Kytkinpoljin saattaa jäädä alas eikä tule ylös Mikä vikana ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
dieselonpop
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 08.01.2004 19:45
Paikkakunta: Helsinki

Kytkinpoljin saattaa jäädä alas eikä tule ylös Mikä vikana ?

Viesti Kirjoittaja dieselonpop »

Mikä on vikana kun välillä kytkinpoljin saattaa jäädä alas eikä tule ylös kuin
nostamalla.
Kytkin irroittaa kunnolla ja muutenkin toimii, mutta aina välillä ilmenee tuo vika.

Jarru ja kytkinnesteet vaihdettu juuri äsken, voiko olla että pääsylinterissä tai
työsylinterissä olisi jotain vikaa ?!

veskola: Muokkasin otsikon
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Pääsylinteri finaalissa... Seuraavaksi pissii nesteet kengälle.

Kannattaa vaihtaa koko pääsylinteri, ei pelkkiä tiivisteitä. Pääsee vähemmällä.
Terveisin
Tero
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Seuraavaksi menee vaihtoon työsylinteri. Sama vesi-neste on senkin ruostuttanut.
Vaihtaisin samalla kertaa molemmat.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Pääsylinteriä minäkin ehdotan. Samoin vaihtoa pikaisesti ettei tule yllätystä esim liikennevaloissa...auto etenee vaikka kytkin pohjassa.
dieselonpop
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 08.01.2004 19:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dieselonpop »

Osa hommattu, kohta saan auton halliin ja pitäisi kyseinen osa vaihtaa, en hommannut vielä työsylinteriä, vaihdan sen sitten joku toinen päivä.

En ollut aivan varma mikä työsylinteri olisi pitänyt Motonetista ostaa, en
muistanut minkälainen autossa oleva on, sen takia jää toiseen kertaan !

Kiitoksia avustanne !
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Luultavasti työsylinterikin menee uusiks.
Eikös se ala temppuilemaan noin 500 tkm kohdilla 124:ssa.

Vanhassa dannyssä mulla alkoi pidemmällä matkalla
ensiksi ton löystymisen.
Vika oli työsylinterin puolella.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

[quote="jytäkkä"]Eikös se ala temppuilemaan noin 500 tkm kohdilla 124:ssa.
quote]

Itellä alko noin 320tkm kohdilla... Ensin vaihdoin pääsylinterin (Poljinsylinteri(kusi nesteet takaisin jarrunestesäiliöön), ja sen jälkeen työsylinterin, kun sekin kusi nesteet pihalle. Viisas vaihtaa molemmat samalla kertaa... Toinen alkaa melkovarmasti temppuilemaan hetken päästä...
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja waari »

miksei kirjoitti:Pääsylinteriä minäkin ehdotan. Samoin vaihtoa pikaisesti ettei tule yllätystä esim liikennevaloissa...auto etenee vaikka kytkin pohjassa.
Luultavasti pääsylinterin sisällä oleva jousi poikki,yleensä se on jo kolmessa pätkässä silloin,kun se lakkaa toimimasta kokonaan.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Kuva
Menikö oikein? Ei ole tarvinnu koskaan vaihdella. Sekin päivä on vielä tulossa joten olisi kiva tietää mistä puhutaan.
tyko h
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Juu Dunkel se sinun osoittama pääsylinteri on oikein, mutta...
työsylinteri sijaitsee tuon pääsylinterin päästä lähtevän putken toisessa päässä eli=Kytkinkopassa vaihdelaatikon vieressä on työsylinteri
Eli se joka hoitaa "työn" =irroittaa kytkimen tai päinvastoin.
T:yko h
W903
V126
W203
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ei menny. Työsylinteri vaihteiston yhteydessä ja pää sylinteri polkimen yhteydessä :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
simos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 28.09.2004 21:04
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja simos »

Vaihdoin aikoinaan omaan s123:een ekana työsylinterin ja ei menny kuin se pari kuukautta kun piti purkaa pääsylinteri. Joten vois suositella niiden samanaikaista huoltoa.

Työsylinterin vaihdoin kokonaisena, mutta pääsylinteri meni pelkällä korjaussarjalla, eikä ollut minkäänlaista ongelmaa purkamisessa/kasaamisessa. Tosin omatoimikorjaajana parkkihallin lattialla maaten työsylinterin vaihto ei ole niitä miellyttävimpiä hommia. On ihan riittävän ahdas paikka...
---
simos

X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Konepelti auki ja aukaise jarrunestesäiliön korkki. Painat kytkinpolkimen pohjaan ja seuraat nouseeko nestepinta säiliössä. Jos nestepinta nousee kytkinpoljin pohjaan painettuna, silloin pääsylinteri fuskaa nesteet takaisin säiliöön. Pääylinterin kumit ovat silloin finaalissa.

Työsylinteri kannattaa vaihtaa samanaikaisesti. Menee männän kumit ylensä samoissa kilometrilukemissa kuin pääsylinerissäkin. Saa kerralla kuntoon koko järjestelmän.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

TÄMÄKÖ ON TYÖSYLINTERI?

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Kuva
Entäs tämä sitten, työsylinteri? Kuulostaa sen verran v***mäiseltä vialta että vaihtoon menee molemmat jos toinen alkaa ryppyilemään.

Osaisiko joku noheva taistelija vielä selittää miten jarrunesteet kiertää tuossa järjestelmässä.
Paine kehitetään pääsylinterissä ja ohjataan jotain putkea tai letkua pitkin työsylinteriin, vai(?).
Miksi tuossa ylemmässä kuvassa ei näy pääsylinterissä kuin yksi "venttiili"?
Ilmataanko koko paska työsylinterissä olevasta ilmausruuvista (1.Entlüftungsschraube)?
Jos nuo vuotaa niin huonontaako merkittävästi jarrutustehoa?

Kas siinäpä kysymysta kerrakseen.
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Ei siellä nesteet paljoa kierrä kuin mitä pääsylinterin mäntä tuuppaa työsylinterille ja tulee sit takaisin. Ilmaus tehdään työsylinterin kautta painamalla nestettä sieltä sisään. Ite painoin isolla ruiskulla mutta jarrusatulasta ilmaruuvin kautta jarruja polkemalla on toinen tapa kierrättää ilma järjestelmästä pois. Vaikka samaa nestettä käyttääkin jarrujen kanssa, en usko että jarruihin vaikuttaa muuten kuin vuotamalla säiliön tyhjäksi.
Avatar
simos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 28.09.2004 21:04
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja simos »

miksei kirjoitti:Ilmaus tehdään työsylinterin kautta painamalla nestettä sieltä sisään. Ite painoin isolla ruiskulla mutta jarrusatulasta ilmaruuvin kautta jarruja polkemalla on toinen tapa kierrättää ilma järjestelmästä pois. Vaikka samaa nestettä käyttääkin jarrujen kanssa, en usko että jarruihin vaikuttaa muuten kuin vuotamalla säiliön tyhjäksi.
Kytkimen sylintereiden huollonjälkeinen ilmaus... tapahtuu itsekseen. Antaa auton seisoa yön yli, ja kas... kytkin toimii. Pitää vaan huolen tää neste riittää säiliössä.

Sama säiliö ja neste... ekana menee kytkin, jos vuotoa on jossain. Jarrut säilyy edelleen. Vai olenko ymmärtänyt väärin.
---
simos

X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Ei se ihan itsekseen ilmaannu...pelkkä pääsylinteri jos vaan vaihdetaan niin sen varmaan ilmaantuu itsekseen
Vastaa Viestiin