sammui kuin saunalyhty
sammui kuin saunalyhty
mikä lie 300d:ssä vikana ku sammui kesken ajon eikä käynnisty enää? lakkasi saamasta polttoainetta.
jos jollain sattuis löytymään syöttöpumpun räjäytyskuvaa ni olisin perin kiitollinen siitä. vinkkejä tetaan vastaan.
jos jollain sattuis löytymään syöttöpumpun räjäytyskuvaa ni olisin perin kiitollinen siitä. vinkkejä tetaan vastaan.
sammui kuin saunalyhty
vuosimalli on -86. kaikki sähköt pelaa ja muutenki kaikki näyttäis toimivan normaalisti, mutta suuttimille asti ei tule polttoainetta. syöttöpumpun päällä oleva alipainesäädin on ainakin kunnossa... polttoaine linjat on kunnossa.
Auto siis sammui kuin olisi virta-avaimesta käännetty, eikä yritäkkää enää käyntiin...
Auto siis sammui kuin olisi virta-avaimesta käännetty, eikä yritäkkää enää käyntiin...
Re: sammui kuin saunalyhty
Jos ei ole vuotoja imupuolella, on sitten pakko olla tukos suodattimissa tai vuotoa painepuolella (HAISEE KONEHUONEESSA) . Vettä järjejtemässä, joka on jäätynyt.Hyttilä kirjoitti:vuosimalli on -86. kaikki sähköt pelaa ja muutenki kaikki näyttäis toimivan normaalisti, mutta suuttimille asti ei tule polttoainetta. syöttöpumpun päällä oleva alipainesäädin on ainakin kunnossa... polttoaine linjat on kunnossa.
Auto siis sammui kuin olisi virta-avaimesta käännetty, eikä yritäkkää enää käyntiin...
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
..
Jos siellä olisi sitten sammutin päällä? Kannattaa ainakin kokeilla ottaa alipaineletku irti sammutinkalvolta ja kokeilla käynnistyykö. Jos vaikka virtalukossa oleva sammuttimen venttiili päästäisikin alipaineen sammuttimelle...
w115,123,124,126,210 yms.
Itse kyllä kattoisin vielä polttoaine suodattimen. Vaikka oudolta kesken ajon sammuminen kuulostaa. Toisaalta jos on kierroksia kuluu soppaa enemmän jolloin ei tapahdu "hyytymistä".
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
ohitettiin suodatin ottamalla erillisestä löntästä polttoaine. samalla eliminoitui seki vika et siiropumppu ois sökö, koska nyt polttoaine valui suoraan syöttöpumppuun.
Siirtopumppu tuntuu pyörivän tosin muutenki. Tietysti jos ajoitus olisi päässyt jotenki pomppaamaan, mut sekään ei kovin uskottavalta kuulosta. onhan kyseessä kuitenki ketjukone...
jos joltaki löytyis räjäytyskuva ko. pumpusta nii se ois enemmän kuin tarpeen...
Siirtopumppu tuntuu pyörivän tosin muutenki. Tietysti jos ajoitus olisi päässyt jotenki pomppaamaan, mut sekään ei kovin uskottavalta kuulosta. onhan kyseessä kuitenki ketjukone...
jos joltaki löytyis räjäytyskuva ko. pumpusta nii se ois enemmän kuin tarpeen...
..
Virtalukon puolella on sellainen venttiili, joka päästää alipaineen sammuttimelle kun kääntää avaimesta sammuksiin...
Sellainen tuli tuossa mieleen kun syöttöpumpussa on paluu puolella, heti siinä letkulähdössä pumpun kyljessä sellainen venttiili. On tavallaan pulttina siinä banjoliitimessä. Jos se on jumittunut auki, niin päästää polttoaineen suoraan paluu puolelle, eikä käynnisty sitten. Tuon venttiilin tarkoitus on varmaankin pitää siirtopaine oikeana ja jos venttiili sattuukin olemaan auki, niin siirtopainetta ei muodostu...
Sellainen tuli tuossa mieleen kun syöttöpumpussa on paluu puolella, heti siinä letkulähdössä pumpun kyljessä sellainen venttiili. On tavallaan pulttina siinä banjoliitimessä. Jos se on jumittunut auki, niin päästää polttoaineen suoraan paluu puolelle, eikä käynnisty sitten. Tuon venttiilin tarkoitus on varmaankin pitää siirtopaine oikeana ja jos venttiili sattuukin olemaan auki, niin siirtopainetta ei muodostu...
w115,123,124,126,210 yms.
Tuo kuulostais järkevältä. Ei muuta ku kokeilemaan. Siinä on ollu jo jonkin aikaa semmosta probleemaa että aamulla joutuu jonkuaikaa pyörittää konetta ennenku starttaa. Jos se on jo alkuunsa yrittänyt jäädä hieman auki nii sehän kertois juuri tuommoisesta viasta.... eli paine ei heti riitä avaamaan suuttimia..?
..
Tuo venttiili ei vaikuta suoranaisesti suuttimille tulevaan paineeseen, vaan elementeille menevään polttoaineeseen, Jos venttiili on jumissa tai muuten vaan päästää aineen liian herkästi läpi, niin polttoaine ei mene elementeille vaan paluupuolelle suoraan
ei käynnisty.

w115,123,124,126,210 yms.
Vian etsintä on edennyt siihenasti, että avasin syöttöpumpun kyljestä huoltoluukun. Siinä näkyy ensimmäisenä sellainen liuku. Se on kytköksissä sammutusvipuun. kyseinen liuku on aika jäykkä ja kun sen painaa sammuttimella päälle niin sitä ei saa palautumaan. Piruko lie vikana?
Kaikki apu on tervetullutta...
Kaikki apu on tervetullutta...