelusta .tif -tiedosto, siellä lisää ohjeita. Itselläni loota ryntää kuumana myös täydellä kaasulla, eli meillä on varmaan eri vika. Jos olisi tuo Jarkko lähempänä niin lähettaisin lodjun korjaukseen mutta...
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3