sammui kuin saunalyhty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hyttilä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 24.10.2005 18:32

sammui kuin saunalyhty

Viesti Kirjoittaja Hyttilä »

mikä lie 300d:ssä vikana ku sammui kesken ajon eikä käynnisty enää? lakkasi saamasta polttoainetta.
jos jollain sattuis löytymään syöttöpumpun räjäytyskuvaa ni olisin perin kiitollinen siitä. vinkkejä tetaan vastaan.
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Vuosimalli auttaisi varmaa vähän kun on erillaisia
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
roplaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 13.01.2005 21:19

Viesti Kirjoittaja roplaaja »

tutki ensin polttoaineputket! tankin jälkeen perän ylityksessä voi olla vuoto ja haukkaa ilmaa.
Avatar
Hyttilä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 24.10.2005 18:32

sammui kuin saunalyhty

Viesti Kirjoittaja Hyttilä »

vuosimalli on -86. kaikki sähköt pelaa ja muutenki kaikki näyttäis toimivan normaalisti, mutta suuttimille asti ei tule polttoainetta. syöttöpumpun päällä oleva alipainesäädin on ainakin kunnossa... polttoaine linjat on kunnossa.
Auto siis sammui kuin olisi virta-avaimesta käännetty, eikä yritäkkää enää käyntiin...
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Re: sammui kuin saunalyhty

Viesti Kirjoittaja Soininen »

Hyttilä kirjoitti:vuosimalli on -86. kaikki sähköt pelaa ja muutenki kaikki näyttäis toimivan normaalisti, mutta suuttimille asti ei tule polttoainetta. syöttöpumpun päällä oleva alipainesäädin on ainakin kunnossa... polttoaine linjat on kunnossa.
Auto siis sammui kuin olisi virta-avaimesta käännetty, eikä yritäkkää enää käyntiin...
Jos ei ole vuotoja imupuolella, on sitten pakko olla tukos suodattimissa tai vuotoa painepuolella (HAISEE KONEHUONEESSA) . Vettä järjejtemässä, joka on jäätynyt.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Avatar
Hyttilä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 24.10.2005 18:32

Viesti Kirjoittaja Hyttilä »

en usko vuotoon enkä jäätymiseen, koska se sammui tosiaan aivan hetkessä.
Ei yrittänytkää nyhtää tai räkiä tms.
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Onko tankissa alipainetta, jos olis vaikka huohotin tukossa...
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Hyttilä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 24.10.2005 18:32

Viesti Kirjoittaja Hyttilä »

kokeiltiin korkki auki, joten se vika on eliminoitu.
lähinnä mietin siirtopumppua, koska se sammuminen oli nii äkillinen. kesken kiihdytyksen sammahti.
Sammui aivan samalla tavalla kuin jos jakajapumpullisessa autossa kiskaisisi magneettiventtiilin piuhan irti
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Jos siellä olisi sitten sammutin päällä? Kannattaa ainakin kokeilla ottaa alipaineletku irti sammutinkalvolta ja kokeilla käynnistyykö. Jos vaikka virtalukossa oleva sammuttimen venttiili päästäisikin alipaineen sammuttimelle...
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Hyttilä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 24.10.2005 18:32

Viesti Kirjoittaja Hyttilä »

Seki on kokeiltu. Ei apua. Onko virtalukon puolella jotain , mikä voisi vaikuttaa asiaan?
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Itse kyllä kattoisin vielä polttoaine suodattimen. Vaikka oudolta kesken ajon sammuminen kuulostaa. Toisaalta jos on kierroksia kuluu soppaa enemmän jolloin ei tapahdu "hyytymistä".
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Tuli mieleen että jakoketjuhan antaa syöttöpumpulle käyttövoiman. Onko siinä rattaan ja pumpun akselin välissä millainen kiinnitys...jos vaikka ratas pyörii mutta pumpun akseli ei...
Avatar
Hyttilä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 24.10.2005 18:32

Viesti Kirjoittaja Hyttilä »

ohitettiin suodatin ottamalla erillisestä löntästä polttoaine. samalla eliminoitui seki vika et siiropumppu ois sökö, koska nyt polttoaine valui suoraan syöttöpumppuun.
Siirtopumppu tuntuu pyörivän tosin muutenki. Tietysti jos ajoitus olisi päässyt jotenki pomppaamaan, mut sekään ei kovin uskottavalta kuulosta. onhan kyseessä kuitenki ketjukone...
jos joltaki löytyis räjäytyskuva ko. pumpusta nii se ois enemmän kuin tarpeen...
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Virtalukon puolella on sellainen venttiili, joka päästää alipaineen sammuttimelle kun kääntää avaimesta sammuksiin...

Sellainen tuli tuossa mieleen kun syöttöpumpussa on paluu puolella, heti siinä letkulähdössä pumpun kyljessä sellainen venttiili. On tavallaan pulttina siinä banjoliitimessä. Jos se on jumittunut auki, niin päästää polttoaineen suoraan paluu puolelle, eikä käynnisty sitten. Tuon venttiilin tarkoitus on varmaankin pitää siirtopaine oikeana ja jos venttiili sattuukin olemaan auki, niin siirtopainetta ei muodostu...
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Hyttilä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 24.10.2005 18:32

Viesti Kirjoittaja Hyttilä »

Tuo kuulostais järkevältä. Ei muuta ku kokeilemaan. Siinä on ollu jo jonkin aikaa semmosta probleemaa että aamulla joutuu jonkuaikaa pyörittää konetta ennenku starttaa. Jos se on jo alkuunsa yrittänyt jäädä hieman auki nii sehän kertois juuri tuommoisesta viasta.... eli paine ei heti riitä avaamaan suuttimia..?
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Tuo venttiili ei vaikuta suoranaisesti suuttimille tulevaan paineeseen, vaan elementeille menevään polttoaineeseen, Jos venttiili on jumissa tai muuten vaan päästää aineen liian herkästi läpi, niin polttoaine ei mene elementeille vaan paluupuolelle suoraan :arrow: ei käynnisty.
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Hyttilä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 24.10.2005 18:32

Viesti Kirjoittaja Hyttilä »

Nyt on kokeiltu sekin, mutta ei vaikuttanut tulokseen. PRKL!!!
Avatar
Hyttilä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 24.10.2005 18:32

Viesti Kirjoittaja Hyttilä »

Vian etsintä on edennyt siihenasti, että avasin syöttöpumpun kyljestä huoltoluukun. Siinä näkyy ensimmäisenä sellainen liuku. Se on kytköksissä sammutusvipuun. kyseinen liuku on aika jäykkä ja kun sen painaa sammuttimella päälle niin sitä ei saa palautumaan. Piruko lie vikana?
Kaikki apu on tervetullutta...
Vastaa Viestiin