Kytkinpoljin saattaa jäädä alas eikä tule ylös Mikä vikana ?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: To 08.01.2004 19:45
- Paikkakunta: Helsinki
Kytkinpoljin saattaa jäädä alas eikä tule ylös Mikä vikana ?
Mikä on vikana kun välillä kytkinpoljin saattaa jäädä alas eikä tule ylös kuin
nostamalla.
Kytkin irroittaa kunnolla ja muutenkin toimii, mutta aina välillä ilmenee tuo vika.
Jarru ja kytkinnesteet vaihdettu juuri äsken, voiko olla että pääsylinterissä tai
työsylinterissä olisi jotain vikaa ?!
veskola: Muokkasin otsikon
nostamalla.
Kytkin irroittaa kunnolla ja muutenkin toimii, mutta aina välillä ilmenee tuo vika.
Jarru ja kytkinnesteet vaihdettu juuri äsken, voiko olla että pääsylinterissä tai
työsylinterissä olisi jotain vikaa ?!
veskola: Muokkasin otsikon
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Pääsylinteri
Pääsylinteri finaalissa... Seuraavaksi pissii nesteet kengälle.
Kannattaa vaihtaa koko pääsylinteri, ei pelkkiä tiivisteitä. Pääsee vähemmällä.
Kannattaa vaihtaa koko pääsylinteri, ei pelkkiä tiivisteitä. Pääsee vähemmällä.
Terveisin
Tero
Tero
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: To 08.01.2004 19:45
- Paikkakunta: Helsinki
Osa hommattu, kohta saan auton halliin ja pitäisi kyseinen osa vaihtaa, en hommannut vielä työsylinteriä, vaihdan sen sitten joku toinen päivä.
En ollut aivan varma mikä työsylinteri olisi pitänyt Motonetista ostaa, en
muistanut minkälainen autossa oleva on, sen takia jää toiseen kertaan !
Kiitoksia avustanne !
En ollut aivan varma mikä työsylinteri olisi pitänyt Motonetista ostaa, en
muistanut minkälainen autossa oleva on, sen takia jää toiseen kertaan !
Kiitoksia avustanne !
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Luultavasti työsylinterikin menee uusiks.
Eikös se ala temppuilemaan noin 500 tkm kohdilla 124:ssa.
Vanhassa dannyssä mulla alkoi pidemmällä matkalla
ensiksi ton löystymisen.
Vika oli työsylinterin puolella.
Eikös se ala temppuilemaan noin 500 tkm kohdilla 124:ssa.
Vanhassa dannyssä mulla alkoi pidemmällä matkalla
ensiksi ton löystymisen.
Vika oli työsylinterin puolella.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
[quote="jytäkkä"]Eikös se ala temppuilemaan noin 500 tkm kohdilla 124:ssa.
quote]
Itellä alko noin 320tkm kohdilla... Ensin vaihdoin pääsylinterin (Poljinsylinteri(kusi nesteet takaisin jarrunestesäiliöön), ja sen jälkeen työsylinterin, kun sekin kusi nesteet pihalle. Viisas vaihtaa molemmat samalla kertaa... Toinen alkaa melkovarmasti temppuilemaan hetken päästä...
quote]
Itellä alko noin 320tkm kohdilla... Ensin vaihdoin pääsylinterin (Poljinsylinteri(kusi nesteet takaisin jarrunestesäiliöön), ja sen jälkeen työsylinterin, kun sekin kusi nesteet pihalle. Viisas vaihtaa molemmat samalla kertaa... Toinen alkaa melkovarmasti temppuilemaan hetken päästä...
Passat Variant 1.9TDI 2001
Luultavasti pääsylinterin sisällä oleva jousi poikki,yleensä se on jo kolmessa pätkässä silloin,kun se lakkaa toimimasta kokonaan.miksei kirjoitti:Pääsylinteriä minäkin ehdotan. Samoin vaihtoa pikaisesti ettei tule yllätystä esim liikennevaloissa...auto etenee vaikka kytkin pohjassa.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Vaihdoin aikoinaan omaan s123:een ekana työsylinterin ja ei menny kuin se pari kuukautta kun piti purkaa pääsylinteri. Joten vois suositella niiden samanaikaista huoltoa.
Työsylinterin vaihdoin kokonaisena, mutta pääsylinteri meni pelkällä korjaussarjalla, eikä ollut minkäänlaista ongelmaa purkamisessa/kasaamisessa. Tosin omatoimikorjaajana parkkihallin lattialla maaten työsylinterin vaihto ei ole niitä miellyttävimpiä hommia. On ihan riittävän ahdas paikka...
Työsylinterin vaihdoin kokonaisena, mutta pääsylinteri meni pelkällä korjaussarjalla, eikä ollut minkäänlaista ongelmaa purkamisessa/kasaamisessa. Tosin omatoimikorjaajana parkkihallin lattialla maaten työsylinterin vaihto ei ole niitä miellyttävimpiä hommia. On ihan riittävän ahdas paikka...
---
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Konepelti auki ja aukaise jarrunestesäiliön korkki. Painat kytkinpolkimen pohjaan ja seuraat nouseeko nestepinta säiliössä. Jos nestepinta nousee kytkinpoljin pohjaan painettuna, silloin pääsylinteri fuskaa nesteet takaisin säiliöön. Pääylinterin kumit ovat silloin finaalissa.
Työsylinteri kannattaa vaihtaa samanaikaisesti. Menee männän kumit ylensä samoissa kilometrilukemissa kuin pääsylinerissäkin. Saa kerralla kuntoon koko järjestelmän.
Työsylinteri kannattaa vaihtaa samanaikaisesti. Menee männän kumit ylensä samoissa kilometrilukemissa kuin pääsylinerissäkin. Saa kerralla kuntoon koko järjestelmän.
TÄMÄKÖ ON TYÖSYLINTERI?

Entäs tämä sitten, työsylinteri? Kuulostaa sen verran v***mäiseltä vialta että vaihtoon menee molemmat jos toinen alkaa ryppyilemään.
Osaisiko joku noheva taistelija vielä selittää miten jarrunesteet kiertää tuossa järjestelmässä.
Paine kehitetään pääsylinterissä ja ohjataan jotain putkea tai letkua pitkin työsylinteriin, vai(?).
Miksi tuossa ylemmässä kuvassa ei näy pääsylinterissä kuin yksi "venttiili"?
Ilmataanko koko paska työsylinterissä olevasta ilmausruuvista (1.Entlüftungsschraube)?
Jos nuo vuotaa niin huonontaako merkittävästi jarrutustehoa?
Kas siinäpä kysymysta kerrakseen.
Ei siellä nesteet paljoa kierrä kuin mitä pääsylinterin mäntä tuuppaa työsylinterille ja tulee sit takaisin. Ilmaus tehdään työsylinterin kautta painamalla nestettä sieltä sisään. Ite painoin isolla ruiskulla mutta jarrusatulasta ilmaruuvin kautta jarruja polkemalla on toinen tapa kierrättää ilma järjestelmästä pois. Vaikka samaa nestettä käyttääkin jarrujen kanssa, en usko että jarruihin vaikuttaa muuten kuin vuotamalla säiliön tyhjäksi.
Kytkimen sylintereiden huollonjälkeinen ilmaus... tapahtuu itsekseen. Antaa auton seisoa yön yli, ja kas... kytkin toimii. Pitää vaan huolen tää neste riittää säiliössä.miksei kirjoitti:Ilmaus tehdään työsylinterin kautta painamalla nestettä sieltä sisään. Ite painoin isolla ruiskulla mutta jarrusatulasta ilmaruuvin kautta jarruja polkemalla on toinen tapa kierrättää ilma järjestelmästä pois. Vaikka samaa nestettä käyttääkin jarrujen kanssa, en usko että jarruihin vaikuttaa muuten kuin vuotamalla säiliön tyhjäksi.
Sama säiliö ja neste... ekana menee kytkin, jos vuotoa on jossain. Jarrut säilyy edelleen. Vai olenko ymmärtänyt väärin.
---
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123