W203, Remus ja muut pörinäputket

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

W203, Remus ja muut pörinäputket

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kokemuksia kaipaisin C-Mersusta ja Remuksen (tai jonkun muun valmistajan) hienommin pörisevistä pakoputkistoista...

Kannattiko? Miksi? Miksi ei?
Millainen homma asentaminen oli?
Edellyttikö asentaminen muutoksia esim takahelmaan?

-T
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Onko tosiaan totta, että kukaan ei ole langenut kiusaukseen asentaa uutta putkea/ vaimenninta Mersuunsa..?! :shock:


-T
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Mulla on tossa 124ssa tommonen pörinä putki, 2kpl simons vaimenninta.
En ole käyny mittailemassa minkä kokonen rööri toi on, mutta äänet on ok :D
Pitäis tehä mokoma uusiksi, kun aimempi omistaja on jossain säkkipimeessä hitsaillu ton kokoon :?
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

minulla on räätälöity 2,5" putki alusta loppuun ja vain yksi simonsin vaimennin sekä Magnaflow:n Virityskatalysaattori.

Ahdin vaimentaa todella paljon ääntä, sillä tuo sama simons on aivan järkyttävän äänekäs vapaasti hengittävässä. Huomasin myös että ääni vaimeni aika lailla kun laitoin pakoputken pään pöntön jälkeen, ennen tuli pakokaasut suoraan pöntöstä pihalle ja ääni oli kovempi.

Nyt on sopivat soundit. Antaa hiukan ymmärtää että jotain voisi konepellin alla olla, mutta vasta kunnolla polkaistaessa äänet pääsevät oikeuksiinsa.

Mikään ei ole niin naurettavaa kuin joku vakio 1,6l japsi/bemu joka kuulostaa siltä että lähtee lentoon tai räjähtää siihen paikkaan kun painaa kaasua.
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

pepemon kirjoitti:minulla on räätälöity 2,5" putki alusta loppuun ja vain yksi simonsin vaimennin sekä Magnaflow:n Virityskatalysaattori.
minäki oon tuota Magnalflown kattia suunnitellu, mutta kova hinta vähän hirvittää...mietin vain että kun tuo vakiokatti kuitenkin ahistaa jonkin verran noita tehoja niin auttaisikko tuo Magnaflow niin paljon että siitä se 300 euroa (vai paljonko se nyt maksoikaan) kannattaisi maksaa?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Kinnunen kirjoitti:
pepemon kirjoitti:minulla on räätälöity 2,5" putki alusta loppuun ja vain yksi simonsin vaimennin sekä Magnaflow:n Virityskatalysaattori.
minäki oon tuota Magnalflown kattia suunnitellu, mutta kova hinta vähän hirvittää...mietin vain että kun tuo vakiokatti kuitenkin ahistaa jonkin verran noita tehoja niin auttaisikko tuo Magnaflow niin paljon että siitä se 300 euroa (vai paljonko se nyt maksoikaan) kannattaisi maksaa?
2,5" katti maksaa 270€ ja 3" 280€. Molemmat rosteria ja viiden vuoden takuulla.

Ehdottomasti kannattava ostos jos haluaa helpoimmin vapaasti hengittävästä kattiautosta lisää tehoa.

Valmistaja lupaa 105% virtaavuuden verrattuna suoraan putkeen ???
Eli virtaa paremmin kuin suora putki, sitä on kyllä vaikea uskoa vaikka se onkin aika suuri kammioltaan ja hyvä muotoilu sisällä.

Itselläni ei kuristanut yhtään vaikka lisättiin tuo katti putkeen jälkeenpäin.
ajelin ensin kuukauden verran ilman ja sitten kun ensimäiset tulivat maahan niin iskettiin heti sellainen paikalleen kun kerran pakko joku katti on laittaa.
Enkä huomannut minkäänlaista muutosta tehoissa, ja eihän sen pitäisikään kuristaa lainkaan.

On se myös helpompi näin, kuin se että joka vuosi katsastusta varten laittaa katin paikoilleen ja sitten taas vaihtaa tilalle suoran putken pätkän.

Taitaa olla ensimmäinen erä loppu jo, sen verran on ollut niille kysyntää. Ei ne voi huonoja olla jos tasaiseen tahtiin menee kaupaksi.

mutta kannattaa soittaa Pro Turbolle ja kysyä,
Ja kannattaa soittaa mieluummin Poriin, sieltä saa varmemmin ja nopeammin tuotteensa....
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

putki

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Ompi toi remus purkki ei pörise kasin perässä.

Terveisin Jamppa
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: putki

Viesti Kirjoittaja eerola »

jamppa kirjoitti:Ompi toi remus purkki ei pörise kasin perässä.
No, mitä olet siitä tuuminut?

Kannattiko vaihtaa Remukseen ja miksi? Millaisessa Mersussa sinulla se on? Millainen homma asentamisessa oli? Ja edellyttikö työ muita muutoksia kuin vanhan vaimentimen poistamisen?


-T
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Herättelenpä hiukan tätä threadia... :wink:

Niin miten on, kannattiko vaihtaa Remukseen ja miksi?


-T
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

Remus

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Sorry
Oli laitettu Germaniassa tohon viissatkuun .
Näyttää sopivan hyvin ,on vain toi loppupätkä. Oliskohan ollu huokeempi kun orig. purnukka.Vähän toi ulostulo on provon näkönen , pojat sano ,että saa se tossa ollakkin.
Terveisin Jamppa
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Remus

Viesti Kirjoittaja eerola »

jamppa kirjoitti:...ulostulo on provon näkönen , pojat sano ,että saa se tossa ollakkin.
Juu niin saa, että älä suotta ujostele yhtään :wink: -Annan myös "siunaukseni" reteelle ulostulolle 500:ssa.


-T
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Millainen työ on päivittää C-Mersun putkiston takavaimennin?

Viesti Kirjoittaja eerola »

Edelleen on C-Mersun takavaimentimen korvaaminen harkinnassa... Hyvä etten viimeksi siihen alkanut kun auto meni aika nopeasti vaihtoon. Nyt kun on toivottavasti pidempään perheessä säilyvä auto alla, ajattelin että pitäisikö sitä siirtyä sanoista tekoihin tälläkin saralla samalla kun vihdoin pääsen alustasarjan asentamiseen kiinni.

Minkälainen homma W/S203:ssa alkuperäisen takavaimentimen korvaaminen esimerkiksi Remus-merkkisellä on? Onko homma mallia "kuristuslenkit irti, pönttö pois korvakkeista ja uusi tilalle"? Vai onko se tyyppiä "rälläkkää, hitsiä, kokeilua, säätämistä, lisää kokeilua, tuksaa, tahkomista ja hikeä"? Vähän hämmästelen kun en mistään Internetistä löytänyt työreportaasia, vaikka sieltä yleensä kaikkea tuppaa löytymään :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Nonniin, lienee hyvä aika herätellä tätä roikkumaan jäänyttä projektia. Vieraalla maalla ei löytynyt energiaa alkaa hommaan, josta ei tiennyt, edellyttääkö se hitsaamista yms. koska verstaani varustetaso oli vähintäänkin niukka.

Mutta nyt on asiat toisin ja maassa lunta. Seuraa ehkä typeräksi luokiteltava kysymys, mutta yritän vain tehdä elämästäni pykälän verran helpompaa välttämällä turhaa semmoisen etsimistä, jonka muut ovat jo löytäneet.:wink:

Mistä kannattaa Suomessa (mieluiten järkevällä etäisyydellä Pirkanmaalta) kysellä takavaimenninta (tai pidempääkin pätkää) jos tavoitteena on löytää edullinen hinta? Vai pitääkö minun tilata osat Keski-Euroopasta?

Kiinnostavia merkkejä ovat

Remus
Supersprint
Eisenmann

(sekä tietysti vaikka näitä tuskin edullisesti saa

Brabus
Carlsson
Lorinser)

Myös, jos tiedossa on taho, joka osaa tehdä kivan pakoputkivirityksen kuutoskoneiseen 203-korin bensafarmariin sekalaisista osista, olen kiinnostunut tästäkin vaihtoehdosta!

Tavoitteena on siis saada auto, joka on matka-ajossa hiljainen, mutta kaasua painettaessa murisisi kivasti. Ja luonnollisesti, koska Tuning-puolella ollaan, jossa pistäisi kivat kiiltävät pakoputken päät perästä näkösälle.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

me asennettiin Jackyn pöntöt tässä taannoin mun mersuun, 1 kpl simonssia ja 2 jackyä takana, hyvät on äänet, tyhjäkäynnillä tosi matala murina, ei silleen kuulu ku vieressä seisoo mut korvissa tuntuu paine. Sit ku polkasee niin murahtaa alhaalta komeesti ja sit hävii äänet ylemmillä kierroksilla. Eli ku maantiellä ajaa niin ei kumise vaan rauhallinen murina tai ei ollenkaan. Kaupungilla sit helppo kikkailla murinan ja kierroslukujen kans.

Kaverin 106 xsi sai myös osakseen jackyn pöntön ja siellä on keskellä myös yksi simonssi, äänet on hieman isommat ja vielä ehken matalammat kuin mersussa, mutta vaikuttanee myös putken pituus verrattuna mersuun. Kaiken kaikkiaan oon kyl tyytyväinen jackyn pönttöjen ääneen ja Hinta/laatu suhteeseen. www.siivonen.fi esimerkiksi tuo maahan pönttöjä :) JA siellähän on monta monituista ulostulomallia silmää miellyttämään.

:) että sieltä vaan pukinkonttiin ;)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Supersprintiä saa vaikka Lakalaivan Euromasterilta, mutta hinnat lienevät aikalailla samat kuin maahantuojalla eli Marteliuksella. Hondan pulverimaalattu takapönttö kustansi 2800mk ja nuo W203:sen rosteriset pöntöt ovat luokkaa 700-850€. :D
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Iselläni on w202 kosessa Remus, Itävallasta tilattiin Königin kautta, Suomen König hän on Helsingissä.

Antaa siistin matalan murinan, kahdella a´ 11cm halkaisijaltaan olevalla ulostulolla. Suosittelen, jos haluat hyvän, ja mukaan tuningia :wink:

Istuvuus on plug and play.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Töks 8)

Eikös muuten sedanissa ja farmarissa ole sama takapönttö?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

PM kirjoitti:Töks 8)
Tuosta samasta kioskista tilasin itselleni pitsamopoon Brabussin vanteet. Maksun vaatii etukäteen, mutta tavara tuli kuin tulikin perille. Toimitus UPS:lla viikossa kotiovelle.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

PM kirjoitti:Eikös muuten sedanissa ja farmarissa ole sama takapönttö?
Riippuu hiukan valmistajasta. Mutta tuossa Töks-tuotteessa näin on.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Joko Raappus pörisee? :P

Muista laittaa sitten kuvia ja ääniklippiä! :wink:
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

PM kirjoitti:Joko Raappus pörisee?...
Kiitos loisto linkistä edellä! Nyt on Brabuksen koko hoito katilta eteenpäin (toivottvasti) tulossa. Ja Jani Anttilan kokemukseen luottaen: Eiköhän tuo toivottavasti ihan turha sana tuossa edellä ole. Enpä olisi listahinnalla koskaan raaskinut tuollaista hommata! 8)
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Hienoa! Laitahan sitten kuva ja soundinäytteet.
Tietty kokemukset asenuksesta kiinnostaa myös.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Huomenna taitavat Mersut tulla kotiin. Vihdoin! Odotan kuin lapsi joululahjaa vaikka omista autoista on kyse. 2 kk:n pakkoero autojen seilaillessa pitkin maailman meriä on nakertanut aika pahoin. Onneksi "vanhempi painos" on lääkinnyt Mersu-puutosta hiukan lainaamalla kakkosnelostaan. Mutta omat lelut ovat aina omia leluja... Odotan aika malttamattomana että saan molemmat, sekä uuden putken että auton oman tallin lämpimään!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Zom
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 28.04.2004 10:23

Viesti Kirjoittaja Zom »

Viimeinen pätkä on 2,5":n putkea simonssin pöntöllä ja DTM ulostulolla
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Joko pörisee?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jani Anttila kirjoitti:Joko pörisee?
Nyt pörisee! Brabuksen putkiston asennus oli huomattavasti helpompi juttu kuin olisin arvannutkaan.

Alkuperäinen putkisto ääntelee täällä.
Brabus ääntelee täällä.

Molemmat tiedostot ovat n. 3,5M kokoisia.

Minoltan Dimagessa on näköjään aika diskanttipainotteinen tuo mikrofonin ääni, mutta kelvatkoon nyt paremman puutteessa :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Hannu L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Su 23.11.2003 16:15
Paikkakunta: Jyväskylä

kutosäänet

Viesti Kirjoittaja Hannu L. »

Autossasi on kieltämättä komean kuuloiset äänet tuolla brabuksen putkella varustettuna. Erottuu selkeämmin että kyseessä on kuutoskone. Tosin ei vakiopöntön äänessäkään valittamista ole. Vaikutti siltä että tyhjäkäynnillä brabuksen ääni on hiljaisempi kuin vakiopöntössä. Ilmeisesti taajuus on matalampi ja digikameran mikkihän ei pysty koko taajuusaluetta tallentamaan. Millä Dimage-mallilla nuo pätkät muuten on otettu?
W201 190 D 2.5 Turbo IC -88 [url=http://www.nettiauto.com/783440]Myynnissä[/url]

ex W124 200 D -87
ex W124 E 300 D aut -94
ex W201 190 E 2.0 -88
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: kutosäänet

Viesti Kirjoittaja eerola »

Hannu L. kirjoitti:...Millä Dimage-mallilla nuo pätkät muuten on otettu?
Dimage Xg:llä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:...Brabuksen putkiston asennus oli huomattavasti helpompi juttu kuin olisin arvannutkaan...
Projektikuvaus löytyy täältä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Miika H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: To 20.11.2003 12:47
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Miika H. »

Hyvä valinta tuo Brabus. Kuulostaa edelleen Mersulta, mutta myös samalla paremmalta. Thumbs up!
Vastaa Viestiin