Kyllä se tais tehä. Ainaski melkein.HVM kirjoitti:Ihan ilman viisastelua, ja opetelleena:
Tekikös se markan seppä tonnin vahingon?![]()
no onneks noi kaks-sataset ei oo kalliita.
veskola kirjoitti: Niin olihan tämä sellainen vanha, oikea mersu kakssatanen, eikä mikään uusi .
Hups, enpäs huomannut tuota piikittelyätuikku kirjoitti:avautui...
kunhan on vähemmän kun viis satkussa..........kautto kirjoitti:Noniin taas on motti kasassa ja toimii hienosti. Nyt pitäisi saada penkitettyä ja sitten leimalle. Minkä laiset paperit tarvitaan että konttorin setä ei oo vihenen?
Katsastin omani 20%-säännön mukaiseksi, eli maksimi teho < 86hv...,jolloin ei vaadita mitään alustan- tai jarrujenmuutoksia. Kyllä ne jarrut riittävät "normaalioperointiin", vaikka tehot olisi tuplattukin siitä....kautto kirjoitti:Noniin taas on motti kasassa ja toimii hienosti. Nyt pitäisi saada penkitettyä ja sitten leimalle. Minkä laiset paperit tarvitaan että konttorin setä ei oo vihenen?
Juu,JP74 kirjoitti:Ei kannata yrittää itse, ei tule hääviä. Ammattimiehelle suosiolla.kautto kirjoitti:Katsastuskin sujui hyvin. Nyt pitäisi enää opetella miten sitä syöttöä saa lisää.
No eikö niin ollut puhe, on se kumma jollei uskotakautto kirjoitti:Joutuhan ne teho laput hakemaan.Täytyy ensin menettää hermot ite ruuaamalla ja uskoa sit vasta.
Et kuule usko miten helppoa on ollut ja miten usein on tullut väänneltyä tuota syöttöruuvia mynärivipumpussa. Kokeilin eli laitoin sen minimisyötölle, auto kulki 150+ motarilla eli saman mitä vakio, sitten kolme kierrosta lisää, ja mentiin ylämäessä nissanin ohi niin että paukahti ja sitten ....veskola kirjoitti:Riittävän pieni teholappu pitäisi riittää,
Ei tuosta mitään ole irronnut, sitten mentiin kymmenen muun riisikipon ohipetska kirjoitti:irtosko ahtoputki![]()
se muuten säikäyttää kivasti
Totta. Ahtojäähdytin pitäisi olla turbokoneissa lakisääteinen ja jos sellaista ei löydy, niin miten olisi vanhoissa Saab 900 turboissa ollut pieni ahtojäähdytin? Vaikka sitä aina haukutaankin, niin kokonsa ja sijaintinsa puolesta se on pystynyt sentään jotain tekemään. Esim. Turbo-nissanistit ovat joskus käyttäneet sitä, eräässä vastaan tulleessa kuvassa se oli lähinnä letkujensa varassa koneen päällä.JP74 kirjoitti:Paineita ei kannata vakiopumpulla, vaikka olisi kenen säätämä, nostaa juuri yli 0.7:n. Turha ahtopaine ei auta tehoissa yhtään, ellei ainetta saada lisää. Pelkkä kuuma ilma ei edelleenkään tee voimaa.
Kokemuksesta voin kertoa ettei tuuri jatku loputtomiin. Se on vaan liian hauskaa kun saa päästellä pakulla ohituskaistalla huomaten ettei edellä ohittamaan lähtenyt gti kippo pääse karkuun. Vielä hauskempaa on oikeudessa tuomarilla, kun se laskee ylinopeuden ja ajoneuvokohtaisen ylinopeuden yhteen ja laittaa niistä sopivalta tuntuvat sakot ja ajokiellon.veskola kirjoitti:Kauankohan tämä tuuri jatkuu eli kortti pysyy lompsassa. Tuossa justiinsa oli seuraavana päivänä tehoratsiat ja kymmeniä ylinopeussakkoja kirjoitettiin, sattumalta ajoin jonon perässä kiltisti sen 80 kmh.