W210 väyrysen lämmityslaitteen puhallin
W210 väyrysen lämmityslaitteen puhallin
Onko kenelläkään tietoa mistä johtuu, että W210 väyrysen lämppärin puhallin ei aina pyöri lainkaan, kun lähtee ajamaan, mutta pienen tiessä olevan "kuopan tms " jälkeen pyörähtää toimimaan, eikä ajon aikana sammu kuitenkaan ?
Autossa on automaatti-ilmastointi...
Voisiko olla jokin katkos, mahdollinen etuvastuksessa oleva ongelma, moottori loppumaisillaan tms. ?
Autossa on automaatti-ilmastointi...
Voisiko olla jokin katkos, mahdollinen etuvastuksessa oleva ongelma, moottori loppumaisillaan tms. ?
MB S 420 CID L
fc8720 kirjoitti:Näppärä kaveri pystyy kyllä hiilet vaihtamaan,jos vaan sattuu hiilet löytämään.Tinaus hommiksi kyllä menee.Uusi boschin moottori maksoi KL-varaosissa hiukan yli 100e,joten kannattaa miettiä kaks kertaaTuo moottorihan on tosi helppo vaihtaa
Eipä taida kannattaa tinailla, koska onhan se kulutustavaraa. Kiitos hinta- ym. tiedoista !
MB S 420 CID L
e320 kirjoitti:Loppuun kuluneet hiilet tekee ainakin tuollaista, moottori jää kuolleeseen kohtaan mutta lähtee taas pyörimään kun saa pienen tönäisyn.
Pitääkö paikkansa, ettei oikein kannattaisi vaihtaa pelkkää moottoria lämmityslaitteeseen, koska siivet menevät todennäköisesti epätasapainoon ja pian on kuitenkin taas pakko hankkia koko kokonaisuus ?
Tämä oli erään MB korjaajan mielipide......
MB S 420 CID L
ei ole,apumiehen puolta otat sen suojamuovin pois,sitte kun olet saannut sen pois niin näkyy semmonen musta kotelo jonka sisällä on se moottori,otat sun suoja kannen"muutamalla ruuvilla" irti niin sit näkyy jo moottori,se on muistaakseni torx ruuveilla kiinni.yks ruuvi on aika piilossa siellä ihan kulmassa,ota hyvä lamppu kun alat hommiin!!
W210 220D
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Paljonko on ajokilometrejä takana?juffe kirjoitti:Auto on vm 1997 300TD
Osaisi nääs itsekin varautua ajoissa samanlaiseen operaziooniin

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Se on se sama suojamuovi joka on poistettava sisätilan raitisilmasuotimen vaihdon aluksi.
Mene kontilles maahan repsikan puolelle ja kurkkaa alhaalta ylöspäin hanskalokeron alareunan tienoille siihen kohtaan mihin matkustaja lyö sääriluunsa nokkakolarissa.
Siinä on kaksi ristikantaruuvia jotka pitävät ko. muovin paikallaan. Takareunaa pitää paikallaan muoviset kynnet. Vedä muovia ruuvien irroittamisen jälkeen taaksepäin.
Sieltä löytyy puhallinmoottorin kotelo ruuveineen.
Ei ole huonoselkäisen/kankeen/"ison" miehen hommaa.
Mene kontilles maahan repsikan puolelle ja kurkkaa alhaalta ylöspäin hanskalokeron alareunan tienoille siihen kohtaan mihin matkustaja lyö sääriluunsa nokkakolarissa.
Siinä on kaksi ristikantaruuvia jotka pitävät ko. muovin paikallaan. Takareunaa pitää paikallaan muoviset kynnet. Vedä muovia ruuvien irroittamisen jälkeen taaksepäin.
Sieltä löytyy puhallinmoottorin kotelo ruuveineen.
Ei ole huonoselkäisen/kankeen/"ison" miehen hommaa.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Re: W210 väyrysen lämmityslaitteen puhallin
Kuten olitkin jo päätellyt, vika saattaa olla lämmityslaitteen puhaltimen esivastuksessa elikkäs regulaattorissa. Niitä on mennyt aika monesta vm.1996-2000 (ns. pre-facelift) Väyrysestä, allekirjoittaneelta myös.juffe kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa mistä johtuu, että W210 ....
Autossa on automaatti-ilmastointi...
Voisiko olla jokin katkos, mahdollinen etuvastuksessa oleva ongelma, moottori loppumaisillaan tms. ?
Jos esivastus on mennyt, puhallin puhaltaa 1-nopeudella, lämmön säädöt ym toimivat, mutta kun näppäilee puhallinnopeutta lisää, palkit nousevat näytössä, mutta nopeus ei lisäänny. (silloin kun on päällä, sammuu kyllä mutta päällä olleessaan ei löydy kun tuo "lehmän henkäys" -asento).
Kirjoittelin toisessa topicissa aiheesta:
Puhaltimen moottoreita "ympäryksineen" on automatti-ilmastoinnilla varustetuissa W210:ssa kahta mallia "vanha" ja "uusi", raja menee faceliftissä. (ja tietysti vielä erilaiset autoissa joissa ei ole ilmastointia, on tavallinen ilmastointi tai on automaatti-ilmastointi, näin ainakin pre-facelift-malleissa).
Vanhastakin periaatteessa saa tuon regulaattorin irti, mutta Veho (täällä Autosompa) ei myy enää sen enempää vanhanmallisia esivastuksia kun moottoreitakaan. Vaan myydään uudenmallinen esivastus (jossa ei pitäisi tätä "tyyppivikaa" olla), ja tietysti uudenmallinen puhaltimen moottori, kun uusi vastus ei tietenkään käy vanhaan moottoriin ja vielä lisäksi puhallinmoottorin kotelon muovinen kansi, jossa kuitenkin hitusen eroa. Jos kuulin oikein niin "Vehossa" olisivat olleet jotain 800+ euroa, no, onneksi niitä saa muualtakin. Itse löysin purettavasta v. 2002 mallisesta puhaltimen, esivastuksen ja tuon muovikannen.
Mutta näin, uusilla palikoilla puhkuu ja puhaltaa niinkun Sepe Susi porsaiden talon edessä.

Aiheesta lisää http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=12268
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: W210 väyrysen lämmityslaitteen puhallin
Itsellä loppus puhaltimen toiminta täysin. Noh, tuuletin suoraan naaman yläpuolelle esiin ja pienellä koputtelemisella lähti toimimaan. Hiilet mennyt? Osaako joku neuvoa tarkemmin tuosta hiilien vaihdosta, kun ei nakertelis pistää satasia kiinni uuteen kun vika kuitenkin "pieni".
MB W124 E230 -1989 *myyty*
MB W210 E420 -1997 *myyty*
MB W203 C180 -00
MB W210 E420 -1997 *myyty*
MB W203 C180 -00
Re: W210 väyrysen lämmityslaitteen puhallin
Noitakin varmaan löytyy noita ehjiä puhaltimiakin aika helposti, jos ei hiilien vaihto onnistu, kun se esivastus on se useimmin hajoava osa noissa. Taitaapa vielä olla itsellänikin hyllyssä ehjä puhallin n. 100 tkm ajetusta '96 Väyrysestä.Rimpe kirjoitti:Itsellä loppus puhaltimen toiminta täysin. Noh, tuuletin suoraan naaman yläpuolelle esiin ja pienellä koputtelemisella lähti toimimaan. Hiilet mennyt? Osaako joku neuvoa tarkemmin tuosta hiilien vaihdosta, kun ei nakertelis pistää satasia kiinni uuteen kun vika kuitenkin "pieni".
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: W210 väyrysen lämmityslaitteen puhallin
Hätäpäissäni menin ebaysta ostamaan kun löysin 50$ hintaan soivan pelin. Noh, jos toimii niin saa sitten rauhassa purkaa vanhan ja tutustua senkin elämään 

MB W124 E230 -1989 *myyty*
MB W210 E420 -1997 *myyty*
MB W203 C180 -00
MB W210 E420 -1997 *myyty*
MB W203 C180 -00