Mekaaninen ahdin MB E320:een.
Laitteeseen pitäis saada mekaaninen ahdin, joku bolt on sarja kiinnostais.
Paxton tyyppinen mielellään.
Tietääkö joku mistä???
Mosselmanilla ei ole kun turboja.
Pitäis saada "vähän" tehoa lisää ettei tervakeitin miehet aja ohi.
Mekaaninen ahdin
Mekaaninen ahdin
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
240 D aut. -80
E 320 T -94
- JustMy2Cents
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: La 08.05.2004 12:58
- Paikkakunta: Helsinki
ahdin takaa mahdin
Demecillä oli tai ehkä on edelleen käytetty Vortech sarja, joka on raapastu E240:sta irti, huomaa syy.
http://www.demec.fi/modules.php?name=ta ... uct_id=281
Väittämän mukaan moisen katsastaminen on ainakin kallista ellei mahdotonta.
Suomessa ehkäpä eniten kompressoriasennuksía mersuihin lienee tehnyt MB-Stock. Käy kysymässä, se ei ainakaan maksa paljoa.
Forumilaisista ainakin Taxana -nimimerkillä kirjoittava hemmo on laittanut itselleen Vortechin kompuran.
Kimi
http://www.demec.fi/modules.php?name=ta ... uct_id=281
Väittämän mukaan moisen katsastaminen on ainakin kallista ellei mahdotonta.
Suomessa ehkäpä eniten kompressoriasennuksía mersuihin lienee tehnyt MB-Stock. Käy kysymässä, se ei ainakaan maksa paljoa.
Forumilaisista ainakin Taxana -nimimerkillä kirjoittava hemmo on laittanut itselleen Vortechin kompuran.
Kimi
- JustMy2Cents
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: La 08.05.2004 12:58
- Paikkakunta: Helsinki
Ahdin määrää tahdin
Tüv -hyväksyntä ei välttämättä auta, kun armaan Tasavaltamme päättäjät ovat sitä mieltä, että jälkeenpäin tapahtuvan ahtamisen tulee olla hankalaa tai vähintäänkin kallista, joten suosittelen ottamaan selvää asiasta ensin. Katsastuskonttorilla kyllä neuvovat.
Mulle sanoivat, että pitää olla valmistajan lausunto vähäpäästöisyydestä ja pitää teettää VTT:llä "käytönaikaiset päästötestit" (=2000€) ellei valmistajalta löydy moisia. Tämän vaadin tietenkin kirjallisena kun oma mersu sattuu olemaan Made In Finland -mallia ja valmistajalta sattuu löytymäään juurikin oikeat dokumentit
Tietysti jos et aio katsastaakaan ahdinta, niin sittenhän asia on aivan toinen...
Mosselman mainitaan mm. Vortechin jälleenmyyjäksi mersuasioihin, ainakin heillä oli valmis sarja W126 malleille, kun itse kävin heidän webbisivuillaan, sieltä ei löytynyt muuta kuin turboja. Mosselmanin suomalainen maahantuoja on kuopiossa toimiva Professional Motor. Tässä muutama kotimainen, joiden tiedetään tehneen mersun ahtimia: Pro Turbo, Artec-Power, AMW, Demec, PitStop, MB-Stock
Valmiin turbosarjan saat esim. gikturbosta (www.gikturbo.no), kompurasettiä noilla ei näyttänyt enää olevan.
Pistä google tekemään töitä puolestasi ja etsi sopivilla hakusanoilla, niin varmasti löydät tietoa valmiista sarjasta. Parhaan tuloksen saanet, mikäli haet saksankielisillä hakusanoilla. Tietenkin voit myös hakea tältä foorumilta mersunsa ahtaneita. Mulla on projekti vasta aluillaan ja itse yritän päästä kauppoihin MB-Stockin tai PitStopin kanssa. Osat on jo hankittuna, vain kompuran kiinnitysrauta puuttuu
Käännöksiä saksasta englantiin voit tehdä sivustolla http://www.babelfish.altavista.com/
terv
Kimi
Mulle sanoivat, että pitää olla valmistajan lausunto vähäpäästöisyydestä ja pitää teettää VTT:llä "käytönaikaiset päästötestit" (=2000€) ellei valmistajalta löydy moisia. Tämän vaadin tietenkin kirjallisena kun oma mersu sattuu olemaan Made In Finland -mallia ja valmistajalta sattuu löytymäään juurikin oikeat dokumentit
Tietysti jos et aio katsastaakaan ahdinta, niin sittenhän asia on aivan toinen...
Mosselman mainitaan mm. Vortechin jälleenmyyjäksi mersuasioihin, ainakin heillä oli valmis sarja W126 malleille, kun itse kävin heidän webbisivuillaan, sieltä ei löytynyt muuta kuin turboja. Mosselmanin suomalainen maahantuoja on kuopiossa toimiva Professional Motor. Tässä muutama kotimainen, joiden tiedetään tehneen mersun ahtimia: Pro Turbo, Artec-Power, AMW, Demec, PitStop, MB-Stock
Valmiin turbosarjan saat esim. gikturbosta (www.gikturbo.no), kompurasettiä noilla ei näyttänyt enää olevan.
Pistä google tekemään töitä puolestasi ja etsi sopivilla hakusanoilla, niin varmasti löydät tietoa valmiista sarjasta. Parhaan tuloksen saanet, mikäli haet saksankielisillä hakusanoilla. Tietenkin voit myös hakea tältä foorumilta mersunsa ahtaneita. Mulla on projekti vasta aluillaan ja itse yritän päästä kauppoihin MB-Stockin tai PitStopin kanssa. Osat on jo hankittuna, vain kompuran kiinnitysrauta puuttuu
Käännöksiä saksasta englantiin voit tehdä sivustolla http://www.babelfish.altavista.com/
terv
Kimi
Hankalaa se on mutta ei mahdotonta. Suosittelen operoimaan asiassa suoraan AKE:n kanssa, katsastusmiehiltä _voi_ saada montaa eri tulkintaa asiasta. Itsellä riitti ahdin valmistajan sertifikaatti päästörajoista (rajat alunperin californiaan) ja tehopaperit ahtopaineineen dynosta. Muutoskatsastuksen jälkeen otteessa maininta teoista, mekaanisesta ahtimesta, välijäähystä ja tietenkin vähäpäästöisyydestä.
´93 vette /w supercharger