W203, Remus ja muut pörinäputket
W203, Remus ja muut pörinäputket
Kokemuksia kaipaisin C-Mersusta ja Remuksen (tai jonkun muun valmistajan) hienommin pörisevistä pakoputkistoista...
Kannattiko? Miksi? Miksi ei?
Millainen homma asentaminen oli?
Edellyttikö asentaminen muutoksia esim takahelmaan?
-T
Kannattiko? Miksi? Miksi ei?
Millainen homma asentaminen oli?
Edellyttikö asentaminen muutoksia esim takahelmaan?
-T
minulla on räätälöity 2,5" putki alusta loppuun ja vain yksi simonsin vaimennin sekä Magnaflow:n Virityskatalysaattori.
Ahdin vaimentaa todella paljon ääntä, sillä tuo sama simons on aivan järkyttävän äänekäs vapaasti hengittävässä. Huomasin myös että ääni vaimeni aika lailla kun laitoin pakoputken pään pöntön jälkeen, ennen tuli pakokaasut suoraan pöntöstä pihalle ja ääni oli kovempi.
Nyt on sopivat soundit. Antaa hiukan ymmärtää että jotain voisi konepellin alla olla, mutta vasta kunnolla polkaistaessa äänet pääsevät oikeuksiinsa.
Mikään ei ole niin naurettavaa kuin joku vakio 1,6l japsi/bemu joka kuulostaa siltä että lähtee lentoon tai räjähtää siihen paikkaan kun painaa kaasua.
Ahdin vaimentaa todella paljon ääntä, sillä tuo sama simons on aivan järkyttävän äänekäs vapaasti hengittävässä. Huomasin myös että ääni vaimeni aika lailla kun laitoin pakoputken pään pöntön jälkeen, ennen tuli pakokaasut suoraan pöntöstä pihalle ja ääni oli kovempi.
Nyt on sopivat soundit. Antaa hiukan ymmärtää että jotain voisi konepellin alla olla, mutta vasta kunnolla polkaistaessa äänet pääsevät oikeuksiinsa.
Mikään ei ole niin naurettavaa kuin joku vakio 1,6l japsi/bemu joka kuulostaa siltä että lähtee lentoon tai räjähtää siihen paikkaan kun painaa kaasua.
minäki oon tuota Magnalflown kattia suunnitellu, mutta kova hinta vähän hirvittää...mietin vain että kun tuo vakiokatti kuitenkin ahistaa jonkin verran noita tehoja niin auttaisikko tuo Magnaflow niin paljon että siitä se 300 euroa (vai paljonko se nyt maksoikaan) kannattaisi maksaa?pepemon kirjoitti:minulla on räätälöity 2,5" putki alusta loppuun ja vain yksi simonsin vaimennin sekä Magnaflow:n Virityskatalysaattori.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
2,5" katti maksaa 270€ ja 3" 280€. Molemmat rosteria ja viiden vuoden takuulla.Kinnunen kirjoitti:minäki oon tuota Magnalflown kattia suunnitellu, mutta kova hinta vähän hirvittää...mietin vain että kun tuo vakiokatti kuitenkin ahistaa jonkin verran noita tehoja niin auttaisikko tuo Magnaflow niin paljon että siitä se 300 euroa (vai paljonko se nyt maksoikaan) kannattaisi maksaa?pepemon kirjoitti:minulla on räätälöity 2,5" putki alusta loppuun ja vain yksi simonsin vaimennin sekä Magnaflow:n Virityskatalysaattori.
Ehdottomasti kannattava ostos jos haluaa helpoimmin vapaasti hengittävästä kattiautosta lisää tehoa.
Valmistaja lupaa 105% virtaavuuden verrattuna suoraan putkeen ???
Eli virtaa paremmin kuin suora putki, sitä on kyllä vaikea uskoa vaikka se onkin aika suuri kammioltaan ja hyvä muotoilu sisällä.
Itselläni ei kuristanut yhtään vaikka lisättiin tuo katti putkeen jälkeenpäin.
ajelin ensin kuukauden verran ilman ja sitten kun ensimäiset tulivat maahan niin iskettiin heti sellainen paikalleen kun kerran pakko joku katti on laittaa.
Enkä huomannut minkäänlaista muutosta tehoissa, ja eihän sen pitäisikään kuristaa lainkaan.
On se myös helpompi näin, kuin se että joka vuosi katsastusta varten laittaa katin paikoilleen ja sitten taas vaihtaa tilalle suoran putken pätkän.
Taitaa olla ensimmäinen erä loppu jo, sen verran on ollut niille kysyntää. Ei ne voi huonoja olla jos tasaiseen tahtiin menee kaupaksi.
mutta kannattaa soittaa Pro Turbolle ja kysyä,
Ja kannattaa soittaa mieluummin Poriin, sieltä saa varmemmin ja nopeammin tuotteensa....
Re: putki
No, mitä olet siitä tuuminut?jamppa kirjoitti:Ompi toi remus purkki ei pörise kasin perässä.
Kannattiko vaihtaa Remukseen ja miksi? Millaisessa Mersussa sinulla se on? Millainen homma asentamisessa oli? Ja edellyttikö työ muita muutoksia kuin vanhan vaimentimen poistamisen?
-T
Remus
Sorry
Oli laitettu Germaniassa tohon viissatkuun .
Näyttää sopivan hyvin ,on vain toi loppupätkä. Oliskohan ollu huokeempi kun orig. purnukka.Vähän toi ulostulo on provon näkönen , pojat sano ,että saa se tossa ollakkin.
Terveisin Jamppa
Oli laitettu Germaniassa tohon viissatkuun .
Näyttää sopivan hyvin ,on vain toi loppupätkä. Oliskohan ollu huokeempi kun orig. purnukka.Vähän toi ulostulo on provon näkönen , pojat sano ,että saa se tossa ollakkin.
Terveisin Jamppa
Re: Remus
Juu niin saa, että älä suotta ujostele yhtäänjamppa kirjoitti:...ulostulo on provon näkönen , pojat sano ,että saa se tossa ollakkin.

-T
Millainen työ on päivittää C-Mersun putkiston takavaimennin?
Edelleen on C-Mersun takavaimentimen korvaaminen harkinnassa... Hyvä etten viimeksi siihen alkanut kun auto meni aika nopeasti vaihtoon. Nyt kun on toivottavasti pidempään perheessä säilyvä auto alla, ajattelin että pitäisikö sitä siirtyä sanoista tekoihin tälläkin saralla samalla kun vihdoin pääsen alustasarjan asentamiseen kiinni.
Minkälainen homma W/S203:ssa alkuperäisen takavaimentimen korvaaminen esimerkiksi Remus-merkkisellä on? Onko homma mallia "kuristuslenkit irti, pönttö pois korvakkeista ja uusi tilalle"? Vai onko se tyyppiä "rälläkkää, hitsiä, kokeilua, säätämistä, lisää kokeilua, tuksaa, tahkomista ja hikeä"? Vähän hämmästelen kun en mistään Internetistä löytänyt työreportaasia, vaikka sieltä yleensä kaikkea tuppaa löytymään
Minkälainen homma W/S203:ssa alkuperäisen takavaimentimen korvaaminen esimerkiksi Remus-merkkisellä on? Onko homma mallia "kuristuslenkit irti, pönttö pois korvakkeista ja uusi tilalle"? Vai onko se tyyppiä "rälläkkää, hitsiä, kokeilua, säätämistä, lisää kokeilua, tuksaa, tahkomista ja hikeä"? Vähän hämmästelen kun en mistään Internetistä löytänyt työreportaasia, vaikka sieltä yleensä kaikkea tuppaa löytymään

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Nonniin, lienee hyvä aika herätellä tätä roikkumaan jäänyttä projektia. Vieraalla maalla ei löytynyt energiaa alkaa hommaan, josta ei tiennyt, edellyttääkö se hitsaamista yms. koska verstaani varustetaso oli vähintäänkin niukka.
Mutta nyt on asiat toisin ja maassa lunta. Seuraa ehkä typeräksi luokiteltava kysymys, mutta yritän vain tehdä elämästäni pykälän verran helpompaa välttämällä turhaa semmoisen etsimistä, jonka muut ovat jo löytäneet.
Mistä kannattaa Suomessa (mieluiten järkevällä etäisyydellä Pirkanmaalta) kysellä takavaimenninta (tai pidempääkin pätkää) jos tavoitteena on löytää edullinen hinta? Vai pitääkö minun tilata osat Keski-Euroopasta?
Kiinnostavia merkkejä ovat
Remus
Supersprint
Eisenmann
(sekä tietysti vaikka näitä tuskin edullisesti saa
Brabus
Carlsson
Lorinser)
Myös, jos tiedossa on taho, joka osaa tehdä kivan pakoputkivirityksen kuutoskoneiseen 203-korin bensafarmariin sekalaisista osista, olen kiinnostunut tästäkin vaihtoehdosta!
Tavoitteena on siis saada auto, joka on matka-ajossa hiljainen, mutta kaasua painettaessa murisisi kivasti. Ja luonnollisesti, koska Tuning-puolella ollaan, jossa pistäisi kivat kiiltävät pakoputken päät perästä näkösälle.
Mutta nyt on asiat toisin ja maassa lunta. Seuraa ehkä typeräksi luokiteltava kysymys, mutta yritän vain tehdä elämästäni pykälän verran helpompaa välttämällä turhaa semmoisen etsimistä, jonka muut ovat jo löytäneet.

Mistä kannattaa Suomessa (mieluiten järkevällä etäisyydellä Pirkanmaalta) kysellä takavaimenninta (tai pidempääkin pätkää) jos tavoitteena on löytää edullinen hinta? Vai pitääkö minun tilata osat Keski-Euroopasta?
Kiinnostavia merkkejä ovat
Remus
Supersprint
Eisenmann
(sekä tietysti vaikka näitä tuskin edullisesti saa
Brabus
Carlsson
Lorinser)
Myös, jos tiedossa on taho, joka osaa tehdä kivan pakoputkivirityksen kuutoskoneiseen 203-korin bensafarmariin sekalaisista osista, olen kiinnostunut tästäkin vaihtoehdosta!
Tavoitteena on siis saada auto, joka on matka-ajossa hiljainen, mutta kaasua painettaessa murisisi kivasti. Ja luonnollisesti, koska Tuning-puolella ollaan, jossa pistäisi kivat kiiltävät pakoputken päät perästä näkösälle.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
me asennettiin Jackyn pöntöt tässä taannoin mun mersuun, 1 kpl simonssia ja 2 jackyä takana, hyvät on äänet, tyhjäkäynnillä tosi matala murina, ei silleen kuulu ku vieressä seisoo mut korvissa tuntuu paine. Sit ku polkasee niin murahtaa alhaalta komeesti ja sit hävii äänet ylemmillä kierroksilla. Eli ku maantiellä ajaa niin ei kumise vaan rauhallinen murina tai ei ollenkaan. Kaupungilla sit helppo kikkailla murinan ja kierroslukujen kans.
Kaverin 106 xsi sai myös osakseen jackyn pöntön ja siellä on keskellä myös yksi simonssi, äänet on hieman isommat ja vielä ehken matalammat kuin mersussa, mutta vaikuttanee myös putken pituus verrattuna mersuun. Kaiken kaikkiaan oon kyl tyytyväinen jackyn pönttöjen ääneen ja Hinta/laatu suhteeseen. www.siivonen.fi esimerkiksi tuo maahan pönttöjä
JA siellähän on monta monituista ulostulomallia silmää miellyttämään.
että sieltä vaan pukinkonttiin 
Kaverin 106 xsi sai myös osakseen jackyn pöntön ja siellä on keskellä myös yksi simonssi, äänet on hieman isommat ja vielä ehken matalammat kuin mersussa, mutta vaikuttanee myös putken pituus verrattuna mersuun. Kaiken kaikkiaan oon kyl tyytyväinen jackyn pönttöjen ääneen ja Hinta/laatu suhteeseen. www.siivonen.fi esimerkiksi tuo maahan pönttöjä



X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Supersprintiä saa vaikka Lakalaivan Euromasterilta, mutta hinnat lienevät aikalailla samat kuin maahantuojalla eli Marteliuksella. Hondan pulverimaalattu takapönttö kustansi 2800mk ja nuo W203:sen rosteriset pöntöt ovat luokkaa 700-850€. 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Tuosta samasta kioskista tilasin itselleni pitsamopoon Brabussin vanteet. Maksun vaatii etukäteen, mutta tavara tuli kuin tulikin perille. Toimitus UPS:lla viikossa kotiovelle.PM kirjoitti:Töks![]()
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Kiitos loisto linkistä edellä! Nyt on Brabuksen koko hoito katilta eteenpäin (toivottvasti) tulossa. Ja Jani Anttilan kokemukseen luottaen: Eiköhän tuo toivottavasti ihan turha sana tuossa edellä ole. Enpä olisi listahinnalla koskaan raaskinut tuollaista hommata!PM kirjoitti:Joko Raappus pörisee?...

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Huomenna taitavat Mersut tulla kotiin. Vihdoin! Odotan kuin lapsi joululahjaa vaikka omista autoista on kyse. 2 kk:n pakkoero autojen seilaillessa pitkin maailman meriä on nakertanut aika pahoin. Onneksi "vanhempi painos" on lääkinnyt Mersu-puutosta hiukan lainaamalla kakkosnelostaan. Mutta omat lelut ovat aina omia leluja... Odotan aika malttamattomana että saan molemmat, sekä uuden putken että auton oman tallin lämpimään!
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Nyt pörisee! Brabuksen putkiston asennus oli huomattavasti helpompi juttu kuin olisin arvannutkaan.Jani Anttila kirjoitti:Joko pörisee?
Alkuperäinen putkisto ääntelee täällä.
Brabus ääntelee täällä.
Molemmat tiedostot ovat n. 3,5M kokoisia.
Minoltan Dimagessa on näköjään aika diskanttipainotteinen tuo mikrofonin ääni, mutta kelvatkoon nyt paremman puutteessa

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
kutosäänet
Autossasi on kieltämättä komean kuuloiset äänet tuolla brabuksen putkella varustettuna. Erottuu selkeämmin että kyseessä on kuutoskone. Tosin ei vakiopöntön äänessäkään valittamista ole. Vaikutti siltä että tyhjäkäynnillä brabuksen ääni on hiljaisempi kuin vakiopöntössä. Ilmeisesti taajuus on matalampi ja digikameran mikkihän ei pysty koko taajuusaluetta tallentamaan. Millä Dimage-mallilla nuo pätkät muuten on otettu?
W201 190 D 2.5 Turbo IC -88 [url=http://www.nettiauto.com/783440]Myynnissä[/url]
ex W124 200 D -87
ex W124 E 300 D aut -94
ex W201 190 E 2.0 -88
ex W124 200 D -87
ex W124 E 300 D aut -94
ex W201 190 E 2.0 -88
Re: kutosäänet
Dimage Xg:llä.Hannu L. kirjoitti:...Millä Dimage-mallilla nuo pätkät muuten on otettu?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Projektikuvaus löytyy täältä.eerola kirjoitti:...Brabuksen putkiston asennus oli huomattavasti helpompi juttu kuin olisin arvannutkaan...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]