W210 väyrysen lämmityslaitteen puhallin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
juffe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 18.03.2005 12:36
Paikkakunta: Seinäjoki

W210 väyrysen lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja juffe »

Onko kenelläkään tietoa mistä johtuu, että W210 väyrysen lämppärin puhallin ei aina pyöri lainkaan, kun lähtee ajamaan, mutta pienen tiessä olevan "kuopan tms " jälkeen pyörähtää toimimaan, eikä ajon aikana sammu kuitenkaan ?

Autossa on automaatti-ilmastointi...

Voisiko olla jokin katkos, mahdollinen etuvastuksessa oleva ongelma, moottori loppumaisillaan tms. ?
MB S 420 CID L
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Loppuun kuluneet hiilet tekee ainakin tuollaista, moottori jää kuolleeseen kohtaan mutta lähtee taas pyörimään kun saa pienen tönäisyn.
Avatar
juffe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 18.03.2005 12:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja juffe »

e320 kirjoitti:Loppuun kuluneet hiilet tekee ainakin tuollaista, moottori jää kuolleeseen kohtaan mutta lähtee taas pyörimään kun saa pienen tönäisyn.

Onko uuden moottorin paikka vai pystyykö vaihtamaan hiilet ?

Auto on vm 1997 300TD
MB S 420 CID L
fc8720
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.03.2005 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja fc8720 »

Näppärä kaveri pystyy kyllä hiilet vaihtamaan,jos vaan sattuu hiilet löytämään.Tinaus hommiksi kyllä menee.Uusi boschin moottori maksoi KL-varaosissa hiukan yli 100e,joten kannattaa miettiä kaks kertaa :wink: Tuo moottorihan on tosi helppo vaihtaa :lol:
Avatar
juffe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 18.03.2005 12:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja juffe »

fc8720 kirjoitti:Näppärä kaveri pystyy kyllä hiilet vaihtamaan,jos vaan sattuu hiilet löytämään.Tinaus hommiksi kyllä menee.Uusi boschin moottori maksoi KL-varaosissa hiukan yli 100e,joten kannattaa miettiä kaks kertaa :wink: Tuo moottorihan on tosi helppo vaihtaa :lol:

Eipä taida kannattaa tinailla, koska onhan se kulutustavaraa. Kiitos hinta- ym. tiedoista !
MB S 420 CID L
Avatar
juffe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 18.03.2005 12:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja juffe »

e320 kirjoitti:Loppuun kuluneet hiilet tekee ainakin tuollaista, moottori jää kuolleeseen kohtaan mutta lähtee taas pyörimään kun saa pienen tönäisyn.

Pitääkö paikkansa, ettei oikein kannattaisi vaihtaa pelkkää moottoria lämmityslaitteeseen, koska siivet menevät todennäköisesti epätasapainoon ja pian on kuitenkin taas pakko hankkia koko kokonaisuus ?

Tämä oli erään MB korjaajan mielipide......
MB S 420 CID L
Avatar
timi-lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 22.02.2005 17:52
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja timi-lin »

oon sitä mieltä että kannattaa vaan ostaa se moottori,itellä oli sama vika,hiilet ihan loppu.sain hiilet joita piti ite muokata käypäses,ei paha mutta se laitto meni ihan v........hiili silta lähti akselilta irti,eli varmaan liimaus petti :twisted: eli osta vaan uus niin säästyt monelta vaivalta :roll:
W210 220D
musman70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 29.10.2005 13:44

Viesti Kirjoittaja musman70 »

Mitenkäs tuo vaihto muuten tapahtuu, onko paha rasti?
Avatar
timi-lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 22.02.2005 17:52
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja timi-lin »

ei ole,apumiehen puolta otat sen suojamuovin pois,sitte kun olet saannut sen pois niin näkyy semmonen musta kotelo jonka sisällä on se moottori,otat sun suoja kannen"muutamalla ruuvilla" irti niin sit näkyy jo moottori,se on muistaakseni torx ruuveilla kiinni.yks ruuvi on aika piilossa siellä ihan kulmassa,ota hyvä lamppu kun alat hommiin!!
W210 220D
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

juffe kirjoitti:Auto on vm 1997 300TD
Paljonko on ajokilometrejä takana?
Osaisi nääs itsekin varautua ajoissa samanlaiseen operaziooniin :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
musman70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 29.10.2005 13:44

Viesti Kirjoittaja musman70 »

Niin..siis anteeksi "tyhmä" kysymys,mutta kun ei ole tuollaista mersua koskaan tullut roplattua,niin mistä suojamuovista on kyse...hantin jalkatilassako,vai missä?
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

Se on se sama suojamuovi joka on poistettava sisätilan raitisilmasuotimen vaihdon aluksi.
Mene kontilles maahan repsikan puolelle ja kurkkaa alhaalta ylöspäin hanskalokeron alareunan tienoille siihen kohtaan mihin matkustaja lyö sääriluunsa nokkakolarissa.
Siinä on kaksi ristikantaruuvia jotka pitävät ko. muovin paikallaan. Takareunaa pitää paikallaan muoviset kynnet. Vedä muovia ruuvien irroittamisen jälkeen taaksepäin.
Sieltä löytyy puhallinmoottorin kotelo ruuveineen.
Ei ole huonoselkäisen/kankeen/"ison" miehen hommaa.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: W210 väyrysen lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

juffe kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa mistä johtuu, että W210 ....
Autossa on automaatti-ilmastointi...

Voisiko olla jokin katkos, mahdollinen etuvastuksessa oleva ongelma, moottori loppumaisillaan tms. ?
Kuten olitkin jo päätellyt, vika saattaa olla lämmityslaitteen puhaltimen esivastuksessa elikkäs regulaattorissa. Niitä on mennyt aika monesta vm.1996-2000 (ns. pre-facelift) Väyrysestä, allekirjoittaneelta myös.

Jos esivastus on mennyt, puhallin puhaltaa 1-nopeudella, lämmön säädöt ym toimivat, mutta kun näppäilee puhallinnopeutta lisää, palkit nousevat näytössä, mutta nopeus ei lisäänny. (silloin kun on päällä, sammuu kyllä mutta päällä olleessaan ei löydy kun tuo "lehmän henkäys" -asento).

Kirjoittelin toisessa topicissa aiheesta:

Puhaltimen moottoreita "ympäryksineen" on automatti-ilmastoinnilla varustetuissa W210:ssa kahta mallia "vanha" ja "uusi", raja menee faceliftissä. (ja tietysti vielä erilaiset autoissa joissa ei ole ilmastointia, on tavallinen ilmastointi tai on automaatti-ilmastointi, näin ainakin pre-facelift-malleissa).

Vanhastakin periaatteessa saa tuon regulaattorin irti, mutta Veho (täällä Autosompa) ei myy enää sen enempää vanhanmallisia esivastuksia kun moottoreitakaan. Vaan myydään uudenmallinen esivastus (jossa ei pitäisi tätä "tyyppivikaa" olla), ja tietysti uudenmallinen puhaltimen moottori, kun uusi vastus ei tietenkään käy vanhaan moottoriin ja vielä lisäksi puhallinmoottorin kotelon muovinen kansi, jossa kuitenkin hitusen eroa. Jos kuulin oikein niin "Vehossa" olisivat olleet jotain 800+ euroa, no, onneksi niitä saa muualtakin. Itse löysin purettavasta v. 2002 mallisesta puhaltimen, esivastuksen ja tuon muovikannen.

Mutta näin, uusilla palikoilla puhkuu ja puhaltaa niinkun Sepe Susi porsaiden talon edessä. :D

Aiheesta lisää http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=12268
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Rimpe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 25.10.2011 16:56

Re: W210 väyrysen lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja Rimpe »

Itsellä loppus puhaltimen toiminta täysin. Noh, tuuletin suoraan naaman yläpuolelle esiin ja pienellä koputtelemisella lähti toimimaan. Hiilet mennyt? Osaako joku neuvoa tarkemmin tuosta hiilien vaihdosta, kun ei nakertelis pistää satasia kiinni uuteen kun vika kuitenkin "pieni".
MB W124 E230 -1989 *myyty*
MB W210 E420 -1997 *myyty*
MB W203 C180 -00
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: W210 väyrysen lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Rimpe kirjoitti:Itsellä loppus puhaltimen toiminta täysin. Noh, tuuletin suoraan naaman yläpuolelle esiin ja pienellä koputtelemisella lähti toimimaan. Hiilet mennyt? Osaako joku neuvoa tarkemmin tuosta hiilien vaihdosta, kun ei nakertelis pistää satasia kiinni uuteen kun vika kuitenkin "pieni".
Noitakin varmaan löytyy noita ehjiä puhaltimiakin aika helposti, jos ei hiilien vaihto onnistu, kun se esivastus on se useimmin hajoava osa noissa. Taitaapa vielä olla itsellänikin hyllyssä ehjä puhallin n. 100 tkm ajetusta '96 Väyrysestä.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Rimpe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 25.10.2011 16:56

Re: W210 väyrysen lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja Rimpe »

Hätäpäissäni menin ebaysta ostamaan kun löysin 50$ hintaan soivan pelin. Noh, jos toimii niin saa sitten rauhassa purkaa vanhan ja tutustua senkin elämään :)
MB W124 E230 -1989 *myyty*
MB W210 E420 -1997 *myyty*
MB W203 C180 -00
Vastaa Viestiin