iceman65 kirjoitti:en osaa sanoa perästä vielä mitään en ole kerinnyt alle katselemaan sen tarkemmin, mutta luulisin että kyseessä on alkuperäinen perä. jotkut puhuu ns.matkaperästä mitähän se niinkuin käytännössä tarkoittaa eli mitä perälle on tehty. ilmeisesti vaihdettu sisuskaluja tai jostain toisesta autosta vaihdettu perä ???? vai olenko aivan väärässä?? eihän kellään sattuis olemaan varaston perällä ovien lukkoja eli yhteensä 3kpl.??myöskin apukuskin umpio olis hakusessa autossa on suorakaiteen muotoiset valot...
Matkaperällä tarkoitetaan sellaista perävälitystä jossa auto ei huuda ja kuluttaa vähemmän kun se on kiihdytetty tavoite nopeuteen (oli se sitten 100km/h tai 80 km/h). Siinä ei ole sen enempää seksuaalista merkitystä.
Joissakin MB:n pakuissa oli ennenvanhaan kiinteä perä (ei joustavat vetoakselit). Olisi kiva tietää kelpaako tuohon mitkä osat W123:sista koska niitä puretaan tänäpäivänä urakalla. W123 periä löytyy ainakin monilla eri välityksillä: 2,47 - 3,07 - 3,46 - 3,58 - 3,69 -3,92 vain eräitä mainitakseni.
Jos vaihdat perän matkamalliseksi (pieni numero esim. 3,07) niin se vaikuttaa kiihtyvyyteen haitallisesti, tai päinvastoin. Jos vaihdat 3,92 perään niin silloin kiihtyy hyvin mutta joutuu huudattamaan valtateillä. Vetopyörästössä pitäisi olla merkitty välitys suhde, putsaappa sitä teräsharjalla ja katso mitä lukee. Pitää paikkansa ellei joku ole mennyt vaihtamaan hammaspyöriä erilaisiin. Pakettiautossa voi olla jopa yli 4,0 välityksiä.
Hommaa isompi kone ja vaihda vetopyörästö harvempaan niin pitäisi saada suht mukava matkailuauto
Tuohon ei taida passata W123 lukot eikä valot. Onko jollain muulla noita osia?