200d turbo projekti epäonnistui

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
kautto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 28.09.2005 12:19
Paikkakunta: äänekoski

Viesti Kirjoittaja kautto »

HVM kirjoitti:Ihan ilman viisastelua, ja opetelleena:

Tekikös se markan seppä tonnin vahingon? :( :wink:
Kyllä se tais tehä. Ainaski melkein.
no onneks noi kaks-sataset ei oo kalliita.
200D
ostetaan pieni ahdin + kuuleri
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Forumia näpyttämällä oppiiki kaikki hommat...
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

Markus kirjoitti:Forumia näpyttämällä oppiiki kaikki hommat...
melkein...... :D
www.thaiklupi.fi
kautto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 28.09.2005 12:19
Paikkakunta: äänekoski

Viesti Kirjoittaja kautto »

Noniin taas on motti kasassa ja toimii hienosti. Nyt pitäisi saada penkitettyä ja sitten leimalle. Minkä laiset paperit tarvitaan että konttorin setä ei oo vihenen?
200D
ostetaan pieni ahdin + kuuleri
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Löyyskös tuosta vastaus.

Riittävän pieni teholappu pitäisi riittää, ja tietysti käytönaikainen savutesti eli katsot, ettei se kone hajoa ylikierroksilla. Kannattaa varmaan laittaa katsastukseen vetävät kierrokset alta kolmen tonnin.

Vai vihainen :roll:

Niin olihan tämä sellainen vanha ritsa, eikä mikään uusi kunnon mersu.
veskola: Virkettä muokattu tuikun pyynnöstä
Viimeksi muokannut veskola, La 10.12.2005 20:39. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
kautto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 28.09.2005 12:19
Paikkakunta: äänekoski

Viesti Kirjoittaja kautto »

-86 on vuosimalli eli vanha kunnon kaks-satanen. :P
200D
ostetaan pieni ahdin + kuuleri
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

veskola kirjoitti: Niin olihan tämä sellainen vanha, oikea mersu kakssatanen, eikä mikään uusi .

Tuo vesku se vaan jatkuvasti yrittää sitä hernerokkaa tunkea meikäläisen nokkaan. :lol:

Meinaakohan se vielä pitkäänkin pitää tuota peliä.

Taitavat nyt siellä Montrealissa sopia sellaisita päästörajoituksista, että pirkanmaan savuttelijaltakin menee naama vielä kumman näköiseksi.
"Vanhan" mersunsa kanssa.
Sellanen uuninkokoinen (vihainen) katasatusmies ottaa pian kilvet pois.
Loppuupahan tuo rassaaminen.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

tuikku kirjoitti:avautui...
Hups, enpäs huomannut tuota piikittelyä :twisted: :twisted: :twisted: usootsie :lol: No kaikkihan sen tiesikin että vanhan kakssatasen ahtaja pääsee hieman helpommalla kuin uudemman.

Tuossa juuri aamulla lehteä lukiessa totesin, että onpas se taas jännä juttu miten saapas osuu just meikäläisten persuksiin. Tuli ostettua tuo kolmenkympin auto pari vuotta sitten, jolloin siinä olevan autoveron osuus oli luokkaa kymppitonni. Sen verta olisi olleet ne pakut halvempia. No auton arvo laskee silmissä ja sitä myöden häviää ilmaan se maksettu autoveronosuus. Vuonna 2012...2017 autossa on veroa 'tallella' enää muutaman satkun verran, ja silloin uusista autoista ei enää tarvitse maksaa autoveroa ollenkaan. Sen sijaan maksamme autoveroa jälleen käytön ja päästöjen mukaan, eli autoveroa saa maksaa meikäläinen aivan maailman tappiin saakka :roll:

No saapas on ennenkin osunut, kun aikoinaan opiskelin ja tulot olivat todella, siis todella tiukassa, niin juuri silloin alkoholin hinta oli korkeimmillaan kautta aikojen, nykyään opintolainalla saa paljon enemmän koskenkorvaa :o

Säätäkööt noita rajoituksia ja muita miten lystäävät, tosiasiahan on ettei takautuvasti voi laittaa tiukempia rajoja vanhoille jo kertaalleen hyväksyttyihin autoihin, olisi se nimittäin vastoin ihmisoikeuksien yleismaailmallista julistusta. No kokonaan toinen juttu on, jotta onko järkeä ajella kahden satkun autolla ja maksaa kolme tonttua vuosittaista maksua, mutta onhan se niinkin, että periaatteen vuoksi näitä puritaaneja kyllä riittää ja tulee riittämään, se on ihmisluonto sellainen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

kautto kirjoitti:Noniin taas on motti kasassa ja toimii hienosti. Nyt pitäisi saada penkitettyä ja sitten leimalle. Minkä laiset paperit tarvitaan että konttorin setä ei oo vihenen?
kunhan on vähemmän kun viis satkussa..........
niin läpi menee!!!!!
tietysti pikku päivityksii ehkä joutuu tekeen jos meinaat yli kolmen sadan yli mennä :idea:
mut elämä on.......
ps. käy eri konttoreilla kyseleen, nimimerkillä kokemusta on...... (et ikinä saa leimaa tuohon rönttään) katsastus sedän murinoita :evil:
www.thaiklupi.fi
kautto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 28.09.2005 12:19
Paikkakunta: äänekoski

Viesti Kirjoittaja kautto »

Kiitos neuoista. täytyy kysellä :lol:
200D
ostetaan pieni ahdin + kuuleri
Avatar
herkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: To 06.11.2003 13:59
Paikkakunta: pori ja turku

Viesti Kirjoittaja herkko »

kautto kirjoitti:Noniin taas on motti kasassa ja toimii hienosti. Nyt pitäisi saada penkitettyä ja sitten leimalle. Minkä laiset paperit tarvitaan että konttorin setä ei oo vihenen?
Katsastin omani 20%-säännön mukaiseksi, eli maksimi teho < 86hv...,jolloin ei vaadita mitään alustan- tai jarrujenmuutoksia. Kyllä ne jarrut riittävät "normaalioperointiin", vaikka tehot olisi tuplattukin siitä.... :wink:
kautto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 28.09.2005 12:19
Paikkakunta: äänekoski

Viesti Kirjoittaja kautto »

Katsastuskin sujui hyvin. Nyt pitäisi enää opetella miten sitä syöttöä saa lisää.
200D
ostetaan pieni ahdin + kuuleri
Avatar
Kalle K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 11.04.2005 23:46
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Kalle K »

Joutuko tehoja mittaan? Ite kävin eilen näyttään omaa kakssatasta nii passittivat
tehon mittaukseen. STT:n sarja o ollu autosa 80 luvulta asti nii nyt vasta joutuu muutos katsastaan. Ihme hommaa! No pitää samalla katastaa coolerille!
ex w123 240d
ex w123 300d autom
ex w124 200d turbo ic
ex W202 220e Elegance Autom
ex w210 230e classic autom
ex w210 320e 4matic
W202 200e Elegance
W251 350e 4matic
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

kautto kirjoitti:Katsastuskin sujui hyvin. Nyt pitäisi enää opetella miten sitä syöttöä saa lisää.
Ei kannata yrittää itse, ei tule hääviä. Ammattimiehelle suosiolla.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

JP74 kirjoitti:
kautto kirjoitti:Katsastuskin sujui hyvin. Nyt pitäisi enää opetella miten sitä syöttöä saa lisää.
Ei kannata yrittää itse, ei tule hääviä. Ammattimiehelle suosiolla.
Juu,
Tulee vaan savu, muttei voimaa, muuten.

Lue aikaisempia postauksia aiheesta.
Täytyy saada enemän polttoainetta lyhyemmässä ajassa.
Eli pumpun muutostyö (tai/ja isommat suuttimet, suorasuihkariin).
Laitata nyt sitten kerralla sellainen, ettei joka pikku muutoksen jälkeen tarvi käydä pyytämässä lisää soppaa moottorille. :lol:

Ennustan, että hetikohta saattaa sellaistakin ajatusta ruveta päässä pyörimään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

on siinä yks hyvä puoli kun säätä ite pumpun, voit ottaa kaasu polkimen kokoonaan pois kulkee nimittäin "tyhjäkäynnillä" jo pitkästi toista sataa :twisted: :twisted: saatta jengi vaan liikenne valoissa katsoa kun kone huutaa hoosiannaa.....
ei muuta ruuvaan vaan ja sitten kuitenki loppujen lopuksi hermot menettäneenä pumppu pajalle!!!!!!!!!!!
www.thaiklupi.fi
Avatar
Kalle K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 11.04.2005 23:46
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Kalle K »

Eikä se pumpun sääjättäminen ees maksa paljoa ko vie sen irrallaan
pp dieseliin tai mynälle kumpi ny o lähempänä. Tuleepa sit kerralla hyvä. Paitsi
ko pari kuukautta ajat nii sit sitä jo miettii niitä elementtien vaihtoa 7mm:siin. :wink:
ex w123 240d
ex w123 300d autom
ex w124 200d turbo ic
ex W202 220e Elegance Autom
ex w210 230e classic autom
ex w210 320e 4matic
W202 200e Elegance
W251 350e 4matic
kautto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 28.09.2005 12:19
Paikkakunta: äänekoski

Viesti Kirjoittaja kautto »

Joutuhan ne teho laput hakemaan. :evil: Täytyy ensin menettää hermot ite ruuaamalla ja uskoa sit vasta. :wink:
200D
ostetaan pieni ahdin + kuuleri
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Taitaa vaa usein mennä ne säätörahat hukkaan, kun se nälkä kasvaa syödessä ja ennenkuin huomaakaan mieli tekee jo enemmän.
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

kautto kirjoitti:Joutuhan ne teho laput hakemaan. :evil: Täytyy ensin menettää hermot ite ruuaamalla ja uskoa sit vasta. :wink:
No eikö niin ollut puhe, on se kumma jollei uskota :lol:
veskola kirjoitti:Riittävän pieni teholappu pitäisi riittää,
Et kuule usko miten helppoa on ollut ja miten usein on tullut väänneltyä tuota syöttöruuvia mynärivipumpussa. Kokeilin eli laitoin sen minimisyötölle, auto kulki 150+ motarilla eli saman mitä vakio, sitten kolme kierrosta lisää, ja mentiin ylämäessä nissanin ohi niin että paukahti ja sitten .... :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

irtosko ahtoputki :lol:
se muuten säikäyttää kivasti :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

petska kirjoitti:irtosko ahtoputki :lol:
se muuten säikäyttää kivasti :lol:
Ei tuosta mitään ole irronnut, sitten mentiin kymmenen muun riisikipon ohi :lol: Mulla on ahdot miltei vakiot.

Kauankohan tämä tuuri jatkuu eli kortti pysyy lompsassa. Tuossa justiinsa oli seuraavana päivänä tehoratsiat ja kymmeniä ylinopeussakkoja kirjoitettiin, sattumalta ajoin jonon perässä kiltisti sen 80 kmh.
Lisää tietoa: www.skg.fi
kautto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 28.09.2005 12:19
Paikkakunta: äänekoski

Viesti Kirjoittaja kautto »

Hullun tuuria. :lol:

Paljonkohan uskaltaa noila vakio männillä käyttää paineita?
200D
ostetaan pieni ahdin + kuuleri
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Paineita ei kannata vakiopumpulla, vaikka olisi kenen säätämä, nostaa juuri yli 0.7:n. Turha ahtopaine ei auta tehoissa yhtään, ellei ainetta saada lisää. Pelkkä kuuma ilma ei edelleenkään tee voimaa.
Petteri75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 11.11.2004 10:09
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Petteri75 »

JP74 kirjoitti:Paineita ei kannata vakiopumpulla, vaikka olisi kenen säätämä, nostaa juuri yli 0.7:n. Turha ahtopaine ei auta tehoissa yhtään, ellei ainetta saada lisää. Pelkkä kuuma ilma ei edelleenkään tee voimaa.
Totta. Ahtojäähdytin pitäisi olla turbokoneissa lakisääteinen ja jos sellaista ei löydy, niin miten olisi vanhoissa Saab 900 turboissa ollut pieni ahtojäähdytin? Vaikka sitä aina haukutaankin, niin kokonsa ja sijaintinsa puolesta se on pystynyt sentään jotain tekemään. Esim. Turbo-nissanistit ovat joskus käyttäneet sitä, eräässä vastaan tulleessa kuvassa se oli lähinnä letkujensa varassa koneen päällä.

70-100€, kannattaa yrittää löytää alkup. putkiston kanssa, alkup. kiristimet ovat hyvälaatuisia (tarvikkeet eivät kestä).
JK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 29.05.2004 22:33

Viesti Kirjoittaja JK »

veskola kirjoitti:Kauankohan tämä tuuri jatkuu eli kortti pysyy lompsassa. Tuossa justiinsa oli seuraavana päivänä tehoratsiat ja kymmeniä ylinopeussakkoja kirjoitettiin, sattumalta ajoin jonon perässä kiltisti sen 80 kmh.
Kokemuksesta voin kertoa ettei tuuri jatku loputtomiin. Se on vaan liian hauskaa kun saa päästellä pakulla ohituskaistalla huomaten ettei edellä ohittamaan lähtenyt gti kippo pääse karkuun. Vielä hauskempaa on oikeudessa tuomarilla, kun se laskee ylinopeuden ja ajoneuvokohtaisen ylinopeuden yhteen ja laittaa niistä sopivalta tuntuvat sakot ja ajokiellon.

Ps. Viisi kuukautta kun kävelee, niin se kummasti vähentää ohitus tarvetta.
Vastaa Viestiin